Autor |
Zpráva |
mab
|
Napsal: stř 14.01.2015 22:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.5.2012 Příspěvky: 715 Bydliště: Vyškov, ČR
|
haiso píše: zdar pokud ti pomůže krátkej pokec k éru zde http://rohaweb.wordpress.com/2012/05/06/elektrovetron-rytmus-max/na mne to bylo moc rychlý tak šlo pryč a teď jezdím s RC auty.. Fotoseriál z Tvé staby je perfektní a zpracování osazení také, četl jsem jej už dříve. Díky za nabídku serv, ale mám jich tu dost. Ty 4kusy TGY306G-HV tam půjdou určitě, nějak už to vymyslím. Hmm rychlý? Tak na to se těším, chci to zkusit se 6ti článkem
_________________ x9d, x-lite pro a pár poletuch
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
holmer83
|
Napsal: pon 19.01.2015 22:01 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 9.8.2012 Příspěvky: 399 Bydliště: Prostějov
|
Také přispěji trochu svým k tématu Rytmus Max, létal jsem ho v sezóně 2013 a byl jsem moc spokojený. Byla to verze bez klapek, která se prodává v Německu pod označením FVK Signal, ovšem u tohoto kusu byla křidélka na zakázku zvětšena. Můj kus byl osazen 6S pohonem na dynamičtější létání a to konkrétně: motor S-Neu 1509/2Y s převodovkou 6,5:1, kužel uhlík+listy RFM 15x15, régl Jeti Spin 66A, baterie Kypom 6S 2,6Ah, serva v křídle Volz Micro-maxx-x, směrovka Hitec HS65MG, výškovka Turborix. Serva výškovky i směrovky byly obě v trupu. Bohužel jsem v něm nikdy nevyzkoušel novou tvrdou 6S baterku, ale pouze tu přifouklou a dosti létanou Kypomku, i stou to ale nahoru lezlo statečně a Altisem V4 jsem naměřil 42 m/s, bylo potřeba ho ale více rozjet horizontu aby zabrala vrtule s velkým stoupáním. Motorový čas jsem létal cca 2minuty a všechno to bylo provozováno na BEC réglu Jeti Spin 66A, max proud jsem naměřil 72A. Hmotnost do vzduchu byla 2850 gr, tato verze bez klapek byla trochu rychlejší na přistání, ale s křidélky naplno nahoru se dal Rytmus rozumě ubrzdit. Z mé strany pouze pozitivní hodnocení tohoto éra, teď mám v hangáru mimo jiné i Rytmuse Mini a ten je také super.
Přílohy: |
IMG_0739.JPG [ 209.25 KiB | Zobrazeno 3863 krát ]
|
IMG_1324.JPG [ 244.12 KiB | Zobrazeno 3862 krát ]
|
IMG_0006.JPG [ 49.77 KiB | Zobrazeno 3862 krát ]
|
IMG_1329.JPG [ 258.59 KiB | Zobrazeno 3862 krát ]
|
|
_________________ Rytmus Mini, Toro900, Pulse 15e, Apprentice, Talon mini, Trainer40OBL, Twinstar, quadra, Taranis X9E
|
|
Nahoru |
|
|
mab
|
Napsal: úte 05.05.2015 12:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.5.2012 Příspěvky: 715 Bydliště: Vyškov, ČR
|
Už to bylo ostudné, vánoční dárek, který stačí "jen" osadit a já na to ani nesáhl. Někde jsem tu řešil spojení motoru a reglu. Nakonec jsem koupil 100W pájku (kopyto) a znova vše propájel. Je to úplně jiná práce, taková 3sekundová Zkouším rozmístění komponent, místa je v trupu hodně, ale nikdy jsem neosazoval větroně od nuly a tak pročítám a tápu. Čtu spousty příspěvků tady i na netu a projíždím obrázky, ale jde to ztuha. Regl nechám nejspíš na dně, na stranu taky jde, ale s baterkami je zbytečně natěsno. Příloha:
WP_20150504_20_51_18_Pro.jpg [ 45.8 KiB | Zobrazeno 3638 krát ]
Nad něj bych chtěl lože pohonných baterií (2x 3s3300mah) budou zasunuty víc než na fotce, asi do poloviny jejich délky dozadu. Příloha:
WP_20150504_20_52_17_Pro.jpg [ 47.16 KiB | Zobrazeno 3638 krát ]
Jak to lože udělat - překližka/sklotextit přes celou šířku + sucháč? Napevno nebo odnímatelné? Dilema se servy jsem vyřešil jednoduše, dokoupil 2x Tgy 306g-HV. Takže osazení bude 6x stejné servo a napájení všeho napřímo z 2článku LiFe. Serva VOP a SOP půjdou do ocasu buď podle tipů z fvk.de nebo moc pěkné řešení ma WoitaNapájení RX silová část přes nějakou destičku propájené + a -. Do křídel přes mpx konektory (asi navolno) Do kabinky vypínání palubního napájení. A ještě uvažuju o záloze pomocí bec z toho Yepu přes schottkyho diodu, když už tam ten bec je.
_________________ x9d, x-lite pro a pár poletuch
|
|
Nahoru |
|
|
mab
|
Napsal: pon 15.02.2016 11:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.5.2012 Příspěvky: 715 Bydliště: Vyškov, ČR
|
Uplynulo pouhého třičtvrtě roku a já vytáhl z hromady prachu Rytmuse. Celou sezonu bylo s čím létat a na kompletování nebyli lidi a to jsem nabízel i odměnu. Jak už jsem někde psal, jsem v první řadě létač a až pak to ostatní, ale doba uzrála tak jdem na to. Přepážku pro zadní ložisko motoru jsem z papíru zkusmo stíhal 3x než jsem na to přišel Příloha:
WP_20160207_18_40_15_Pro.jpg [ 60.9 KiB | Zobrazeno 3449 krát ]
Samořezné šrouby, co byly přiložené nešly protlačit závitem v duralovém loži. Tak jsem to předělal na 2,5mm šrouby s matkami. Příloha:
WP_20160208_19_40_06_Pro.jpg [ 48.77 KiB | Zobrazeno 3449 krát ]
Příloha:
WP_20160208_20_04_48_Pro.jpg [ 56.09 KiB | Zobrazeno 3449 krát ]
Serva výškovky a směrovky natěsnána vzadu. Příloha:
WP_20160212_20_46_48_Pro.jpg [ 22.03 KiB | Zobrazeno 3449 krát ]
Vše uzavřeno a zalepeno a já zapomněl šroubek na páku u serva výškovky. Takže mě čeká ještě rozborka.
_________________ x9d, x-lite pro a pár poletuch
|
|
Nahoru |
|
|
mab
|
Napsal: pon 15.02.2016 11:41 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.5.2012 Příspěvky: 715 Bydliště: Vyškov, ČR
|
Křídla a přepákování, opravdu není triviální najít správný poměr páky serva a páky ovládané plochy, pro ideální využití dráhy serva. A u klapek i zamknutí serva. Hmm fotek moc nemám, asi proto, že jsem se u toho věčně vztekal. Už jen nasadit pojistnou segrovku u mpjet vidličky mi někdy trvalo nehorázně dlouho a někdy to šlo hned, nevíte čím to je? Takové to frrrr cink jsem slyšel 3x, ty už jsem nenašel a jednu zlomil vejpůl.
Přílohy: |
WP_20160212_12_03_05_Pro.jpg [ 30.89 KiB | Zobrazeno 3440 krát ]
|
WP_20160212_09_15_26_Pro.jpg [ 52.85 KiB | Zobrazeno 3440 krát ]
|
|
_________________ x9d, x-lite pro a pár poletuch
|
|
Nahoru |
|
|
mab
|
Napsal: úte 16.02.2016 21:14 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.5.2012 Příspěvky: 715 Bydliště: Vyškov, ČR
|
Vypižlal a vlepil jsem z překližky 2mm lože baterií se sucháči. Příloha:
WP_20160216_20_51_47_Pro.jpg [ 41.55 KiB | Zobrazeno 3320 krát ]
Příloha:
WP_20160216_20_51_58_Pro.jpg [ 81.15 KiB | Zobrazeno 3320 krát ]
Křídla zakončeny mpx konektorem, na každém je jiný, abych je v nepozornosti při zapojování neprohodil. Příloha:
WP_20160216_20_58_06_Pro.jpg [ 30.56 KiB | Zobrazeno 3320 krát ]
Teď si hraju s elektroinstalací, zámysl je LiFe baterie přes elektronický vypínač ovládaný z kabiny mechanickým přepínačem (při rozpojení je je palubní napájení zapnuto) A taky "rozvodná" destička kde skončí veškeré plusy a mínusy serv a přijímače. Asi takhle: Příloha:
WP_20160216_20_55_26_Pro.jpg [ 42.21 KiB | Zobrazeno 3320 krát ]
Ale volný čas opět došel, takže pokračování někdy... snad brzy
_________________ x9d, x-lite pro a pár poletuch
|
|
Nahoru |
|
|
mab
|
Napsal: ned 21.02.2016 19:11 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.5.2012 Příspěvky: 715 Bydliště: Vyškov, ČR
|
Trocha elektriky.
Přílohy: |
WP_20160218_18_19_58_Pro.jpg [ 93.51 KiB | Zobrazeno 3191 krát ]
|
WP_20160219_20_19_17_Pro.jpg [ 59.25 KiB | Zobrazeno 3191 krát ]
|
|
_________________ x9d, x-lite pro a pár poletuch
|
|
Nahoru |
|
|
mab
|
Napsal: ned 21.02.2016 19:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.5.2012 Příspěvky: 715 Bydliště: Vyškov, ČR
|
Vše je připraveno, napípáno ve vysílači. Zatím jen jeden LR, ale brzdy napípány. Expa na vypínač, kdyby to moc divočilo. Teď jen najít zdatného házeče, rozehnat dešťové mraky a může se létat.
Kompletní letovka 2,6kg včetně napěťového a proudového čidla mi vyšla dokonce o 60gramů nižší než jsem před rokem odhadoval. Plošné zatížení 53g/dm2 bude fajn i do svěžího větříku.
Přílohy: |
WP_20160221_18_25_54_Pro.jpg [ 57.96 KiB | Zobrazeno 3182 krát ]
|
|
_________________ x9d, x-lite pro a pár poletuch
|
|
Nahoru |
|
|
mab
|
Napsal: pát 04.03.2016 19:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.5.2012 Příspěvky: 715 Bydliště: Vyškov, ČR
|
Skoro dva týdny trvalo než se potkal můj a házečův volný čas s počasím, ale dnes odpoledne jsem se dočkal. Po potřebných testech výchylek, dosahu a tahu se šlo na věc. Odhod bezproblémový, dle házeče by to šlo i na 3/4 plynu. Lehké dotrimování výškovky, těžiště dle výrobce mi přijde dost vepředu. Je to hodňouš, zkusil jsem odezvy na kormidla, pak v patřičné výšce přetažení - vůbec se mu nechtělo, ale nakonec se zvtnul po křídle, ale téměř okamžitě zase lze vybrat. Celkově pohyb a odezvy skvělé ať už na motoru, nebo bez, je ho plná obloha. Časem asi sepíšu víc, tohle jsou jen první dojmy. Brzdy mě mile překvapily, jednak jsem skoro ideálně trefil křivku potlačení výškovky a tom mírném větříku cca 3m/s to brzdlo hodně a dalo se pomalinku klesat v ostrém úhlu. Klapky mám dolů přes 80stupňů a křidélka nahoru jen trochu (asi 4mm) při max klapkách. Stoupání příjemně svižné i když se mi nezdálo, že dosahuje vypočtených hodnot. Doma jsem zkouknul Altis a překvápko, asi u většího modelu (2,4m) je vnímání rychlosti snížené Z grafů se dá vyčíst na více místech v 200metrů dlouhém úseku stoupání 35m/s. V kratších úsecích atakuje i 40m/s. Takže spokojenost i s tímto. Jen jsem na vysílači špatně nastavil logování a tak nemám hodnoty napětí a proudu, logoval se pouze příkon a ten při plném plynu byl 2,5-2,8kW.
Přílohy: |
WP_20160304_14_50_16_Pro.jpg [ 131.48 KiB | Zobrazeno 3051 krát ]
|
RytmusMax.jpg [ 42.84 KiB | Zobrazeno 3051 krát ]
|
|
_________________ x9d, x-lite pro a pár poletuch
|
|
Nahoru |
|
|
mab
|
Napsal: pát 18.03.2016 23:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.5.2012 Příspěvky: 715 Bydliště: Vyškov, ČR
|
Dnes třetí let a můžu říct, že Rytmus Max splnil očekávání. Dynamické letadlo se kterým můžu do vzduchu kdykoliv. Odhod i přes vrtuli 13*10,5 naprosto bezproblémový, odletí z ruky sám. A přistání opět pohoda, stačí mu málo, brzdy fungují na jedničku. Když dělám kraviny na malé rychlosti tak umí i vrtnout, ale stačí malý kousek a hned se chytne. Dnes jsem vyzkoušel při lovení termických bublin několikrát Ještě nemám doladěny letové režimy, létám vše v základu. Dnes mám i graf napětí a proudu, pohon dostává slušný záhul, motor a regl vlažný baterie studená (dnes bylo 12stC). Nejvíc jsem zvědavý na baterii, zatím se drží i Ri je dokonce nižší než na začátku. Na grafu ty nižší proudy jsou let na půl plynu v mírném stoupání. Zajímavé, že půl plynu je 20% max proudu.
Přílohy: |
Rmax.jpg [ 32.42 KiB | Zobrazeno 2903 krát ]
|
|
_________________ x9d, x-lite pro a pár poletuch
|
|
Nahoru |
|
|
Laco
|
Napsal: sob 27.03.2021 23:33 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 15.2.2005 Příspěvky: 404 Bydliště: Hradec Králové
|
nemáte někdo prosím vás ještě todle éro od VH Model? koupil jsem jej z druhé ruky po havárii, již je opraveno, ale před finálním osazením potřebuji vědět to těžiště, abych pak nemusel zbytečně dovažovat olovem nebo pokud víte kde stáhnout návod...ještě mě napadlo, že by šlo kontaktovat i p.Vaníčka - pokud je stále živ a zdráv
|
|
Nahoru |
|
|
Laco
|
Napsal: stř 31.03.2021 21:37 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 15.2.2005 Příspěvky: 404 Bydliště: Hradec Králové
|
návod jsem sehnal od p.Vaníčka, nicméně pokud se najde někdo s vlastní zkušeností ohledně nastavení vlastního modelu, tak tuto informaci rád uvítám
|
|
Nahoru |
|
|
petrct
|
Napsal: pát 02.04.2021 6:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.10.2007 Příspěvky: 2788 Bydliště: Český Těšín
|
ahoj rytmuse max mám ale už jsem z modlem tak 2 roky nelítal. jinak velmi dobrý model bez záludnostni , termika spíš silnější ale na rychlosti výborné
_________________ Chase360 SniperII LA 700 Agile 7,2 Rytmus Max http://petrct.rajce.idnes.cz/ http://www.helitesin.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
Laco
|
Napsal: pát 02.04.2021 21:08 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 15.2.2005 Příspěvky: 404 Bydliště: Hradec Králové
|
tak to je trochu škoda když někde jen visí, ne ? jaké máš osazení? a s tou hodnotou těžiště mi pomůžeš?
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|