Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 19.11.2014 18:29 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 21.11.2013
Příspěvky: 51
Bydliště: Olomouc
Ahoj dost jsem hledal a proč tak málo lidí používá uhlíková táhla VOP a SOP a každý má kevlarovou nit nebo něco podobného?
1. Hmotnost?
2. S pružinou a provázkem jsou asi menší vůle na kormidle?

Dělám první F3K házedlo a ta pružinka a lanko to se mi nepozdává. Budu to mít na srandu za barákem a na svah, nebude to stroj pro závodění. Děkuji za reakce a případné odkazy nebo fotky.


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 19.11.2014 20:17 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.3.2007
Příspěvky: 5413
Bydliště: Praha
Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (3)
Jde hlavně o hmotnost.
Většinou káčka vychází s těžištěm víc v zadu.
A táhlo je oproti niti velká váha.
Pružinky jsou v pohodě.
Jestli se ti to nezdá, tak je možnost udělat kladku.
U MPjet se dá koupit mini kladka, nebo to jen nechat klouzat po kousíčku uhlíkové tyčky.
Jestli ti nejde o váhu, tak tam táhlo můžeš vystřihnout.
Ale niť je niť.

_________________
Nikdy nikomu nevěř, pak budeš věřit všem stejně....


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.11.2014 11:59 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.4.2003
Příspěvky: 2064
Bydliště: Bratislava, SK
Pevné tiahla používajú často Amíci, v niektorých modeloch sú už v trupe vlaminované bovdeny. Lankový náhon, či už jednostranný s pružinou alebo "ťahaj-ťahaj" je výhodnejší kvôli hmotnosti. Každý pridaný gram na chvoste znamená cca 3 gramy dováženia vpredu. Pokiaľ ide o vôle na kormidlách, tie nesmú byť žiadne! Ak chceš použiť uhlíkové tiahla, musia byť samozrejme vedené po celej dĺžke, nie sa voľne povaľovať v trupe! To znamená buď nejakým spôsobom vlepiť do trupu vhodnú vodiacu trubku (bovden) s minimálnou vôľou voči tiahlu, alebo urobiť náhony zvonku trupu, čo nie je ani pekné, ani aerodynamicky ideálne. Ešte je možnosť použiť mikrobovdeny (Hořejší), ktoré ale takisto treba upevniť v celej dĺžke trupu. Ja som vyskúšal všetky možnosti a jednoznačne preferujem a ostávam pri "ťahaj-ťahaj" kvalitným pleteným oceľovým lankom.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.11.2014 16:59 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 21.11.2013
Příspěvky: 51
Bydliště: Olomouc
Děkuji za pružné odpovědi. Ještě mi vrtá hlavou že pro lankový náhon se nemusí do ocasní trubky vrtat tak velké otvory jako pro uhlíkové. Pro ty moje táhla se bude muset vrtat cca 3mm průměr. Díval jsem se na nějaké videa a při hodu působí na ocasní trubky nemalé síly viz fotka ( print screen z videa ). Navíc u NOTOSE je trubka konicka a u konce je dost tenká.


Přílohy:
Nový rastrový obrázek.jpg
Nový rastrový obrázek.jpg
[ 27.67 KiB | Zobrazeno 3047 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 23.11.2014 22:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.4.2003
Příspěvky: 2064
Bydliště: Bratislava, SK
3 mm? :) Z čoho máš tie tiahla?


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 24.11.2014 15:57 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 21.11.2013
Příspěvky: 51
Bydliště: Olomouc
Ty táhla mají tak 1,5mm ale počítal jsem s tím že na výstupu z ocasní trubky budou táhla uloženy v plastovem bovdenu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 24.11.2014 20:54 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 9.3.2010
Příspěvky: 214
Bydliště: Gbelany pri Ziline
Nech sa na to pozeram ako pozeram, stale sa mi vidi ze to zbytocne komplikujes. Pripajam sa k Marosovi, ze tie uhlik. tiahla maju vyznam, ked su bowdeny integrovane priamo do trupu (napr. mal som to na Steigeisnovi), ale aj tam sa pouzivaju omnoho mensie priemery - do 1 mm a vychadzaju z trupu priamo - rovno. To sa aj mne paci.
Ale vratim sa k tym nahonom nitou (mne sa napr. osvedcila kevlarova nit na kapre, co dostanes v rybarskych potrebach): ak si neurobis system tahaj - tahaj, tak kludne pouzi tie pruzinky. Ono sa to na prvy pohlad moze zdat ako divne riesenie, ale takych je v tejto kategorii viac - je to vec zvyku. Hlavne - je to odskusane a bezne to pouzivaju aj sutazni piloti...
Tolko moj nazor. :wink:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 25.11.2014 22:10 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.4.2003
Příspěvky: 2064
Bydliště: Bratislava, SK
Tak tak, používa sa uhlíková guľatina cca 0,8 mm alebo oceľ okolo 0,3 mm. 1.5 je zbytočne veľa a je to ťažké ako sviňa. Uloženie hociakého náhonu na výstupe je samozrejmosť, ale pevné tiahla dať do bovdenu len na výstupe nestačí. Odstredivou silou pri hode sa to bude ohýbať a poloha kormidiel bude nejasná. V žiadnom prípade by som to tak nerobil.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz