z mnoha míst jsem se doslechl, že Logo 550 může lítat při podstatně nižších otáčkách než Trex 550. Jaký je důvod, že Logu stačí málo a Rex potřebuje více, když je Rex o 50g lehčí. S Logem je prý možné být i ve vzduchu 21 minut ?
Registrován: 12.12.2010 Příspěvky: 4475 Bydliště: Brno Obrázky:10
Hm, až do Tvého dotazu jsem byl přesvědčený, že Logo 550 je lehčí min o 300gramů než Trex-550 . Proto mu zřejmě stačí i menší otáčky. Také např. nastavení governoru regulátoru Castle Talon umožňuje nastavení mnohem vyššího zisku u Loga.
21 minut! hehe ... asi tak poletovat 8čky s polosouměrnými listy... a i tak tomu nevěřím. Ale na nějakých 10min se s normální výbavou dostaneš s poletováním lážo plážo. Jde o konstrukci hlavy u Loga, je měkčí a heli snese menší otáčky, nerozklepe se jako Trex nebo jiné značky. DFC hlavy nemají nízké otáčky rády vůbec. I s Trexem 550 jde létat v klidu 8min. v setové výbavě.
21 minut ? Záleží co se myslí pod pojmem být ve vzduchu Účinnost pohonů je + - podobná Rozdíl delších letových času, může ovlivnit: a) nižší letová hmotnost b) nížší otáčky c) různý letový styl d) velikost kapacity baterie
S Trex 500 s kardanem, s baterií 6s 2600mAh, jsem kdysi běžně létal, na první plyn (otáčky cca 1600/min) pomalé osmičky, s jemnou prácí kolektivu - 15 minut. Do baterie dobito 1900-2000mAh.
Registrován: 20.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (2)
Co ovliňuje schopnost tlumit pohyby listů na rotorové hlavě?
- Závěsy listů, z jakého materiálu jsou. - Moment utažení kořene listu v závěsu listu. - Způsob uložení příčné hřídele. - Tuhost tlumících segmentů v hlavě. - U provedení hlav typu "DFC" je velmi důležitá konstruce dvou uzlů:
1) možnost pohybu příčné hřídele v uložení 2) Jakým způsobem jsou vyřešena ramena závěsů a pitch link vůči sobě a jak tento celek dovoluje pohybům příčné hřídele
Nosný rotor vrtulníku, brán jako celek, je ale tvořený i listy nosného rotoru. A tuhost listů nosného rotoru bude také ovlivňovat výsledné chování a projev některých prvků.
1) možnost pohybu příčné hřídele v uložení 2) Jakým způsobem jsou vyřešena ramena závěsů a pitch link vůči sobě a jak tento celek dovoluje pohybům příčné hřídele
...
Můžeš toto prosím tě trochu přiblížit detailněji. Dik.
Registrován: 20.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky:1 Blog:Zobrazit blog (2)
1) Jedná se o to, v jakých tlumících segmentech, je příčná hřídel uložena. Existují výrobci, kteří používají derlinové kroužky, gumové kroužky, popřípadě kombinace.
2) U "DFC" bývá zvykem, že rameno závěsu je tvořeno z části i právě závěsným okem pro pitch link, jímž prochází šroub, který je na ložisku. A tohle sojení dvou částí bývá dosti tvrdé. To znamená, že o kolik by se chtěla pohnout příčná hřídel ( pohyb listu ) o tolik bude vyvracet uložení pitch link, které toto bude celé přenášet na kulák v horním prstenci desky cykliky. A jelikž se to samé bude dít i v protisměru od druhého listu, hlava a její tlumení je tím zamčené. Takhle dochází k namaání ložisek, kloubků a šroubů držící pitch link v rameni závěsu. Proto se dost často přistupuje k použití tvrdých "tlumících" segmentů v hlavě, které spíše tvoří pouhé vedení uložení příčné hřídele, nemísto tlumení jejich pohybů, které vlastně u "DFC" hlavy škodí a namáhají zbytek uzlu.
S rexem 600 lítám 15 min (to je ale doraz, šetřím aku a lítám 10 min ) letovku mám oproti setu o cca 300g víc ( zalomeny a delší ocas, li-fe na serva,...) točím 1500 rpm s se Rkama od MS Composite, osničky, rychlejší průlety, občas nějaký lopas... Aku je 6S 5Ah.
Registrován: 31.3.2010 Příspěvky: 2524 Bydliště: Brno Obrázky: 0
Václav Procházka píše:
21 minut ? Záleží co se myslí pod pojmem být ve vzduchu Účinnost pohonů je + - podobná Rozdíl delších letových času, může ovlivnit: a) nižší letová hmotnost b) nížší otáčky c) různý letový styl d) velikost kapacity baterie
S Trex 500 s kardanem, s baterií 6s 2600mAh, jsem kdysi běžně létal, na první plyn (otáčky cca 1600/min) pomalé osmičky, s jemnou prácí kolektivu - 15 minut. Do baterie dobito 1900-2000mAh.
ja cetl "ruzovy letovy styl" a premejslel jsem co to je
Dnes som lietal s Logo 500 SE. 12T pastorok, 153z hlavne kolo, 1100 KV motor, 5800mAh 25C 6S baterka, co vazi 770g. Celkovy hmotnost mam 3100g. Otacky mam niekde medzi 1700 a 1780, mam 606 mm Rail blades. A lietal som celych 9 minut, clanky baterky som mal vybite na 3.78V. Mam vykon na akro, ako tu:
Ono je to spíš pocitové. Loga se při nižších otáčkách chovají na páčkách jako Rexy při vyšších. V tom bych řekl že je ten hlavní benefit v letovém projevu. jde s nimi výborně plavné akro. Nízké otáčky mají jistou nevýhodu při zasekávaných obratech, kdy oproti těžší helině na vyšších otáčkácj působí méně přesně a je třeba víc korigovat. To platí i ve vztahu k DFC hlavě, která by měla být přesnější právě při agresivním akro.
_________________ REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru