Pravidla fóra
Toto je nové fórum, pokud víte o nějakém vláknu, které by se mělo přesunout do EDF, tak napište SZ na TomasC. Díky
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 11 ] |
|
Autor |
Zpráva |
b.o.b.o
|
Napsal: pon 27.10.2014 21:16 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 7.1.2008 Příspěvky: 235 Bydliště: Velké Karlovice
|
Zdravím pánové. Tak jsem po dlouhé době provětral t-45 goshawk a chtělo by to trochu zrychlit...narychlo neřeknu co je tam za setup, ale kdysi tam byl 5.lopatkový rotor a nějaký slabý motor co na 4článek ječel a celkem hřál...pak jsem tam dal 7lopaktu , silnější motor a regl a má to supr syčivý zvuk a tah. že to skoro dokáže kolmo stoupat...( a sežrat baterku), ale rychlost je skoro stejná odhadem 80+- model je tento http://hobbyking.com/hobbyking/store/__12943__T_45_Goshawk_R_C_64mm_EDF_Jet_EPO_Kit_only.htmlu dmychadel se neudává stoupání a pod, platí tedy nějaké obecné pravidlo k setupu dmychadlo (počet lopatek) a motor (točky) nebo prostě z tohoto EPO tupouna víc nevytáhnu??
_________________ Turnigy 9x, nějaké éra a možná i heli?
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Wirda
|
Napsal: pon 27.10.2014 21:35 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 2.8.2011 Příspěvky: 445 Bydliště: Černovice u Tábora Obrázky: 2
|
No já myslím,že větší počet lopatek je tak dobrej na ten hezkej zvuk,když je to vyvážený a na větší odběr proudu. vlastní zkušeností bych řekl,že to i víc brzdí průtok vzduchu,než méně lopatek. Statický tah bude možná větší,ale zase to nebude mít takový dynamický. Zkus polaborovat s výtokovkou ( zúžit). Je to všechno volbou komponentů. Já osobně mám radši vícelopatková. Raketu z toho můžeš udělat vždycky. Čím větší napětí,tím lepší. Samozřejmě k tomu musí být motor a regl. A taky cena použitých dílů je dost podstatná k uspokojivému výsledku.
_________________ Přístroj, který je pod proudem, vypadá stejně jako ten, který není, jen je jiný na dotek. :D
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: úte 28.10.2014 11:58 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
Myslím , že více lopatek lépe protlačí výkon přes kanály.A umožní to vyšší výkon s méně otáčkami. Rychlost je daná kombinací stoupání a otáček. Pokud při určité rychlosti modelu již přestává dmychadlo stíhat tahem, model již nezrychlí. Potíž plastových dmychadel je v tom, že další zvýšení otáček nemusí přežít, nebo se protáhnou lopatky a začnou škrtat o stěnu trubky. Přiškrcení výtoku to taky řeší, ale za cenu nižší účinnosti. ideální kombinace je lehké letadlo aerodynamicky čisté, uhlíkové dmychadlo , hodně lopatek, velké stoupání,hodně otáček,vysoké napětí. Pak to musí letět hodně rychle
|
|
Nahoru |
|
|
Vasa
|
Napsal: úte 28.10.2014 22:41 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 7.3.2010 Příspěvky: 399 Bydliště: Praha
|
b.o.b.o píše: Zdravím pánové. Tak jsem po dlouhé době provětral t-45 goshawk a chtělo by to trochu zrychlit...narychlo neřeknu co je tam za setup, ale kdysi tam byl 5.lopatkový rotor a nějaký slabý motor co na 4článek ječel a celkem hřál...pak jsem tam dal 7lopaktu , silnější motor a regl a má to supr syčivý zvuk a tah. že to skoro dokáže kolmo stoupat...( a sežrat baterku), ale rychlost je skoro stejná odhadem 80+- model je tento http://hobbyking.com/hobbyking/store/__12943__T_45_Goshawk_R_C_64mm_EDF_Jet_EPO_Kit_only.htmlu dmychadel se neudává stoupání a pod, platí tedy nějaké obecné pravidlo k setupu dmychadlo (počet lopatek) a motor (točky) nebo prostě z tohoto EPO tupouna víc nevytáhnu?? řekl bych že to je jak píšeš "nebo prostě z tohoto EPO tupouna víc nevytáhnu" to letadlo už asi moc neurychlíš. Prostě to je malé lehké EPP s malým tahem EDF Co se týká rozdílů u méně a více listu pokud mají stejný tah tak budou +/- stejné Jen ten více list by měl lépe pracovat když je zabudován v trupu, snese horší zástavbu třeba bez kanálů. Ale rychlosti při stejném tahu budou +/- stejné. Píšeš taky že to skoro dokáže i stoupat. Na stránkách je uvedena letovka 620g ty jsi to trošku potunil takže to o něco možná ztěžklo, takže předpokládám že máš hmotnost 700g? to znamená že edf 64mm ti táhne jenom cca650g a to opravdu není zázračný parametr na pr. 64mm, to znamená že máš i malou výtokovou rychlost, takže model letět rychle ani nemůže. Samozřejmě by se to dalo jinak omotorovat dostat z edf aspoň 800g spíš 1000g tahu, a pak by to letělo určitě rychleji taky díky většímu zatížení, ale zvětšovat hmotnost u toho EPP pevnosti asi neprospěje. Varianta by byla dát dobře omotorovaný edf 55 z kterého ten tah 650g budeš mít taky, ale s mnohem větší výtokovou rychlost díky menšímu pruměru edf a to se rovná větší letová rychlost
|
|
Nahoru |
|
|
RiMr
|
Napsal: stř 29.10.2014 11:38 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 15.6.2008 Příspěvky: 7230 Bydliště: Praha 9 Vinoř Obrázky: 64
|
Díky Vaso za zkušenosti. Ještě bych se chtěl zeptat - jak je to s účinností jedno vs dvě EDF? Řekněme, že mám 4motorový model, který mohu pohánět buď 2x EDF o průměru X mm nebo 4xEDF o průměru Y mm. Kdy činná plocha (resp. jejich součet) bude stejný (tedy 2xX = 4xY). Konstrukčně je to další věc, ale z tvých zkušeností - co je z hlediska účinnosti lepší? Dík.
_________________ ________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
|
|
Nahoru |
|
|
HavelAircraft
|
Napsal: stř 29.10.2014 12:02 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 14.11.2013 Příspěvky: 1386 Bydliště: Chocerady
|
Osobně myslím že si s EPP moc nepomůžeš. Nedávno jsem prováděl měření dosažených rychlostí na FW-190 udělanou z EPP. používal jsem vrtule stejného průměru 10 palců ale měnil jsem stoupání. se zvýšením stoupání z 5 na 8 byl nárůst rychlosti cca 5-10 km/h (maximálka cca 110km/h) při stejných otáčkách motoru. pomohlo až navýšení celkového výkonu použitím vrtule 12x8 kdy ale extrémně vzroste odběr motoru takže i výkon. (motor byl dostatečný běžně použitelný na vrtule 13-14 palců) rychlost stoupla o 20km/h ale za cenu obrovského zvýšení odběru a tudíž zkrácení doby letu Vím že to není EDF ale takové měření bude právě na EDF problém vzhledem k malému výběru ruzných rotorů a konfigurací pohonu. Aerodynamický odpor se ti zvyšuje s druhou mocninou rychlosti. Pokud na let rychlostí 100km/h potřebuješ 100W tak na 200km/h potřebuješ už 400W pokud máš stejné letadlo. Je to jen hodně přibližná hodnota z obecných čísel. ale jako příklad to stačí
_________________ www.havelaircraft.cz info@havelaircraft.cz Facebook- Havelaircraft
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: stř 29.10.2014 12:17 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
RiMr píše: Díky Vaso za zkušenosti. Ještě bych se chtěl zeptat - jak je to s účinností jedno vs dvě EDF? Řekněme, že mám 4motorový model, který mohu pohánět buď 2x EDF o průměru X mm nebo 4xEDF o průměru Y mm. Kdy činná plocha (resp. jejich součet) bude stejný (tedy 2xX = 4xY). Konstrukčně je to další věc, ale z tvých zkušeností - co je z hlediska účinnosti lepší? Dík. Vždy musí být účinnější jedno velké dmychadlo než dvě malá při porovnatelných plochách a motorech . Jde ale hodně o ty motory. Může se stát, že pro malá dmychadla bude větší výběr motorů a pak bude vše trochu jinak. Ale v zásadě bude větší dmychadlo vždy s motorem lehčí a účinnější při vyšším tahu.
|
|
Nahoru |
|
|
Vasa
|
Napsal: stř 29.10.2014 13:02 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 7.3.2010 Příspěvky: 399 Bydliště: Praha
|
RiMr píše: Díky Vaso za zkušenosti. Ještě bych se chtěl zeptat - jak je to s účinností jedno vs dvě EDF? Řekněme, že mám 4motorový model, který mohu pohánět buď 2x EDF o průměru X mm nebo 4xEDF o průměru Y mm. Kdy činná plocha (resp. jejich součet) bude stejný (tedy 2xX = 4xY). Konstrukčně je to další věc, ale z tvých zkušeností - co je z hlediska účinnosti lepší? Dík. vím co myslíš ale to úplně netuším, zatím jsem nikdy vice motorák neměl. ale asi to zjistíš jednoduše, najdi si parametry k těm dvou velikostem edf, waty a tah, no a jednoduše to sečti a uvidíš jaký bude rozdíl ( u malého 4x tah a 4x waty, a u velkého 2x tah a 2x waty) a myslím že budeš mít přesné srovnání. Ted nemám PC tak se na to nemužu moc podivat, jak bude tak to zkusím spočítat. Ale spíš je to tak že při stejném tahu ty dvě větší budou mít menší waty. ale jinak pokud já budu mít 4motorový model, tak určitě použiju 4x edf a vůbec nebudu uvažovat o použití 2x edf a 2x prázdná gondola, i když by to letělo taky. Když čtyři motory tak čtyři edf a velikost edf bych dal podle velikosti modelu a zachoval rozměrovou maketovost, klidně 4x menší edf s horší učiností než jen nemaketové dvě edf.
|
|
Nahoru |
|
|
RiMr
|
Napsal: stř 29.10.2014 18:08 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 15.6.2008 Příspěvky: 7230 Bydliště: Praha 9 Vinoř Obrázky: 64
|
...no ono jde o model Avro Vulcan, kde ta dvě EDF místo 4 dám relativně jednoduše. S tlačnými motory už mi to v této velikosti létalo, teď bych to chtěl v další verzi zase posunout trochu dál a zkusit EDFka. Vzhledem k předloze rychlost není cílem, je to o pomalých důstojných průletech, kde maximálním pžadavkem je ostrá zatáčka.
_________________ ________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: stř 29.10.2014 20:51 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
Já bych v tomto případě se asi přikláněl spíš k těm 4 x edf. Nevím jak to je s váhou modelu a průměry co se tam vejde, ale myslím, 4 dmychadla na průměr co se tam vejde budou efektivnější než dvě přetížená podobného průměru.Nevím ale kolik je tam místa, velikosti kanálú, sání a td.
|
|
Nahoru |
|
|
b.o.b.o
|
Napsal: čtv 13.11.2014 21:20 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 7.1.2008 Příspěvky: 235 Bydliště: Velké Karlovice
|
Tak jsem se díval a letovka je nějakých 770g a průměr výtokové trysky cca 55mm. S dalším zužováním asi rapidně vzroste odběr a teď mi to baterky dávají tak tak...Díky za informace a už asi budu pokukovat po nějakém laminátu
_________________ Turnigy 9x, nějaké éra a možná i heli?
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 11 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|