beginner99
|
Napsal: pát 31.10.2014 13:12 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 23.2.2012 Příspěvky: 573 Bydliště: Hradec nad Moravicí
|
Ahojte , uvažuju nad novou mxs-c , rad bych tam dal motor turnigy 3020 1800kv, vrtule problem nejsou , nakoupim na zkouseni , nezkazi se , ale nevim , jestli je lepsi kombinace vrtule 9x4,7 apod. na 2s nebo 8x4 apod. na 3s . Pokazde je to 450 mah , rozdil je myslim cca 10g. Jde o ty baterky .Na netu litaji oboji . Nechci koupit 4 ks tech baterek a pak zjistit,, ze chci 3s a naopak .Diky
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: pát 31.10.2014 17:09 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Já lítal 2s v Extře Slick, což je podobné. A motor s vrtulí 8x4 nebo raději širokou 8/4,3.
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
mac
|
Napsal: pát 31.10.2014 17:23 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 7.4.2008 Příspěvky: 613
|
Len tych 1800KV a 8/4.3 moze byt s 3S uz na hrane, resp. mierne za..
|
|
Nahoru |
|
|
beginner99
|
Napsal: pát 31.10.2014 17:41 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 23.2.2012 Příspěvky: 573 Bydliště: Hradec nad Moravicí
|
Takže 2s a vrtuli klidně jen 8x4 - 8x4,3 ?
|
|
Nahoru |
|
|
mac
|
Napsal: pát 31.10.2014 17:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 7.4.2008 Příspěvky: 613
|
Pokial chces 3D, tak aj 1800KV je na 2S malo, treba nieco 2000 a viac, doporucovany je tusim 2200KV a to funguje. Na 3S staci kludne 1400KV. Pri vrtuli 8/4.3. Zalezi ako chces lietat. Aj s 1800KV na 2S polietas, ale vlaznejsie.. Vacsia vrtula bude asi uz moc na model.
|
|
Nahoru |
|
|
beginner99
|
Napsal: pát 31.10.2014 19:27 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 23.2.2012 Příspěvky: 573 Bydliště: Hradec nad Moravicí
|
|
Nahoru |
|
|
Zápotocký88
|
Napsal: sob 01.11.2014 14:06 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 28.6.2014 Příspěvky: 115 Bydliště: Praha
|
Větší vrtule by měla mít větší účinnost (pro větší vrtuli samozřejmě musí být nižší otáčky motoru), ale u velké vrtule se uplatňuje negativně několik vlivů daných větší setrvačností vrtule, především na velkých otáčkách- gyroskopický efekt a při změnách otáček – pomalá reakce. U 80cm modelů se mi nejlíp lítalo s vrtulí 7x3,5 s tříčlánkem a motorem Hyperion s kV 1800. Jenže letadlo nevydrželo dlouho ve vzduchu (malá účinnost malé vrtule), tak jsem přešel na vrtule 8x4 a se stejným motorem ale dvojčlánkem má pohon zhruba stejný tah a letová doba se zvýšila asi o čtvrtinu (3S měl 240mAh a 2S má 350mAh). Zdá se mi, že projev letadla se s větší vrtulí nepatrně zhoršil, ale výhoda delšího letu převážila. Čili pro vrtuli 8x4 a dvojčlánek bych doporučoval motor s kV 1800-2200, pro stejnou vrtuli a 3S by asi vyhověl motor s kV 1200-1500 (ale takový motor cca 18g jsem nenašel). U vrtule 9“ a větší by se asi její setrvačnost projevila ještě víc a taky jak by vypadalo to letadlo 80cm s 23cm vrtulí? Pokud se týká zvuku motoru (pištění), tak každý motor má jiný zvuk a to se bohužel v katalogách neuvádí . Člověk se to dozví, až když motor koupí .
|
|
Nahoru |
|
|
Honza.V
|
Napsal: sob 01.11.2014 15:49 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 5.2.2011 Příspěvky: 465 Bydliště: Mělník
|
Jak vidím, každý je zastáncem něčeho jiného. Poslední 4 roky jsem používal na 80cm letadla motory s kv 2200-2300 na 2s a vrtuli 8x4.3. Letos jsem to změnil na motor s 1500kv na 3s a 9" vrtuli. S větší vrtulí má letadlo stabilnější a kultivovanější projev. Na 3D mi tento setup naprosto vyhovuje.
|
|
Nahoru |
|
|
beginner99
|
Napsal: sob 01.11.2014 17:31 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 23.2.2012 Příspěvky: 573 Bydliště: Hradec nad Moravicí
|
Takže je to vlastně jedno
|
|
Nahoru |
|
|
Honza.V
|
Napsal: sob 01.11.2014 22:45 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 5.2.2011 Příspěvky: 465 Bydliště: Mělník
|
Pokud chces letat rychle vol mensi vrtuli s vetsim stoupáním, pokud spis 3D tak doporučuji vetsi vrtuli a k tomu vhodny motor.
|
|
Nahoru |
|
|
Zápotocký88
|
Napsal: ned 02.11.2014 14:07 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 28.6.2014 Příspěvky: 115 Bydliště: Praha
|
Honza.V píše: Pokud chces letat rychle vol mensi vrtuli s vetsim stoupáním, pokud spis 3D tak doporučuji vetsi vrtuli a k tomu vhodny motor. Já bych to viděl spíš tak s tou velikostí vrtule pro 3D, že není rozhodující velikost vrtule, ale poměr průměru ke stoupání. Pokud je tento poměr větší než 1/2, tak podle často zveřejňovaných teorií se u modelu ve visu a podobných obratech vinou velkého stoupání listů vrtule odtrhávají proudnice od vrtule, vzniká turbulence, vrtule ztrácí tah a letadlo špatně reaguje na plynovou páčku, tím se stává letadlo nestabilní a hůře ovladatelné. Moje zkušenosti tuto teorii potvrzují. Čili pro 3D je třeba volit poměr průměru ke stoupání vrtule maximálně ½ a letadlo může létat i s malou vrtulí pomalu (samozřejmě pro dosažení stejného tahu musí mít malá vrtule vyšší otáčky, než velká). Ale s 9" vrtulí nemám u 80cm modelu zkušenosti, možná že to lítá taky dobře, zvlášť, když se použije lehká uhlíková vrtule, která nemá takovou setrvačnost, jako vrtule plastová. Můžu vědět jaký používáte motor s 1400 kV ? Zkusil bych spíše kombinaci vrtule 8x4“ s tříčlánkem, kde by měl být motor kolem těch 1400 kV. Mělo by být výhodnější z hlediska ztrát používat vyšší napětí a nižší proud tedy 3S místo 2S.
|
|
Nahoru |
|
|
TimL
|
Napsal: ned 02.11.2014 15:56 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 9.1.2014 Příspěvky: 21
|
plánujem model o rozpätí 800 a váhe okolo 150-160g ale riešim dilemu nad motorom . lietal som klasiku Turnigy 2204/14 na 9-tke vrtuli a na 2S a je to veľmi slabé tak som pátral že čo sa používa a hľadal som lacnejšiu alternatívu k motorom ktoré sa používajú a našiel som toto http://hobbyking.com/hobbyking/store/__21874__HD3010_2100KV_Indoor_Profile_F3P_Outrunner_Motor.html nemáte niekto skúsenosti alebo nejakú inú alternatívu pre (lacnejšiu ako AXI) chcem to na 2S lebo zopár mám doma 300-450 2S (nanotech) a plánujem len nejaké nove gensace dokúpiť (lebo nanotehy už budu asi dosť vyšťavené) model bude spravený podla sučka od RcF z 5mm EPP a dostatok uhlíka za rady dopredu Ďakujem
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: ned 02.11.2014 16:29 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10764 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Ono to chce pohon, tedy aku, motor, vrtuli prostě přizpůsobit očekávanému letovému projevu. 3S nebo 2S je vpodstatě jen o KV motoru a hmotnosti. S větším napětím roste účinnost a je dostupný větší příkon. Menší články se lépe chladí. Já to vidím takto, pokud chci: létat dlouho = větší vrtuli, větší stoupání, velmi malé KV a podmotoruji (na plný plyn to nevisí) létat akrobacii = menší vrtuli, větší stoupání, malé KV a přemotoruji lehce až málo (visí, ale nijak dramaticky nestoupá) pseudo 3D (myslím si, že je to 3D, ale opravdu není), visení je maximum, co dám (což je cca můj případ ) = větší vrtuli, menší stoupání, střední KV a přemotoruji (slušný odlet z visu, tah je cca 1,5násobek hmotnosti) 3D = větší vrtule, větší stoupaní, malé KV, brutální přemotorování (tah více než 2násobek hmotnosti) tohle umožňuje zachovat dostatečný tah vrtule i při malém plynu a zároveň to dokáže model rozjet na rychlost, aby se daly zalétat kopané věci. Zde je nutné precizní práce s plynem, jinak začnou věci hořet... Není to třeba brát za pravdu, spíš je to o tom, přizpůsobit si pohon na to, co potřebuji a co CHCI. To, co se osvědčí jednomu nemusí být "můj šálek čaje". Letadlo musí sedět pilotovi. Chce to zkoušet a hledat. Rozhodně se nebát k něčemu vrátit, protože se pilot zlepšuje a to co mu nesedělo se může osvědčit.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|