Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 58 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Výklopný pohon
PříspěvekNapsal: úte 19.05.2015 22:05 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 7.10.2003
Příspěvky: 305
Chci se zeptat, zda je tu někdo, kdo používá výklopný pohon na větroních o rozpětí 5m a více.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Výklopný pohon
PříspěvekNapsal: stř 20.05.2015 6:27 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 28.5.2003
Příspěvky: 50
Bydliště: Olomouc
nakreslil, vyrobil a provozoval jsem tohle:
http://efins.rajce.idnes.cz/2012_02_08_ASW28_18_E/
ASG29, 5m, 8,5kg
co přesně by tě zajimalo??


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výklopný pohon
PříspěvekNapsal: stř 20.05.2015 9:00 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.3.2013
Příspěvky: 353
Bydliště: Kroměříž
To je parádní práce. Krásný řemeslo. Jediný pohon větroně, který jsem ochoten akceptovat. Super.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výklopný pohon
PříspěvekNapsal: stř 20.05.2015 9:46 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 28.5.2003
Příspěvky: 50
Bydliště: Olomouc
dlouhou dobu jsem mel take pocit, ze zatahovaci pylon je JEDINE mozne reseni pro makety
v zasede ted jsem spise zastance FES, jednuduchy system, bez klopneho momentu, bez ridici elektroniky.... ovsem starty z podvozku, zadne vozicky, gumycuky a podobne...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výklopný pohon
PříspěvekNapsal: stř 20.05.2015 10:16 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.3.2013
Příspěvky: 353
Bydliště: Kroměříž
Jasný, ale už je ta vrtule vidět... Ještě to řešení od Stemme by se dalo (viz video v čase 6.47), ale to už je možná jednodušší udělat ten pylon. Ale jako jo, pokud je FES udělaný pěkně a vrtule se dokonale sklopí, nejlépe do prolisů v trupu, tak to beru a řeší to spoustu problémů, co má pylon.

Obrázek

Já vím, ono je pěkný mít čistého větroně, ale když člověk potřebuje hromadu krámů a lidí kolem, aby to dostal do vzduchu, tak hned začne o motoru uvažovat jinak.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výklopný pohon
PříspěvekNapsal: stř 20.05.2015 10:45 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 28.5.2003
Příspěvky: 50
Bydliště: Olomouc
samozrejme maketove:o)
http://soaringcafe.com/wp-content/uploa ... C00888.jpg


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výklopný pohon
PříspěvekNapsal: čtv 21.05.2015 2:25 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12819
Bydliště: praha 5
Vlasta Svoboda píše:
To je parádní práce. Krásný řemeslo. Jediný pohon větroně, který jsem ochoten akceptovat. Super.


a jak tedy provozuješ a dostáváš nahoru pro běžné látání svoje nějaké cca 4 metrové makety větronu?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výklopný pohon
PříspěvekNapsal: čtv 21.05.2015 10:26 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.3.2013
Příspěvky: 353
Bydliště: Kroměříž
Citace:
a jak tedy provozuješ a dostáváš nahoru pro běžné látání svoje nějaké cca 4 metrové makety větronu?


Tak předně, nelítám makety, ale hlavně volňásky (H, A3, F1H) a rc termiku a historiky/klasiky (vše ve dřevě). Vrtule se bojím, takže jsem to já, ta postava v ranních mlhách, která běhá po Kroměřížském letišti s gumou nebo tahá naviják... Občas se někdo "slituje" a vezme mě do vleku. Myslím, že tu máme skvělou partu a každý den živý provoz.

Taky se tu krásně svahuje na Olšině, když fouká z jihu, ale F3F mě nebere. To je takový lítání zadarmo. Jak to tady má kdosi v podpisu: "Na svahu lítá i přihoblovaná fošna ze stodoly." Já jsem spíš lovec z rovin.

Jsem tvrdá palice, která do toho motoru v nejbližších letech prostě nepude a nepude. Na průkazu aeroklubu mám (prý jako jediný) vloženou povolenku pro dvě auta. Malým jezdím odpočívat/sportovat jako volnoletec, a když jedu velkým autem, borci už ví, že ten blbec Svoboda zase táhne naviják...

Musím říct, že opravdu závidím klukům z Německa, Turecka, Británie a USA tu obrovskou základnu čistých větroňářů. Dokonce mají mnohde plochy výhradně pro bezmotorové lítání a bez navijáku jsi tam mrtvý muž. Ta široká základna pak taky umožňuje lítat kategorie, o kterých tady ani neuslyšíš. Na Rcmánii jsem za celou dobu neslyšel nic pořádného o modelech jako je PuRES, Dynamo, Miles, nebo z klasik Paragon, Olympic apod. To tady nikdo nezná, přitom ve světě jsou to velice populární letadla. Vidím to i tady v Kroměříži, když vynechám volný let, který má díky dynastii Hladilů několik mistrů republiky a spousty dalších letců permanentně v top ten, tak neznám jediného dalšího člověka, který by měl a provozoval čistého rc větroně.

Pane prezidente, vládo, měli byste s tím něco udělat.

Fuj, to jsem se zase rozdováděl.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výklopný pohon
PříspěvekNapsal: čtv 21.05.2015 10:30 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.3.2013
Příspěvky: 353
Bydliště: Kroměříž
A aby toho nebylo málo, tak ti významný výrobce dospělých větroňů klidně na veletrhu řekne, že bezmotorový letoun je bez motoru neprodejný. Chápu to a akceptuju, a kdybych si takový éro kupoval, budu ho chtít rovněž s motorem, ale u modelařiny to ještě chvilku pohrnu po staru...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výklopný pohon
PříspěvekNapsal: čtv 21.05.2015 20:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12819
Bydliště: praha 5
[quote="

Jsem tvrdá palice, která do toho motoru v nejbližších letech prostě nepude a nepude.
Musím říct, že opravdu závidím klukům z Německa, Turecka, Británie a USA tu obrovskou základnu čistých větroňářů. [/quote]

V pohodě, nevím, kolik ti je, mě je padesát, s modelařinou jsem plný snu začínal na základní škole

jak stárnu a měkne mi mozek, přestávám snít a když si chci jít zalétat, snažím se to vyřešit tak, abych si mohl opravdu zalétat--navíc s co největším pohodlím, páč žiju v čechách, neřeším zázemí Němcu, turku, angličanu---já lítám v čechách-- na Raný--což není určitě pro našince špatný kopec a tam jsem po pár přistání dobil bezmotorovou maketu kompozitového větroně že i s přístupem---je to jen kus krámu jsem nakonec vyměknul páč na to fakt morál nemám a dal nakonec motor---s tím motorem si to mohu odvést na místo, kde už s tím mám šanci relativně v pohodě sednout a pak si doma místo flašky285 ky otevřít večer flašku piva.

Ta vrtule v čumáku mě samozřejmě taky sere, ale už nejsem snílek a dolovat vosiny obilí z trenek a z prdele poté, co jsem se prodíral obilím pro model dole v předpolí pod kopcem mě už taky moc nebere :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výklopný pohon
PříspěvekNapsal: pát 22.05.2015 10:25 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 29.3.2013
Příspěvky: 353
Bydliště: Kroměříž
Preferuju pylon, protože mám rád, když je bezmotorové éro opravdu bezmotorové. Nebo tak alespoň vypadá.

Ještě je tu možnost, o které se nemluvilo a viděl jsem to, myslím, u Z. Kopečka. Ve špici jen vymění blok s olovem a vlečným háčkem za blok s motorem. Hřídel je vytažená ven dírou na vlek a na konci je normální sklopka. Vypadá to sice hnusně (z letadla trčí kulatina s vrtulí), startovat se musí z vozíku, ale na zálet, testování a trénink je to dobré řešení. No a když se chceš ukazovat, tak jen vyhodíš motor, nasadíš háček a necháš se vlekat.


Mimo hru pro pepina:
Je jasný, že když startuješ na skále, bylo by dobré mít rezervu, abys s tím sednul tam, kam potřebuješ. Jde Ti o lítání. Každý ať si dělá co chce, ostatním je do toho putna.

Je mi 40, modelařinu mám mezi koníčky až na třetím místě, ale chci dělat věci "čistě". Jde o vkus každého soudruha.

Konkrétně mně jde hlavně o konstrukci, stavbu a následný výkon. Proto zmiňuju tu cizinu, chybí mi tu nějaká dřevěná bezmotorová RES kategorie. Když se zamyslíš, tak jsou tu vlastně jen RCH (do 1 500 mm) a RCVS (max. dvě serva). V obou je už dnes na každém letadle hromada uhlíku nejsou-li z kompozitu komplet. A jinde (F3J, F3B, F3F...) tě s dřevěným letadlem ani "nepustí na plochu". Pokud nemám doma CNC a nelaminuju uhlík s aramidem do negativních forem, tak už si se svým výtvorem nezasoutěžím? Už nepoznám jeho ne/kvalitu v konkurenci ostatních? Už závodí jen piloti, kteří si svoje mašiny koupí? S dřevem je definitivní konec? Asi jo. Bohužel, platí to dnes i pro veškeré volné větroně včetně házedel.

Mrzí mě to, protože dodnes se staví letadla jako Sagitta, Admirál, Lion, Spirit... Co si budou kluci stavět po nás? Pike Perfection? Vikinga si někdo upeče v troubě? O třicet let později: "Sagitta byla geniální letadlo, jestli ho chcete vidět naživo, tady máte plány, je snadné ho postavit. Pak byl taky dobrý Stork, AVA a Enjoy, bohužel, dochovaly se jen fotografie..."


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výklopný pohon
PříspěvekNapsal: pát 22.05.2015 16:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2009
Příspěvky: 2651
Bydliště: Praha 4 -Krč, ČR
Příspěvek jsem zrušil.

_________________
Lítám blbě, ale rád http://www.kocour111.rajce.idnes.cz


Naposledy upravil kocour dne sob 23.05.2015 22:51, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výklopný pohon
PříspěvekNapsal: pát 22.05.2015 22:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12819
Bydliště: praha 5
kocour píše:
Pokud jde o ten výklopný pohon, je to pěkná věc. Ale je otázka, zda to stojí za to. Když jde o plastové výlisky (Čína), tak je asi spolehlivost nevalná, pokud jde o profesionální práci, kteou začalo i tohle vlákno, jedná se nejmíň o několikatisícovou (spíš dražší) investici.


určitě to v tom profesionálním provedení za to stojí, ale podle mého pouze tehdy, když už dojdeš do fáze, že běžných cca 3-- 4m příručních maket s motorem v čumáku máš na pohodové polétání dostatek a chceš si po čase ale stejně zase udělat něčím radost--kdy je ti už ale jedno, že maketa s výklopným pylonem--minimálně 5m bude stejně nakonec převážně doma uložená na polici.

z mého pohledu má výklopný pylon na modelu jediný smysl--je to přez všechny kompromisy , komplikace a zbytečně vyhozené peníze divácky zajímavější --jako třeba vymazlená palubka a pěkný panáček v kabině---z letového hlediska komplet všechno nesmyslné hovadiny.

samozřejmě jsme ale každý jiný a já spíš preferuju v modelařině tu radost z polétání a uplně zásadně mě vubec nebere se v maketách snažit o maximální maketovost---vystačim si s tím, že na cca 300m mám pocit, že létám s maketou.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výklopný pohon
PříspěvekNapsal: pát 22.05.2015 23:33 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 4.8.2012
Příspěvky: 46
To si se toho dozvěděl Romane. Já vyklopný pilon postavil, protože není vlečná. Jen musím sehnat nějakou 6metrovku a vyskoušet ho na ni. Se 4metrem o váze 10 kg to letí jako nic. Najde se tu někdo se 6metrem ? zabuduji a dám pilon zdarma ,jen aby se to vyskoušelo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výklopný pohon
PříspěvekNapsal: sob 23.05.2015 0:14 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2008
Příspěvky: 12819
Bydliště: praha 5
Vlasta Svoboda píše:
Pokud nemám doma CNC a nelaminuju uhlík s aramidem do negativních forem, tak už si se svým výtvorem nezasoutěžím? Už nepoznám jeho ne/kvalitu v konkurenci ostatních? Už závodí jen piloti, kteří si svoje mašiny koupí? S dřevem je definitivní konec? Asi jo. Bohužel, platí to dnes i pro veškeré volné větroně včetně házedel.

Mrzí mě to, protože dodnes se staví letadla jako Sagitta, Admirál, Lion, Spirit... Co si budou kluci stavět po nás? Pike Perfection? Vikinga si někdo upeče v troubě? O třicet let později: "Sagitta byla geniální letadlo, jestli ho chcete vidět naživo, tady máte plány, je snadné ho postavit. Pak byl taky dobrý Stork, AVA a Enjoy, bohužel, dochovaly se jen fotografie..."


podle mého je odpověd uplně jednoduchá, kdo si muže dovolit koupit Pike Perfection, určitě ho nepoloží ani benzín a ubytování související s objížděním soutěží, těžko budeš ale asi hledat lidi, co staví ještě dnes Sagitty a jiné konstrukční učelovky ale nebude jim líto za jednu sezonu v objíždění soutěží procestovat Pike Perfection.

PS: pořád se ale na urovni klasických konstrukčních letadel létají soutěžně magnetáky.pokud by ti nevadilo, že už taky používají třeba na páskování žeber uhlík, tady by sis určitě s klasickou stavbou zasoutěžil .---osobně se mi ty magnetáky moc líbí.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 58 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz