Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: ION Pro+ motorizacia
PříspěvekNapsal: pon 13.07.2015 22:00 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4518
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
ariane píše:
dudaj:
Chce motor do IONa, ne do nějakého dmychadla, nebo pylona. Co s tím kv 4000 ot /V na 4S bude dělat, jakou mu na to poradíš vrtuli ?


Převodovku - neznáš ?
Podívej se na průběhy efektivity inrunneru při nízkých otáčkách.
Akorát do toho tečou ampéry a musíš mít předimenzovanej motor.
Používat inrunner bez převodovky na velkou vrtuli považuji za špatné řešení.
Pokud chci optimální výkon a spotřebu , musím motor točit v jeho optimálním režimu.
Podívej se na tabulky tý Megy.
Ono to taky funguje bez převodovky s nízkými otáčkami , ale za cenu zvýšené spotřeby.
Aby se nemusela používat převodovka byly vyvinuty outrunnery s větším točivým momentem při nižších otáčkách.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: ION Pro+ motorizacia
PříspěvekNapsal: úte 14.07.2015 9:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.10.2008
Příspěvky: 982
Bydliště: Holíč (SK)
Obrázky: 17
JirkaA píše:
Slavoo a co takhle tu Megu poslat výrobci na opravu? Jsou ochotní, udělají to profesionálně a s cenou to taky nebude tak strašný. Osobní zkušenost.
Edit: jestli chceš výkon, rozhodně jdi do převodovky.


Ano, posielam na repas resp. na vynemu vynutia..


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: ION Pro+ motorizacia
PříspěvekNapsal: úte 14.07.2015 22:46 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2007
Příspěvky: 51
Bydliště: Praha
slavoo píše:

Ano, posielam na repas resp. na vynemu vynutia..


S repasí Megy u p. Matyáše budeš spokojený. Já jsem měl na repasi Megu 22/30/3, kterou jsem lítal v několika IONech. Teď ji mám mám v modelu New Beach a lítám s ní na 3 čl. LiPol 2700mAh úplně v pohodě.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ION Pro+ motorizacia
PříspěvekNapsal: úte 14.07.2015 23:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.10.2008
Příspěvky: 982
Bydliště: Holíč (SK)
Obrázky: 17
To rad pocujem tak snad bude problem z nahradnim motorem zazehnany.

@les:

ako ti to trvalo nez sa to vratilo z Megamotor servisu ?


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: ION Pro+ motorizacia
PříspěvekNapsal: stř 15.07.2015 7:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 19.3.2009
Příspěvky: 661
Bydliště: Tábor a okolí
dudaj:
Nikde jsi se o použití převodovky ve své první odpovědi nezmínil. Pokud vím, ani tazatel o ní nehovořil. Chtěl náhradu za klasickou Megu 22/30 xx, která se normálně v Ionech používá. Jinak děkuji za školení o elektropohonech:-)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: ION Pro+ motorizacia
PříspěvekNapsal: stř 15.07.2015 14:01 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4518
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
ariane píše:
dudaj:
Nikde jsi se o použití převodovky ve své první odpovědi nezmínil. Pokud vím, ani tazatel o ní nehovořil. Chtěl náhradu za klasickou Megu 22/30 xx, která se normálně v Ionech používá. Jinak děkuji za školení o elektropohonech:-)


není zač :D :D .
Ne vážně -
Hrál jsem si teď s e-calcem.
Převodovka se asi nastavit nikde nedá, nicméně abych se dostal na statický tah alespoň 4.5 g/w, tak potřebuju
opravdu velkej motor (300 g motor na 2,8 kg tahu)
Zkoušel jsem dát malé vrtule a víc točit a efektivita šla rychle dolu. - třeba 2,5g/w při tahu kolem 3 kg
To už je efektivita dmychadel - moje 60 mm s motorkem 37 g váhy má tah 480 g při 2,5g /w !!
Prostě za mně inrunner do dmychadla nebo převodovky.
Outrunner při váze 270 g a tahem kolem 3 kg dá cca 5g/ w a víc
A o ceně ani nemluvím.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: ION Pro+ motorizacia
PříspěvekNapsal: stř 15.07.2015 14:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.5.2012
Příspěvky: 715
Bydliště: Vyškov, ČR
Zrovna u letadla typu ION mi přijde hodnota g/w nedůležitá.

Teď jsem mrknul v ecalc na pohon co mám doma a dělá mi to 1,74g/W, kdybych zmenšil stoupání vrtule o 2,5palce tak se dostanu 3,58g/W to je nárůst o 105% při snížení proudu. Jen nevidím důvod proč bych to u "hot"linera dělal.

_________________
x9d, x-lite pro a pár poletuch


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: ION Pro+ motorizacia
PříspěvekNapsal: stř 15.07.2015 14:55 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4518
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
mab píše:
Zrovna u letadla typu ION mi přijde hodnota g/w nedůležitá.

Teď jsem mrknul v ecalc na pohon co mám doma a dělá mi to 1,74g/W, kdybych zmenšil stoupání vrtule o 2,5palce tak se dostanu 3,58g/W to je nárůst o 105% při snížení proudu. Jen nevidím důvod proč bych to u "hot"linera dělal.


Když nevidíš důvod , tak holt nevidíš. Hlavně když jsi spokojen :D


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: ION Pro+ motorizacia
PříspěvekNapsal: stř 15.07.2015 19:42 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2007
Příspěvky: 51
Bydliště: Praha
slavoo píše:
To rad pocujem tak snad bude problem z nahradnim motorem zazehnany.

@les:

ako ti to trvalo nez sa to vratilo z Megamotor servisu ?



Jak dlouho to trvalo si už přesně nepamatuji, ale bylo to poměrně rychlé - tuším okolo 10 - 14 dní.
Ideální bude, když p. Matyášovi zavoláš a domluvíš si kromě doby i rozsah opravy a cenu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ION Pro+ motorizacia
PříspěvekNapsal: stř 15.07.2015 21:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.5.2012
Příspěvky: 715
Bydliště: Vyškov, ČR
dudaj píše:

Když nevidíš důvod , tak holt nevidíš. Hlavně když jsi spokojen :D


Ok vždyť mě pouč, rád se přiučím něco nového.
Zrovna teď s tím co vím, si myslím, že u hotlinera nevypovídá vyšší hodnota g/W o tom, že je pohonná soustava lepší.

_________________
x9d, x-lite pro a pár poletuch


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: ION Pro+ motorizacia
PříspěvekNapsal: stř 15.07.2015 22:44 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4518
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
mab píše:

Ok vždyť mě pouč, rád se přiučím něco nového.
Zrovna teď s tím co vím, si myslím, že u hotlinera nevypovídá vyšší hodnota g/W o tom, že je pohonná soustava lepší.


Proč bych tě měl poučovat a o něčem přesvědčovat ?
Mě osobně je naprosto jedno s čím lítáš.
Nepřesvědčuju o ničem ani svoje děti na kterých mi záleží, tak proč bych přesvědčoval tebe ?
Prostě pokud ti vyhovuje provozovat neefektivní pohon a věci s tím související je to tvoje věc.
Lipolky dneska umožňujou každýmu lítat s čímkoli bez toho, že by řešil efektivitu provozu.
Kdybys lítal s nikláčema, viděl bys to jinak. Je jiná doba, lítá se s lipolama a stříďákama a není nutný, pokud
nelítáš závody a špičkový výkony, se tím zabývat.
jakýkoli letadlo poletí na 1g/1W příkonu.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: ION Pro+ motorizacia
PříspěvekNapsal: stř 15.07.2015 22:49 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 17.8.2008
Příspěvky: 6902
Bydliště: Moravský kras ČR
mab píše:

Ok vždyť mě pouč, rád se přiučím něco nového.
Zrovna teď s tím co vím, si myslím, že u hotlinera nevypovídá vyšší hodnota g/W o tom, že je pohonná soustava lepší.


Mega 22/30/3E, převodovka (obyčejnej Hendrych, ale ta výkonější verze, převod už si nepamatuju ale tuším 1:4), RFM 13,5/10, šestičlánek a Ion si to mastí kolmo do nebes naměřených 32 m/s. Na zemi při čerstvejch baterkách naměřeno něco k 1,7 kW, váží dvě kila.. dost zábavný éro ;)

_________________
OK2WY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ION Pro+ motorizacia
PříspěvekNapsal: čtv 16.07.2015 8:19 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.5.2012
Příspěvky: 715
Bydliště: Vyškov, ČR
dudaj píše:

Proč bych tě měl poučovat a o něčem přesvědčovat ?
Mě osobně je naprosto jedno s čím lítáš.
Nepřesvědčuju o ničem ani svoje děti na kterých mi záleží, tak proč bych přesvědčoval tebe ?
Prostě pokud ti vyhovuje provozovat neefektivní pohon a věci s tím související je to tvoje věc.
Lipolky dneska umožňujou každýmu lítat s čímkoli bez toho, že by řešil efektivitu provozu.
Kdybys lítal s nikláčema, viděl bys to jinak. Je jiná doba, lítá se s lipolama a stříďákama a není nutný, pokud
nelítáš závody a špičkový výkony, se tím zabývat.
jakýkoli letadlo poletí na 1g/1W příkonu.


Zajímavá reakce.
Proč bys měl odpovídat? Protože si myslím, že nemáš pravdu a poukázal jsem na to. Jestli se pletu já, tak bych to taky rád věděl.
Naco je hotlinerům statický tah? Potažmo co nevyšší g/W.
Proč se má s ION Pro+ hnát za statickým tahem?

Ještě pár čísel o jednom z pohonů, které mám možnost zkoušet.
Hyperion GS3032-08 (699kv) regl100a LiPo 6s3300mah
a k tomu vrtule RFM 13x10,5 (tu mám na modelu)
1,77 g/W stoupání 27,9m/s

Tak dáme RFM 11x6,5 Hmm výrazně menší vrtule a přitom výrazně vyšší g/W?
3,90 g/W stoupání 11,6m/s

To by mě vážně zajímalo co si vybereš do ION Pro+.

_________________
x9d, x-lite pro a pár poletuch


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: ION Pro+ motorizacia
PříspěvekNapsal: čtv 16.07.2015 12:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2012
Příspěvky: 4036
Bydliště: SK
Obrázky: 6
Čo skúsiť ten to: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Motor.html
Ale nemám s ním skúsenosti a bol bi lepší na 5S.

_________________
FrSky Tandem X20


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: ION Pro+ motorizacia
PříspěvekNapsal: čtv 16.07.2015 15:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 31.10.2008
Příspěvky: 982
Bydliště: Holíč (SK)
Obrázky: 17
juraj.jurej píše:
Čo skúsiť ten to: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Motor.html
Ale nemám s ním skúsenosti a bol bi lepší na 5S.


Cesta do pekel.. :(


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz