Autor |
Zpráva |
mt_beran
|
Napsal: čtv 20.11.2014 21:24 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 29.9.2013 Příspěvky: 221 Bydliště: Černošice
|
Proficover vypadá super, ale ta váha.. a ještě asi +barva..
_________________ Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
RCModely
|
Napsal: čtv 20.11.2014 22:33 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 16.3.2005 Příspěvky: 855 Bydliště: Vinohradská 48 Praha 2 ČR
|
mt_beran píše: Proficover vypadá super, ale ta váha.. a ještě asi +barva.. Na profikovru je strašně moc lepidla. Dá se odstranit nitroředidlem. Pak stačí kostru natřít balsalokem, nebo disperzí a přižehlit. Pak vypnout teplovzduškou.
|
|
Nahoru |
|
|
mt_beran
|
Napsal: čtv 20.11.2014 22:44 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 29.9.2013 Příspěvky: 221 Bydliště: Černošice
|
RCModely píše: Na profikovru je strašně moc lepidla. Dá se odstranit nitroředidlem. Pak stačí kostru natřít balsalokem, nebo disperzí a přižehlit. Pak vypnout teplovzduškou.
Ten proficover odlepidlovaný kolik asi můžu počítat - 60g/m2 ? A čím se to barví?
_________________ Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP
|
|
Nahoru |
|
|
RCModely
|
Napsal: pát 21.11.2014 12:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 16.3.2005 Příspěvky: 855 Bydliště: Vinohradská 48 Praha 2 ČR
|
mt_beran píše: Ten proficover odlepidlovaný kolik asi můžu počítat - 60g/m2 ? A čím se to barví? dá se stříkat, natírat asi čímkoliv, já používám akrylové barvy na auta. Zkusím s kusu lepidlo sundat a zvážím to.
|
|
Nahoru |
|
|
RCModely
|
Napsal: pát 21.11.2014 13:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 16.3.2005 Příspěvky: 855 Bydliště: Vinohradská 48 Praha 2 ČR
|
mt_beran píše: dá se stříkat, natírat asi čímkoliv, já používám akrylové barvy na auta. Zkusím s kusu lepidlo sundat a zvážím to. Zkusil jsem to na kousku 150x150mm a hmotnost klesla na polovinu, ze 4g na 2g. Také jsem zjistil, že to jde krásně odstranit toulenem. Namočil jsem to do nádoby a po 5 min. jsem to krásně setřel.
|
|
Nahoru |
|
|
mt_beran
|
Napsal: pát 21.11.2014 18:52 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 29.9.2013 Příspěvky: 221 Bydliště: Černošice
|
Tak z potahů vyřazuji Solartex a Oraltex Antik, zejména z důvodu váhy (ověřeno u výrobce, motá se mezi 95-100g/m2) a také barvy (muselo by se patinovat, což je mimo mojí zkušenost) + další váha. Je to prostě světlebéžová, chybí tomu trochu okru a lehké zažlucené vyšisování.. Ceconit vypadá dobře, otázka je barvení, kdyby to šlo tónovačkama před potahováním jako vlies, byla by to možnost.. Profikover je taky kandidát, díky RCModely budu mít představu o hmotnosti bez lepidla.. Pokud to tónovačkama nepůjde, mám s tím trochu problém, protože trefit správný odstín a naučit se s pistolí a komresorem aniž bych to někde přepískl.. uffff Pokud to má vypadat a kdyby ty Ceconity a Proficovery nešly barvit viz. výše, napadá mne jen kombinace solarfilm lite jako podklad a na něj nějakým dost naředěným tapetolepem hedvábí. Muselo by se to vyzkoušet. Váha 20g+20g+lepidlo a pak už by to stačilo jen stříknout párkrát matným akrylátem.. hedvábí tónované předem čajem a lepené za mokra - to by mělo chytnout.. Samotné hedvábí nedám, to je děsná pakárna, alespoň co jsem načetl.. V diskusi dávali pod to hedvábí japan, 2 vrstvy laku a na to pak to hedvábí.. Ale proč by nešlo použít ten Solarfilm lite? Pokud rezignuji na strukturu plátna, pak asi vlies barvený tónovačkama (nepovedlo se náhodou někomu obarvení vliesu čajem? - bylo tady vlákno ale výsledek nebyl uveden..), nebo prostě jen kvalitní papír tónovaný čajem, s tím mám už praxi.. Tož tak. Možná zkusím kostru a rozhodnu se až podle její váhy..
_________________ Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP
|
|
Nahoru |
|
|
mt_beran
|
Napsal: sob 22.11.2014 2:56 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 29.9.2013 Příspěvky: 221 Bydliště: Černošice
|
TomasC píše: Teď jsem si pořádně přečetl vlákno o Ca3 a PARÁDA!!! viewtopic.php?f=120&t=61209Navrhuji udělat momentové porovnání alespoň nejtěžších věcí. Udělal jsem Excel a dosadil do něj to co jsi napsal. Asi by to tedy chtělo přidat trošku více komponent. Z toho co jsi psal mi to už přijde s větší šancí, stavíš zalehko. Ale stejně počítej, že takové letadlo s těžištěm na 50% bude divočina na řízení. Obrázek výpočtu i Excel přikládám. Tak jsem to doměřil a dovážil jak se dalo. A vypadá to, že to fakt půjde.. HURÁÁ, i když někde jsem byl moc optimistický, jinde jsem naštěstí na něco zapomněl.. Díky TomasC sheetu jsem to vysypal do kalkulace snad všechno kromě drátů a udělal 3 varianty: 2 varianty bez úprav, první na těžiště v 50% průměrovaných křídel (spodní je předsazené o 3 cm, takže dole 1,5 mínus, nahoře 1,5 plus), druhá ve 40% počítáno dtto. První nepotřebuje žádné dovážení, 40% znamená cca 640g olova. 1 varianta s posunutím motorů a prodloužení kabiny o 2cm, což je myslím maximum co se dá přehlédnout a těžiště 40% hloubky, výsledek je dovážení cca 380 g olova. Překvapivě 10% posunutí těžiště (2,4 cm) je daleko větší pecka a ta 2 cm úprava to kompenzuje jen o 260g.. Imho asi to nechám bez úprav, nebo dám max +1 cm a smířím se s těžištěm v kompromisních 45%.. Pokud se mi podaří na zadek postavit za 380g a méně, je šance se dostat na těch 40% a pořád se vejít do 5kg.. A naopak zadek 500g a už nedám ani těch 50% hloubky bez 3/4 kila olova.. Motorově je možná trochu předimenzované (staticky skoro 6kg), motory budou sotva vlažné, ale pořád lepší dovažovat bratrem Wattem než mrtvým olovem.. Díky Ok-gliderovi se tedy bude tentokrát žbrdlinkovat. Sám bych to nedal.. No, možná mně taky žena vystěhuje, půlroční dílna která přetekla z pracovny do obýváku na Ca.3 se jí nějak nelíbila, to jsem zvědav co bude až to zase rozbalím.. Plánuji postavit nejdřív kostry SOP a VOP, to dá nějakou představu o rozsahu katastrofy a jak to bude dál..
_________________ Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP
|
|
Nahoru |
|
|
STROHUR
|
Napsal: sob 22.11.2014 5:26 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 23.1.2012 Příspěvky: 730
|
Na barvení ceconitu jsem natonoval acetonový lak . U prodejce barvy na auta jsem si nechal namíchat trochu 2k barvy tou natonuji běžný acetonový lak a ceconit po vypnutí horkovzduškou natřu štětkou / nemám kompresor/ . S ceconitem se mi pracuje snad nejlíp , / Solartex , vlies, papír. / Vlies čajem neobarvíš je to syntetika.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: sob 22.11.2014 7:19 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
malinko OT - dělal jste už někdo s tímhle - http://www.titaniumgoat.com/Fabric.html ? Proběhlo to "jinde", zaujalo mně to a mám to doma ale ještě jsem to nepoužil...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
mt_beran
|
Napsal: sob 22.11.2014 14:01 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 29.9.2013 Příspěvky: 221 Bydliště: Černošice
|
jyrry píše: malinko OT - dělal jste už někdo s tímhle - http://www.titaniumgoat.com/Fabric.html ? Proběhlo to "jinde", zaujalo mně to a mám to doma ale ještě jsem to nepoužil... Hmm.. To vypadá luxusně. Váha skoro jako vlies.. Hustá punčocha/nylonky. Nezkusil si jak se to vypíná ? Mohl bych to testnout, pokud bys dal vzorek.. Předpokládám, že u Nobul2 zapomněli na desetinou tečku a je to .76 oz/y2 a ne 76.
_________________ Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP
|
|
Nahoru |
|
|
mt_beran
|
Napsal: sob 22.11.2014 14:07 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 29.9.2013 Příspěvky: 221 Bydliště: Černošice
|
RCModely píše: Zkusil jsem to na kousku 150x150mm a hmotnost klesla na polovinu, ze 4g na 2g. Také jsem zjistil, že to jde krásně odstranit toulenem. Namočil jsem to do nádoby a po 5 min. jsem to krásně setřel.
Skoro si říkám, jestli ten Proficover není Ceconite s přidanou lepící vrstvou.. Báze stejná (tkaný polyester), vypínání stejné, cenově to taky vcelku sedí..
_________________ Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP
|
|
Nahoru |
|
|
kofejn
|
Napsal: ned 23.11.2014 10:15 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 19.12.2006 Příspěvky: 542 Bydliště: Kutnohorsko
|
Pokud si chceš při potahování zařádit, můžeš zkusit hedvábí. Pokud si dobře pamatuju, váha vychází na cca 20g/m2. Barvení čajem je v pohodě(chtělo by to ještě trochu kari), ale po vylakování je to pak moc průsvitné http://hynekj.sweb.cz/g3/34.jpg http://hynekj.sweb.cz/g3/35.jpg .
_________________ Malé elektolety, zatím do 1kg
Update: elektrolety do 1.5kg
|
|
Nahoru |
|
|
mt_beran
|
Napsal: ned 23.11.2014 11:12 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 29.9.2013 Příspěvky: 221 Bydliště: Černošice
|
kofejn píše: Pokud si chceš při potahování zařádit, můžeš zkusit hedvábí. Pokud si dobře pamatuju, váha vychází na cca 20g/m2. Barvení čajem je v pohodě(chtělo by to ještě trochu kari), ale po vylakování je to pak moc průsvitné http://hynekj.sweb.cz/g3/34.jpg http://hynekj.sweb.cz/g3/35.jpg . Jj, jen se děsím toho vypínání.. Kdyby se něčím pajcnul ten lak, bylo by možná i méně průhledné.. Co si myslíš(te) o tom dát pod to hedvábí Solarfilm lite (bílý)? Tedy přilepit za mokra na folii hodně ředěným tapetolepem a pak jen stříknout matným akrylátem? Průhledné by to být nemělo a 60g/m2 (20 solarfilm, 20 hedvábí, 20 lep+lak) by bylo vcelku dobrých, srovnatelné s normální folií.. Mělo by to jednodušší co do vypínání a průhlednost by to taky srazilo.. Výhodu vidím oproti proficoveru a ceconite asi hlavně v obarvení bez rizika míchání a stříkání barev, váhově to bude asi nastejno. Trochu mám obavu co by dělala s takovým sendvičem teplota a sluníčko.. Na druhou stranu, pokud mi pomůže někdo s pevnou rukou, asi to stříkání nebude kritické, RCmodely nabídnul pomoc.. Taky asi ještě testnu ty spejšl nylonky od Jyrryho. Jinak podle fotek mám pocit, že ten čaj byl trochu slabý, já barvil na 1,5dcl vody 10 pytlíky černého čaje a tenký japan na bílém mi vyšel o cihlu tmavší a trochu víc do žluta.. ale fotky mohou zkreslovat.
_________________ Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP
|
|
Nahoru |
|
|
kofejn
|
Napsal: ned 23.11.2014 12:10 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 19.12.2006 Příspěvky: 542 Bydliště: Kutnohorsko
|
Hedvábí s folií bych nekombinoval. To už raději s papírem. Natónování laku lihovýma agamama možné je, ale dělá to při lakování mapy. Natíral jsem molitanem v kolíčku, při stříkání či válečkování to bude třeba lepší. Ale nebál bych se povrchovky stříkáním, na Caudronu G3 1/8 byl přírůstek 27g. Používal jsem lihové agamy http://hynekj.sweb.cz/g3/40.jpg a průhlednost zůstala zachována http://stanava.rajce.idnes.cz/2014.06.2 ... 306_2_.jpg .
_________________ Malé elektolety, zatím do 1kg
Update: elektrolety do 1.5kg
|
|
Nahoru |
|
|
mt_beran
|
Napsal: ned 23.11.2014 14:00 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 29.9.2013 Příspěvky: 221 Bydliště: Černošice
|
kofejn píše: Hedvábí s folií bych nekombinoval. To už raději s papírem. Natónování laku lihovýma agamama možné je, ale dělá to při lakování mapy. Natíral jsem molitanem v kolíčku, při stříkání či válečkování to bude třeba lepší. Ale nebál bych se povrchovky stříkáním, na Caudronu G3 1/8 byl přírůstek 27g. Používal jsem lihové agamy http://hynekj.sweb.cz/g3/40.jpg a průhlednost zůstala zachována http://stanava.rajce.idnes.cz/2014.06.2 ... 306_2_.jpg . Tvoje G3 je teda móc povedenej mazlík.. to je tedy hedvábí stříkané lihovou agamou? 27g celkem na jakou plochu? jen barva, nebo ještě nějaké nitro? Koukám dobře že máš křidélka kladkovaná lankem do centroplánu? Jak silný servo/serva?
_________________ Ca.3 2.3m, Fokker D.VII 1200mm, Bristol M1.B 1350mm, Multiplex FunCub, Staudacher 1000mm EPP
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|