Itchy
|
Napsal: pát 04.07.2014 14:05 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 4.7.2014 Příspěvky: 1
|
Dobrý den, potřeboval bych prosím poradit ohledně problému, který nastal poté, co jsem vyměnil originál Blade mCPx 2 plastové šasi za karbonové. Vše jsem prakticky jen přemontoval a sestavil, po snaze o vzlétnutí však nastává toto: posouvám páčkou plynu, rotor se roztočí a nabírá obrátky, ve chvíli, kdy by měla helikoptéra vzlétnout (prakticky v horní poloze), tak se motor úplně zastaví a serva pouze hýbou listy rotoru nahoru a dolu. Je to jakoby po překročení určitého maxima na plynu motor úplně vypnul a reagovala jen serva. Když dám páku dolů a začnu znova, vše se opakuje - rotor se roztočí, ale v horních úvratích se prostě zastaví. Vrtulník tím pádem vůbec nechce vzlétnout. Vysílačku používám Spektrum DX6i a v ní nastavený profil přesně podle návodu k mCPx. Předem velice děkuji za radu.
|
|
Nahoru |
|
|
Junidlo
|
Napsal: pát 15.08.2014 13:57 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 26.4.2011 Příspěvky: 10 Bydliště: Pardubice
|
Dobrý den, mám podobný problém jako kolega Pheek. Jsem majitelem z druhé (spíše už z třetí) ruky MCPx V1 s předělávkou na střídavý pohon. Postupem času se mi začalo stávat, že po připojení nabité baterie se nechtěl roztočit motor a chytil se až po chvíli. Po přistání cca po půl minutě se už neroztočil vůbec. Pokud jsem lítal déle, tak se motor točil v pohodě dál a létal jsem až do vybití baterie. Později se mi už nedařilo vrtulník roztočit vůbec. Koupil jsem tedy nové baterie a s nimi to šlo opět bez problému, ale bohužel jen chvíli. Motorek po přidání plynu nedělá nic nebo se jen zaškube. Občas se mi ho sice podařilo nahodit, ale jen vyjímečně. Teď kde je chyba. Mám dojem, že spíše v regulátoru a nastavení nějakého vstupního napětí. Chtěl jsem ho zkusit skalibrovat (rozsah otáček přes plyn naplno a poté plyn dolů), ale zde jsem se dočetl, že bych ho musel odpájet od desky (do toho se mi vůbec nechce, protože v tom nejsem vůbec zručný). Pokud by to bylo nutné, tak bych do toho ale šel. Blbé také je, že vůbec netuším co je to za regulátor. Jak jsem psal mám ho z druhé ruky a na sobě nemá žádné označení. Nebo může být chyba v motoru? Zkuste mi prosím poradit, než se pustím do nějaké akce, případně ať zbytečně nekupuju věci navíc. Děkuji moc a hezký den.
|
|
Nahoru |
|
|
RadekCe
|
Napsal: ned 17.08.2014 6:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.11.2011 Příspěvky: 1667 Bydliště: Havířov
|
Junidlo píše: Dobrý den, mám podobný problém jako kolega Pheek. Jsem majitelem z druhé (spíše už z třetí) ruky MCPx V1 s předělávkou na střídavý pohon. Postupem času se mi začalo stávat, že po připojení nabité baterie se nechtěl roztočit motor a chytil se až po chvíli. Po přistání cca po půl minutě se už neroztočil vůbec. Pokud jsem lítal déle, tak se motor točil v pohodě dál a létal jsem až do vybití baterie. Později se mi už nedařilo vrtulník roztočit vůbec. Koupil jsem tedy nové baterie a s nimi to šlo opět bez problému, ale bohužel jen chvíli. Motorek po přidání plynu nedělá nic nebo se jen zaškube. Občas se mi ho sice podařilo nahodit, ale jen vyjímečně. Teď kde je chyba. Mám dojem, že spíše v regulátoru a nastavení nějakého vstupního napětí. Chtěl jsem ho zkusit skalibrovat (rozsah otáček přes plyn naplno a poté plyn dolů), ale zde jsem se dočetl, že bych ho musel odpájet od desky (do toho se mi vůbec nechce, protože v tom nejsem vůbec zručný). Pokud by to bylo nutné, tak bych do toho ale šel. Blbé také je, že vůbec netuším co je to za regulátor. Jak jsem psal mám ho z druhé ruky a na sobě nemá žádné označení. Nebo může být chyba v motoru? Zkuste mi prosím poradit, než se pustím do nějaké akce, případně ať zbytečně nekupuju věci navíc. Děkuji moc a hezký den. Dělá ti to něco podobného, jako kdysi mě: viewtopic.php?f=104&t=44050&start=1140#p839545Ale mě to blbo pouze s deskou V2 a při roztáčení motoru z IDLE (při plném plynu). S deskou V1 to bylo v pohodě. PS: Co se týká regulátoru, tak když sem dáš fotku, možná ti někdo napíše, co je to za regl?
_________________ Blade 130X, FPV Quady QX90, 200, 210, 250, Mini Prôtos FBL Brain DX7s, Phoenix
|
|
Nahoru |
|
|
petsild
|
Napsal: ned 17.08.2014 7:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.3.2010 Příspěvky: 673 Bydliště: Praha 10
|
pheek píše: Dobrý večer pánové, koupil jsem u RCKINGU ESC pro střídák http://www.rcking.eu/cs/blade-mcp-x-micro/10021-brushless-converter-mcp-x.html a motor http://www.rcking.eu/cs/motory-a-regulatory/6472-hp05s.html. Sestaveno, ale problém mám v roztáčení motoru. Někdy jde roztočit hned a někdy až za chvilku. Asi bude špatně nastavený regulátor. Ale tady je problém. Neumím se do nastavení dostat. Ani zaboha mi to nejde. Chová se to stejně jako na tomto videu https://www.youtube.com/watch?v=bTCGV5JMQT4. Nemá někdo stejnou zkušenost, kde může být problém? Díky za každou radu a pomoc. Nikdo neměl stejný a nebo podobný problém? Zjevně je tam 2-4 sec prodleva v chodu motoru, potřeboval bych to přenastavit na okamžitou reakci. Jestli se nemůžeš dostat do setupu ESC, tak ho zkus nastavit přes jiný přijímač. Začni hlavně rozsahem plynu a pak ostatní parametry co chceš změnit.
_________________ http://petsild.rajce.idnes.cz T-Rex450Pro,MCPXBL,P-51,Pulse1600,F-16,L-39Vasafan 65,Xeno,BF-109 DX7
|
|
Nahoru |
|
|
prikrylm
|
Napsal: pon 18.08.2014 9:06 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 6.1.2012 Příspěvky: 3697 Bydliště: Řečkovice Obrázky: 0
|
pheek: maník na videu to podle mě dělá moc rychle. - jakmile je páčka nahoře před zapnutím baterky, ESC se kalibruje. Po té co pípne si zapamatuje signál jako max a čeká na polohu min. Po té pípne znova a je ready. - jakmile je páčka dole, tak je potřeba na pípnutí "ready" - před tím pípá jiné signály. Tady podle mě začal moc brzo hýbat plynem, kdy ESC ještě nebyl ready.
Zkontroloval bych jestli není nějaký trim na plynu, jestli není dolní poloha třeba 5%. Klidně ji posunout níž nějakým trimem. Nespěchat.
Dobré taky bývá po vytažení baterky vypínat vysílačku.
Itchy Není možné, že jsi nevhodně nastavil vzdálenost motoru od hřídele a že je to teď tužší a motor to neutáhne? Při určitém výkonu klesne napětí a ESC vypne? Nebo ložiska rotoru malinko křivo se stejným výsledkem? Je to divné...
Junidlo Předělávku mCPx na střídavý motor mám taky a podobný problém jsem taky řešil. 1. Nelítej baterky do "vybití", pokud se jejich napětí dostane pod 2.5V zničí se. Lítej tak, aby tam zůstalo po dolítání tak 3,6V. Dá se to odhadnout časově. Pokud bys uhlídal min 3,0V při zátěži, tak by to taky šlo.
Předělávky na střídavý pohon mají krom ESC taky převodník ze signálu pro SS motor na řídící signál pro ESC. Tady jsem měl problém já. Na jednočlánkové baterce při "ready" pípnutí motoru pokleslo napětí natolik, že CPU toho převodníku už to nerozchodilo a dostalo se do podivného stavu (škubání motoru nebo nic). Vyřešil jsem to RC (Rezistor, Condenzator) článkem na napájení tohoto převodníku. Tzn. kondenzátor na napájení převodníku a nějaký rozumný odpor mezi napájení stroje a toho převodníku (do 100 ohm). Převodník prakticky nic "nežere", takže odpor mu na napájení nevadí a C tam potřebnou chvilku udrží napětí. Trochu pájení to chtít bude...
_________________ (šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
|
|
Nahoru |
|
|
Junidlo
|
Napsal: pon 18.08.2014 16:06 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 26.4.2011 Příspěvky: 10 Bydliště: Pardubice
|
RadekCe, prikrylm, děkuji moc za Vaše reakce. Je fakt, že na ty baterie jsem moc ohleduplný nebyl, ale že by nová nanotechka nevydržela více jak cca max. deset letů? Zkusím objednat ještě jednu novou baterii. Pak to zkusím asi i s tím kondenzátorem a odporem. To by mohlo být ono (přesně tak se to s tím "škubáním" motoru chovalo). Je možný mi poradit jaký typ? V té elektrice jsem mimo a od gymplu si toho moc nepamatuju Pro případ přidávám i fotky toho mého reglu. Případný výsledek dám vědět. PS. Když jsem zkusil vymontovat motor a připojil ho jen tak na "volno" (v podstatě visel na regulátoru), tak se i znovu roztočil, ale pak zase začal po chvíli škubat. Zkoušel jsem s ním i pohybovat, jestli tam není špatný kontakt. Po namontování zpět do rámu už ani neškubal. Díky Junidlo
Přílohy: |
P1150320.JPG [ 57.97 KiB | Zobrazeno 3762 krát ]
|
P1150321.JPG [ 61.34 KiB | Zobrazeno 3762 krát ]
|
P1150322.JPG [ 56.33 KiB | Zobrazeno 3762 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
prikrylm
|
Napsal: úte 19.08.2014 8:13 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 6.1.2012 Příspěvky: 3697 Bydliště: Řečkovice Obrázky: 0
|
Junidlo: sákryš, koukám, tohle je nějaký monolit. Dalo by se dostat dovnitř toho zalepence? Aspoň směrem od toho červeného tenkého drátku. Jestli to bude na jedné desce, tak to asi bude malinko komplikovanější. I tak by mohl kondenzátor pomoct. Pokud je to na jedné desce, tak bez toho odporu. Kondenzátor optimálně dostatečně veliký a lehký. Zkusil bych tantal, někam blízko k tomu červenému drátku, optimálně před ten černý a červený, co napájí zbytek stroje (mezi ESC a elektronikou vrtulníku, co nejblíž k ESC). Konkrétně tu vidím http://www.gme.cz/ct-6-8u-10v-bet-ca42- ... 0-p122-054, jsou malé, klidně 2 vedle sebe. nebo http://www.gme.cz/ce-100u-16vt-jam-tk-5 ... k-p123-212 ten je sice větší, ale má větší kapacitu... Chce to vyzkoušet. Případně zajít za někým, kdo by se na to podíval okem zkušenějším. Pokud jsi někde od Brna, můžu na to za pivo kouknout. Pokud bys byl od jinud a neměl jinou možnost a měl bys tu odvahu mohl bys mi to i poslat poštou, že bych se na to aspoň kouknul. Nechám to na tobě. S těma baterkama, pokud se skutečně dostala na nízké napětí, tak se zlikviduje prakticky hned. Osobně jsem koupil taky nanotechy (4), 600mAh a jedna taky nebyla dobrá, ostatní ale drží dobře.
_________________ (šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
|
|
Nahoru |
|
|
Junidlo
|
Napsal: stř 20.08.2014 10:20 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 26.4.2011 Příspěvky: 10 Bydliště: Pardubice
|
Zdravím Prikrylm, S tím pivkem by to bylo super, ale jsem z Pardubic, tak to asi neklapne Zkusím se s tím poprat sám podle tvé rady. Předem se omlouvám, pokud ti pošlu SZ s nějakým dotazem. Teď bohužel nemám kvůli práci a rodíně moc času, tak snad se na to vrhnu co nejdříve (navíc mi včera přišel nový Mustang z modelbazaru, kterého jsem si nadělil k narozkám ) Objednám ty kondenzátory a zkusím to sbastlit. Případného poslání tobě na obhlídku se vůbec nebojím Moc si toho vážím, ale nechám to jako poslední možnost Díky za Tvou ochotu a rady, už teď si zasloužíš pár piv Napíšu pak sem jestli se zadařilo. Díky
|
|
Nahoru |
|
|
prikrylm
|
Napsal: stř 20.08.2014 15:14 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 6.1.2012 Příspěvky: 3697 Bydliště: Řečkovice Obrázky: 0
|
Junidlo, jasně že poslední možnost, já se do toho taky nehrnu. Ale jukni pod ty izolace, co se tam skrývá. Případně to vyfoť a pošli. Optimálně mailem, ať to tu zbytečně nezaplácáváme nesmysly. Když tak tu dáme výsledek.
_________________ (šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
|
|
Nahoru |
|
|
MartasEV
|
Napsal: pon 05.01.2015 20:47 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 5.1.2015 Příspěvky: 1
|
Zdravim,
raději bych jsem nepsal a problém vyřešil, ale už jsem docela bezradný. Jde o to, že jsem si k mcpxku, kterého jsem dříve bez problémů létal pořídil DX5e. Vrtulník se sice spáruje, při staženém plynu serva reagují tak jak mají, avšak jakmile přidám plyn/kolektiv tak automaticky serva přestávají reagovat (změna úhlu náběhu žádná). Při dosažení cca 70 - 75% kolektivu se vrtulníček automaticky vypne/restartuje. Již jsem zkusil několik návodů jak spárovat, ale nic nepomohlo. A tak se začínám obávat, že ani stunt mode (jako byl na Dx4e) u této vysílačky nepůjde.
Martas
|
|
Nahoru |
|
|
Grugh
|
Napsal: pon 05.01.2015 23:11 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.11.2013 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 10, ČR Obrázky: 9
|
Je možné, že bude třeba překalibrovat rozsah plynu v regulátoru modelu. Před samotnou operací doporučuju sundat listy!!! Obvykle se to dělá způsobem, že se zapne model, když je na vysílačce nastavený plyn na maximum. Po několika pípnutí se plyn stáhne na minimum a opět se vyčká na několik pípnutí. Zkusil bych hledat na internetu, jestli se jedná o tento problém, případně to risknul (bez listů). Edit ------------- Asi úplně ignoruj předchozí řádky, našel jsem návod (snad správný): http://www.bladehelis.com/ProdInfo/File ... ual_EN.pdfMalý překlad: Postup jak správně spárovat s nepočítačovým vysílačem DX4e nebo DX5e: 1) Odpojit baterii od modelu. 2) Vypnout vysílač a všechny přepínače nastavit do nuly. 3) Připojit baterii k modelu. LED na řídící jednotce po 5 s začne blikat. 4) Stisknout a držet párovací přepínač / tlačítko a zapnout vysílač. 5) Pohnout ovladačem směrovky zcela vlevo potom co LED dvakrát zabliká. 6) Uvolnit párovací přepínač. Stále držet ovladač směrovky zcela vlevo, dokud LED nezačne nepřerušovaně svítit. 7) Uvolnit ovladač směrovky. Stisknout párovací tlačítko. LED zabliká potvrzení, že vysílač je nepočítačový. 9) Odpojit baterii a vypnout vysílač. Poznámka: Pokud se hýbe deska cykliky během stisku párovací tlačítka, je model v režimu počítačového vysílače. Opakujte postup párování.
|
|
Nahoru |
|
|
l.i.b.o.r
|
Napsal: úte 23.06.2015 18:57 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 23.6.2015 Příspěvky: 1
|
Zdravím,
po reklamaci, kdy mi vyměnili motor a řídící jednotku se mi projevuje nemilá věc. Když mám mcpx 2 ve vzduchu a přidám plyn o 3 zoubky na ovladači (spektrum 4) tak se vrtulník začne nekontrolovaně točit kolem své osy (nejsem si jist jestli po směru nebo proti směru hodinových ručiček). Je mi jasné, že nejspíš nestíhá ocasní motorek, tak jsem zkoušel ho točit kolem osy na zemi, když se skoro odlepuje a všiml jsem si, že točit ubráním ocasního motorku je v pohodě, ale točení se pomocí přidání ocasního motorku je velký problém.
Je to na reklamaci toho ocasního motorku, nebo to může být špatným nastavením cyklické desky, kde jsem upravoval délku táhel?
|
|
Nahoru |
|
|
sampoalphascan
|
Napsal: ned 28.06.2015 15:06 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 11.10.2012 Příspěvky: 169 Bydliště: Ostrava Obrázky: 0
|
Ahoj, nemáte někdo nastavení pro novou DX6? Nejlépe funkční edit: napípáno podle dx8 a funkční
|
|
Nahoru |
|
|
Wrchi
|
Napsal: pát 11.09.2015 22:19 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 14.5.2006 Příspěvky: 161 Bydliště: Dolní Benešov - Zábřeh (Opava)
|
Ahoj. Mohl by mi někdo prosím poradit jak správně nastavit délku tahel od serv?
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|