Autor |
Zpráva |
valajda
|
Napsal: pát 31.10.2014 12:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.6.2005 Příspěvky: 671 Bydliště: Praha/Broumov
|
pepin píše: Navíc jde podle mého o zkoušku, jestli rozumě zvolená minimální váha přinese větší počet soutěžících, pokud ano, tak to smysl mělo a čím menší tlak bude na precizní zpracování ,výbavu a nízkou váhu, tím líp, pokud nebude zájem o začátečnickou třídu o nic větší než dříve bez limitu, tak už nemá v dalších ročnících vubec cenu řešit a nějak limitovat .... Souhlasím s pepinem, že se to nějak vyvine. Omezení protiběžek pro letošek neplatí, tak bych počkal i s omezením hmotnosti. Můžem RCEA-B (jednodušší) jeden rok sledovat - vývoj letadel - hmotností a příští rok se navrhne ta "správná" hodnota. Clika 2.0 jsem jako svoje první éro postavil za 120 g, bez nějakých větších úprav. Létal jsem s ním i těžší RCEA sestavu a dalo se. Chtělo by to jen oslovit nové adepty - chystá někdo nějaký článek do časopisu, že by tam přihodil zmínku o úpravě pravidel, které usnadní vstup pro nové piloty
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
zidy
|
Napsal: pát 31.10.2014 13:07 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 27.2.2012 Příspěvky: 56 Bydliště: Rybí
|
RCEA-B byla odjakživa těžší sestava
_________________ www.lmknj.cz Modely : RCF Inferno Super Lite, Yak 55M 1,4m GB-Model, Extra 2,7M
|
|
Nahoru |
|
|
valajda
|
Napsal: pát 31.10.2014 13:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.6.2005 Příspěvky: 671 Bydliště: Praha/Broumov
|
Já se jen v terminologii přizpůsobil novým pravidlům clouseau píše: Další změnou je, že průběžná a tedy složitější sestava je RCEA-A a kategorie jednodušší, tedy pro začátečníky, je RCEA-B. ( i to je v duchu pravidel v okolních zemích).
|
|
Nahoru |
|
|
leonek
|
Napsal: pát 31.10.2014 13:47 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 3.10.2009 Příspěvky: 38 Bydliště: Vrchlabí Obrázky: 2
|
Nechápu k čemu je tato debata o váze ,když se každý mohl vyjádřit už formou hlasování.
_________________ http://jkmodely.wbs.cz
|
|
Nahoru |
|
|
clouseau
|
Napsal: pát 31.10.2014 13:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.3.2004 Příspěvky: 814 Bydliště: Turnov Obrázky: 0
|
... to zidy a valajda - neplatí žádné omezení pro letošní rok! omezení jsou jen v návrhu.
Ještě naposledy k omezení minimální hmotnosti. kategorie RCEA-B - ta jednodušší s neprůběžnou sestavou je pro začátečníky a nápad je o tom, že tito piloti přijdou a budou létat s tím co mají ( např nějaké deskové EPP letadlo ), nebo si pořídí depronový nefrézovaný stroj. Proč nefrézovaný, aby prostě víc vydržel. Frézované stroje jsou po větší ráně většinou neopravitelné....a navíc frézovaný stroj stojí víc peněz při pořízení, nebo času při "homemade" verzi a jeho stavba rozhodně není tak jednoduchá, jako stavba z nefrézovaného depronu případně EPP. Toť vše. Chci dát prostě šanci těm, co nikdy v hale nelítali aby si mohli vyzkoušet, jak se dá v hale létat a po zvážení jestli na to mají, nemyslím peníze, se pustili do vyšších kategorií, kde není žádné omezení. Klidně si pak můžete pořídit uhlíkovo-mylarový speciál s protiběžkami na jednočlánek, ten vám vyjde na cca 40 - 50 gramů, ale cena se pohybuje kolem 1200 EUR ( to není žádný výmysl info mám od předního německého pilota Marcuse Zolitche). A cílem je aby tato "monstra" nelétala v začátečnické kategorii RCEA-B.
_________________ Vladislav Plichta www.clouseau.eu místopředseda KLeM ČR
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: pát 31.10.2014 17:43 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
zidy píše: Proč zakazovat frézování v jednodušší kategorii ?? Dle mého názoru když už dávat do jednodušší kategorie omezení tak Pouze lítat bez Protiběžek. Další omezení je Blbost jelikož i za pár KČ dá sehnat relativně lehká a kvalitní výbava se kterou se dá dostat na 90g. A přeci jen dneska se už dají i za pár KČ koupit vyfrézované modely.
Proč se vůbec řeší nějaké váhové omezení ?? To je to stejné jak kdyby se u Obřích akrobatů řešilo že ten má letadlo o 2kg lehčí tak mu uděláme kategorii.
Ale proč omezovat vývoj i v nižších kategoriích ? Když si někdo svépomocí poskládá Protiběžky nebo frézované letadlo, tak proč ho omezovat ?? V jednodušší sestavě bych vůbec neřešil kdo má odfrézované letadlo a kdo ne. Ano do jednoduché sestavy Protiběžky nepatří.
V těžší sestavě ať si s letadlem dělá kdo chce co chce. Když chce protiběžky, ať si je Postaví/koupí, když chce letadlo pod 80g tak ať si postaví...
Podle mě je tohle začátek konce a dopadne to stejně jak F3M.. Začnou se vymýšlet "kraviny" a nikdo nebude lítat kvůli výmyslům. Už jsem se po první soutěži v Hodoníně setkal s názory že s takovýma pravidlama svoji soutěž letos dělat snad ani nebudou a proč jezdit např 200km pro to aby si dotyčný který lítat RCEA-B zalítal kruhy a přemety ?
Za mě RCEA-A ( jednoduchá) = Zákaz protiběžek a žádné další omezení. RCEA-B + F3P = žádná omezení Čím více omezení se začnou vymýšlet tak tím méňe soutěží a pilotů bude, Koukněte jak dopadlo F3M. Za mě třeba proto, že se ukázalo, že je pro bodovače příliš složité srovnávat letový projev a geometrii letu pomaličkého (například) 80g letadla a těžšího třeba 115g cliku. Stejný problém vytváří protiběžné vrtule, proto jsme navrhli jejich zákaz v národních kategoriích - jinak mají peníze investované do modelu téměř přímý vliv na získané body. A jak psal Honza Pastejřík, kdyby si někdo v RCEA B koupil naloženou Victory, tak si ostatní neškrtnou - proto jsou i v návrhu kategorie B zakázány protiběžky. Tohle je má jedenáctá sezóna v hale, takže trochu vidím, kam se ty technologie dostaly. Začínal jsem v době, kdy můj soutěžní model měl 320g a ty nehlejčí německé speciály nebyly pod 200! Jak se vyvíjely ceny letadel si taky pamatuji . Věř mi, že trochu tuším (stejně jako kolegové, co se v hale pár let pohybují) kam je vhodný aby to směřovalo, a kam ne. Protiběžky v RCEA prostě spíš ne.
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: pát 31.10.2014 18:07 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
clouseau píše: ...Frézované stroje jsou po větší ráně většinou neopravitelné....a navíc frézovaný stroj stojí víc peněz při pořízení, nebo času při "homemade" verzi a jeho stavba rozhodně není tak jednoduchá, jako stavba z nefrézovaného depronu případně EPP. ... Vláďo dovolím si s touhle částí nesouhlasit, frézováním odlehčený a přibržděný Clik lítal od dost líp než nefrézovaný, úpravy byly realisticky do 2 hodin práce a na odolnost to nemělo takový vliv (Aneta to pečlivě ověřovala). byla odfrézovaná zadní spodní část trupu, pevná část vop, a pevná část křídel. Nemusí si to hned odfrézovávat celé, ne? na další fotce je odfrézovaný celý křídlo, práce na hodinku maximálně. Na tom jsem jen zkoušel frézovátko, tak to ještě není moc hezký (ale lítalo by to 100% líp než nefrézovaný).
Přílohy: |
IMG_6589.JPG [ 94.72 KiB | Zobrazeno 2620 krát ]
|
Poznámka: work in progress...
IMG_6561_4.JPG [ 61.16 KiB | Zobrazeno 2620 krát ]
|
IMG_6577.JPG [ 61.53 KiB | Zobrazeno 2620 krát ]
|
|
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
clouseau
|
Napsal: sob 01.11.2014 6:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.3.2004 Příspěvky: 814 Bydliště: Turnov Obrázky: 0
|
HonzaS píše: Vláďo dovolím si s touhle částí nesouhlasit, frézováním odlehčený a přibržděný Clik lítal od dost líp než nefrézovaný, úpravy byly realisticky do 2 hodin práce a na odolnost to nemělo takový vliv (Aneta to pečlivě ověřovala). byla odfrézovaná zadní spodní část trupu, pevná část vop, a pevná část křídel. Nemusí si to hned odfrézovávat celé, ne? na další fotce je odfrézovaný celý křídlo, práce na hodinku maximálně. Na tom jsem jen zkoušel frézovátko, tak to ještě není moc hezký (ale lítalo by to 100% líp než nefrézovaný). HonzaSi kategorie RCEA-B tedy na nejlehčí je vymyšlená pro ty co vezmou něco s čím se vejdou do haly a budou s tím za co nejmenší peníz zkoušet závodit. Navíc si trochu protiřečíš s příspěvkem tady: HonzaS píše: Za mě třeba proto, že se ukázalo, že je pro bodovače příliš složité srovnávat letový projev a geometrii letu pomaličkého (například) 80g letadla a těžšího třeba 115g cliku. Stejný problém vytváří protiběžné vrtule, proto jsme navrhli jejich zákaz v národních kategoriích - jinak mají peníze investované do modelu téměř přímý vliv na získané body. A jak psal Honza Pastejřík, kdyby si někdo v RCEA B koupil naloženou Victory, tak si ostatní neškrtnou - proto jsou i v návrhu kategorie B zakázány protiběžky. s tímto naprosto souhlasím. letu zdar
_________________ Vladislav Plichta www.clouseau.eu místopředseda KLeM ČR
|
|
Nahoru |
|
|
clouseau
|
Napsal: sob 01.11.2014 6:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.3.2004 Příspěvky: 814 Bydliště: Turnov Obrázky: 0
|
to HonzaS a ještě jedna připomínka: RCEA-A = národní průběžka RCEA-B = národní jednoduchá, začátečnická sestava
_________________ Vladislav Plichta www.clouseau.eu místopředseda KLeM ČR
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: sob 01.11.2014 10:36 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Aha, já si asi popletl kategorie, přehlédl jsem, že A je těžší. U Ačka zakázat protiběžky a jinak ok, u B (lehčí) jsem pro těch 100g, na které se dá levně a snadno dostat. Mám pocit, že pod 110g byl Mára už dávno s prvním neodfrézovaným Clikem, ne?
Sice by to měla být kategorie pro začátečníky, ale vezmi si, že lidi než zkusí první soutěž lítají rekreačně třeba i se Spiece v mylaru (HonzaC přijel poprvé do Třebíče) nebo s odfrézlým Sparkem (paveld měl premiéru letos v Hodoníně). A našel bych další příklady.
Samozřejmě ta čára někde být nakreslená musí, a kde asi napoví vážení během sezony. Mimochodem, bylo by fajn, kdyby piloti poslali nějaké info s čím létají, kolik to váží, a čím je to osazené. Jako jsme dřív vyplňovali Jürgenovi, pamatuješ? Minimálně by to mohlo pomoct zájemcům aby měli přehled s čím se zhruba lítá.
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
clouseau
|
Napsal: ned 02.11.2014 10:33 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.3.2004 Příspěvky: 814 Bydliště: Turnov Obrázky: 0
|
to HonzaS a Valajda - OK souhlas
_________________ Vladislav Plichta www.clouseau.eu místopředseda KLeM ČR
|
|
Nahoru |
|
|
paveld
|
Napsal: ned 02.11.2014 23:04 |
|
Helimaniacs Brno
|
|
|
Registrován: 12.12.2010 Příspěvky: 4475 Bydliště: Brno Obrázky: 10
|
Nejsem asi ten nejpovolanější se k RCEAb vyjadřovat... Přestože si stavím modely, ať už vlastní nebo ze stavebnic spoustu let, jsem ten soutěžní halový začátečník Místo olétané (3. sezona) verze Sparka I (100-105g dle accu) zrovna skládám Sparka II do 100g. Momentálně nevidím pro sebe jako přínos stavět nebo skládat zbytečně těžká letadla. Takže si to v hale letos párkrát zkusím, a příští rok si zřejmě v Brně budeme poletovat "zase jen po svém" - škoda
|
|
Nahoru |
|
|
Honza C
|
Napsal: ned 02.11.2014 23:33 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 18.11.2011 Příspěvky: 1020 Bydliště: Brno Julec
|
Ahoj, proto, aby v jednoduche kategorii neletaly protibezky jsem 100%. S mylarem a vahou bych byl o neco opatrnejsi: Spiese jsem treba koupil jako sveho 1. fabrickeho halace (po asi desitce doma udelanych Indexu, ktere sice litaji, ale ne moc rovne) - chtel jsem neco pekneho a nechtel jsem Clicka, ktereho meli u nas v klubu skoro vsichni. Donatas mel cenu 75 EUR za kit plus postovne, nechali jsme si poslat 4 kusy (1 PavelD, 2 Ales Zapletal, 1 ja) a kazdeho nas kousek vysel na 2217 vcetne postovneho. Kdyz se podivam na RCF na Clik NG SuperLITE green, vidim tam cenu 1860 bez postovneho... ten rozdil mi opravdu nepripada propastny. Vaha: na Indexech jsem se moc nenaucil setrit lepidlem, takze mi Spies vysel na 118g AUW a ted uz ma o par gramu vice kvuli opravam. Kdybych to umel a daval pozor, dostanu se pod 110g. Take bych si ho mozna mohl nechat od nekoho postavit a dostat se tesne nad 100g, ale to by me zase tak nebavilo, letadla si proste rad delam sam. To, ze bych si na letadlo mel lepit plastelinu a pak ji postupne oddelavat snad kluci nemyslite vazne ! Takze pokud vahovy limit, jsem pro 100g ale i tak je nutne pocitat s tim, ze budou casem k disposici lehci letadla i vybava a zacatecnici si je proste budou kupovat. Jeste k tem zacatecnikum: nevim nevim, kolik omezeni vahy nebo materialu pritahne na halove souteze mladych kluku s tatinky nemodelari, kteri budou obracet kazdou korunu... Pokud se podivam na sebe a PavlaD, tak jsme cokoliv jineho nez mladici a proste jsme se rozhodli, ze do toho pujdem. V klubu mame takove v zasobe jeste aspon 3 a je jen otazka casu, kdy je taky prekecame. Podobna situace je mozna na vice mistech. "RC-Tatici" jako my sice nepujdou do tech nejdrazsich veci, ale zaroven budou chtit mit v mezich moznosti a casu to nejlepsi, s cim se da litat, pritom ale rucicky olsove. Prosim bych tedy o rozmysleni, zda s prilis omezujicimi pravidly neprijde ceska RCEA scena o tyto "velmi nadejne zacatecniky" ... koukam, ze mezitim, co jsem smolil svuj prispevek, PavelD uz me predhonil, sve stesky jsme opravdu nekoordinovali
_________________ DX7, ven: Katana 1.8m, ION, RCF Extra 1.2m. hala: Spies, RCF Sbach 80, CrackWing, Mini Crack Yak
|
|
Nahoru |
|
|
JNecesanek
|
Napsal: pon 03.11.2014 0:02 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 2.11.2010 Příspěvky: 304 Bydliště: Kyjov
|
Pánové, nemůžu říctr, že by některé z vašich argumentů nebyly pravdivé. Zkusme však na celou věc nahlédnout jinak. Nač bránit rozvoji techniky, a vyšší úrovně modelaření, která tu je pozadu ?(jak HonzaS nedávno v jednom z článků, či příspěvků poznamenal.) Vždyť kdo na to ty ruce nemá to nezalítá ani s letadlem za roční mzdu...Pokud je tu problém s rozhodčími, pak je třeba něco dělat s nimi, podebatovat a vyjasnit si pár věcí. narazit na problematiku a říct si ,co je asi špatně. Nakonec ani ne moc zřídka se stává, že má pilot známky 7,8,0, nebo 9,8,3. A tu je problém naprosto jasný. Vždyť pokud budou ve sprintu špatně měřit stopky, nebudou běžci zpomalovat, aby čas seděl. Ba naopak, slétanost s technicky pokročilejším strojem pomůže pilotům při přestupu do F3P více, protože už na podobnou úroveň techniky i letového projevu budou zvyklí. ----- Kuba
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|