Autor |
Zpráva |
Elfew
|
Napsal: pát 22.08.2014 15:52 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.9.2012 Příspěvky: 1682 Obrázky: 0
|
10 minut letovka? A to tam mas generator? Na 6S litam na 90% ptevreni reglu asi 5:30 s 1300mAh baterkama, mi nerikej ze ti to zere tak malo, to ani muj stary 450 sport nelital tak dlouho na gensace 2200mah
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Nakadah
|
Napsal: pát 22.08.2014 17:38 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 20.8.2007 Příspěvky: 8426
|
Podle me zalezi i na letovem stylu. Ja mam lehke cinske 3D uhliky, 3595kv scorpion honi rotor pres 12z pastorek na 3000rpm a cele to napaji 4S LiFe 2300mAh. Otevreni ESC 65% + governor. Maximalni letovy cas je 7minut, asi bych to dostal na 8minut, ale to by uz asi na 8. minute padlo na vybitou baterku. Letovy styl - maketa, poletuju si jen sem a tam bez akrobacie.
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: pát 22.08.2014 21:58 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
Mě to vychází tak, že hlavní parametr co se týká spotřeby jsou otáčky. Těch 10 minut dám při otáčkách 2250/min. To žere cca 11 - 12A (odhadem odečítám z grafu logu, viz ten obrázek výše co jsem dal). Při 2450 (druhý stupeň mého governoru) to je odhadem o 2A více. To je pekelnej rozdíl. A pořád věřím těm Blattscmiedům, jestli seženu míň zubový pastorek (11 nebo i 10 zubů),tak s pomocí boží dám v pohodě 15 minut. Ony by měly mít nízké otáčky, těch 2250 je na ně myslím ještě pořád hodně. Ale Castle mi s mým pastorkem míň nedovolí. Baterky mám obyčejné modré Turnigy a GensAce (25C), a nevidím v nich žádný rozdíl. Pak ještě žluté Zippy, a tam je letový čas podstatně kratší, ty mě trochu zklamaly. Všechny baterky jsou zánovní, ve výborné kondici.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: pát 22.08.2014 22:04 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
Jo a ještě k těm listům - zkoumám, které mi sedí nejlépe. Preferuju plynulý letový projev, nezáludnost a mírnost, aby mi při letu moc nebušilo srdce a na čele nevyvstával smrtelný pot. Teď nejraději lítám s origo Align 360mm, jsou mi velice příjemné. Zkoušel jsem ještě takové červené uhlíkové z e-baye, taky nebyly špatné, ale ty Aligny jsou pro mě lepší. Ty polosymetriky Bl-schm.. se chovají podobně jako Aligny, ale schovávám si je až budu umět roztočit na ty nižší otáčky. Pak sa hukáže!
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
martin z
|
Napsal: ned 07.09.2014 21:20 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 3.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky: 1
|
Ahoj, mám dotaz, pořád si nedokážu zdůvodnit to prodloužení let. času. Rozuměl bych víc tomu kdyby se nižší otáčky rotoru a nižší spotřeba dosáhly né změnou pastorku (vím, je třeba změnit převod aby regl. dovolil governor, taky jsem nedávno nastavoval CC regl Talon90), ale přímo nižšími otáčkami motoru. Sám mám na Raptoru E550 FBL originál pastorek 11z a tápu (na výběr pastorky 9z, 10z, 12z, 13z).
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: pon 08.09.2014 11:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
martin z píše: Ahoj, mám dotaz, pořád si nedokážu zdůvodnit to prodloužení let. času. Rozuměl bych víc tomu kdyby se nižší otáčky rotoru a nižší spotřeba dosáhly né změnou pastorku (vím, je třeba změnit převod aby regl. dovolil governor, taky jsem nedávno nastavoval CC regl Talon90), ale přímo nižšími otáčkami motoru. Sám mám na Raptoru E550 FBL originál pastorek 11z a tápu (na výběr pastorky 9z, 10z, 12z, 13z). Ono to není zas až tak horký s tím prodlužováním letového času. Strašně záleží na zpřevodování, otáčkách a výsledném letovám stylu. ( čti : jak za to rveš ) To snížení otáček má jeden dost blahodárný vliv. Se snížením pracovních otáček nosného rotoru klesne i odpor vzduchu, který zapříčiní onu úlevu na vydané energii při protlačování listu vzduchem. I když se motor bude točit na stejná procenta otvření reglu, bude k potřebám pohoné jodnotky ohleduplnější a v baterkách toho víc zbude. Při použití polosymetrických listů si část úbytku vztlaku snížením pracovních otáček se souměrnými listy nahradíš právě tím nosivějším profilem. Ono je to celé komlikovanější .... jelikož po ubrání pracovních otáček, zase trošku budeš víc chodit s kolektivem nahoru, takže listy budou víc než předtím chodit na placato .... a část toho odporu, který jsi úspěšně předtím zahnal se zase vrátí ...... Takže je zase z nějaké části po úsporách ve vydané energii. Takže je lepší i s polosymetrickými listy netočit úplné minimum, ale jen o malinko ubrat, aby se potřeba vystavení kolektivu do vysokých kladných hodnot pokud možno co nejvíc snížila. Je to vopruz to ladit ale jo nějakou tu úsporu to přinese
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: pon 08.09.2014 12:30 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Na heline se kterou letam dva a pul roku ( Logo 600 ) mam mnohokráte vyzkouseno ze: aresivni letani na 2100 otáček/ cca 5 minut klidne, spise technicke letani na 1900 otáček/ 7+min uplne klidne poletovani, třeba trening letani v piruetách na 1650 otáček/10+ minut. Vse stejne. Jen zmenene otáčky krivkou plynu. Stejne baterky, listy, prevod, motor atd.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: pon 08.09.2014 13:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
No jasne Petre ... ale to je to prizpusobovani letovyjo stylu.... tj jak za to rves. V momente kdy s normalnima listama si svuj letovy projev prizpusobil k tomu abys lital co nejhospodarneji ( i tou změnou otáček ) uz to jakoby lepe dal nejde a dalsim krokem je porizeni listu s nosivym profilem. Ale pak plati to co jsem psal. Protoze logickej usudek cloveka je, ze po namontovani polsym. listu otacky jeste sunda. A to je ta chyba. I na te polsymetrice je proste potreba tocit optimalni otacky a jisto jiste to nebudou ty nejnizssi. Btw, ty Tve nejnizsi co jsi uvedl je jeste jakesy optimum prave pro Tve Logo. Ono to Logo umi litat i na 1200 ot/ min ..... jenze uz jsou jednotlivy letovy faze behem poletovani kdy proste mizi hospodarnost a tim ze packujes s vetsma uhlama a kolektivem jdes pryc s tou hospodarnosti.
|
|
Nahoru |
|
|
blesk
|
Napsal: úte 26.05.2015 22:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7132 Bydliště: Vsetín
|
Dodělal jsem polomaketu sokola na 600 Rexíka. Prozatím jsem lítal bez kastly, listy Champion R - 620mm, točím 1500rpm. Spotřeba z 6S cca 21A, na spotřebovaných 3400mAh lítám 10min. Heli váží cca 3400g, na těchto otáčkách a této hmotnosti to zvládá základní akrobačku. Naprosto mě letový projev vyhovuje. Ovšem s kastlou jsem se dostal na 5kg, ještě jsem s tím neletěl (hnusné počasí) ale mám obavu, že 5kg už na těch 1500rpm bude moc, varianty mám v podstatě tři....
1) vyšší otáčky - už jsem si nechal vyrobit 14,15 a 16z pastorky, teď mám 13tku.
2) větší listy - vlezou se mi tam 700mm ale je to tak, tak, nicméně 680 naprosto s přehledem.
3) polosouměrné listy, měl jsem spinblady, ale ty mi totálně neseděly, tak jsem je dal pryč, tak ale přemýšlím nad blattschmied v nějaké délce 640-660mm
co s tím? co bude "nejekonomičtější"?
Ideálně kdyby měl někdo 680mm listy a byl ochotný je půjčit na vyzkoušení...
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: stř 27.05.2015 7:17 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Myslim, ze to na 1500 otacek normalne poleti. Jen to bude chtit malinko predvidat a pridavat na kolektivu trosku driv. Aby se helina moc neprosedavala. Ale zase to bude vice maketove. Chapu obavy pred zaletem nove makety na ktere jsi nechal mraky prace. Aby jsi mel alespon trochu jistoty, pro zalet zvedni otacky o 200-300 a uvidis jak se to bude chovat. To uz to poleti zcela jiste a dobre. Potom se rozhodnes az podle chovani kam dal.
Relax ma myslim podobne otacky, podobnou vahu a take 600mm symetricke listy. A leti mu to.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
blesk
|
Napsal: stř 27.05.2015 21:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.11.2005 Příspěvky: 7132 Bydliště: Vsetín
|
Tak jsem dneska i přes nepřízeň počasí Sokola zvedl na 1500RPM to visí při cca 5,5-6° takže koupě nových listů se snad nebude muset konat.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 13 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|