Autor |
Zpráva |
Luckyv
|
Napsal: pát 24.10.2014 16:48 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 18.5.2014 Příspěvky: 13 Bydliště: Praha 10
|
Ahoj, muže mi prosím někdo poradit kde by mohl být problém? Koupil jsem Letadlo EXTRA 300 Plug & Play od Parkzone a při zatáhnutí ostře za výškovku se letadlo začne jakoby kroutit doprava. Je to dosti nepříjemné. Nízko nad zemí by to určitě nedopadlo dobře. Myslel jsem že by to mohlo být nedostatečně tuhou výškovkou ale tu jsem vyztužil a dělá to stejně.Pak jsem dal i silnější serva do křidýlek a taky nepomohlo.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
HavelAircraft
|
Napsal: pát 24.10.2014 16:53 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 14.11.2013 Příspěvky: 1386 Bydliště: Chocerady
|
měnění serv ti nepomůže. zkontrolovat rovinnost, kolmost, vyvážení, pak lze řešit aerodynamiku použité profily křídla kdy je možnost určité nápravy. dej odkaz co je to za letadlo. třeba má někdo stejné zkušenosti
_________________ www.havelaircraft.cz info@havelaircraft.cz Facebook- Havelaircraft
|
|
Nahoru |
|
|
jindraj
|
Napsal: pát 24.10.2014 16:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.9.2013 Příspěvky: 1383 Bydliště: Praha, ČR Obrázky: 38
|
Luckyv píše: Ahoj, muže mi prosím někdo poradit kde by mohl být problém? Koupil jsem Letadlo EXTRA 300 Plug & Play od Parkzone a při zatáhnutí ostře za výškovku se letadlo začne jakoby kroutit doprava. Je to dosti nepříjemné. Nízko nad zemí by to určitě nedopadlo dobře. Myslel jsem že by to mohlo být nedostatečně tuhou výškovkou ale tu jsem vyztužil a dělá to stejně.Pak jsem dal i silnější serva do křidýlek a taky nepomohlo. spousta možných příčin, ale kdybych si měl vsadit tak když vidím podobné chování, tak je to většinou něco na způsob utržených proudnic kvůli příliš velké výchylce výškovky ... nejspíš .... dělá to i při menším přitažení nebo jen při přitažení skoro naplno? pokud jen to druhé a menší přitažení zaletí přemet relativně čistě, tak je to tohle a prostě jen zmenšíš výchylku a smíříš se s větším poloměrem manévru.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: pát 24.10.2014 17:02 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10799 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Ano, dej si menší výchylku na výškovce. Výchylku zmenšuj, dokud to nepřestane dělat.
Jinak to samozřejmě může být spousta věcí, ale tohle je nejčastější.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pát 24.10.2014 18:08 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Tyhle menší mršky to s oblibou dělají (toto má 1030mm), pomohl by "chlupatý" potah, jinak jen to omezení výchylek... A čím menší, tím hůře, pokud to je potažené folií. Šlo by zkusit laborovat s turbulátory.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Luckyv
|
Napsal: pát 24.10.2014 18:41 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 18.5.2014 Příspěvky: 13 Bydliště: Praha 10
|
Při menším přitažení to nedělá jen při max. V návodu píšou malé výchylky 10mm velké 37mm mám tam asi 30mm, tak je hold budu muset stáhnout a zítra vyzkouším. Každopádně děkuji za rady já už bych to celé překopával
|
|
Nahoru |
|
|
Milan57
|
Napsal: pát 24.10.2014 18:42 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 5.9.2013 Příspěvky: 11 Bydliště: Pardubice
|
Tak přesně tohle se mi stalo i s větším MX2 1400 mm z HK. Pravda je, že obraty ve větším poloměru šly, ale pokud se to víc utáhlo, tak to šlo vpravo do vrtule a byl velký problém to vybrat. Při druhém letu dne (a bohužel i letadla vůbec) jsem byl asi příliš nízko a jeho kariéra skončila kolmým letem až do země. Nesl jsem ho v několika kusech. Při pádu to vůbec nereagovalo na výškovku a jen se to točilo vpravo a šlo to dolů.
_________________ Neustále pracuji na vylepšení bilance Start : Přistání
|
|
Nahoru |
|
|
Ticcino
|
Napsal: pát 24.10.2014 18:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2010 Příspěvky: 2308 Bydliště: Liberec
|
Přesně toto mi dělá Mustang EPA 800mm. Neuděláš s tím nic. Zkoušel jsem snad všechno. Paradoxně Arlin 1300mm akrobat takhle nezlobí. Nedělej utažené přemety v plné rychlosti. To pomůže.
|
|
Nahoru |
|
|
jag42
|
Napsal: pát 24.10.2014 19:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.2.2011 Příspěvky: 1578 Bydliště: Meziměstí ČR
|
Nejhorší na tom je, že pokud se dostaneš do krizovky a potřebuješ potáhnout, tak se dostaneš do ještě horší situace a matička zem dílo dovrší Musíš s tím tudíž počítat a lítat katolicky. Chtělo by to jiný model, který takhle nezlobí (skoro všechny ostatní). Takhle mě jančil Zlín od Šadu, když jsem po něm chtěl víc ,než gumová výškovka snesla. Po několikerém lepení (ten model snese opravdu hodně), jsem se umravnil, dal menší výchylky a létal ještě několik sezón.
|
|
Nahoru |
|
|
Luckyv
|
Napsal: pát 24.10.2014 20:14 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 18.5.2014 Příspěvky: 13 Bydliště: Praha 10
|
Je pravda že při 30mm výchylce to bylo docela ostrý, tak třeba 25mm bude stačit. A je to způsobeno špatnou koncepcí výškovky nebo celého letadla? Případně bylo by to líné dalo by se to nějak upravit?
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: pát 24.10.2014 21:17 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 19.8.2005 Příspěvky: 4949 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
Děje se to i u samokřídel. Příčinou je malá tuhost některého dílu.
|
|
Nahoru |
|
|
jag42
|
Napsal: pát 24.10.2014 21:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.2.2011 Příspěvky: 1578 Bydliště: Meziměstí ČR
|
Tipuji slabé spojení polovin výškovky. Polovina s pákou od serva se vychýlit musí, druhá polovina propruží a vychýlí se míň = model jde do výkrutu. Je zajímavé, že na propagačních videích dělají razantní obraty na křidélka, ale na výškovku, tam žádný ostřejší obrat není.
|
|
Nahoru |
|
|
Luckyv
|
Napsal: pát 24.10.2014 21:52 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 18.5.2014 Příspěvky: 13 Bydliště: Praha 10
|
To jsem také tipoval že jedna polovina výškovky propruží ale vyztužil jsem to uhlíkovým páskem a je to pořád stejné. A u tohoto modelu v propagačním videu, taky žádné ostřejší obraty nedělají.
|
|
Nahoru |
|
|
HavelAircraft
|
Napsal: pát 24.10.2014 22:07 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 14.11.2013 Příspěvky: 1386 Bydliště: Chocerady
|
tohle chování vzniká při odtržení proudu od křídla. důvod je nevhodně zvolený profil. Křídlo se dostane za kritický úhel náběhu,odtrhnou se proudnice a křídlo prudce ztratí vztlak. řešeních je více- asi nejjednodušší jsou turbulátory. pak jdou využít sloty,namixování křidélek ve funkci klapek do přitažení výškovky (změna prohnutí SAT) atd.
_________________ www.havelaircraft.cz info@havelaircraft.cz Facebook- Havelaircraft
|
|
Nahoru |
|
|
kocispavel
|
Napsal: pát 24.10.2014 23:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.7.2009 Příspěvky: 778 Bydliště: Hodonín
|
Ahoj,
jednou z možných příčin může být i malá tuhost celého ocasu. Stalo se mi to u Loopa od Šad modelu, že vychlování kormidel šlo dost ztuha a tak se poddal ocas trupu. Při bowdenu výškovky vyvedeném z boku trupu (Šad doporučuje ho vyvést středem, moje blbost ) dochází při pohybu výškovky k vytáčení ocasní části trupu a tím model zatáčí. Musí se na to dávat pozor. Zkus jak ztuha jdou kormidla, musí chodit lehce, a jestli je dostatečně tuhý trup.
Pavel
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|