Zima na krku, už mně začínají svrbět ruce. Dvoumotorová lepenková vlaštovka mi na dlouho nevydrží.
Po úspěšném zazimování Ca.3 (pořád si říkám, že je zázrak jak to lítá a že vůbec přežilo sezónu) pořád bádám nad tím, jak uchopit další chmelnici - Ilju Muromce. Oslovil jsem autora 3D modelu viz. níže, ale je to zatím v plenkách. Docela bych uvítal, kdyby se chtěl někdo přidat, aby bylo možné spojit síly na klasickou konstrukci. Já můžu asi jen vymýšlet co jak udělat, vyrábět maketové detaily a dodat nějaké finance, nemám praxi v kreslení ani výbavu dílny na výřezy.. Inklinuji k měřítku 1:15 (rozpětí 2m), 1:10 (3m) je lákavé, ale na hraně možností mého převozu i při rozebíracím křídle.
Pokud nikoho neseženu, asi zůstanu u materiálů a optimalizace postupů z Ca.3, což je sice možná škoda, ale co do dílny stačí mi deska, vrtačka, pilka, pravítko, žiletka a lepidlo..
Třeba by se někomu mohly hodit podklady (hlavně monografie), co jsem zatím vygooglil:
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10762 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky:266 Blog:Zobrazit blog (3)
Je to skvělý stroj. Nicméně od pohledu bude EXTRÉMNÍ problém těžiště. ASI !!!!! (asi) by to šlo řešit nosnou VOP a těžiště mít na nestandardním místě za křídlem PLUS nějaká elektronika, ale dle mě je to dost risk.
TomasC = no s tím těžištěm mi to bylo jasné od začátku, proto jich asi taky moc nelítá.. Při elektroverzi něco vyřeší baterky a težší motory, samozřejmě nosná výškovka a něco olova.. Polomaketa = baterky v čumáku místo/částečně maketového kokpitu bude asi nutnost a taky asi pár centimetrů prodloužení, aby to moc neřvalo, ale bylo kam "nalít" olovo.. A hodně lehký ocas.. Nějak to jít musí. Jinak by nelítal ani originál.
První ptototyp měl vprostřed další křídla a výškovka je skutečně prohnutá,takže i ona je nosná,Je to v té monografii.A je tam i spousta fotek z havárií.
Registrován: 1.3.2012 Příspěvky: 943 Bydliště: Dobrá Voda u Hořic, ČR
TomasC píše:
Vzhledem k poměrům trupu, umístění křídel, atd... nevěřím na možnost umístit těžiště do modelářsky běžného místa 30% SAT.
U letadel/modelů s prohnutým profilem a velkou "nosnou" výškovkou se těžiště posouvá dozadu. Podobné historické modely mívají těžiště až v 50%, taky mají často motory přímo pod náběžkou křídla.
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6020 Bydliště: Praha ČR
Puristé budou asi prskat, ale tohle je naprosto jednoznačně na gyro... Koukám, že tomasc píše to samé Jinak co jsem četl, tak IM opravdu minimálně v některých verzích těžiště až za křídly měl a letové vlastnosti byly dost mizerné. Na svou dobu to byl i tak zajímavý a odvážný počin (Muromce vlastně vznikly už před WWI, takže není fér srovnávat třeba s Gothami či Stakeny), ale upřímně popularita byla později trochu uměle posílená sovětskou propagandou v klasickém stylu "ruský člověk postavil první skutečné velkoletadlo a kdyby mu nebránil hnusný car, bylo by to ještě lepší", jinak to zas taková idylka nebyla.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru