Autor |
Zpráva |
Grugh
|
Napsal: stř 14.10.2015 17:32 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.11.2013 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 10, ČR Obrázky: 9
|
Vaccc píše: Podle mě to jen stáhnout nepůjde, když se podíveš na to, jak vypadá oska, je tam vybroušená ploška, ve které sedí jedem z imbusových červíků, tož se musí nejprv odšroubovat. Jinak já mám Alphu 1500 a červíky odšroubovat nešly, strhly se hlavy Musel jsem unašeč uříznout. Pokud je červík zalepen závitolepem, tak doporučuju ho nejprve něčím ohřát. Např. hrotem páječky.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Vaccc
|
Napsal: stř 14.10.2015 19:15 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 22.8.2015 Příspěvky: 285 Bydliště: Ostrava/Vsetín/Brno Obrázky: 0
|
Grugh píše: Pokud je červík zalepen závitolepem, tak doporučuju ho nejprve něčím ohřát. Např. hrotem páječky. Jojo, díky za tip, to mě napadlo až poté, že vlastně mohl být zalepený.. Ale vypadaly docela čistě, červíky i závity. Tak nevím. Možná jen špatný imbus, někde jsem četl že by tam snad mohly být i palcové, protože aj ten 1.5 mm měl docela vakl.
|
|
Nahoru |
|
|
Wampa
|
Napsal: stř 14.10.2015 19:54 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 7.10.2015 Příspěvky: 6 Bydliště: Bánovce nad Bebravou
|
Tak sa mi to podarilo 1,5 mm imbusom uvolnit. Vsetko je vybrate zajtra varim čumák Gamy vo vode. Drzte palce.
_________________ Gama 2100 RTF
|
|
Nahoru |
|
|
bubak_marena
|
Napsal: stř 14.10.2015 21:58 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 22.6.2014 Příspěvky: 13 Bydliště: Praha (Malvazinky)
|
vsw píše: Po delší přestávce jsem si řekl, že to zase zkusím a koupil jsem si letadélko - Gama 2100 ve verzi ARF brushless se 4 servy (verze bez klapek). Verzi s klapkami jsem nechtěl, na dvoumetrovce je považuji za zbytné, také se ušetří drobet hmotnosti a sníží zátěž BEC. Čistě pro historii zaznamenám údaj o ceně, řádově se pohybuje kolem 3500 Kč. Před koupí jsem hledal nějaké informace, u prodejců se opakoval jeden a ten samý text bez pár důležitých informací, které bych tady rád zanechal dalším generacím.
Krabice obsahuje trup osazený motorem, regulátorem a dvěma servy (V/S). Křídla mají osazena serva křidélek. Pro sestavení letadla se pouze dvěma šrouby připevní výškovka a směrovka. Serva byla osazena konektory Futaba (s křidýlky), do přijímačů Graupner stačí odříznout zalamovákem. Regulátor byl osazen konektorem DEAN T, já jej nahradil konektorem XT60. Kabely serv křidélek jsou příliš krátké, já je osadil prodlužovacími kabely 25cm. K pohonu jsem koupil sadu 3S1P 2200mAh o hmotnosti 167g. Baterii nelze umístit za serva pod náběžnou hranou křídla, protože pak nevychází těžiště a model by bylo nutno dovážit na čumák. Baterii jsem umístil na kousek polystyrénu coby podložku za motor, její zadní část zasahuje nad serva. Příjímač je umístěn za servy. V tomto osazení vychází těžiště dle návodu bez dovažování. Chod ovládacích ploch, které jsou odděleny na tenké hraně lisováním, není žádná hitparáda, jdou docela ztuha. Doporučuji koupit panty, plochy odříznout úplně a zavěsit na panty.
Zálet docela v pohodě, při motorovém letu má Gama výraznou tendenci se vzpínat, je třeba dost tlačit (nedostatečně vyosený motor). Dá se to pořešit mixem motor-výškovka, já to zatím řeším rukama (ale lenost zvítězí, mix přijde). Na knipl plynu jsem si navázal stopky motorového času, mně to vychází asi 4:30 motorového času. Při včerejším a dnešním letu v počasí jaké je (mraky, hnus, podzim, mírný větřík) jsem v obou případech přistál zhruba po 20 minutách letu jen proto, že mi už byla zima na prsty. Z těch 20 minut letu činil motorový čas necelé 3 minuty, což si myslím, je v daném počasí bomba. Motorový let je svižný, Gama v tomto osazení stoupá pod úhlem 30 stupňů bez ztráty rychlosti. Bezmotorový let je příjemný, divácky atraktivní, dlouhý. V termice se jí už vůbec nebude chtít na zem, Gama má velmi malé opadání. Bez klapek je to pak ovšem náročnější na rozpočet přistání, Gama letí a letí .. možná zkusím mix na křidýlka, klapky na přistání. Na akro to moc nebude, i vzhledem k výdrži baterie, ale k tomu model snad ani není určen.
Za mě dobrý, mohu jen doporučit, lítá to parádně, pokud chcete větroň. Podle mě si to popsal velmi dobře. já jsem to dovažoval na čumák (je to moje první letadlo takže zkušenosti nabírám) a mám tam 2200 mAh baterky a tak mi ten poměr motorový/bezmotorový čas vychází trochu hůř, ale v podstatě velmi podobně. Jinak doporučuju osadit ty klapky. A až jí rozsekám, tak koupím jenom kit a na základě zkušeností vylepším. připadá mi, že v této kategorii je to velmi dobrý poměr cena-zábava
|
|
Nahoru |
|
|
vsw
|
Napsal: stř 14.10.2015 22:32 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 20.12.2006 Příspěvky: 81
|
Klapky ne Mám v plánu nějakou třímetrovku s mechanizací křídla, ale to už bychom se dostali mimo téma vlákna. Gama zůstane jak je, pro mě ty klapky fakt nemají žádnou přídavnou hodnotu.
|
|
Nahoru |
|
|
letbum
|
Napsal: pát 16.10.2015 20:34 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 29.8.2015 Příspěvky: 10 Bydliště: znojemsko
|
Zdravím Gamáky.Jsem začátečník samouk.Moje gama asi po desátém letu náhle přestala reagovat a vzala to s 50m střemhlav na přistání-samozřejmě totálka.nevím ale proč.motor bez vrtule zůstal běžet i při staženém plynu a následně i po vypnutí vysílače běžel.Může být vadný přijímač nebo regl?Už mám doma novou gamu a nerad bych ji zase rozbil.Nemá něko nejakou radu čím by to mohlo být?
|
|
Nahoru |
|
|
Vaccc
|
Napsal: pát 16.10.2015 21:57 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 22.8.2015 Příspěvky: 285 Bydliště: Ostrava/Vsetín/Brno Obrázky: 0
|
Ahoj, nejsu gamák, ale teoreticky, pokud nemáš na vysílači nastavený failsafe plyn dole, tak pokud to při plném vypneš, zůstane tak. Nebo pokud je omylem nastavený třeba na nejvyšší otáčky. A co doma, dělá to stejnou neplechu, nebo to byla jednorázovka? Zkus třeba na vysílačce přehodit reverz plynu, jestli to něco udělá. Ale pokud to byla fakt jen jednorázovka, tak bych to svedl na výpadek cadeta, prý nejsou nic moc. Nevím, sám jsem v létě koupil alphu taky v setu, i když teď bych šel do ARF a k tomu nějakou lepší vysílačku třeba použitou... A jinak, první se vždy vypíná letadlo a až pak rádio (což možná víš a jen jsi zkoušel co to udělá a v této situaci je to samozřejmě celkem jedno. takže spíš jen tak rada na okraj a pro jistotu.)
|
|
Nahoru |
|
|
Pepiks
|
Napsal: sob 17.10.2015 6:14 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 11.6.2012 Příspěvky: 154
|
Měl jsem také Gamu a udělala přesně to samé co popisuješ. Přestala reagovat na jakýkoliv povel, a pěkně po čumáku kolmo k zemi. Nezbylo s ní skoro nic. Vysílač jsem měl Hitec Optic 5 a přijímač Minima 6. Dodnes jsem nepřišel na to, proč to přestalo reagovat.
|
|
Nahoru |
|
|
MarthiR
|
Napsal: sob 17.10.2015 6:33 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.4.2011 Příspěvky: 2574 Bydliště: Jižní morava (Drnholec,S.T.Břeclav) ČR Obrázky: 6
|
neuvedl si jakým radiem tu gamu řidíš...
_________________ Minulost: T9X,Graupner MZ 24 Hoot, Futaba T10J Součastnost : Návrat k Graupner MZ 24 Hoot
|
|
Nahoru |
|
|
Grugh
|
Napsal: sob 17.10.2015 13:25 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.11.2013 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 10, ČR Obrázky: 9
|
letbum píše: Zdravím Gamáky.Jsem začátečník samouk.Moje gama asi po desátém letu náhle přestala reagovat a vzala to s 50m střemhlav na přistání-samozřejmě totálka.nevím ale proč.motor bez vrtule zůstal běžet i při staženém plynu a následně i po vypnutí vysílače běžel.Může být vadný přijímač nebo regl?Už mám doma novou gamu a nerad bych ji zase rozbil.Nemá něko nejakou radu čím by to mohlo být? Na vině je určitě rádio nebo přijímač. Běžící motor je zvláštní, například u Spektra se motor i bez failsafu při výpadku rádia vypne. Co ale dělá s nastaveným failsafem, to netuším. Serva buď zůstanou na aktuální výchylce nebo v případě failsafu jdou na předdefinovanou hodnotu.
|
|
Nahoru |
|
|
letbum
|
Napsal: sob 17.10.2015 14:12 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 29.8.2015 Příspěvky: 10 Bydliště: znojemsko
|
MarthiR píše: neuvedl si jakým radiem tu gamu řidíš... Řídím setovou ALIGN futabou t6 od Trex450plus DFC. Fail safe bylo nastaveno na vypnutí motoru. nicméně po odpojení baterky a opětovném připojení fungovalo vše normálně. No přehodil sem přijimač do nové gamy , venku nefouká jdu na zálet a snad to poletí bez problému.
|
|
Nahoru |
|
|
Vaccc
|
Napsal: sob 17.10.2015 15:21 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 22.8.2015 Příspěvky: 285 Bydliště: Ostrava/Vsetín/Brno Obrázky: 0
|
Aha, tak to pardon za vlny s cadetem, myslel jsem, že ho Pelikán dává i ke gamě. Ať se zálet podaří!
|
|
Nahoru |
|
|
Vážka
|
Napsal: úte 20.10.2015 18:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2015 Příspěvky: 966 Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
|
Tak mám všechno vychytané a Gama lítá krásně . Byl jsem lítat teď v sobotu. Je to prima stroj na zkoušení, co umí 4 servové křídlo. Těším se až bude další hezký den, abych ji zase provětral.
_________________ ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub JETI DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
MarthiR
|
Napsal: úte 20.10.2015 18:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.4.2011 Příspěvky: 2574 Bydliště: Jižní morava (Drnholec,S.T.Břeclav) ČR Obrázky: 6
|
Až dojdeš do stádia tak budeš litat i když hezky nebude. Já sem ochotný litat do 10m/s větru víc už ne, jednou tak foukalo že sem přistaval z 6,5Kg akrobatem jak z vrtulníkem ale říkám na rovinu tohle už ne (přistál sem až na 10 pokus a to už se mi klepali i kolena abych to nerozfákal)
_________________ Minulost: T9X,Graupner MZ 24 Hoot, Futaba T10J Součastnost : Návrat k Graupner MZ 24 Hoot
|
|
Nahoru |
|
|
Vážka
|
Napsal: úte 20.10.2015 18:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2015 Příspěvky: 966 Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
|
Mě vítr taky nevadí, ale tady v Brně teď pořád pršelo nebo byla taková ta vlezlá kosa a to se mi nechtělo.
_________________ ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub JETI DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|