Tak se historie opakuje. Když jsem domů přinesl novou červenou baterku, opět byla mrtvá a nabíječka na ni nereagovala. Tak jsem si řekl, kašlu na šestnáct stovek (téměř tolik totiž stála) a rozřízl jsem ji, abych se podíval, jak to uvnitř vypadá. Vytáhl jsem z konektoru dutinky, abych napružil vnitřní kontakty, ale stejně to nepomohlo. Tak jsem do silových kontaktů se zdroje na chvíli pustil 12V a aspoň nabíječka baterii začala nějak vnímat – pravidelným pípáním hlásila chybu – Over Charging Current. Už se začínám bát koupit novou baterii.
Když jsem domů přinesl novou červenou baterku, opět byla mrtvá a nabíječka na ni nereagovala.
No to není nic divného - ty baterky budou nejmíň 5 let ležet někde ve skladu a těžko je tam pravidelně oživovali. Budou mít nulové napětí a inteligentní nabíječka nezačne nabíjet. Mě se v takové situaci (ale nezkoušel jsme to u baterky Innouše) osvědčila "prasárna" v podobě přímého napojení baterky na dostatečně tvrdý zdroj tak na 1-3 minuty. Tím se baterka aspoň trochu "oživí" a většinou pak jde normálně nabít. Samozřejmě jiná otázka je, jaká je pak kapacita a spolehlivost takové baterky a jestli patří do vrtulníku... Asi bych ji párkrát zcykloval a změřil kapacitu při odpovídajícím proudu, což ale samozřejmě nejde se setovou nabíječkou... Tak leda to zkusit a při úspěchu to můžeš zkusit risknout.
Tak pořád koumám nad schémátkem baterky, které jsem si udělal dle svého (viz příloha) a očekával jsem, že hnědý kablík půjde na mínus 3. článku. Ale ono ne. Takže dle mého názoru nabíječka si zřejmě nejdříve osáhne prostřední článek a pak teprve otevře tranzistor a začne nabíjet 1. a 3. článek.
Pokoušel jsem se u předmětné červené baterie nabíjet každý článek zvlášť, což se mi u obou krajních bez problému dařilo, ale u prostředního nabíječka řvala, že je tam chybná polarita, což jsem pokládal za blbost. Tak jsem pomocí řízeného zdroje do ní pustil 4,2V/1800mA a ta žhavila jako blázen. Proto jsem ji odlepil od ostatních a nevěřil jsem svým očím, veřili byste tomu (?!), byla zapojená obráceně! Netuším, jak mohla kdy projít nějakou výstupní kontrolou, ale ta baterie nemohla nikdy fungovat.
Jelikož jsem potřeboval nějak vystředit neoriginální rotorové listy a nemohl jsem na trhu sehnat 4ks vhodných podložek s gumou, vyrobil jsem si je sám. Použil jsem k tomu hliníkové podložky 3x10 a gumové průchodky s 3mm dírou.
Přílohy:
20141009_012415.jpg [ 67.25 KiB | Zobrazeno 4738 krát ]
20141009_012911.jpg [ 18.12 KiB | Zobrazeno 4738 krát ]
Zdravím. prosím o radu... po delší době jsem vytáhl Innovatora a po připojení originál nabíječe mi stále bliká zelená ledka... (ta by měla ale blikat až při nabíjení). Stejne tak bliká ikdyž na něj připojím originál akumulátor. Vypadá to, že je aku špatný, páč když ho dám do vrtulníku, ten se nezapne... nebo je špatný nabíječ? kdo má a mohl by poradit, co mu dělá nabíječ bez připojeného akku?? díky moc Tomas
Pokud vím, je dost stížností na nefunkční nabíječ. Proto je lepší vypreparovat ze zničeného aku elektroniku a nabíjet normální balanční nabíječkou.
Elektronika ze zničeného aku jde použít do Innouše a pak v něm používat normální baterky. K nabíjení origo baterek to ale moc nepomůže (aspoň nevím, jak).
Nabíjení originální baterky neoriginální nabíječkou je ověřeně možné dělat takhle:
1. nejjednodušší resp. jako první pomoc - nabíjet orig. baterku přímo přes silové konektory - sice to není balancované, ale ono se pro jednou zase tak moc nestane
nebo
2. zkusit někde sehnat konektor PV1097 (nebo ubastlit něco podobného) a použít ho k nabíjení - přes malé piny a klasický balancer to normálně běhá, odkaz na zapojení pinů a pár fotek praktického provedení je tady v tom fóru někde kolem str. 10 - 15.
To: TOMAS007 Něco k nabíjení. Po zapnutí origo nabíječky INNO, naprázdno bez baterie bliká zelená ledka. Po vložení baterie (řádném zatlačení) nabíječka pípne a rozsvítí se červená ledka. Po nabití nabíječka zapípá a svítí trvale zelená ledka. Co zkusit? Mrkni na konektory nabíječky, zda nejsou vyhnuté nebo zoxydované (opálené). Jsou zlacené, měly by být čisté. Změř napětí baterie na silových konektorech. Je-li napětí alespoň 11,4 V, měla by být nabíjení schopná. Ale pokud nedělá ani ťuk po zapojení do vrtulníku, je asi kantare. Ale koukni i do konektorů baterie, zda nejsou opálené. Do nabíječky je třeba zatlačit baterii nadoraz. Měření na baterii:
Příloha:
Konktor_baterie.jpg [ 18.33 KiB | Zobrazeno 4467 krát ]
Minusový kablík multimetru zapojíme do svorky 0V na baterii. Plusový kablík pomocí např. špendlíku spojíme s piny na konektoru dle obrázku a měli bychom naměřit na prvním článku cca 3,8 - 4,2 V, na druhém cca 7,6 - 8,2 V a na třetím cca 11,4 - 12,6 V. napětí na druhém a třetím článku si spočítáme dle vzorce: Napětí na druhém článku = naměřená hodnota - první článek Napětí na třetím článku = naměřená hodnota - napětí dvou článků. Tak asi tolik. Pokud nic nezabere, je něco pokažený
_________________ Spektrum DX7 + Phoenix 4.0 T-REX450PRO, INNOVATOR EXP, MCPX 2, MCX, Blade 130X a pár letadel
Ahoj. helina při zaseknutí je hodně zatížená, což vyvolá podstatně vyšší nárok na proud z baterie. Pokud je baterie měkká, nedostává se dostatek proudu a otáčky podstatně poklesnou. To má za následek otočení vrtulníku kolem osy, protože vrtulka nestíhá. Nevím, kolik otáček točíš, ale pokud alespoň 2500, mělo by to stačit. Můžeš si pohrát s nastavením předstihu zadní vrtulky a nastavit ji trochu do plusu. Je také třeba počítat s tím, že motor MD530-ky je trochu slabší a nestíhá při prudších reakcích. Ale zvýšení otáček také pomůže. Používáš origo baterie nebo klasiku 2200 mAh? Mrkni do softíku, jaké otáčky to zapsalo. Pokles otáček by měl být rozpoznatelný. Při origo baterii by měl být vidět i proud. Jinak pěkný.
_________________ Spektrum DX7 + Phoenix 4.0 T-REX450PRO, INNOVATOR EXP, MCPX 2, MCX, Blade 130X a pár letadel
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru