Autor |
Zpráva |
Kuba93
|
Napsal: pon 01.06.2015 19:52 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 29.7.2014 Příspěvky: 86 Bydliště: Strakonice-Rovná
|
Ahoj, již dva roky se věnuji létání s RC modely letadel (větroně a hornoplochy ). Úplnou náhodou se mi do ruky dostali dva dnes již staré vrtulníky Kyosho Concept 30 SX (Hughes 500, Bell 222) oba osazené, od známého, nutně potřeboval nový motor do auta, který mi ležel v dílně a tak mi za něj dal tyto dva kousky. Vrtulníky jsem rozebral a zjistil, že by se ze dvou dal postavit jeden pořádný, ale po brouzdání na webu jsem zjistil že s díly je to už slabší.
A konečně k mému dotazu. Musím přiznat že mě to tak trochu láká začít s helinama. Je reálná šance, že by byl začátek s takovýmto modelem úspěšný? Vím že někteří tak začínaly, ale také vím jak jsem s letadly v začátku tvrdě narazil když jsem nedal na rady. Takže to zkusit nebo prodat? Zbytečně se mi to rozbít nechce. Jinak veškeré vybavení mám.
Díky.
_________________ http://kuba1993.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
zdenasu
|
Napsal: pon 01.06.2015 20:57 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 27.2.2013 Příspěvky: 486 Bydliště: okr. Olomouc Obrázky: 0
|
ahoj, myslím si, že toto téma není až taak na rozebírání a rady jiných "pilotů/ :) To záleží pouze na tobě...jak to ty cítíš. Nejde létání dělat na půl. Myslím tím, létat s heli jednou za dva měsíce, opravit a pak zase...pauza. Létání s vrtulníkama bolí, myslím tím finančně...protože zde obzvláčť platí pravidlo kdo nelétá-nepadá. Uvedu ti příklad...jestliže pořídíš heli za cca 10 000 kč (beru modely, které opravdu létají..od řady 450, 500, 550, 600 apod) třeba t rex 450, minititan a budeš chtít hodně létat, musíš mít v záloze pro začátek dalších 5-10 tisíc na opravy. Pokud se za měsíc 2x nezadaří, jednou rukama , jednou závadou na modelu máš pryč prvních 5 tisíc. + - a tak to jde stále dokola. Záleží na frekvenci létání, třeba 3x ta týden a více, procento-neúspěchu se zvyšuje. Další věc- náročnost - nevím jaký jsi pilot. Jestliže létáš s modelem letadla a měl bych náročnost pilotáže ohodnotit od jedné do deseti, tak letadlo 3- nemyslím jety apod..... heli 9 ... náročnost je mnohonásobně vyšší. :) takže máš na to ty správné gulle ?? ahoj....
_________________ ...polepším se, beru toho už jen půlku :):):)
www.vzduchoplavci.rajce.idnes.cz
|
|
Nahoru |
|
|
steno1883
|
Napsal: pon 01.06.2015 21:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 10.4.2008 Příspěvky: 784
|
zdenasu píše: Jestliže létáš s modelem letadla a měl bych náročnost pilotáže ohodnotit od jedné do deseti, tak letadlo 3- nemyslím jety apod..... heli 9 ... náročnost je mnohonásobně vyšší. :) takže máš na to ty správné gulle ?? ahoj.... Takhle zobecňovat je přinejmenším zavádějící .
|
|
Nahoru |
|
|
Vidlák
|
Napsal: pon 01.06.2015 21:14 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.2.2013 Příspěvky: 533 Bydliště: ČR
|
Kuba93 píše: Zbytečně se mi to rozbít nechce. Díky. Zdravím, dřív nebo později budeš opravovat a pokud uvažuješ takto, tak řešení je prodat.
|
|
Nahoru |
|
|
IgorGSM
|
Napsal: úte 02.06.2015 6:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.2.2011 Příspěvky: 1040 Bydliště: Šurany Obrázky: 7
|
Lietanie s heli je: lietam-rozbijem-opravim-lietam. Neda sa vynechat ani jedna cast. Ked neberes vsetky tri tak sa na to vyprdni. Postav heli na policku ako dekoraciu. Akakolvek mala havaria s tou heli je definitivna lebo na to nezozenes nahradne diely.
_________________ T-Rex600E@Spirit T-Rex600N@Spirit T-Rex450@Spirit RaptorG4E720@Spirit Chase360@Spirit
|
|
Nahoru |
|
|
sonny
|
Napsal: úte 02.06.2015 6:55 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 24.1.2015 Příspěvky: 122
|
tak jak to píše zdena-su a igor létám-opravuji, je to hodně o penězích a hlavně náročnosti, pokud vemu klasický let , tak se nedá srovnat letadlo a vrtulník, náročnost a soustředěnost je minimálně o 50% vyšší u vrtulníku. Né všichni piloti maj na to aby létali s vrtulníkama. A co jsem si všimnul jedné věci. Pilot letadla třeba umí létat dot dobře a je spokojen, vyzkouší vrtulník a padá. Jeho "ego" je nabouráno a těžce to nese. Znám takového ...
|
|
Nahoru |
|
|
mirek100
|
Napsal: úte 02.06.2015 7:07 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 24.1.2011 Příspěvky: 498 Bydliště: Žamberk
|
Naprosto zásadní bude dostupnost náhradních dílů. Pokud jsou běžně k sehnání, tak se to dá. Jde o to, že budeš padat a na opravy ty díly prostě potřebuješ. U letadel si díl vyřežeš, tuhle něco přilaminuješ, u vrtulníků to není. Tam se šroubkuje, mění poškozené za nové. Další věc je létání. Letadlo letí více či měně samo. S letadlem si jdu zalétat, když mám čas a chuť. Vrtulník sám neletí. Neřídíš, neletí. Pokud má létání s vrtulníkem k něčemu vypadat, je potřeba létat (já říkám trénovat) nejlépe denně. Pak jsem cítil, že se zlepšuju. Mezi létáním na letišti hodiny u simulátoru. Pokud budeš chodit na letiště jen o víkendu, u vrtulníků je to podle mě málo. Hlavně zpočátku je toho hrozně moc, než se zažijí ty správné stereotypy.
|
|
Nahoru |
|
|
ddano007
|
Napsal: úte 02.06.2015 8:08 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 18.3.2010 Příspěvky: 2878 Bydliště: Zavar, SK
|
Kuba93 píše: ... že by se ze dvou dal postavit jeden pořádný, ale po brouzdání na webu jsem zjistil že s díly je to už slabší... Ak na to nie su nahradne diely, tak by som sa na to vykaslal. Naco to vobec davat dohromady, ked po prvej rane to bude neopravitelne...
_________________ X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: úte 02.06.2015 8:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
Nedělal bych z létání s modelem vrtulníku takovou vědu a z "vrtulníkářů" takovou elitu. Je to létání jako každé jiné, pokud nejsou ambice na "házení motyky". Já bych to spíš vzal jinak - ty modely jsou vlastně veteráni a je zase škoda, aby ležely někde na poličce a nikdy se už nedostaly do vzduchu. Majitel si může pořídit běžně dostupnou, opravitelnou a relativně levnou helinu, třeba nějakého rexe 450 a může se naučit létat po obloze tak, aby potom nemusel s tím veteránem mlátit o zem při výcviku. Ale rozhodnutí, jestli s tím začít, jestli si ty hezké, ale náročné kousky nechat, stejně zůstane na majiteli.
_________________ Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: úte 02.06.2015 8:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
mirek100 píše: Naprosto zásadní bude dostupnost náhradních dílů. Pokud jsou běžně k sehnání, tak se to dá. Jde o to, že budeš padat a na opravy ty díly prostě potřebuješ. U letadel si díl vyřežeš, tuhle něco přilaminuješ, u vrtulníků to není. Tam se šroubkuje, mění poškozené za nové. Další věc je létání. Letadlo letí více či měně samo. S letadlem si jdu zalétat, když mám čas a chuť. Vrtulník sám neletí. Neřídíš, neletí. Pokud má létání s vrtulníkem k něčemu vypadat, je potřeba létat (já říkám trénovat) nejlépe denně. Pak jsem cítil, že se zlepšuju. Mezi létáním na letišti hodiny u simulátoru. Pokud budeš chodit na letiště jen o víkendu, u vrtulníků je to podle mě málo. Hlavně zpočátku je toho hrozně moc, než se zažijí ty správné stereotypy. Přesně tak Pokud svoje sebevědomí stáhneš na absolutní minimum, dá se za pády ušetřit oprvdu hodně. Al potřebuješ minimálně průpravu na simulátoru, odlátat 30 hodin jenom viení. Nic jeného jenom viset. Pak postupnýma krokama se dá projít začátkem i bez pádu. Ale slibovat Ti to nebudu jen Ti napovím že lze. Létání s vrtulníkem je o těchto věcech: Potřebuješ na simulátoru osahat visení. 20 hodin na simulátoru je jak když plivneš do stromovky. Potřebuješ čas - 2x do týdne Potřebuješ mít kde létat Potřebuješ mít nějaký kapitál ( nástřel od kolegy si myslím že je dost povedený pro velikost Trexe 450 /MiniTitana ) Potřebuješ mít stroj, na který seženeš hravě ND - nebude ti tak moc svazovat ruce strach z případně rány. Je fajn mít vedle sebe zkušenějšího kolegu, který v případě potřeby náležitě usměrní. makety vždycky létajé o něco hůř než klasický sportovní vrtulník. Začal bych se učit na něma pokračoval pa kdál podle toho na co si troufneš jak budeš mít natrénováno.
|
|
Nahoru |
|
|
sonny
|
Napsal: úte 02.06.2015 9:54 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 24.1.2015 Příspěvky: 122
|
nikdo v tomto příspěvku nedělá, nebo doposud nedělal z "vrtulníkářů" elitu. To zde nebylo napsáno ani náznakem. Takže Švejku nevím proč ta ironie. Škoda, že zde neí alespoň jendo téma bez blbejch poznámek co maj někteří piloti v hlavě. Řídit letadlo a řídit vrtulník je prostě.... na náročnost absoulutně-nesrovnatelné. Ten, kdo to nevyzkoušel, myslím, že nemá ani potuchy. Prostě to tak je. Když se řídí vrtulník tak mozkovna jede na 1 000% a šrotuje a člověk se hlavně v začátcích hodně potí. Ale POZOR, pro některé je to veliká výzva a to je dobře. Osobně - řídím oboje a ... rád. I pro mě to byla výzva. Havárie tři poslední..... za posledí 4 měsíce 3- mechanická závada, vytrhl se šroubek 2- při vzletu se hned převrátil vrtulník- nevím proč (blbě načetlé gyro ?? ...) 1- moje chyba, dělal jsem blbosti. Frekvence létání 4x do týdne, 2x v blízkosti domova, 2x letiště letadlo pro mě v létání je na třetím místě. 1. coptéry, normální + akrobatické + závodní 2. heli řada 450,500,550,600 3.letadla - halové akrobatické :):)
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: úte 02.06.2015 11:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
sonny píše: Né všichni piloti maj na to aby létali s vrtulníkama. A co jsem si všimnul jedné věci. Pilot letadla třeba umí létat dot dobře a je spokojen, vyzkouší vrtulník a padá. Jeho "ego" je nabouráno a těžce to nese. To je to, proč jsem psal o "elitě". Nehodlám se tady ale pouštět do osobních sporů, jen mi přijde, že podobnými poznámkami začátečníka moc v rozhodování nepodpoříme.
_________________ Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
|
|
Nahoru |
|
|
sonny
|
Napsal: úte 02.06.2015 11:30 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 24.1.2015 Příspěvky: 122
|
.. a chce být podporován ?? při pozorném čtení příspěvku..... a první si toho všimnul Vidlák se mu do toho ani moc nechce. Spíše tak trochu chce být odrazen, jak píše (nechci to rozbít apod. ), přitom je jasný, že pilot "koupí vrtulník", nebo zaplatí jej mnohokrát. A to v opravách. Jeden příspěvek vedle druhého poukazuje na finance a um. Což pozitivní samo o sobě není. Ale je to realita, bez které se neobejde. Bohužel, nebo bohudík, heli...není letadlo, to nikam bez páčkování nedoplachtí a nesedne si třeba do obilí jako kačena.
|
|
Nahoru |
|
|
Kuba93
|
Napsal: úte 02.06.2015 11:51 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 29.7.2014 Příspěvky: 86 Bydliště: Strakonice-Rovná
|
To co píšete je mi jasné. Simulátor mám, takže to by nebyl problém, sebevědomí na nule, ale výzva to pro mě rozhodně je. Určitě by bylo daleko jednodušší sehnat kvalitní 450 a začít takhle. Abych pravdu řekl v oblasti vrtulníků nevím která bije to říkám rovnou. A taky by bylo vhodný sejít se s nějakým vrtulníkářem, který by byl ochotný mi všechno vysvětlit a ukázat, nenašel by se někdo kdo by na to mrknul z jihu čech ?
_________________ http://kuba1993.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|