Hum4nfrog
|
Napsal: čtv 25.09.2014 13:58 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.3.2010 Příspěvky: 282 Bydliště: Plzeň
|
Když jsem před několika měsíci začal projekt Logo 690, hodně jsem se zdržel na kabeláži. Ostatně jako při každé stavbě. Všechny pěkné stavby Loga, co jsem na webu viděl, měly kabeláž vedenou vnitřkem rámu a aby to bylo vůbec možné, bylo vždy nutné plastový rám na několika místech provrtat. Plastový rám Loga je ovšem navržený tak, že několik míst vhodných k provrtání přímo nabízí. Rozhodl jsem se tedy rám provrtat a kabeláž vést také vnitřkem. Rozvod jsem udělal kromě připojení k bezpádlu a pak jsem publikoval sérii fotografií Anatomie Loga, která ukazovala uspořádání komponent uvnitř rámu. (Jsou to vlastně ty předchozí fotografie.) Pak se do popředí vnutily jiné vrtulníky a já jsem projekt Logo 690 odložil na dobu delší než jsem předpokládal. Když jsem se k 690 vrátil, rozhodl jsem se ji udělat přeci jen tak jak Mikado zamýšlelo a místo tuningových dílů jsem dal dohromady všechny díly ve kterých se Logo 690 liší od šestistovkové řady. (Původně jsem stavbu založil na stavebnici Logo 600 SE, protože se mi hrozně líbila jeho žlutá kanopa.) Než jsem ale postoupil ve stavbě jakkoliv dále, potředoval jsem dozapojit a oživit veškerou elektroniku. Jinak bych v případě nějaké chyby musel Logo rozpůlit, právě kvůli kabeláži vedené vnitřkem. Vše jsem zapojil a začal se trápit se svinutím kabelů, které byly delší než bylo třeba, což byly skoro všechny. K tomu se u plastového rámu dobře hodí prostor mezi servy. Ať jsem se ale snažil sebevíc, vždy se mi podařilo vytvořit jen nevzhledný, šourku podobný svazek, který se nedařilo příliš skrýt a který tvrdohlavě kolidoval s pákou serva výškovky. Mé snažení navíc komplikovalo zdvojené napájení bezpádla, kabel proudového čidla a přívod k buffer packu. Po dvou večerech zkoušení jsem už byl rozhodnut kabely zkrátit. Ráno je ovšem moudřejší večera a druhý den jsem změnil názor. Veškerou kabeláž jsem z rámu vytahal a vzal to znovu a z gruntu. Jiný regulátor, proudové čidlo, větší motor a buffer pack rozhodly, že kabely půjdou vnějškem a když už, tak všechny. Další tři večery laborování a nová kabeláž byla na světě. K mému překvapení se mně přiznané kabely líbí u plastového rámu víc než když byly skryté. Navíc je toto řešení z hlediska údržby jednoznačně praktičtější.
Přílohy: |
Poznámka: Na této straně toho k vidění moc není. Jen kabel vrtulkového serva je veden po hravě rámu. Vpředu je připojení baterií. Přecházím postupně na konektory EC5 a zkoušky ukázaly, že zadní baterii je vhodnější zapojovat z boku rámu.
DSC_6944.JPG [ 56.33 KiB | Zobrazeno 4147 krát ]
|
Poznámka: Druhá strana je již záživnější. Jednak jsou z této strany přístupné konektory motoru a jednak jsou tudy vedeny napájecí kabely k bezpádlu. Protože jsem nebyl omezen průchody v rámu. sáhl jsem po kabelech o průřezu 0,5mm ^2. V černé síťce docela splývají s rámem a připáskování pomocí tenkých suchých zipů mně přijde elegantnější než použití elektrikářských pásků.
DSC_6951.JPG [ 54.91 KiB | Zobrazeno 4147 krát ]
|
Poznámka: Na první pohled je toho zde docela dost, ale kabeláž je takhle daleko přehlednější jež v původní verzi vedené vnitřkem.Po levé zadní hraně je veden kabel k buffer packu.
DSC_6994.JPG [ 36.25 KiB | Zobrazeno 4147 krát ]
|
Poznámka: Zbrusu nový JIVE 120 PRO a hned vedle něj proudové čidlo telemetrie. (Proud, napětí, odebíraná kapacita, deník baterií a možná ještě něco...) Protože má být JIVE PRO odvozený od Kosmiku, nedovolil jsem si z napájecích kabelů odstranit toroidy (Já je ostatně neodstraňoval ani u předchozích verzí)
DSC_7005.JPG [ 30.02 KiB | Zobrazeno 4147 krát ]
|
|
_________________ REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
|
|
Nahoru |
|
|
Hum4nfrog
|
Napsal: čtv 25.09.2014 15:14 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.3.2010 Příspěvky: 282 Bydliště: Plzeň
|
Ještě přidávám detail buffer packu. Je vybalancovaný na 8V (na stejné napětí je nastaven BEC regulátoru) a přímo připojen k bezpádlu. Je to v podstatě bezůdržbové řešení doporučované Kontronikem. Buffer pack je stále dobíjený BECem. Jen je třeba buffer pack odpojovat po přistání. Tenhle buffer pack je hodně malý. Jen 250 mAh. Mám už připravený větší, 450 mAh. Na ten by už vrtulník jeden start zvládl. Takže v případě výpadku BECu poběží vrtulník jen na buffer pack, přičemž by měla po nějaké chvíli začít vyvádět telemetrie, že nemá napětí na přijímači. VBar prý umí fungovat i na 3V, takže šance přistát by měla být reálná. Toť alespoň jak já celou věc chápu.
Přílohy: |
DSC_7020.JPG [ 32.77 KiB | Zobrazeno 4119 krát ]
|
|
_________________ REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: pát 26.09.2014 11:36 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
Hum4nfrog píše: ......... Takže v případě výpadku BECu poběží vrtulník jen na buffer pack, ...... Trocha teorie takhle po ránu….. Užití buffer packu je prvořadně zamýšleno, kvůli vykrytí špiček v odběru paluby, Zřejmě kvůli resetu bezpádla. Ještě jsem neslyšel o někom, aby mu přestal chodit BEC ale silová větev regulace jela. (neříkám, že ale to není nemožné). Prozatím, pokaždé když se něco pokazilo a přestalo jít napájení paluby, přestal se točit i motor. Z toho důvodu netřeba vozit veliký kapacity buffer packu, jelikož na autorotaci a zhruba 20 vteřin to vystačí. Daleko horším problémem je, že pokud za letu kiksne regulace ( plamen, dovolená … cokoliv), dost často se stane, že napětí baterie prorazí nějakou regulační část, a pustí do paluby full HD napětí sady. Tj, buffer pack je tam absolutně zbytečný – smažená serva, rx, fbl. Takže pokud potřebuje člověk honit těžiště, pak má smysl vozit 2,0Ah Enelopy. Není to mrtvá váha, plní to funkce. Pokud ne, stačí cokoliv o kapacitě 300mAh.
|
|
Nahoru |
|
|
Hum4nfrog
|
Napsal: pon 29.09.2014 11:34 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 13.3.2010 Příspěvky: 282 Bydliště: Plzeň
|
No abych se přiznal, tak jsem buffer packy nikdy nepoužíval. Asi tři roky létám Jivy regulátory přímo z jejich BECu bez jediného zaškobrtnutí. K tomu zkusit Buffer pack mě navedl návod ke Kosmiku a Jivu Pro, kde je použití buffer packu tučně doporučeno. Ano chápu, že buffer pack hlavně zabraňuje brown-outům. Když jsem vybíral baterku, tak zrovna menší nebyla. No a tahle by zvládla i jeden start - teoreticky. Je mi jasné, že největší průšvih je, když se dostane napětí baterek přímo do ovládací elektroniky. Doufám, že buffer pack dovede BECu ulehčit dostatečně na to, aby se pravděpodobnost usmažení BECu snížila.
Ale z jiného soudku. Včera mi to nedalo a jakmile jsem měl na 690 vše komplet navěšené, tak jsem si skočil pro váhu. No a u Mikada fakt nekecali - RTF hmotnost s bateriemi 2x 5000 mAh (robbe Roxxy váhově ekvivalentní s modrými Turnigy) vyšla akorát 4,8 kg.
Jen pro zajímavost. S těmito samými batriemi jsou váhy následujících helin:
Logo 700 - 5,7 kg Forza 700 - 5,4 kg Gaui X7 - 5,4 kg Rex 700 DFC - 5,3 kg Srimok Faifa - 5,0 kg Logo 690 - 4,8 kg
Heliny váženy buď s listy EDGE, Rotortech nebo Radix. Takže nějaké drobné rozdíly by se určitě našly, ale jsou to všechno docela těžké listy s olovem na náběžce.
_________________ REX 250, 500; KASAMA Srimok; LOGO 690, 700; JR Forza 700, Gaui X3, X7; VBar Control
|
|
Nahoru |
|
|
romik
|
Napsal: pon 29.09.2014 14:08 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 6.10.2003 Příspěvky: 305
|
Tak to je úplně stejně jako můj Goblin 700 s xerou (535gr) a 4500mah 35C. Je fakt že 5000mah jsou do loga asi zbytečná těžítka, bohatě vyhoví 4500 nebo 4200mah a váha půjde dolu.....
|
|
Nahoru |
|
|
Screwball671
|
Napsal: pon 29.09.2014 14:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2010 Příspěvky: 1313 Bydliště: Praha Barrandov
|
Můj Rex700 má taky 4,7 kg s 4,5Ah 12S. Já ten Buffer pack používám dva roky s Kontronikem 80+HV, a musím říct že mě to docela uklidňuje mít podloženej BEC, nicméně jedna další výhoda je, že se dá nastavovat bezpádlo aniž bych tam měl připojenej pohonej 12S. Přeci jen představa, že se mi roztočí 690 listy při nechtěným odblokování motoru, před PC na pracovním stole mi trochu rozhodila sandály.
_________________ Trex 700E, Trex 600 nitro, Protos 500, Trex 500, Trex 450 Sport, Yak 55M, RS352, Piper Cub, Variant
|
|
Nahoru |
|
|
Lada1
|
Napsal: čtv 02.10.2014 7:56 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 25.3.2012 Příspěvky: 912
|
Ocasni trubka je hlinik? Jak je to s letanim v zime (do ca -7°C), musi se to neustale dopinat a povolovat pri prichodu a odchodu z letiste? Jde poridit karbonova trubka?
_________________ Text meho prispevku nemusi nutne odpovidat tomu, co jsem zde napsal ...
|
|
Nahoru |
|
|
romik
|
Napsal: čtv 02.10.2014 10:10 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 6.10.2003 Příspěvky: 305
|
No nevím, já to u loga600 nastavil v +15C a létal jak v zimě tak v létě a nic nenapínal. (když je pod nulou tak nechodim). Tady ta trubka neni o tolik delší...., takže bez obav...
|
|
Nahoru |
|
|
rarko
|
Napsal: pát 03.10.2014 22:00 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 16.9.2008 Příspěvky: 95 Bydliště: Madunice, Slovakia Obrázky: 21
|
_________________ Vbar Control - LOGO 700 XXTREME , Logo 600SX.
|
|
Nahoru |
|
|
Lada1
|
Napsal: sob 04.10.2014 20:39 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 25.3.2012 Příspěvky: 912
|
_________________ Text meho prispevku nemusi nutne odpovidat tomu, co jsem zde napsal ...
|
|
Nahoru |
|
|
mikipike
|
Napsal: pon 22.12.2014 16:05 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 11.8.2012 Příspěvky: 31 Bydliště: Plzeň
|
Tak jsem zvážil své heliny a koukam, že mam pěkný cihly. S baterkama 6S 5000mAh mi to vychází takto:
Logo 550SX s CF rámem.............................3473gr. Goblin 700+Kosmik 160+KDE G3 535KV.......5626gr. Kasama Srimok 90.....................................5035gr.
_________________ Jeti DC-16, Trex 450PRO, Logo 550, Kasama Srimok FAIFA, Goblin 700
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|