Jindra_S
|
Napsal: ned 05.07.2015 6:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 31.7.2009 Příspěvky: 1340 Bydliště: Sviadnov (Frýdek-Místek)
|
mirek100 píše: JNa kompozitový model je ale potřeba dávat hodně pozor. Ve vzduchu je to v pohodě, jinak je to křehké a náchylné na zacházení. Absolution je polystyren a dýha s fólií. To je snad nerozbitné. Absolutiona jsem viděl, vzhledově se mi líbí, ale podle mně už to není takový lehouš = větší výška nutnost, což jen potvrzuješ s tím Storkem. Hmm, na modelbazaru jsem jeden viděl, zkusím mu napsat, za jakou by byl cenu. (A doufám, že mě nikdo nepředejde, na Enjoy jsem psal prodávajícímu a větroň byl 30 minut zamluven ) A s tou odolností - proto právě ten Vektor XXL - ta technologie je stejná - dýha plus polystyren.
_________________ -
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: ned 05.07.2015 9:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
Jindra_S píše: ... proto právě ten Vektor XXL - ta technologie je stejná - dýha plus polystyren. A nie je to tak trochu v rozpore s názvom tvojho vlákna :"Lehký elektrovětroň"?
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
mirek100
|
Napsal: ned 05.07.2015 9:38 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 24.1.2011 Příspěvky: 498 Bydliště: Žamberk
|
LV píše: A nie je to tak trochu v rozpore s názvom tvojho vlákna :"Lehký elektrovětroň"? Tak to bohužel je. Dýha a polystyren není technologie pro superlehké éro. Pro každodenní létání a převážení je to ale opravdu odolné. Jistě stojí za zvážení vakuovka kategorie RCEV - rozpětí do 254 cm. To je lehouš jak hrom, skladné taky a vylétáš s tím kdejakou bublinu. Nebo ještě www.hobbyarena.cz - K3000 nebo teď nově K3600, ale to už je asi mimo tvá kritéria.
|
|
Nahoru |
|
|
Jindra_S
|
Napsal: ned 05.07.2015 10:02 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 31.7.2009 Příspěvky: 1340 Bydliště: Sviadnov (Frýdek-Místek)
|
LV píše: A nie je to tak trochu v rozpore s názvom tvojho vlákna :"Lehký elektrovětroň"? IMHO tolik ne. Na začátku přesněji vysvětluji, jaké jsou požadavky a název vlákna není "Nejlehčí elektrovětroň". Jinak ta závislost na technologii není tak jednoznačná (=ano, technologie má jistě své limity, ale Absolution a Vektor jsou stejná technologie a rozdíl ve váze je značný): Vektor XXL - cca 1,5 kg při 3m K3000 - cca 1,3 při 3m Absolution - cca 3 kg při 3m Stork - 2kg při 2,65m
_________________ -
|
|
Nahoru |
|
|
mirek100
|
Napsal: ned 05.07.2015 11:59 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 24.1.2011 Příspěvky: 498 Bydliště: Žamberk
|
A to můj Stork je proti 1,5 Kg závodním chrtům pěkně obézní. U Absolutiona je problém servo ve směrovce, poměrně krátký nos a proto nutná těžká baterie. Já vozím 315 g. 4S, 2,9Ah.
|
|
Nahoru |
|
|
kokeš
|
Napsal: ned 05.07.2015 21:55 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 8.1.2012 Příspěvky: 290 Bydliště: ¨Libina
|
Je to teda trochu od věci ,ale jak je to s tou křehkostí u kompozitů.Na soutěžích je při přistání zapichují,ne teda elektry . Nevím zda by to šlo i s polystyrenem.
_________________ koksák
|
|
Nahoru |
|
|
kovaco
|
Napsal: ned 05.07.2015 22:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 25.10.2009 Příspěvky: 2369 Bydliště: Praha Obrázky: 0
|
S celokompozitem nesmíš udělat hvězdu. To je jistá smrt. Tvrdší přistání mu neuškodí.
_________________ Stork8 (3,82m),Maxi Swift(1,4m) /Futaba T18 SZ /Nabíječ CELLPRO POWERLAB 8/
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 06.07.2015 23:06 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
STROHUR píše: Cirruse cca rok létá kolega , pomalý termický autobus. Dle mě strašně měkké křídlo , nesmí za to moc brát prudší obrat by nemuselo přežít. Hele Cirruse nezlomil snad ještě nikdo - ono to křídlo je gumové, to ano, ale to není synonymum pro málo pevné. Ono ti prostě mění vzepětí, ale nepraskne...
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pon 06.07.2015 23:11 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
ST píše: Pokud Chceš pokoušet terminku, tak na LS modely zapomeň. Tohle je naprosto ideální záležitost. Sám to mám doma a je to naprosto jiná kategorie. Navíc to vyráběl člověk, který lítá špičku u nás v F3J a F5J. http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=98&t=72745. V tom odkazovaném inzerátu se taktně mlčí o hmotnosti a odhaduji, že na poměry dnešních F5J bude dost velká... Enjoy totiž skutečně skvělý model je, ale aktuálně už je ve verzi 3 a i u ní se jeho tvůrci UL verzím dost vzpírají, minima někde kolem 1700g, v inzerátu je stará verze 1, která bude asi ještě o poznání těžší. Létat bude velice dobře i tak, v tom bych se nijak nebál, ale od toho, co se dnes rozumí pod pojmem F5J, to asi bude relativně daleko (pro rekreaci může být trochu těžší a masivnější model i výhodou).
|
|
Nahoru |
|
|
Jindra_S
|
Napsal: úte 07.07.2015 6:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 31.7.2009 Příspěvky: 1340 Bydliště: Sviadnov (Frýdek-Místek)
|
tomashr píše: Hele Cirruse nezlomil snad ještě nikdo - ono to křídlo je gumové, to ano, ale to není synonymum pro málo pevné. Ono ti prostě mění vzepětí, ale nepraskne... To vypadá, že s tímhle érem máš nějaké zkušenosti. Do jakého větru se s tím dá rozumně létat? Na základě téhle diskuze jsem našel zmiňovaný K3000 a Rimmerovu recenzi. V bezvětří to vypadalo pěkně, ale ve větru to byl (z mého pohledu) jen boj s přírodou nemajíc nic společného s lítáním.
_________________ -
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: úte 07.07.2015 8:26 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
Už Cirruse nemám, ale nějakou dobu jsme ho doma měli, nejprve já, pak ho létal syn. Pevnost viz výše - Cirrus (to samé Mandarin) je prostě gumový ve smyslu, že se prohýbá, ale je to záměrný průhyb, který nemá žádné následky. Ono to rozlomit určitě půjde, ale není to zdaleka tak snadné, jak se zdá.
K tomu větru - já tyhle diskuse moc rád nemám. Jde o to, že od jisté síly větru termické létání na rovině nestojí za nic s žádným modelem - točit se dají jen silnější stoupáky a problémy s návratem má i těžší pevný model, pokud fouká třeba 7m/s (opravdu změřených, lidi mají tendenci nadsazovat!!!), tak je létání poměrně naprd skoro s čímkoli. Mám teď na mysli skutečně termické létání s točením bublin z menší výšky, pokud jde o rekreační blbnutí s průlety a spoustou motorování, tak samozřejmě třeba model typu Vikingu hravě zvládne i více, ale na to asi otázka nebyla.
Moje zkušenost je, že Cirrus je na létání příjemný tak do 3-4m/s, přežije i více, ale pak už to není ono. Ale viz výše - on ten rozsah větru, kde už Cirrus "není ono", ale jiný model by byl ještě v pohodě, je ve skutečnosti poměrně malý...
|
|
Nahoru |
|
|
Jindra_S
|
Napsal: úte 07.07.2015 8:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 31.7.2009 Příspěvky: 1340 Bydliště: Sviadnov (Frýdek-Místek)
|
Díky, samozřejmě mám na mysli změřených. Ono to pocitové/odhadované porovnávání je trošku na houby. Malá historka - potkal mě kdysi soused z vedlejšího bytu a stěžoval si, že má velkou zimu - něco jako 21°C. Tak jsme se zamýšleli, čím by to mohlo být, všechno bylo stejné jako v mém bytě, kde bývalo přes 25° Nakonec jsem se ho zeptal, čím to měří, protože fakt už jiný rozdíl nás nenapadl. A on bezelstně prohlásil, že teploměr nemá, ale že to přece pozná. Od té doby jsem se s ním na toto téma nikdy nebavil Díky za popis z vlastní zkušenosti.
_________________ -
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: úte 07.07.2015 9:20 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
Jo a ještě poznámka - problém s házením u větších modelů fakt není žádný v případě, že to je koncepce "F5J", případně mírně úhlednějšího modelu (třeba Reichardův Nimbus). Prostě dokud se trup v pohodě vejde do ruky a hmotnost je do řekněme 3kg, tak není žádný problém... Komplikace nastanou až u polomaket, které prostě v ruce tolik nesedí a jsou těžší, třeba něco jako http://www.rcex.cz/?p=4768 . I podobný model hodit jde, ale tam už je jistý respekt na místě...
|
|
Nahoru |
|
|
kope
|
Napsal: úte 07.07.2015 10:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2011 Příspěvky: 3159 Bydliště: Praha Letňany
|
Jindra_S píše: To vypadá, že s tímhle érem máš nějaké zkušenosti. Do jakého větru se s tím dá rozumně létat? Na základě téhle diskuze jsem našel zmiňovaný K3000 a Rimmerovu recenzi. V bezvětří to vypadalo pěkně, ale ve větru to byl (z mého pohledu) jen boj s přírodou nemajíc nic společného s lítáním. Toho Cirruse, kterého tady zmiňuje tomashr mám teď já. Lítal jsem s ním včera, kdy podle windgurua u nás mělo foukat nějakých cca 5m a 7-8 v nárazech. Neměřil jsem to, ale podle toho, jak mávaly stromy a jak je to popsané tady: http://www.vlajky.cz/informace/informac ... upnice.phpby to mohlo +-odpovídat. Lítat se dalo a i termika se dala chytit. Ale rozhodně to nebylo na točení bublin kousek nad zemí - pěkně do výšky, tam propátrávat nebe a když to koplo, tak se v tom snažit udržet. Mimochodem na začátku jsi se ptal na srovnání Vector vs. Cirrus. Zrovna včera jsem lítal s kolegou, který má od LSmodel Etalona (myslím, že ti tady taky psal) - "bratříčka" od Vektora. Pro něj to byl v tom větru trochu větší boj, ale taky se dalo.
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 26 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|