Autor |
Zpráva |
TomasC
|
Napsal: čtv 16.04.2015 12:57 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10795 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Včera jsme byli po dlouhé době létat a vrátilo se staré nadšení.. Příloha:
IMG_3419.jpg [ 165.58 KiB | Zobrazeno 16332 krát ]
Jen doby, kdy se sešlo 50 lidí na jednom svahu jsou pryč a je třeba JE VRÁTIT ZPĚT!!! Pokud nevíte co je svahový kombat, tak se asi ptáte proč. Odpověď je docela prostá: Je to nejlepší zábava na světě, při které máte na sobě kalhoty Dovolím si zrecyklovat a snad poněkud aktualizovat 15 let staré články o svahovém kombatu. Rozvést o co jde. Jak postavit letadlo. Aktualizovat na současné technologie, atd... Vhodný svah, vítr ze správného směru a spoustu cílů.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
TomasC
|
Napsal: čtv 16.04.2015 13:34 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10795 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
O co při svahovém kombatu jde.Cílem je dosáhnout mistrovství v ovládání letadla. Posunout aerodynamickou a technologickou stavbu extrémních letadel. Rozvinout morálně volní vlastnosti pilotů. Oživit napětí leteckých soubojů v atraktivní a bezpečné soutěži, která bude zajímavá pro diváky a náročná pro soutěžící. A další fráze. Ale hlavně se pobavit. Takže k samotnému létání:Jde o souboj bezmotorových letadel (k jejich speciální konstrukci se dostaneme). Létá se na svahu. Je velmi žádoucí aby přímo na svah foukal vítr. Jak vítr narazí do svahu nemá na vybranou a musí dle tvaru svahu "foukat" NAHORU. V temto prostředí kde fouká nahoru se pohybují letadla. Tedy podmínky pro všechny stejné. Cílem souboje je způsobit kontaktem s jiným modelem jeho sestřel. Ano čtete dobře. FULL-KONTAKT combat (ale stroje s tím počítají). Sestřel je když po kontaktu model soupeře skončí na zemi. Sestřel není pokud po kontaktu s model pokračuje dál v letu. Sestřel není pokud skončí na zemi oba modely. Bez ohledu na to kdo inicioval kontakt modelů, letoun který zůstane po takové události v letu si připíše jeden sestřel. Detailní pravidla jsou komplikovanější, dbají na bezpečnost, ale tohle je princip. Těchto pár větiček je celé jádro zábavy. Nemusíte se bát o model, konstrukce s tím počítá. Nemusíte se bát, že by to bylo nějak časté. Ono se to nezdá, ale ve vzduchu je spousta místa. Co se stane po sestřelu? Pro model si dojdete, vrátíte se na místo, a z ruky model hodíte zpět do bitvy. Doporučuji dvě věci před opakovaným startem. 1) zkontrolovat, že vše funguje 2) velmi rychle se pomstít Konstrukce modelu.Začnu skvělou zprávou. V minulosti jsme měli ohromné problémy s vysílačkami na krystal. Já jsem měl 4 sady krystalů a rušení se stejně objevovalo. Tohle je vyřešeno pomocí 2,4GHz!!! Modely postupně evolučně dospěly do tvaru samokřídla z EPP potačeného nějakým samolepícím materiálem. V modelu jsou dvě obyčejná, standardní serva. Doporučuji kovové zuby. Ve vysílači potřebujete jen mix pro samokřídlo. Jako přijímačovky normální AA tužky ve tvaru 4článku. Vše je v modelu zalepeno. Podívejte se na návody. Modely by měli jít koupit u FreeAir v PrazeNějaké návody na stavbu: archiv/kombat/navod_tom2.htmarchiv/images/servis/kombati3.htmarchiv/kombat/odolny_tom2.htmStavěli se i modely běžné koncepce, ale takový stroj je po "roztočení do ploché vývrtky" ztracen. archiv/kombat/kombati1.htmSoutěže/nebo běžné polétání:Nejprve pravidla. Překlad pravidel z USA, která byla základem archiv/kombat/pravidla.htmČeská zjednodušená: archiv/kombat/1_soutez.htm#pravidlaA jak se létá. Ideální je Čím víc, tím líp. nějaké soutěže: archiv/kombat/1_soutez.htmarchiv/kombat/2_soutez.htmarchiv/kombat/3_soutez.htmarchiv/kombat/soutez_Rana.htmDavové šílenství Kde se létá.Na vhodném svahu. Jejich seznam jsem doplním později. Ale vzhledem k tomu, že modely hodně vydrží, tak jsou použitelné i svahy, kam by vás modelem ani nenapadlo jít.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: čtv 16.04.2015 13:37 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10795 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
zde budou další informace
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: čtv 16.04.2015 13:37 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10795 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
zde budou další informace
|
|
Nahoru |
|
|
profa
|
Napsal: čtv 16.04.2015 14:05 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 11.4.2007 Příspěvky: 10
|
Ahoj v pátek odpolede jedeme na ranou zatím nevím kolik nás bude .Vsobotu budeme pokračovat většinou kolem 11 hod.Většino jsme 4 a více včetně dětí z kroužku Zdeněk
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: čtv 16.04.2015 19:50 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6037 Bydliště: Praha ČR
|
K těm použitelným modelům bych podotkl, že slušný sortiment má i Hobbyking. Je to docela zajímavé - já také pamatuji dobu rozmachu, o které píše tomasc, ale u nás nějak tato kategorie "vyšuměla", model spíš "z tradice" nabízí Freeair, ale celkově nic moc. Ve světě se tato kategorie udržela daleko více a přirozeně reagovali i výrobci a objektivně jsou někdy i vývojově o kus dál, třeba model http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... ouse_.html je již pěněn do formy s hladkým povrchem, takže není nezbytné použití "tradiční" lepicí pásky, dělají se ale i modely klasické, viz http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... ouse_.html (i když i zde mám pocit, že to je dělané do formy). V případě, že by se kategorie oživila, bude velmi zajímavé sledovat, zda se nějak projeví vliv různých koncepcí modelů...
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: čtv 16.04.2015 20:05 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Plán je jasný, rekonstrukce Tomahawků a pak si vystřílet nějaký hustý nickname.
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
PiNa
|
Napsal: čtv 16.04.2015 20:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.3.2008 Příspěvky: 555
|
Jó kombat na Bohnický skále, to bývalo Pamatuju si, jak jsem tam začátkem roku 2008 zkoušel zapůjčený objektiv 70-200/2.8VR. Ani se nechce věřit, že už je to 7 roků... původní článek zde, možná se na fotkách někteří poznají.
_________________ Martin 'PiNa' Pilný http://www.PiNa.cz
|
|
Nahoru |
|
|
PeePoTN
|
Napsal: čtv 16.04.2015 21:28 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 5.12.2007 Příspěvky: 482 Bydliště: Trenčín
|
Sú alebo boli nejaké takéto akcie aj na Slovensku? Skôr západné Slovensko na zaujíma, bývam v Trenčíne.
|
|
Nahoru |
|
|
Losna
|
Napsal: čtv 16.04.2015 23:00 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 15.4.2003 Příspěvky: 360 Obrázky: 0
Blog: Zobrazit blog (3)
|
tomashr píše: K těm použitelným modelům bych podotkl, že slušný sortiment má i Hobbyking. Je to docela zajímavé - já také pamatuji dobu rozmachu, o které píše tomasc, ale u nás nějak tato kategorie "vyšuměla", model spíš "z tradice" nabízí Freeair, ale celkově nic moc. Ve světě se tato kategorie udržela daleko více a přirozeně reagovali i výrobci a objektivně jsou někdy i vývojově o kus dál, třeba model http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... ouse_.html je již pěněn do formy s hladkým povrchem, takže není nezbytné použití "tradiční" lepicí pásky, dělají se ale i modely klasické, viz http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... ouse_.html (i když i zde mám pocit, že to je dělané do formy). V případě, že by se kategorie oživila, bude velmi zajímavé sledovat, zda se nějak projeví vliv různých koncepcí modelů... Tomáši ten Ridge Ryder má jen 90 cm, takže nebude lítat jako 125 cm křídlo, ani kdybys ho pokropil svěcenou vodu. Ten Wicked Wing je sice vypěněn, ale kromě čtyř slotů na něm není nic extra. Vzhledem k málo hlubokým koncům křídla to pravděpodobně bude předčasně vrtat. Plus malé elevony atd, samozřejmě jsem ho nezkoušel, ale vsadil bych se, že bude horší než Tomahawk II i Tornádo. Potah páskou má taky svůj význam, bez něj soupeři to letadlo roztrhají na cucky za dvě odpoledne. Takže paradoxně jsem byl ujištěn, že k žádnému jinému než kosmetickému pokroku nedošlo. Dokonalé věci asi už nejde vylepšit
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: pát 17.04.2015 7:33 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6037 Bydliště: Praha ČR
|
Losna píše: Tomáši ten Ridge Ryder má jen 90 cm, takže nebude lítat jako 125 cm křídlo, ani kdybys ho pokropil svěcenou vodu. Ten Wicked Wing je sice vypěněn, ale kromě čtyř slotů na něm není nic extra. Vzhledem k málo hlubokým koncům křídla to pravděpodobně bude předčasně vrtat. Plus malé elevony atd, samozřejmě jsem ho nezkoušel, ale vsadil bych se, že bude horší než Tomahawk II i Tornádo. Potah páskou má taky svůj význam, bez něj soupeři to letadlo roztrhají na cucky za dvě odpoledne. Takže paradoxně jsem byl ujištěn, že k žádnému jinému než kosmetickému pokroku nedošlo. Dokonalé věci asi už nejde vylepšit Něco podobného jako Ridge Ryder dělají i větší, v tom problém není... Jinak ale narážíš na to samé, co napadlo i mě - on ten model s povrchem EPP v "MPX stylu" asi bude létat lépe, ale taky mám jisté pochybnosti o životnost při kombatu. Přeci jen to vždy budou "účelovky" a estetika je až v pozadí
|
|
Nahoru |
|
|
coro
|
Napsal: pát 17.04.2015 8:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.5.2006 Příspěvky: 9047 Bydliště: Bratislava dnv SK
|
Poťah páskou mi vyhovuje, aj keď penenie do formy by človeku celkom lahodilo aspoň v obchode kým to nemá vyskúšané. Mal som nejaké Tomahawky II, potom som si čosi vyrezal, a dodnes prežilo Tornado 11. Ja to lietam aj s nacvakávacím pomocným motorom (motorček 2200kv na zahnutej pásovine, baterky 4s A123 zhora ala kabína, ak fúka správne a išlo sa na kopec demontáž za pár sekúnd..). Na naučenie sa lietať nízko či už rýchlo alebo pomaly, bez potreby niečo opravovať keď človek pristane "ala kombat" pri prelete na plnej rýchlosti a zavadení o nejakú tuhšiu vetvičku v tráve, ideálne Ale posledné roky som pokukoval po Tomahawk S ako ďalšom kroku vo vývoji - nie kvoli tuhej pene, ale profilu, tvaru.. lietal fakt dobre (no, ale či to nebolo pilotom ťažko povedať, ale chválili ho všetci..). Ale ten nie a nie niekde nájsť..
|
|
Nahoru |
|
|
kratas
|
Napsal: pát 17.04.2015 11:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.1.2009 Příspěvky: 1656 Bydliště: Praha - Krč, ČR
|
V Bohnicích se lítá stále, ale většinou mají úspěšnost spíše víkendy. V zimě jsme tam tento i minulý rok létali, teď se rozjely zase F3F soutěže a tak dost lidí bývá o víkendu tam (viz. minulý víkend Eurocontest na Rané). Osobně jsem od Tomahawka utekl, i když lítá stále perfektně a lítáme s vlastními výřezy, které mají výrazně nižší profil a díky tomu výrazně lepší pronikavost a vyšší rychlosti. Vyztužení jsem dělal prosyceným uhlíkovým rowingem a i když mi všichni říkali, že to nevydrží, tak to už rok drží a ty dardy co jsem schytal byly obrovské.
Bohužel je pravda, že se nás v Bohnicích scházívá již jako šafránu, tak je fajn slyšet, že se řady začínají zase rozšiřovat.
_________________ SOVA is YouR CO-pilot http://rc-sovy.blogspot.com http://www.rcsovy.cz
|
|
Nahoru |
|
|
barty7
|
Napsal: pát 17.04.2015 12:54 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 24.7.2008 Příspěvky: 491 Bydliště: Praha 8 Obrázky: 0
|
Já vzhledem k tomu, že mám BS 5 minut pěšky, už delší dobu uvažuju o nákupu nějakého svahového speciálu. No, nějak jsem se ale nemohl dokopat. Proto teď, když to tady výrazněji ožije do toho vlítnu taky!
_________________ Pavel Bartoš
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|