No větší jsem taky původně zvažoval, ale asi bych měl strach s tím odstartovat a pak s tou menší bych teoretický odstartoval z cesty za domem. Ale teď jsem ji (doufám zatím) odložil na neurčito, u nás neustále fouká vítr, od začátku roku se dalo tak maximálně 6 létat, tak jsem pořídil Traxxas REVO. Třeba přes zimu mě to zase chytne a budu na Moravě pokračovat.
U toho podvozku jsem nejdřív chtěl elektrický, pak jsem někde našel rozměrově odpovídající vzduchový, ale váha by nesměla byt víc jak 3kg. Když jsem si jen propočetl ze elektronika by měla nějakých 800g. A Morava s trvale vytażeným podvozkem se moc nezamlouvá, takže zatím odpočívá.
_________________ Cesna 182,Belanca & Ultimate X3 od VA Models,Somethin Extra a Smith MiniPlane od SIGu+Futaba T10
Naposledy upravil Paul dne pon 31.08.2015 19:43, celkově upraveno 1
No větší jsem taky původně zvažoval, ale asi bych měl strach s tím odstartovat a pak s tou menší bych teoretický odstartoval z cesty za domem. Ale teď jsem ji (doufám zatím) odložil na neurčito, u nás neustále fouká vítr, od začátku roku se dalo tak maximálně 6 létat, tak jsem pořídil Traxxas REVO. Třeba přes zimu mě to zase chytne a budu na Moravě pokračovat.
U toho podvozku jsem nejdřív chtěl elektrický, pak jsem někde našel rozměrově odpovídající vzduchový, ale váha by nesměla byt víc jak 3kg. Když jsem si jen propočetla ze elektronika by měla nějakých 800g. A Morava s trvale vytażeným podvozkem se míč nezamlouvá, takže zatím odpočívá.
Pneumatický vychází nějak výrazně lehčí? To jsem neporovnával. Nějak mě to nenapadlo.
No to nám musí říct zkušenější, mám problém tam ten podvozek vůbec nacpat, hlavně ten přední a u toho vzduchového vycházel ten nejmenši perfektně, jen má nosnost asi 3kg.
_________________ Cesna 182,Belanca & Ultimate X3 od VA Models,Somethin Extra a Smith MiniPlane od SIGu+Futaba T10
Pokud Vám můžu poradit, tak pneumatickému podvozku se vyhněte. Všichni modeláři (lidé kteří skutečně staví modely) od nich upustili, z důvodu nespolehlivosti celého systému, prostě stále někde v sytému uniká tlak. Navíc je celý pneu systém těžší, než ele.
Naposledy mi pneumatiku vychvaloval pilot (nechci jmenovat) 2m Lavočky v Nesvačilech na akci, pokud mu uteče tlak, tak pružiny vyhodí podvozky atd. , ale po cca 2 startech mu tlak záhadně utekl a vyhodilo mu to jen jednu nohu :-/
Takže doporučuji ele. podvozky se závitovou tyčí. Pozor na čínu, od výrobce letadel RoyalModel mám info, že každá druhá čína (50%) se závitovkou (brzdy/podvozky) jde na reklamaci. Osobně doporučuji francouzské podvozky, jsou trochu dražší, ale za tu spolehlivost to stojí. Nestavíme modely na běžícím páse...
Tyto zkušenosti nikomu nenutím, pouze chytrému napovím...
PS: éro budeš mít krásné, Morav není nikdy dost
_________________ Život je PES a pes je nejlepší přítel člověka.
Pokud Vám můžu poradit, tak pneumatickému podvozku se vyhněte. Všichnimodeláři (lidé kteří skutečně staví modely) od nich upustili, z důvodu nespolehlivosti celého systému, prostě stále někde v sytému uniká tlak. Navíc je celý pneu systém těžší, než ele.
Naposledy mi pneumatiku vychvaloval pilot (nechci jmenovat) 2m Lavočky v Nesvačilech na akci, pokud mu uteče tlak, tak pružiny vyhodí podvozky atd. , ale po cca 2 startech mu tlak záhadně utekl a vyhodilo mu to jen jednu nohu :-/
Takže doporučuji ele. podvozky se závitovou tyčí. Pozor na čínu, od výrobce letadel RoyalModel mám info, že každá druhá čína (50%) se závitovkou (brzdy/podvozky) jde na reklamaci. Osobně doporučuji francouzské podvozky, jsou trochu dražší, ale za tu spolehlivost to stojí. Nestavíme modely na běžícím páse...
Tyto zkušenosti nikomu nenutím, pouze chytrému napovím...
PS: éro budeš mít krásné, Morav není nikdy dost
dovolim si nesouhlasit.. staci to mit poctive udelane.podvozky pouzivam samo domo od kamarada a neni s tim sebemensi problem. neni problem abych mel podvozky v dilne zavrene 14 dni.
_________________ lítat neumim,ale o to víc mě to baví. :-)
Tak to máš asi štěstí, nebo je to spíše tím samo domo. Lidi co znám používali kvalitní pneu díly od fa. Festo...
Výrobce Festo používám pro výrobu jednoúčelových stojů do automobilového průmysl a jsem s ním osobně spokojen, ale v malém systému (letadlo) to prostě lidem dlouhodobě nefunguje... navíc se to nedá nijak časovat a zpomalovat atd.
Toť ode mne vše... ať vám to všem lítá.
_________________ Život je PES a pes je nejlepší přítel člověka.
Tak to máš asi štěstí, nebo je to spíše tím samo domo. Lidi co znám používali kvalitní pneu díly od fa. Festo...
Výrobce Festo používám pro výrobu jednoúčelových stojů do automobilového průmysl a jsem s ním osobně spokojen, ale v malém systému (letadlo) to prostě lidem dlouhodobě nefunguje... navíc se to nedá nijak časovat a zpomalovat atd.
Toť ode mne vše... ať vám to všem lítá.
hadicky,spojky a skrtici ventily pouzivam taky festo,naprosta spokojenost. s zpomalovat a casovat se to taky necha,viz video - 5:14(vzduchovy podvozek,elektronicky sekvencer na vnitrni kryty podvozku,tam jsou serva)
Lehce mimo vlákno o Moravě, ale jaké máš serva na krytech Mustanga (tj. kolik kg)? Já jsem je musel vyměnit za dvojčinný válec, za letu se trochu otevíraly, přisával se pod ně vzduch.
Taky budu dávat na podvozkové kryty serva. Jyrryho řešení s táhly a destičkou nad kolem je kvůli nedostatku místa nepoužitelné. Vybral jsem serva 0,8kg/cm a 1,6s/60st. Takže se budou zavírat hezky pomalu, na vlastní kanál se zpožděním za podvozky. Otevírání samozřejmě naopak. To si ve vysílači zapípám
Naposledy upravil Jirka JR dne stř 27.05.2015 12:15, celkově upraveno 1
Taky budu dávat na podvozkové kryty serva. Jyrryho řešení s táhly a destičkou nad kolem je ...
nenaladitelné Chodilo to jak se tomu chtělo a nakonec jsem při zimní údržbě kryty dal pryč úplně - řezanka z travnatých ploch tomu poněkud neprospívala. Chce to větší škvíry aby se špenát měl kam skřípnout, jinak podrží kryty docela spolehlivě.
nenaladitelné Chodilo to jak se tomu chtělo a nakonec jsem při zimní údržbě kryty dal pryč úplně - řezanka z travnatých ploch tomu poněkud neprospívala. Chce to větší škvíry aby se špenát měl kam skřípnout, jinak podrží kryty docela spolehlivě.
Tak to jsem rád, že mě okolnosti donutily od toho upustit. Připadal bych si jako hlupák, kdybych to nedokázal nastavit, a vztekal se, že Tobě to chodí!
[quote="rct"]Pokud Vám můžu poradit, tak pneumatickému podvozku se vyhněte. Všichni modeláři (lidé kteří skutečně staví modely) od nich upustili
Taky si dovolím nesouhlasit, že všichni modeláři, kteří skutečně staví od nich upustili. Svý modely si skutečně stavím a používám vzduch na JAK-3, PE-2, i na B-17 a spokojenost. Vše FESTO, u B-17 písty NORGEN a pomocí škrťáků lze naladit rychlost zavírání. Samozřejmě může docházet k únikům vzduchu, ale stejně tak může mít poruchu elektronika u elektrického U PE-2 mám dokonce indické shit podvozky a kupodivu fungují
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru