Autor |
Zpráva |
Amper
|
Napsal: pon 01.12.2014 23:26 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
Vrham se na kridla pro Havoca vlastni konstrukce (2m rozpeti) a resim profil. Kolega me doporucuje jako univerzal NACA 2515 na korenu a 2512 s 2stupnovym negativem na konci. Ten profil vychazi dost tlustej a asi bude blizko tomu co litalo na realnym ale mam trochu obavu ze budu mit problem s tim ze bude vyssi plosne zatizeni nez male. Navic u bombarderu zrovna nepotrebuju takove vlastnosti jako u stihacky A tak premejslim zda nebude lepsi zvolit treba klasicky Clark-Y nebo CLARK YM-15 Priznam se ze reynoldsovo cislo atd... me furt nejak neni jasny a nevim zda volit nizsi profil s rovnejsi spodni stranou a nebo baculatejsi s celkovym vyssim profilem nebo neco mezi (YM-15) ? Je nekdo schopen me pomoct ? Neocekavam zavodni vykony ale rad bych aby to nebyla ve vzduchu uplna svine
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
jyrry
|
Napsal: úte 02.12.2014 6:27 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Pro inspiraci - tento profil mám na F7F 2m, plošné zatížení cca 195g/dm2. Neletí to od oka nijak extra rychle. Chová se to zcela způsobně. Vůbec bych se toho NACA 2515 nebo 2415 nebál. Zkresleno podle fotky profilu vně gondoly (dělení křídla). Příloha:
F7F_gondola.gif [ 6.85 KiB | Zobrazeno 2725 krát ]
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
jenda12
|
Napsal: úte 02.12.2014 16:38 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 18.6.2014 Příspěvky: 131
|
jyrry píše: Pro inspiraci - tento profil mám na F7F 2m, plošné zatížení cca 195g/dm2. Neletí to od oka nijak extra rychle. Chová se to zcela způsobně. Vůbec bych se toho NACA 2515 nebo 2415 nebál. Zkresleno podle fotky profilu vně gondoly (dělení křídla). Příloha: F7F_gondola.gif Zdravím,něco podobného jsem v minulosti řešil také.Kreslím stavební plán na dvojmetrovku EV-55 OUTBACK (nástupce Turboletu L-410).Tento model osadím profily RITZ 3 30 12 u kořene a RITZ 3 30 10 na konci s negativy -1,5st na koncích.Profily RITZ jsou konstruovány pro letecké modely,použil jsem je už na třech modelech k plné spokojenosti...
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: úte 02.12.2014 17:05 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
Ten Ritz je podobnejsi tomu Clark Y takze bych s nim nemel problem. Prece jen F7F je stihac takze se ocekava jiny projev nez u bombarderu
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
jenda12
|
Napsal: úte 02.12.2014 18:25 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 18.6.2014 Příspěvky: 131
|
Amper píše: Ten Ritz je podobnejsi tomu Clark Y takze bych s nim nemel problem. Prece jen F7F je stihac takze se ocekava jiny projev nez u bombarderu Ono také záleží na plošném zatížení.F7F té nosné plochy moc nemá a aby létal akrobačku,měl by mít polosouměrný profil a větší plošné zatížení tím i větší rychlost obtékání,aby profil "makal jak má"!
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: úte 02.12.2014 21:09 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
jenda12 píše: ... aby létal akrobačku,měl by mít polosouměrný profil a větší plošné zatížení tím i větší rychlost obtékání,aby profil "makal jak má"! Mám pocit že to vše ten můj splňuje ... Výkruty bez problémů (hned po první zatáčce jím dovírám vrata podvozků ), přemety také a kubánskou osmu skoro jako Steve Hinton taky dá
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: úte 02.12.2014 21:26 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Nedalo mi to a tady je profil na 2050mm B-25 od Hangar-9: Příloha:
08_profil.jpg [ 26.58 KiB | Zobrazeno 2384 krát ]
Letový projev máš třeba tady http://www.youtube.com/watch?v=YcWVIJiUGQQ
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: úte 02.12.2014 22:19 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
Koukam ze je to asi skoro jedno, asi necham tu NACU , myslim ze tech 6 centaku tloustky kridla bude dost slusne brzdit pri pristani
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
pidrman
|
Napsal: úte 02.12.2014 23:16 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 29.4.2005 Příspěvky: 321 Bydliště: Žatec
|
Souhlas, když se dodrží zkroucení křídla a bude použitý profil co je odzkoušený, tak při takové koncepci modelu to létat bude Nedá se nic zkazit !!!!!
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: úte 02.12.2014 23:27 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
Problem je ze nikde nemuzu najit jaky klapky jsou pouzity na originalu. Vypada to spis na jednoduch protoze na fotkach jsem nasel ze jsou sklopene cele konce kridla.
Mam tam jedinej problem a to ten ze jsem chtel mit konce kridel od motoru dal sundavaci. Asi to dopadne tak ze budou na klapky 3 serva - jedno trupu a 2 v kridlech nebo budu hnat klapky torzne a udelam nejaky nasouvaci system
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
pidrman
|
Napsal: úte 02.12.2014 23:35 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 29.4.2005 Příspěvky: 321 Bydliště: Žatec
|
Nasouvací půjdou udělat. U motorových gondol je přerušení klapek.
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: stř 03.12.2014 0:08 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
Krasavec, zacinam uvazovat ze křídlo rozdělil u trupu a ne az za gondolou. Musím spočítat spojku co bych musel dat.
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: stř 03.12.2014 0:20 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Amper píše: ...zacinam uvazovat ze křídlo rozdělil u trupu a ne az za gondolou. ... Já ti nevím... U F7F mi vyhovuje to že éro je vlastně pořád vcelku a jen nasazuji konce křídel, připojuji jen serva křidélek. Když to je dělené u trupu, bude problém s tou pupeční šňůrou mezi trupem a křídlem... Pořád zvažuju jak to u B-25 pořešit (stejně mám "zmrazený" stav modelařiny tak to nespěchá...).
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|