Včera jsem udělal rozborku mnou používaného motoru
COBRA 2202/70 (prý vyšli z PULSOa 2202/70). Na Cliku EVO (103 g) mi točí vrtulí PT 9x2,3i. Na křivce plynu mám omezený max.výkon, takže je v něm větší potenciál, než je potřeba.
Příloha:
cobra_2202_01_komplet_th.jpg
[ 22.81 KiB | Zobrazeno 5657 krát ]
Co mi na něm ale vadí, je zbytečná hmotnost. Bez unašeče má 15,0 g. Unašeč je strašně masivní a má dalších 2,2g.
Příloha:
cobra_2202_03_hridel_unasec_th.jpg
[ 15.1 KiB | Zobrazeno 5657 krát ]
Stator a rotor klasika
Příloha:
cobra_2202_02_stator_rotor_th.jpg
[ 26.6 KiB | Zobrazeno 5657 krát ]
Chtěl bych udělat několik úprav. Pokud máte někdo zkušenosti, ozvěte se, jak jste to vyřešili vy
1) Nejjednodušší úprava mi připadne výměna unašeče za lehčí - zkusím ho asi zaformovat a odlít třeba jen z pryskyřice, místo šroubků dát uhlíkové tyčky. Pokud se to nepovede, odlehčit ten původní zpilováním ze stran a použitím uhlíku. Případně zbastlím úplně jiný.
2) PULSO mělo uhlíkovou hřídel. Vím, že ocelová hřídel má 1,0 g (navíc by mohla být kratší, bude-li unašeč přilepen na rotor). Problém je v tom, že hřídel o průměru 3 mm (večer změřím mikrometrem) je nejspíš trochu do plusu, zatímco uhlíkové kulatiny jsou do mínusu - prostě v ložiscích kloktají. Pokud jste někdo měnili hřídel za uhlíkovou, vybrousili jste ji na míru z většího polotovaru nebo se vám povedlo sehnat kulatnu s trochu větším průměrem.
3) Axiální zajištění nové hřídele zařídím asi jen nalepením nitě/rovingu na konec uhlíkového hřídele.
4) Na statoru mě napadá jen uříznutí jedné upevňovací nožičky - ze 4 na 3. Vím, že tím strašně utrpí tuhost uložení motoru
, ale i teď mi motor visí jen na 3 závitových tyčkách.
5) Úprava rotoru by mohla spočívat v zúžení ramínek, které drží střed - ze 4 třeba na 2 mm. Někde na netu jsem viděl i osoustružený plášť, ale za prvé to neumím a za druhé obě dvě úpravy budou produkovat špony, které se pak musí z magnetů vyčistit. Pokud je to dural / slitina Al, mohlo by to jít, pokud ne, bude problém.
Až nějak pokročím, dám vědět.