Potřebuju poradit,jaké baterie LiPol použít do kolmo startujících dmychadel.Můj tříčlánek White line 1Ah udrží napětí nad 9V asi po 20sec.Ostatní baterie,včetně White line 1,5Ah po 5sec klesnou na 9V,reg.Talon to vyhodnotí jako závěrečnou,a model padá po trysce na zem.Odběr dmychadla 65mm,s motorem ATB20-25-18L ,tah 5,5N zřejmě nepřekročí 35A,jelikož reg.Talon35 je vlažný.
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
pokud si opravdu při tahu 5,5 N vezme 65 edf 35 A na tříčlánek při takto těžkém motoru, je to docela neefektivní pohon. Na vis dmychadlem , aby to chvilku fungovalo by to chtělo optimalizovat asi vše. pokud to dmychadlo funguje jak má, asi bych upřednostnil 28 mm průměr motoru. A spíš nějaký Tenshok , Het nebo Megu kolem 70 g. Úsporný tah kolem 750 g a spotřebu cca 1,8 - 2,2g/W https://www.youtube.com/watch?v=rtCCExt6lOg To by umožnilo větší kapacitu baterek při stejné spotřebě a ty by to napětí udržely v klídku. Jinak já zatím měl jedny baterie Dinogi 1000 mAh , ale dobrá cena a spokojenost. http://emotors.cz/baterie/6961-giant-po ... s-15c.html Otázkou je jestli připlatit za pohon, nebo radši za baterky, které jsou spotřební zboží.
Registrován: 7.3.2010 Příspěvky: 399 Bydliště: Praha
já používám výhradně Gensace
9V na 3S je špatně, ta baterka má dost na to že bere jen 35A, na 3/4 doby letu by to napětí mělo být tak 3,3-3,6v na článek. a 550g tahu na edf 65mm je špatný, na 3S by mělo táhnout nejméně 750g jak píše Dudaj, spíše kolem 1kg, já ted lítal na 3S s tahem asi víc jak 1,6kg, samozřejmě s jiným proudem. a EDF by chtělo každopádně vyvážit.
jinak mě by teda zajímala spíš ta stabilizace. je možné více info a foto jaký systém je použit? Vypadá to moc pěkně a funkčně
Stabilizace je autopilotem Guardian (v nabídce f.Hořejší ),který je instalován atypicky:osa motoru prochází kolmo rovinou desky pl.spoje.Další zvláštnost:na výstup autopilota "křidélka" je připojena směrovka,a naopak.Výfuk z Edf přechází plynule z kruhu 65mm na čtverec 52x52mm (dle světlé plochy Edf ).Čtvercová tryska je orámována vektorovacími plochami,keré jsou,v protilehlých párech spřaženy pomocí překližkových ojnic,jako u dvojplošníku.Horní v.pl.je zároveň výškovkou.Vektorování třetí dimenze (křidélek) závisí na proudění,jaké produkuje Edf.Pokud máte malou hloubku profilu statorových lopatek,vzniká rotující proud vzduchu,a ten narušuje stabilitu.Moje Edf (viz časopis RC modely 4/94)má lopatky 1,5cm,a tedy eliminuje veškerý kroutící moment rotoru.Pro zpětné vyvolání rotace,je 5cm za Edf instalována dvojice pádel (viz rotor vrtulníků ),které se na dvou poloosách-špejlích,otáčejí,ve třech ložiskách-papír.trubkách,protisměrně (elevony ).Výsledkem je stabilní stoupání.Vypnutí autopilota,a překlopení do vodorovného letu (případně překlopení celého atopilota do vodorovna čtvrtým servem ),jsem zatím,pro slabé baterie,nevyzkoušel.
Registrován: 2.8.2011 Příspěvky: 445 Bydliště: Černovice u Tábora Obrázky:2
Baterce je jedno jaký máš regl. Když budeš mít blbě sestavený pohon, tak měkkou baterku budeš přetěžovat a rasit a tvrdá to dá, ale budeš trápit motor, nebo ten regl. Tipuju, že to máš do Albíka. Tam už asi představu jaký to má odběr máš. Pokud jsi s tím nelítal na uplnou gumu baterku, tak se odběr moc nezmění. Asi to trochu povyroste, ale troufám si říct, že víc jak 10A to neudělá a to by muselo bejt... Spíš to bude +/- sem tam ampéra stejný. s Foxy zkušenost nemám, ale Pelikán si to nechává dělat pro sebe pod tímto názvem. Jestli bude kvalita stejná, jako tímto způsobem pro něj vyráběné modely a jiné přislušenství, tak potěš koště. Protože je to fušeřina, za kterou on zaplatí minimum a kupující nekřesťanský peníz. To si radši za ty prachy kup dvě modrý Turnigy a dohromady ti odlítají víc, než jedna tahle Pelikánovka
_________________ Přístroj, který je pod proudem, vypadá stejně jako ten, který není, jen je jiný na dotek. :D
Ty jo pět tis za jednu to je nářez našel jsem gensace za 3500 už nevím přesně Zkusím něco vymyslet teď mám jen dvě zippy rok staré a ještě jen 30c Ale foxy tedy nekoupím
_________________ T-rex 500 DFC, innovator md530 L-39 Black Horse
Registrován: 15.11.2010 Příspěvky: 707 Bydliště: České Budějovice
Každá sranda něco stojí Proto mám nejraději, když tam můžu nalejt něco, co hoří a spaluje se. I když Yamada sežrala pětilitrovej kanystr 30% nitra za čtrnáct dní.
Děkuji všem kolegům, takhle to lítá s NOVOU baterkou. Nový problém je změna úhlu autopilota ke konci letu. Kvůli této dezorientaci skončila raketa ve vysoké trávě(naštěstí). Na větší vzdálenost vypadá silueta rakety ze všech stran stejně, takže je knipl na nic. Guardian má jen 3 akcelerometry a výrobce doporučuje jeho použití pouze do plošníků. Není počet 3 akcelerometrů pro VTOL málo?
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru