|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
Autor |
Zpráva |
ok-glider
|
Napsal: čtv 25.12.2014 23:57 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 27.9.2012 Příspěvky: 1251
|
Nejkrásnější československá předválečná stíhačka.Legenda,která mohla dokázat mnohem víc ale nedostala svoji příležitost. Vždycky jsem jen pročítal monografii pánů Bílého,Bernáta a Kučery a ani mě nenapadlo,že jednou...snad.. Vlastně jsem chtěl z Devwingu vymáčknout víc a myslím,že se to podařilo.Ještě bude mnoho úprav a postupného vylepšování ale základ je tu. Snad nejhůř mě potrápily křidýlka,6 dní jsem si nechtěl připustit,že na eliptickém křídle s rovnou horní stranou NEMŮŽOU být závěsy křidýlek dole nebo uprostřed.Vždyť Spitfire je přece tak má,ale zapoměl jsem,že má rovnou spodní stranu. Rozpětí 2712mm,hlouka křídla u trupu je asi 500mm,vodorovná horní strana křídla,navržený profil NACA 2418-2412, u trupu náběh 2,5° a na konci je 0°.Bohužel jsem nikde nenašel fotky vnitřní konstrukce křídla a jen jeden tov.výkres,který ale potvrdil,že profil u trupu byl skutečně NACA 23020! Omlouvám se všem,kterým jsem nasliboval,co všechno vyřežu a opět vše odložil,ale tyhle křídla...to je splněný sen,skoro
Přílohy: |
Avia 35 w1.jpg [ 108.68 KiB | Zobrazeno 5172 krát ]
|
Avia 35 w2.jpg [ 92.04 KiB | Zobrazeno 5172 krát ]
|
Avia 35 w3.jpg [ 120 KiB | Zobrazeno 5172 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
LibcaR1100S
|
Napsal: pát 26.12.2014 13:05 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 21.6.2010 Příspěvky: 462 Bydliště: Vysočina
|
Ahoj, s tou Avií to máme stejný, jen s tím rozdílem, že mě už jedna vyřezaná leží celkem dlouho na stole. Mám tolik práce, že bych ji mohl prodávat a snad už se na ni po novém roce konečně dostanu. Doufám, že neskončíš jen u křídel, ale pustíš se i do trupu a hlavně, že se ti to povede dotáhnout až do úplného konce, ne jako vždycky.. Jinak ta tvoje konstrukce vypadá moc zajímavě, budu ti fandit a sledovat tě Libor
|
|
Nahoru |
|
|
stanco1
|
Napsal: pát 26.12.2014 13:10 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 6.6.2011 Příspěvky: 316 Obrázky: 1
|
Držím palce, to líetadlo vyzerá fakt dobre a je to hlavne československé čo sítfíre níeje. Normálne ma aj trhá, že by som sa tí nanútíl do poradovníka na výrezy . Dosť ma odráza ten pôdors krídla, vyzerá to byť na poradnu svíňu
_________________ Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.
|
|
Nahoru |
|
|
ok-glider
|
Napsal: pát 26.12.2014 15:03 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 27.9.2012 Příspěvky: 1251
|
Zatím je jisté jen,že se to dá v Devwingu nakreslit a už vím,jak dál. Taky mě okouzlil motor Valach 60 S1-4T./plně slyším ten skvostný zvuk. Tady aspoň ušetřím za zatovací podvozek. Trup je velká neznámá,ale doufám,že jej v DevFusu taky časem zvládnu,takže výřezy budou volně k dispozici,ne každý má doma frezku a pižlat ty odlehčovací otory ručně,brrr. Tahle Avie je srdeční záležitost a tak doufám,že ji na jaře vyvedu do vzduchu. jen je k tomu ještě dlouhá cesta.
|
|
Nahoru |
|
|
LibcaR1100S
|
Napsal: pát 26.12.2014 16:27 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 21.6.2010 Příspěvky: 462 Bydliště: Vysočina
|
Tak hlavně když už víš jak na to. Taky jsem začal něco zkoušet v Devwingu,ale na mě je to trošku na bednu i u lehce lichoběžníkového křídla.. Ten motor vypadá dobře, ale myslím si, že na takhle velký éro, aby to byla fakt stíhačka, bude celkem málo. Pevnej podvozek je tam výhoda, ale i tak šetři každej gram, hlavně v zadu, protože když jsem to konzultoval s p. Vymazalem, který B-35 měl jako maketu o roz. cca 2,4m, tak říkal, že díky elipse vychází dost velký plošný zatížení a těžiště hodně v předu. Každopádně ti v tomhle projektu hodně fandím a hlavně, ať už se ti to povede dotáhnout do zdárného konce
|
|
Nahoru |
|
|
ok-glider
|
Napsal: úte 30.12.2014 21:55 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 27.9.2012 Příspěvky: 1251
|
Dneska odpoledne jsem si zařval u PC "Dobojováno". A zálibně koukal na výsledek.Jenže se něco ještě povrtalo. No,eliptický křídla...už se nedivím,že jich je tak málo. Takže jsem ručně editoval osu otáčení křidýlek asi tak 3x. Vlastně jsem to snad kromě obvodu předělal celý. Horní strana křídla je rovná,nemělo cenu kreslit montážní packy na spodku. Přistávací klapky zasahovaly do podélníku. Prostě mě čeká už jen menšíí úprava náběžné hrany křidýlka,jinak prostě už konečně vše sedí. Každý žebro je v jiný hladině abych se neztatil.
Přílohy: |
AVIA 35_1.jpg [ 74.08 KiB | Zobrazeno 4267 krát ]
|
AVIA 35_2.jpg [ 104.86 KiB | Zobrazeno 4267 krát ]
|
AVIA 35_3.jpg [ 89.24 KiB | Zobrazeno 4267 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
ok-glider
|
Napsal: úte 30.12.2014 21:59 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 27.9.2012 Příspěvky: 1251
|
Několikrát jsem křidýlkem otáčel,sice virtuálně a v ploše,a přesto mi nakonec nesedí,jak jsem si přál. No,tohle bude malina a asi by mě to ve skutečnosti štvalo Příloha:
AVIA 35_AIL-KRAŠ.jpg [ 75.49 KiB | Zobrazeno 4263 krát ]
zjistit to až v reálu. Nevadí,stejně musím žebra křidýlek posunout vůči žebrům křídla a nakreslit ještě slušný závěsy. Jupí,tohle křídlu se MUSÍ povést.
Přílohy: |
AVIA 35_AILERONY.jpg [ 91.74 KiB | Zobrazeno 4263 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
ok-glider
|
Napsal: úte 30.12.2014 22:02 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 27.9.2012 Příspěvky: 1251
|
Omlouvám se za překlepy,ale na černou klávesnici fakt blbě vidím,a na monitor taky.
|
|
Nahoru |
|
|
PetrD
|
Napsal: stř 31.12.2014 0:12 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.3.2012 Příspěvky: 943 Bydliště: Dobrá Voda u Hořic, ČR
|
Ta náběžka křidélka mi připadá nějak komplikovaná, nevím proč není možné zachovat provedení jako u originálu, tj. závěsy křidélka dole? Závěsy uprostřed křidélka by musely být trochu více utopeny pod povrchem než na koncích ale bylo by to maketové řešení a snad i jednodušší.
|
|
Nahoru |
|
|
ok-glider
|
Napsal: stř 31.12.2014 11:12 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 27.9.2012 Příspěvky: 1251
|
to PetrD Moc bych ti byl vděčný za jakoukoliv fotku vnitřku křídla a závěsů.Mě se nic takového nepodařilo najít.Hodně jsem se s křidély natrápil a jsem přesvědčen,že to moje řešení je správné. A příště zvolím už jednoduchá křídla,třeba Jak-1b.To se bude kreslit samo.
|
|
Nahoru |
|
|
PetrD
|
Napsal: stř 31.12.2014 12:05 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.3.2012 Příspěvky: 943 Bydliště: Dobrá Voda u Hořic, ČR
|
Čerpám jenom ze známé monografie, na fotkách i plánech jsou vidět kryty závěsů na dolní straně a táhlo křidélka nahoře. Taky je vidět větší viditelná hloubka křidélka dole než nahoře, tomu odpovídá klasický tvar profilu křidélka (štěrbina s velkým radiusem nahoře) tak jak je naznačeno na profilu v místě křidélka na pláncích v monografii.
|
|
Nahoru |
|
|
ok-glider
|
Napsal: stř 31.12.2014 12:46 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 27.9.2012 Příspěvky: 1251
|
to PetrD Máme sice stejné informace,ale rozdílnou interpetaci. Snad jen,že osa otáčení křidýlek mi vyšla přijatelnější u horní strany křídla. Ta je rovná...téměř.
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|