Vlasta Svoboda
|
Napsal: stř 06.05.2015 18:52 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 29.3.2013 Příspěvky: 353 Bydliště: Kroměříž
|
Jestli nechceš honit gramy a výkony, a pohodu si užít už při potahování, dej tam Solarfilm. Oproti Litespanu se ním lépe a rychleji pracuje, a taky Ti při potahování a opravách dost věcí odpustí. Je totiž výrazně více smrštitelný.
Pokud si chceš "zamodelařit" vyber si Litespan.
|
|
Nahoru |
|
|
blueangel
|
Napsal: stř 06.05.2015 19:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 10.5.2003 Příspěvky: 1030 Bydliště: Praha 5 Lužiny Obrázky: 0
|
Gramy trochu honím a potahovat mě nečiní žádný problém zda Solar ,Litespan ,Airspan či jiné folie je jedno spíš jde o letové vlastnosti co bude lepší .
|
|
Nahoru |
|
|
PetrD
|
Napsal: stř 06.05.2015 20:22 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.3.2012 Příspěvky: 943 Bydliště: Dobrá Voda u Hořic, ČR
|
Pro malý pomalejší větroň vychází vzhledem k letovým vlastnostem lépe papír nebo nějaká náhražka papíru. Takže za mě Litespan nebo obarvený Vlies.
|
|
Nahoru |
|
|
blueangel
|
Napsal: stř 06.05.2015 20:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 10.5.2003 Příspěvky: 1030 Bydliště: Praha 5 Lužiny Obrázky: 0
|
Papír určitě ne lakovat určitě nechci.
|
|
Nahoru |
|
|
Vlasta Svoboda
|
Napsal: čtv 07.05.2015 7:52 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 29.3.2013 Příspěvky: 353 Bydliště: Kroměříž
|
OK, takže Litespan.
Můžu se zeptat co je to za éro a v jakém stupni rozpracovanosti je? Pokud to totiž není nějaké retro, nemáš postavená křídla a záleží Ti na gramech a výkonech, pouvažoval bych určitě nad jiným profilem. Jak by řekl strýc Lněnička, kdyby byl od nás: "Epplerovy profile sú dávno překonané."
|
|
Nahoru |
|
|
krezus
|
Napsal: čtv 07.05.2015 14:59 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 6.7.2014 Příspěvky: 12
|
Neviem si dobre predstaviť elektrovetroň o rozpätí 1700mm a váhe 350 gr, v parametroch máš asi chybu. K poťahu: Krídlo potiahnuté fóliu má v tejto kategórii modelov horšie aerodynamické vlastnosti ako Vlies, takže by som Ti poradil Vlies. Model predsa staviaš výhľadovo na dlhú dobu používania, podľa mňa sa oplatí technologický postup, ktorý dá lepšie výsledky.
|
|
Nahoru |
|
|
automet
|
Napsal: čtv 07.05.2015 16:28 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 28.2.2014 Příspěvky: 1871 Bydliště: Blatnica, SR
|
S tym konstatovanim pri 1700 mm "vlies" versus "folia" (v mojom pripade IBA oracover) nemas celkom pravdu. Ak su tie profily rovnake, zalezi od pocasia.... Kolega ma 2 rovnake kridla okolo 1,6 m vlies a oracover. Raz lieta lepsie jedno, raz druhe... Na rovnakom trupe... Osobne som za foliu, ale iba oracover, s ostatnymi nemam skusenost. A tu vahu co uviedol, myslel asi vo verzii vetron, teda bez motora... 1,7 m sa s balzovym strojom na termiku bude hybat okolo 500-650g
|
|
Nahoru |
|
|
Rocky_MK
|
Napsal: pát 08.05.2015 11:49 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 11.6.2012 Příspěvky: 231 Bydliště: Hodonín/Brno
|
Proč by 1,7m elektrovětroň nemohl vážit 350g? Tady má borec 1,57m elektru a váží mu to 135g v plné palbě. Ale to už je extrém...
_________________ „Pilot nesmí být tuctový šofér, ale dokonalý pán svého stroje!“ A.I.Pokryškin
|
|
Nahoru |
|
|
blueangel
|
Napsal: ned 10.05.2015 16:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 10.5.2003 Příspěvky: 1030 Bydliště: Praha 5 Lužiny Obrázky: 0
|
Tak jsem začal dneska potahovat Litespanem a jinak ta váha by měla být opravdu komplet kolem 350g jak to potáhnu a osadím dám foto ,vše je stavěné ze 100g balzy.
|
|
Nahoru |
|
|
blueangel
|
Napsal: ned 10.05.2015 19:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 10.5.2003 Příspěvky: 1030 Bydliště: Praha 5 Lužiny Obrázky: 0
|
Příloha:
ultra angel.jpg [ 51.49 KiB | Zobrazeno 2178 krát ]
Tak elektrovětron modifikace Rivala je potažený Litespanem a kompletní letová váha včetně 3čl 500mA je 341g chybí pouze příjmač 5g a páky kormidel takže ta letovka bude přesně 350g motor je foxy C2208-1000, serva Waipoint + Graupner, regl 12A Mystery a sklopná vrtule 9*5 Graupner ,příjmač Minima .Tak už dodělat pár drobností a počkat na slušné počasí .A co se týče profilu mám to pro rekreační polétání ale i tak jaký profil by byl vhodnější ??? není problém udělat další křídla. Příloha:
ultraangel vaha.jpg [ 51.58 KiB | Zobrazeno 2178 krát ]
|
|
Nahoru |
|
|
Rocky_MK
|
Napsal: ned 10.05.2015 21:40 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 11.6.2012 Příspěvky: 231 Bydliště: Hodonín/Brno
|
Krásná práce!
_________________ „Pilot nesmí být tuctový šofér, ale dokonalý pán svého stroje!“ A.I.Pokryškin
|
|
Nahoru |
|
|
Vlasta Svoboda
|
Napsal: pon 11.05.2015 9:21 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 29.3.2013 Příspěvky: 353 Bydliště: Kroměříž
|
Citace: ...jaký profil by byl vhodnější??? No, já tady mám teď rozkreslenou čistou 1,5 m mršku na gumicuk/HLG a rozhoduju se mezi: HN1033 S3021 S4083 SD7037 AG38 Každý profil má svoje výhody i nevýhody... Ať je to složitost stavby, přesné dodržení profilu minimálně v jeho první třetině, velikost vztlaku vs odporu a podobně, které mají vliv na konstrukční řešení křídla. Jde o to, že tyto novější profily mají obecně lepší pronikavost, můžeš si proto trochu poodletět s termikou a nemusíš se bát, že se nevrátíš proti větru. A protože umíme dnes modely stavět lehčí a pevnější, nemusí nás už ani tak zajímat velký vztlak E387. Taky bych se tam asi bál použití na křídlech s malým Re číslem. E387 byla dobrá na nějaký velký hmotný jednokanálový autobus, kde byl vlastně pevně dán úhel náběhu a šlo jen o to, aby to minimálně opadalo. Jinak už před lety se tady cosi podobného řešilo: http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?p=128958#p128958http://rcmania.cz/viewtopic.php?p=773034#p773034
|
|
Nahoru |
|
|
blueangel
|
Napsal: pon 11.05.2015 20:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 10.5.2003 Příspěvky: 1030 Bydliště: Praha 5 Lužiny Obrázky: 0
|
Díky dost mě ale zaujal profil AG 35,Seligi znám ale to spíš na trochu rychlejší větroně stejně jako RG 14 a RG 15 ty používám také ale na přistání na malé ploše je ten E387 pro mne vyhovující ale nebrání se vyzkoušet jiný díky .
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: pon 11.05.2015 20:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12767 Bydliště: praha 5
|
blueangel píše: Díky dost mě ale zaujal profil AG 35,Seligi znám ale to spíš na trochu rychlejší větroně stejně jako RG 14 a RG 15 ty používám také ale na přistání na malé ploše je ten E387 pro mne vyhovující ale nebrání se vyzkoušet jiný díky . určitě vyzkoušej něco modernějšího,387 ku používám zkostnatěle na samo domo větroně už spoustu let a poté, co jsem koupil moderní rcnko jsem si řekl, že profilu 387 už opravdu odzvonilo, ve větru se mu dopředu prostě moc nechce.Jinak v termice a bezvětří jsem s ním vylizoval bublinky vedle daidalose vcelku v pohodě, ale jak začne trochu foukat, tak je to už špatný.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: yetam a 26 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|