|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
Beep
|
Napsal: pát 02.01.2015 12:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.5.2009 Příspěvky: 1035 Bydliště: Nelahozeves
|
A co zisk ve vysílači??
_________________ Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla
|
|
Nahoru |
|
|
paf
|
Napsal: pát 02.01.2015 13:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.10.2007 Příspěvky: 537 Bydliště: Černošice
|
Beep píše: A co zisk ve vysílači?? Kanál zisku mám přiřazený na tahový potenciometr abych mohl lehce ladit. Nastavuji chlup od maxima a hodnotu ověřuji v servo monitoru. Žádný další mix k tomu potenciometru samozřejmě nemám.
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: pát 02.01.2015 15:55 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Zisk 90% je pomerne dost. Skoro by to stalo za to prodlouzit paku na servu a pak zisk znovu doladit. Tim bych asi zacal. Dalsi vec muze byt pohon. Pod zatezi spadnou otacky a po odlehceni zase pretoci. To se pak podepise na chovani vrtulky. Co zkusit lehce zmensit max. uhel na kolektivu ? Jen na vyzkouseni co to udela.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
paf
|
Napsal: pát 02.01.2015 20:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.10.2007 Příspěvky: 537 Bydliště: Černošice
|
Páka na vrtulkovém servu je opravdu dost zkrácená. Předchozí majitel to tak měl a tím pádem jsem to neřešil. Zkusím tedy prodloužit.
Otáčky mám nastavené na nějakých 1600-1700 i tak už mám na vis dost vysoké úhly náběhu. Kolektiv mám nastavený na -2° až +8°. Za normálního maketového lítání o které se snažím je vše v pořádku. Ale když bych náhodou potřeboval v krizovce zabrat, tak je ta otočka o 180° a víc celkem nepříjemná.
Musím sehnat novou páku na servo a pak už bude záležet na počasí. Díky za rady, zase se ozvu s výsledkem.
|
|
Nahoru |
|
|
Beep
|
Napsal: pát 02.01.2015 20:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.5.2009 Příspěvky: 1035 Bydliště: Nelahozeves
|
Ty otáčky se mi zdají dost málo. Není to tak že čím menší otáčky tím lépe drží.
_________________ Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla
|
|
Nahoru |
|
|
paf
|
Napsal: pon 05.01.2015 10:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.10.2007 Příspěvky: 537 Bydliště: Černošice
|
Tak jsem se včera dostal k rozborce vrtulníku. Páka na servu je dlouhá 10,5mm a využívá výchylku cca 90°. Zjistil jsem, že tu páku již někdo zkracoval, resp. přesadil kuličku blíž k ose (o jednu díru). Přendáním o jednu díru dál se dostanu na délku páky cca 13,5mm a úhel se mi díky limitu smykátka změnší na cca 75°. Má to vůbec cenu? Není to škoda používat z dráhy serva tak málo?
Co se otáček rotoru týče, tak 1600-1700 je doporučovaný rozsah dle návodu k trupu. Mohu to točit i na 1900 bez vibrací, ale bylo mi doporučeno spíše méně. Ještě změřím při jakém uhlu náběhu to visí.
|
|
Nahoru |
|
|
Beep
|
Napsal: pon 05.01.2015 10:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.5.2009 Příspěvky: 1035 Bydliště: Nelahozeves
|
Pak jedině zkusit dát větší průměr vrtulky. U návodu ke gyru by měla být uvedená doporučená vzdálenost kuličky od středu serva . Tuším že těch 13,5 je doporučeno v návodu. Pak ještě zkontroluj limit, aby se ta dráha serva využila.
_________________ Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla
|
|
Nahoru |
|
|
paf
|
Napsal: ned 01.02.2015 18:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.10.2007 Příspěvky: 537 Bydliště: Černošice
|
Dnes jsem se konečně dostal k otestování změn na páce vrtulky.
Výsledek není o nic lepší. Zlobí to stejně, seřízeno mám správně. Ke konci letu mi to při zabrání nehezky zakňučelo - podezřívám z toho vrtulkové servo, prostě se mi nezdá. Zkusím tam dát jiné. Za stejnou Futabu S9254 se mi nechce dávat 2700. Rozhodnul jsem se pro Align DS655 - je to tisíc levnější a parametry vycházejí lépe. Tím bych neměl nic zkazit. Nebo se najde něco levnějšího co postačí? Přeci jen je to polomaketa...
|
|
Nahoru |
|
|
dagx
|
Napsal: ned 01.02.2015 22:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.2.2008 Příspěvky: 1959 Bydliště: Kralupy n.vlt Obrázky: 0
|
Otáčky při tom Tvém zabrání nepoklesnou a při ukončení stoupání po kterém následuje otočka o 180° se nezvýší?To bude základní otázka.Ptal se už pkotatko ale neodpověděl si.Otáčky si snížil na doporučené k trupu.Trup něco váží a tohle dohromady ovlivnuje letové vlastnosti a hlavně tu vrtulku.Přechod z maketového letového režimu do nějakého brutálního stoupání aby vše drželo jak přibitý bude asi problém.A to pravděpodobně i při nekompromisním pohonu.Podobný problém řešil myslím ne moc úspěšně RELAX v heli-maketách.Makety a krizovky moc dohromady nejdou.Já zas tolik zkušeností nemám ale myslím,že nové servo tenhle problém ůplně nevyřeší.Možná by pomohlo ostatním k identifikaci problému natočené video.
_________________ https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos http://dagx.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
paf
|
Napsal: pon 02.02.2015 10:23 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.10.2007 Příspěvky: 537 Bydliště: Černošice
|
Otáčky se samozřejmě zhoupnou když za to zaberu. Asi mi nezbyde nic jiného než připojit Eagletree i se snímačem otáček a všechno to nahrát. Pak to sem hodím i s videem a uvidíme.
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: pon 02.02.2015 10:54 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Zaznam otacek by urcite vnesl trochu svetla do problemu. Osobne si myslim, ze to servem nedo nejakym jednoduchym prenastavenim gyra nevyresis. Helina je konstruovana na otacky okolo 2300+-. Pak je dostatecna i ucinnost vrtulky. Ty jsi snizil otacky, tim jsi snzil i ucinnost vrtulky a pokud ti pod zatezi jeste otacky poklesnou, pak je problem na svete. Reseni musi byt komplexni. Tzn. dosahnout pokud mozno konstantni otacky, aby se nehoupaly v zatezi. Takze dobry pohon jako celek ( baterky, regulator s dobrym governorem, motor a precizne zvoleny prevod ). A zvysit ucinnost vrtulky. Bud jinak naprevodovat a dosahnout na ni vyssich otacek, nebo nasadit delsi vrtulkove listy. Pripadne zkusit polosymetricke vrtulkove listy. Je to hrani a hledani. Proste maketa neni jenom o tom navleci na stavajici mechaniku nejakou boudu. Nebo se s tim proste smirit, letat maketove, plynule a pak problem nebude.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|