Hanyk
|
Napsal: úte 20.01.2015 9:42 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 16.4.2008 Příspěvky: 385 Bydliště: Javornice-Orlicke Hory
|
_________________ v provozu-Miles Magister 3,2 m,ZDZ50ng, Ka6e 4200mm, Avia BH3 2700mm a ruzne poletuchy +Aurora9
|
|
Nahoru |
|
|
hurykan
|
Napsal: úte 20.01.2015 11:33 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 25.12.2013 Příspěvky: 195
|
tak je to jasný čerpadlo na palivo - ruční stačí, dál žhavítko, které by bylo dobré s kabelem na připojení k nabíječce, svíčák a náhradní svíčka a jako poslední možná startér, i když si říkám, že ruce jsou ruce a dříve taky žádné startéry nebyli a šlo to třeba až mě to párkrát kousne tak změním názor Díky za názory
_________________ ...každý jednou začínal... :-)
|
|
Nahoru |
|
|
hates
|
Napsal: úte 20.01.2015 11:41 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.10.2007 Příspěvky: 1222 Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
|
Na starter zmenis nazor v dobe, kdy prijdes na letiste a ne a ne nastartovat. Tak si od nekoho starter pujcis a sup a je to nastartovane. Na druhou stranu je to pouze takova berlicka. Pokud umis nastartovat rukou a jde to bez problemu je to lepsi. Starterem dostava motor docela zahul.
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: úte 20.01.2015 13:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Tak to určitě NEÉÉ. To co jsi dal odkaz, je jen koncovka na svíčku s vypínačem na kabelu (což je podle mě zbytečnost). Žádný regulátor v tom kabelu není. To by ta svíčka jen blikla a bylo by po ní. Žhavicí svíčka potřebuje napětí kolem 1,5V takže ten kabel musíš připojit buď jen na jeden článek NiCd (NiMH), nebo do Powerboxu, který ten regulátor obsahuje a bude napájený z toho 3S LiPol, nebo z auta. P.S. Ten Poverbox je výhodnější se stabilizací napětí, protože při "ulití" motoru má studené vlákno menší odpor a stabilizátor automaticky zvýší proud, čímž se svíčka snáz vysuší.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 20.01.2015 14:26 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
No právě, stabilizace napětí, to je podmínka. Mnoho PowerBoxů má totiž regulaci stabilizovaného proudu a to je pak dobré na přepalování svíček. Já si vystačím s tímhle udělátkem Příloha:
Zhavitko_1.jpg [ 122.57 KiB | Zobrazeno 1616 krát ]
Vpodstatě je to pouzdro na 2ks NiCd článku velikosti D s kapacitou 4000mAh, k tomu 3-polohový přepínač, který je v střední poloze odpojí, v levé spojí do série a v pravé paralelně a ještě dvojice výkonových křemíkových diod na srážení napětí. Tady je schema: Příloha:
Zhavitko.gif [ 23.08 KiB | Zobrazeno 1616 krát ]
Práce s tímto žhavítkem je velice praktická, ale krom něho nosím na plac i záložní jednočlánkové zhavítko přímo na svíčku, nebo dvojici náhradních nabitých akumulátorů. Akumulátory dobíjím tak jedno za 50 startů.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 20.01.2015 14:48 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Co se týče startéru. Kdo to umí s motory, obejde se i bez něj, ale i tomu často velmi pomůže. Občas se opravdu každému stane, že motor prostě ne a ne naskočit a pak většinou pomůže jen ta "hrubá síla", tedy startér. A když už ani ten ne, tak většinou je vadná svíčka. Já osobně startér mám a využívám ho spíš kvůli tomu, že mi šetří čas. Zejména při prvním startu, když je motor studený. Pak při opakovaných přistáních většinou stačí jednou kopnout do vrtule a startér není potřeba. Důležité je ale dát pozor aby při opakovaném tankování nedošlo k zalití motoru palivem. Teplý přechlastaný žhavík se pak dost těžko přesvědčuje aby znovu naskočil. A na to je dobré mít nějaké škrtidlo, kterým se po dobu tankování stlačí přívodní hadička ke karburátoru (já mám na to takovou malou aretovatelnou pinzetu). Jen pozor, nesmí to mít ostré okraje, aby se tím hadička nepřekousla. Na tankování je podle mne ruční čerpadlo mnohem praktičtější než měkká plnící láhev. Například i kvůli tomu, že se ním dá nádrž nejen naplnit ale i vyprázdnit. Ale já, vzhledem k tomu, že používám Perryho palivovou pumpu, po letu nechávám palivo v nádrži (aspoň 1/3, protože ta nesmí nikdy zůstat suchá). A před delší přestávkou je dobré plně natankovat a krátce proběhnout motor na palivo s čistě syntetickým olejem a bez nitra. Syntetikou proto, že nezasýchá a bez nitra kvůli korozi ocelových dílů motoru. Pokud to skladovací podmínky dovolují tak klidně odložit i s plnou nádrží (zabrání se tím zaschnutí paliva a ucpání trysek a hadiček). S benzínovou zahradní technikou (křoviňák, řetězová pila) to taky tak dělám, natankuji do plna, provrčím a odložím. Na jaře to pak většinou chytna na 3. škub. Když model nejde odložit s plnou nádrží, tak nakonzervovat motor nejlépe směsí petroleje a jemného minerálního nebo parafínového oleje.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 20.01.2015 15:02 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
hates píše: Na starter zmenis nazor v dobe, kdy prijdes na letiste a ne a ne nastartovat. Tak si od nekoho starter pujcis a sup a je to nastartovane. Na druhou stranu je to pouze takova berlicka. Pokud umis nastartovat rukou a jde to bez problemu je to lepsi. Starterem dostava motor docela zahul. S tím souhlasím. I s tím, že je opravdu dobré se naučit startovat rukou, protože přitom má člověk mnohem lepší kontakt s motorem, tedy cit a to pak spíš přijde na to, co motor potřebuje. Ale samozřejmě to chce čas a nabytí zkušeností. S poslední větou bych nesouhlasil zcela bez výhrad. Záhul ano, ale jen v neumělých rukou. Jinak to motorům neubližuje, dokonce mám pocit, že je i šetří. Tedy s výjimkou těch, co mají kluzné ložisko klikové hřídele (ale těch je už dnes málo), které nemají moc rády axiální síly proti (přítlakem startéru). A někdy to může dokonce způsobit poškrábání zadního víka karteru ojničním čepem nebo ojnicí a to pak motoru opravdu neprospěje. Je nutno předem vždy zkontrolovat jak je vymezena axiální vůle a zda to přitlačením dozadu nedrhne.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
hurykan
|
Napsal: úte 20.01.2015 15:21 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 25.12.2013 Příspěvky: 195
|
tak se tím tak probírám a pro nějakého dalšího začátečníkojoudu jako jsem já jsem našel pěkně zpracovaný článek viz.: http://www.rchouby.cz/index.php?cl=1/spalovacistartér je jistě užitečná věc a myslím že se k němu dopracuji ostatně je to zase jenom o penězích, stejně jako když jsem začínal s elektrolety člověk si to tak nějak osahá a vyzkouší...
_________________ ...každý jednou začínal... :-)
|
|
Nahoru |
|
|
StanleyT28
|
Napsal: úte 20.01.2015 17:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.9.2009 Příspěvky: 993
|
Ono se ten startér začne hodit, když se člověk od jednodušších modelů, s otevřeným motorovým prostorem a motorem v normální poloze posune třeba k invertně uloženým čtyřtaktům, z většiny ukrytých pod cowlingem nějaké polomakety, kde se to obsluhuje poněkud složitěji. Jde to, ale startéru jsem podlehl též . Po těch rocích provozu nepozoruji nějaké poškození používáním. Powerpanel používám též a svíčky mi nehoří. Nedělal bych z toho takovou vědu. Standa
|
|
Nahoru |
|
|
hurykan
|
Napsal: úte 20.01.2015 18:49 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 25.12.2013 Příspěvky: 195
|
StanleyT28 píše: Nedělal bych z toho takovou vědu. Standa ani já ne, jen je to opět o penězích, koupit se dá všechno, ale rodinný rozpočet spousty z nás to jaksi omezuje a ne všechno co trh nabízí člověk nutně potřebuje proto jsem toto vlákno založil. Domnívám se že nováčků, kteří přejdou od elektroletů k "benzínu" bude přibývat. Doby kdy byly jen žhavíky jsou ty tam a trh pružně reaguje na vše co se dá zákazníkovi vnutit...myslím tím např. palivovou pumpu elektrickou vs mechanickou. Za mě mechanickou bo v ní bude max. nějaká membránka a na ní se vcelku nemá co pokazit narozdíl od elektrické
_________________ ...každý jednou začínal... :-)
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 20.01.2015 19:24 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Možná by bylo dobré si ujasnit v čem vlastně je/není přínos Powerpanelu v Startboxu. Regulace proudu svíčky považuji za naprosto zbytečnou, protože když je na ní správné napětí (musí se jen kompenzovat úbytky na délce přívodního kabelu), tak žádnou regulaci nepotřebuje, protože se z principu reguluje sama stejně jako vláknová žárovka - tedy když se vlákno ochladí (třeba palivem), jeho odpor klesne a proud automaticky stoupne, když se ale víc zahřeje, vzroste jeho odpor a proud zase klesne, resp se stabilizuje na nižší hodnotě. Naopak možnost regulace proudu otočením knoflíku dává šanci neumělým rukám s tím furt točit a svíčku přežhavit a spálit. Bez regulace, když je svíčka zalitá, stačí jen počkat. Takže jediné, co vidím jako výhodu je to, že umožňuje napájet jak startér, tak i žhavení z jednoho 12V akumulátoru. Je to však v dnešní době opravdu výhoda? Není, protože koncepci s jedním masivním akumulátorem napájejícím powerpanel v startboxu, ze kterého jsou pak dlouhými motajícími se kabely napájené startéry a svíčky považuji za přežitou. Dnešní rozměry a kapacita akumulátorů umožňují "odstřihnutí" a autonomnost jak startéru tak žhavítka. Startéry mají v sobě většinou integrován LiIon nebo LiPol akumulátor, zhavítko jeden NiCd článek. Power panel není třeba. Autonomnost startéeru bez těch zamotaných kabelů je obrovským přínosem. Já jsem si svůj startér, který byl původně s metrovým kabelem vybavil starší 3-článkovou LiPol-kou. A i předtím jsem tam měl baterii z 10 článků NiMh. Požadavky na proudový odběr starteru nejsou při běžných zdvihových objemech žhavíků tak velké jako u elektro pohonu, takže opravdu stačí i postarší LiPolka se zvýšeným vnitřním odporem, na kterou se už nedá létat (může jich být v kufříku i víc, když se jedna unaví, tak se prostě vymění za jinou).
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
hates
|
Napsal: úte 20.01.2015 20:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.10.2007 Příspěvky: 1222 Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
|
ten power panel je jak rika hodne lidi celkem nepodstatny. ja jej koupil kdysi taky jako zacatecnik a svicky jsem palil protoze jsem tim tocil ze to asi nezhavi az to bylo moc. nakonec ten power panel mam opravdu pouze na pripojeni starteru a to jeste tak ze na starteru byly vekci krokodilci na autobaterii a ja je nechtel odstrihavat. tak to proste cvaknu na ten panel. jeste se k tomu da pripojit to cerpadlo ale na tom mam zase koncovku jak na baterce tak ze jej napajim primo protoze je taky na 12V. No a zhavitko se vleze do kapsy a nakonec kdyz litas hodne tak das zhaveni primo do era a uz ani to zhavitko nepotrebujes. ja kdyz jdu ted litat se spalovaci heli tak mi staci vzit do batuzku akorat starter ktery v tomto pripade je nutnost a supluje jej aku vrtacka a do jedne ruky kanystr a do druhe ruky heli. samozrejme cerpadlo ale to je male a s baterkou se vleze do kapsy.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|