silvestr10
|
Napsal: stř 30.07.2014 9:53 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 7.5.2014 Příspěvky: 102
|
Dobře, děkuji za rady
|
|
Nahoru |
|
|
jirin
|
Napsal: ned 10.08.2014 12:21 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 9.8.2014 Příspěvky: 5
|
Dobrý den, muže mi někdo poradit z jakého T-rexe lze použít hlavní hřídel na HK 450 V2 ? Nikde jsem to nemohl najít. Díky všem.
|
|
Nahoru |
|
|
bumbalek
|
Napsal: ned 10.08.2014 12:50 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 31.7.2004 Příspěvky: 171
|
HS1280 nebo uhlikatá HS1217
|
|
Nahoru |
|
|
jirin
|
Napsal: ned 10.08.2014 13:36 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 9.8.2014 Příspěvky: 5
|
Díky
|
|
Nahoru |
|
|
jirin
|
Napsal: úte 12.08.2014 21:09 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 9.8.2014 Příspěvky: 5
|
A mohu použít i AHS1280T ?
|
|
Nahoru |
|
|
Marek_Km
|
Napsal: pon 08.09.2014 19:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.5.2012 Příspěvky: 1687 Bydliště: Kroměříž Obrázky: 38
|
Tak dnes konečně den D. Kamarád mi doporučil komponenty, ty jsem objednal (GT kit, digi serva, Typhoon motor) a sám poskládal. Cena bez přijímače a i poštovným cca 145 dolarů. Není to zas až taková věda, pokud si to člověk vše dopředu nastuduje. Poměrně dobře jsem si nastavil vše sám, jen stopa listů byla rozhozená, přestože jsem vše nastavil posuvkou co nejpřesněji to šlo. Nejdéle trvalo seřídit ocas, protože má jinou vysílačku, než já, ale nakonec se povedlo to seřídit a lítalo fakt hodně slušně (já vím, HKčko slušně lítat nedovede, tak aspoň dobře). Stihnul jsem ještě za světla na place si trochu zalítat. Kluci co tam byli docela koukali, protože si mysleli, že to na první pokus rozbiju, ale na svou první baterku jsem kolečka a osmičky jakž takž dal. Ovšem bez občasného cvičení na simu by to takhle dobře určitě nedopadlo. Snad nebude platit, že první vyhrání z kola vyhání a příště to neponesu v tašce na kousky...
|
|
Nahoru |
|
|
Marek_Km
|
Napsal: ned 21.09.2014 9:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.5.2012 Příspěvky: 1687 Bydliště: Kroměříž Obrázky: 38
|
Tak zatím bez pádu. Odlítáno odhadem ke 40 baterkám (bohužel si to nepíšu). Jen včera jsem jich dal 10. Zatím jen ty osmičky a nějaké kravinky, ale invert na rozdíl od simu zatím ne. Díky Tsistersovi za nějaké rady a triky přes SZ. Zeptám se i ostatních. Sám jsem si to celé složil (podle videonávodů a manuálů) a kamarád zalítával. Problém byl v tom, že mou vysílačku nezná a byl to trochu porod. Tím to nastavil vše od oka (nepoužívá ani měrku úhlu náběhu listů, ani otáčkoměr...), že to docela dobře lítalo, ale ne úplně podle představ. Tím, že jsme dobře nenastavili hned na začátku swashmix a tedy úhly listů, tak jsem musel zkracovat ta nejhornější táhla, protože to viselo až nad půlkou plynu. Před víkendem jsem se v tom vrtal a od oka si to nastavil sám, takže jsem musel znova přizpůsobovat křivky plynu a pitch zrovna v pátek, kdy u nás fest foukalo. Nicméně se to povedlo a včera jsem zas blbnul. Co mě trápí je to, že kamarád taky nedávno s tímto poletovadlem začal a ten samý kamarád co mě mu to taky seřizoval. Jenže on lítá až 9 - 10 minutám, zatímco já maximálně 6,5 minuty. Mám ten samý pastorek, jako on (13z, ale už jsem objednal 11z). Co jsem si ale všiml, lítá na menší otáčky. Já startuju na křivce 1 (při startu OK, na konci baterky se vrťas chvěje) a na křivce 2 mám rovnou křivku na 55% (regl má governor), kde už to točí poměrně dost. Celý problém bude asi v reglu (na doporučení jsem vzal 50A), protože jsem se dočetl, že optimálně využitý jede na cca 80%. Jenže to by se mi to asi rozlítlo. Po letu jsou regl s motorem jen malinko vlažné, zatímco baterky některé až opravdu dost horké. Používím jen 20 - 25C (z koptéry). Motor mám https://www.hobbyking.com/hobbyking/sto ... ouse_.html a regl https://www.hobbyking.com/hobbyking/sto ... ouse_.htmlJe to špatně, lítat jen na 55% otevření reglu a pomůže mi menší pastorek, abych mohl přidat na křivkách plynu, a nebo je ten regl opravdu zbytečně silný a stačil doporučovaný 40A? Sorry za začátečnické dotazy. Snad mi tu někdo odpoví.
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: úte 23.09.2014 13:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
Ahoj Opravdu je výhodné mít otevřený regl někde třeba mezi 80% -100% .... a na požadované otáčky se dostat pastorkem. Pamatuj, že jedinou přípustnou proměnou v transmisi vrtulníku je právě pastorek.
Kdybys měl nějakej jinej reglátor, tak ten by Ti dovolil jej otevřít i třeba jen na 30% . Jenže kontronik gegulátory nejsou nic levnýho. Tak holt zbývá jen ten pastorek.
|
|
Nahoru |
|
|
Filot
|
Napsal: pon 01.12.2014 15:47 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 21.9.2009 Příspěvky: 200 Bydliště: Oleško
|
Ahoj, potřeboval bych radu. Po půl roce jsem zase začal létat s vrtulníkem, dal jsem dohromady HKčko, ale zaboha nemohu seřídit stopu listů, při různých otáčkách se mění a nedá se to prostě seřídit. Desku cykliky mam v rovině, vše je nastaveno "snad" dobře. Listy mam laminátové, které jsem musel teda dost brutálně dovažovat. Budu rád za každou radu.
_________________ Somethin Extra, Multiplex Extra 330, SU-29 - 2,2m, F3K ISIS
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: pon 01.12.2014 16:12 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Filot píše: Ahoj, potřeboval bych radu. Po půl roce jsem zase začal létat s vrtulníkem, dal jsem dohromady HKčko, ale zaboha nemohu seřídit stopu listů, při různých otáčkách se mění a nedá se to prostě seřídit. Desku cykliky mam v rovině, vše je nastaveno "snad" dobře. Listy mam laminátové, které jsem musel teda dost brutálně dovažovat. Budu rád za každou radu. Vymen listy. Ty tvoje mohou byt kazdy jinak tuhy. Zkus si treba od nekoho pujcit nejake znackove, slusne a uvidis jestli se ti podari stopu srovnat.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: pon 01.12.2014 16:25 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Marek_Km píše: Moc díky za odpověď a radu. Dejme tomu, že tedy místo 13z pastorku bude 11z, tak na stejné otáčky bych se měl dostat z původně 55% křivky plynu posunutím na cca 65%. A když tak trochu ještě přidám. A proč je výhodné mít regl otevřený víc? To se ta zbylá energie ztratí v něm, když jede na míň %? Měl jsem vzít ten 40A To na kolik A je regl nema zadny vliv. Stejne by to bylo i s reglem na 100A. Ideal je mit regl otevren, pri pouziti governoru, na neco okolo 70-80%. Pak je slusna ucinnost, regl nehreje a stale ma kam sahnout v pripade vetsiho naroku na vykon. Takze je dobre si otacky zmerit, ujasnit si kolik tak asi chces tocit a pak si zpocitat odpovidajici prevodovy pomer. Letovy cas je primo umerny otackam rotoru. Letat vysoke otacky, ktere nejsi zatim schopen vyuzit je nesmysl. Helina ma viset nad pulkou drahy kniplu. To je v poradku. V pulce budes mit nejspise nulovy nabeh. Pro vis potrebujes cca 5 stupnu, tak si promitni kolik mas nastavem maximalni uhel a z toho ti vyjde, pri jake poloze budes priblizne viset. Pro let ti pak staci i men si nabeh protoze cast vztlaku je produkovna doprednou rychlosti. Kolik ti po doletani zbyva v baterkach ? Pokud je vybijis moc, mohla by to byt pricina jejich ohrivani. Melo by v nich zbyvat po doletani cca 20% kapacity. Jinak je dost nicis.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Bozha
|
Napsal: pon 01.12.2014 17:01 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 3.8.2012 Příspěvky: 793 Bydliště: Praha 4/12
|
Filot píše: Ahoj, potřeboval bych radu. Po půl roce jsem zase začal létat s vrtulníkem, dal jsem dohromady HKčko, ale zaboha nemohu seřídit stopu listů, při různých otáčkách se mění a nedá se to prostě seřídit. Desku cykliky mam v rovině, vše je nastaveno "snad" dobře. Listy mam laminátové, které jsem musel teda dost brutálně dovažovat. Budu rád za každou radu. Mrkni sem: viewtopic.php?f=107&t=68476 - je tam prima trik se dvěma šroubováky. Pointa je v tom, že i když budeš mít desku cykliky v rovině, můžeš mít klidně trošku rozhozené délky táhel po cestě mezi cyklikou a gripy. A jak už psal pkotatko, zkus si aspoň si půjčit nějaké listy kterým se dá věřit.
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: pon 01.12.2014 17:48 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Pokud pri roztoceni s nulovym nabehem je stopa v poradku a meni se treba ve visu, tak je to listy. Jednoznacne. Kazdy list je jinak tuhy a v zatezi se jinak prohne. Uz to, ze jsi je musel hodne dovazovat neni uplne dobre. Predpokladam, ze jsi je dovazoval jak se ma. Najit teziste listu, dovazit aby oba listy mely teziste stejne daleko a pak dovazit oba listy stejne uz jen pridavanim vahy do teziste.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|