Radili mi taky, že abych zkusil v Polsku. Poláci prý nařízení EÚ berou víc s rezervou. Protože podle toho, co jsem četl, tak od ledna příštího roku to nebude jen podpulťák, ale držení čistého nitromethanu, nebo směsí, kde je ho víc než 30% bude trestné.
Takže s mícháním je asi konec.
Ja to vidím tak, že spotřebuji své zásoby komponentů a pak asi budu muset kupovat hotová paliva.
Nebo budu kupovat palivo s 29,999% nitra a svoji směs s 5% nitra budu vyrábět z něj. Z jednoho litru pak naředím 6 a cena bude mnohem příznivější.
Co se týče shánění komponent do paliva. Doporučuji Ti, abys oslovil modeláře té starší generace, co ještě létali hodně soutěžně žhavíky a teď přešli na elektropohon. Mnozí mají doma značné zásoby methylu a jiných komponent a většinou se toho rádi zbaví i zadarmo.
Protože pokud budeš všechny komponenty kupovat, tak ta úspora nestojí za řeč.
Jinak moje receptura na velmi dobře zaběhaný motor 6,5 až 15 cm3 je 80% methylu, 5% ricínový olej, 10% syntetický olej (ja mám MolSyn ale netvrdím, že je nejlepší, jsou i lepší) a 5% nitromethan.
Na záběh dej oleje víc a nitro nemusíš (zbytečnost), takže 80% methyl a sumárně 20% maziv (já bych ale na záběh dával jen čistý ricín a syntetiku přidával až pak).
První lety po záběhu bych pak mazal sumárně 18% (zpočátku ricín/syntetika půl na půl a pak 12% syntetiky a 6% ricínu) po asi 5 hodinách létáni bych přešel na 15% maziv. Pak už klidně i kupovaná plně syntetická paliva (Rapicon), nebo polosyntetická (Tornádo má v sobě prý trochu ricínu).