Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Fi 156C Storch 1800 mm
PříspěvekNapsal: čtv 23.04.2015 8:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2012
Příspěvky: 4016
Bydliště: SK
Obrázky: 6
Akú tam máš vrtuľu? (nikde to tu nevidím) Inak motory RAY (od Pelikána sú na nič to už radšej Foxy G2)
http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=72869
Na 4S a hmotnosť nerieš. (len správne ťažisko)
alebo: http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=72866 (len je dlhší)
Podla mňa je motor 3542 (2820) na ten model málo. (to je tak do bežného vetroňa cca 2m)
Na motori je rozdieľ cca 30g, horšie je to stou baterkou.

_________________
FrSky Tandem X20


Naposledy upravil juraj.jurej dne čtv 23.04.2015 9:24, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Fi 156C Storch 1800 mm
PříspěvekNapsal: čtv 23.04.2015 9:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2012
Příspěvky: 4016
Bydliště: SK
Obrázky: 6
Vidlák píše:
Zdravím ,
vypočítané těžiště je správné. Už se s tím dá lítat


Len tak okrajovo. Meráš to ťažisko spravne od nábežky? (tá začína až zatými "pomocnými stabilizátormy" na nábežke, alebo ako sa to volá) Sorry ale neviem ako sa to správne volá.

_________________
FrSky Tandem X20


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fi 156C Storch 1800 mm
PříspěvekNapsal: čtv 23.04.2015 21:53 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.2.2013
Příspěvky: 533
Bydliště: ČR
Zdravím,
vrtuli tam mám 12x6,dneska jsem byl lítat a s těžištěm, které měřené od náběžné hrany 85 mm to létá dobře. Teď už vyřešit jen motor. Docela mě překvapilo, že doporučený motor AXI 2820/12 se tam nevejde. Měří na délku 48 mm a je o 3 mm delší než je tam místo. Tak pokud budu měnit motor, tak koupím asi ten, co jsi mi doporučil - FOXY C3520-880. Ten je dlouhý 45 mm a měl by se tam vejít bez velkých úprav ale bohužel musím koupi i jinej regulátor. Ještě zkusím jak to bude létat se čtyřčlánkem.


Přílohy:
001.JPG
001.JPG
[ 70.08 KiB | Zobrazeno 2284 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fi 156C Storch 1800 mm
PříspěvekNapsal: pát 24.04.2015 7:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2012
Příspěvky: 4016
Bydliště: SK
Obrázky: 6
Skús ten 4S aku. (ak nie aj tak ho využiješ) Len musíš dať ľahšiu vrtuľu. (12x6 na 4S na ten motor je moc)
Ale takému lietadlu vysoké otáčky a malá vrtuľa nesvedčia. 12 palcová je tam akurát. (Ja by som skúsil 12x5)
Chcelo bito ale premerať watmetrom. Ale istota je APC-E 11x6 a bude to lietať omnoho lepšie. (aj to už je na hranici tvojho ESC) Pomer ťah/hmotnosť cca 1,20:1 (hmotnosť 2200g) ťah 2650g odber 45A

_________________
FrSky Tandem X20


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fi 156C Storch 1800 mm
PříspěvekNapsal: pát 24.04.2015 12:58 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.2.2013
Příspěvky: 533
Bydliště: ČR
Zdravím,
mám doma novou vrtuli 11x5,5, jak přijde baterka, tak to vyzkouším.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fi 156C Storch 1800 mm
PříspěvekNapsal: pát 24.04.2015 15:31 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2012
Příspěvky: 4016
Bydliště: SK
Obrázky: 6
Aký aku. si objednal? APC E 11x6 ani tušim nieje. Skús 11x5,5 a daj vedieť. Inak pekný model (asi pre mňa trochu krechký)

_________________
FrSky Tandem X20


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fi 156C Storch 1800 mm
PříspěvekNapsal: pát 24.04.2015 20:30 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.2.2013
Příspěvky: 533
Bydliště: ČR
Zdravím,
mám objednanou Li-pol 3300 / 14,8 / 55/110C


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fi 156C Storch 1800 mm
PříspěvekNapsal: úte 28.04.2015 5:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2012
Příspěvky: 4016
Bydliště: SK
Obrázky: 6
Vidlák píše:
Zdravím,
mám objednanou Li-pol 3300 / 14,8 / 55/110C


Tá bude super. Asi trochu drahšia kvôli vysokým C. Stačila bi aj 35C ,ale na škodu to nieje len sú ťažšie.
Len pozor na ten ESC a motor (kontrolovať aspoň fyzicky-teplotu) Tá baterka dá sprehľadom 150A aj viac.
Slušne motori (Činské) sú aj Dualsky (Horejši model) Emax (Pecka) Ja by som to vymenil a ten RAY by som si nechal do iného modelu. Aj keď ti to už bude stačiť stále budú pracovať (motor, ESC) na hranici možností. Viem je dosť investícii, ale ostane ti celí pohon do druhého modelu aj s aku.

http://www.peckamodel.sk/produkt/rc-mod ... -bl2820-07

na APC 11x5,5 odber cca 42A ťah cca 2500g !

_________________
FrSky Tandem X20


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fi 156C Storch 1800 mm
PříspěvekNapsal: úte 28.04.2015 11:41 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 3951
Bydliště: Bohumileč 15
Obrázky: 0
juraj.jurej píše:

Len tak okrajovo. Meráš to ťažisko spravne od nábežky? (tá začína až zatými "pomocnými stabilizátormy" na nábežke, alebo ako sa to volá) Sorry ale neviem ako sa to správne volá.


...mozes svoje tvrdenie niecim podlozit ( z praxe) ,alebo teoreticky vysvetlit? Myslim , ze poloha taziska je obvykle vztahovana k rozmeru a polohe SAT,alebo nie?

Pozn. "pomocnými stabilizátormy" na nábežke, alebo ako sa to volá... obecny nazov je mechanizacia kridla ,alebo zariadenia pre zvysenie vztlaku .
Konkretne u toho modelu ide o pevny slot.V priebehu letu malou rychlostou (na velkom uhle nabehu) je dost velke riziko prekrocenia kritickeho uhlu nabehu pre danu nosnu plochu.Slot moze ciastocne zamedzit odtrhnutiu prudenia za nabeznou hranou (zvysi pripustny kriticky uhol nabehu) .
Niekedy sa pouziva len v koncovej casti kridla tj. pred kridelkami, aby fungovali i na malych rychlostiach a velkych uhloch nabehu( napr Z 37 Cmelak, ME 109...).
Takymto dielcim slotom sa zabezeci zlepsenie ovladatelnosti a ciastocne znizenie odporu kridla v porovnani s variantou, ktora ma slot po celom rozpati.

veka1


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fi 156C Storch 1800 mm
PříspěvekNapsal: úte 28.04.2015 19:26 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.2.2013
Příspěvky: 533
Bydliště: ČR
[quote="juraj.jurej"][quote="Vidlák"]¨

. Aj keď ti to už bude stačiť stále budú pracovať (motor, ESC) na hranici možností. Viem je dosť investícii, ale ostane ti celí pohon do druhého modelu aj s aku.

Zdravím , je mi jasné, že to je na hranici možností, ale to pro mě znamená vyndat všechno, co doporučil Pelikán . Protože je to zase dost velká investice a nová baterka přijde nejdřív koncem měsíce, tak pro zkoušení bych to chtěl osadit takto: přidám spínaný stabilizátor UBEC 6 A, motor RAY, vrtule 11x5,5 E , regulátor 45A a baterku Turnig 3300 mAh ale jen 20C a špičkově 30C. Jak to bude s odebíraným proudem, zmenší se, když tam bude vyšší napětí a menší vrtule? Teď při plném plynu na zemi odebírá motor s vrtulí 12x6 max 38A . Tak si myslím, že 20C při 3300 mAh by mohlo stačit. Předpokládám, že ty ,,C " jsou alespoň pravdivý.Baterka sice bude taky na hranici svých možností, ale na zkoušení nic lepšího teď nemám . Poraď, jak to vidíš.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fi 156C Storch 1800 mm
PříspěvekNapsal: úte 28.04.2015 20:07 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.2.2013
Příspěvky: 533
Bydliště: ČR
veka1 píše:

...mozes svoje tvrdenie niecim podlozit ( z praxe) ,alebo teoreticky vysvetlit? Myslim , ze poloha taziska je obvykle vztahovana k rozmeru a polohe SAT,alebo nie?
.

veka1

Zdravím
Posílám ti pro pochopení výpočet těžiště, kde je i obrázek :http://www.elektrolety.com/teziste.php
Protože Štorch má rovné křídlo, tak těžiště měřím od náběžné hrany


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fi 156C Storch 1800 mm
PříspěvekNapsal: úte 28.04.2015 23:29 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 3951
Bydliště: Bohumileč 15
Obrázky: 0
Vidlák píše:
Zdravím
Posílám ti pro pochopení výpočet těžiště, kde je i obrázek :http://www.elektrolety.com/teziste.php
Protože Štorch má rovné křídlo, tak těžiště měřím od náběžné hrany


Hezke to je ,... moc dekuji. Zapatral jsem v pameti a zjistil , ze jsem vypocet teziste pochopil jiz v dobach, kdy takove programky jeste nebyli k dispozici. 8)

Pozn. jen nemam jistotu,zda jsi rozumel me otazce ( presto ze nebyla adresovana tobe).

Ptal jsem se, proc bys u kridla obdelnikoveho pudorysu, vybaveneho sloty,nemel za nabeznou hranu povazovat inflexny bod na slotu, ale az ten, ktery je na samotnem kridle a teprve od nej merit polohu teziste. :?

Tak jsem totiz pochopil radu v prispevku od juraj.jurej.

Je mozne ze jsem to pochopil spatne ,ale pak by nepsal , ze nabezka zacina : az za tymi pomocnymi stabilizatormi , co nevie ako sa spravne volaju :)

veka1


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fi 156C Storch 1800 mm
PříspěvekNapsal: stř 29.04.2015 9:31 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.2.2013
Příspěvky: 533
Bydliště: ČR
Zdravím,
přečti si tady příspěvky z 29 a 30.11.2015, kde pochopíš , jak je to myšleno. Já jsem to pochopil tak , že nejdříve je slot a pak náběžná hrana křídla od které to budu měřit.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fi 156C Storch 1800 mm
PříspěvekNapsal: stř 29.04.2015 11:26 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 3951
Bydliště: Bohumileč 15
Obrázky: 0
Vidlák píše:
Zdravím,
přečti si tady příspěvky z 29 a 30.11.2015, kde pochopíš , jak je to myšleno. Já jsem to pochopil tak , že nejdříve je slot a pak náběžná hrana křídla od které to budu měřit.


... souhlas,tak jsem to pochopil i ja.

Proto se ptam,jak jste prisli na tvrzeni, ze vypoctova nabezna hrana( vuci ktere vztahujes hloubku kridla , potazmo polohu teziste) je az za slotem.

Zajima me teoreticke pripadne i prakticke oduvodneni proc do hloubky kridla ( tetivy profilu) , nepocitat i hloubku slotu.
Nebo, slot coby soucast nosne plochy se nepodili na vytvareni vztlaku, odporu i klopiveho momentu,tudiz ho ve vypoctu plochy kridla zanedbame???

http://rvsoft.wz.cz/image/200505152012_STOL1.jpg

...kdyby to tak melo byt,slo by o docela velky rozdil ve vypocetni hloubce profilu, ze?

Pozn. kdyz bych pristoupil na vase teorie a merici postupy, pak by kridlo se sterbinovou Fowlerovou klapkou melo odtokovou hranu jeste pred odtokovou hranou klapky , ze?

Napr. http://rvsoft.wz.cz/image/200505152012_STOL2.jpg

veka1


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fi 156C Storch 1800 mm
PříspěvekNapsal: stř 29.04.2015 12:42 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.2.2013
Příspěvky: 533
Bydliště: ČR
veka1 píše:


... souhlas,tak jsem to pochopil i ja.

Proto se ptam,jak jste prisli na tvrzeni, ze vypoctova nabezna hrana( vuci ktere vztahujes hloubku kridla , potazmo polohu teziste) je az za slotem.

Zdravím,
jak jsem psal na předchozích příspěvcích, tak v dodaném návodu určují těžiště 68 mmod slotu, ale pak je třeba dovážit cca 250g, což se mi zdálo nesmyslné a po stažení jiného návodu již uvádějí těžiště opět 68 mm ale od náběžné hrany křídla. Proto jsem použil několik programů k výpočtu těžiště a bez toho, že by to bralo slot v úvahu jsem se dopočítal na vzdálenost cca 87 mm. Teď jsem do programu zadal vzdálenost hrotů křídel větší o vzdálenost slotu,t.j. +25mm a uvedená vzdálenost těžiště se prodloužila o 5 mm a pokud tuto vzdálenost použiješ od slotu, tak musíš přidávat hodně závaží.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz