Autor |
Zpráva |
00Ja
|
Napsal: pát 15.08.2014 7:55 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 23.9.2007 Příspěvky: 496 Bydliště: Plzeň
|
K tomu nejhoršímu času: že tys ty listy nasadil obráceně Hezký srovnání. Určitě by stálo za to tu výdrž porovnat za lepších podmínek (při menšim větru), jen na jedny otáčky a stejný prvky během letu. Píšeš, že se symetrickejma sis dovolil nejvíc, taky si je asi zkoušel jako poslední, takže ses v tom větru už otrkal...
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Woita
|
Napsal: pát 15.08.2014 8:09 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
Nakadah píše: Woito muzes mi zmerit jak siroky ten polosymetricky list je a kolik vazi? Nak Odpoledne ti to změřím.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: pát 15.08.2014 8:21 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
00Ja píše: Určitě by stálo za to tu výdrž porovnat za lepších podmínek (při menšim větru), jen na jedny otáčky a stejný prvky během letu. Píšeš, že se symetrickejma sis dovolil nejvíc, taky si je asi zkoušel jako poslední, takže ses v tom větru už otrkal... Máš 100% pravdu. Ještště bych rád zkusil Radixy, ty mám taky v krabici, ale jen 325mm. Možná ještě budu testovat, zkusím nějaké serioznější testovací podnínky a zase dám vědět.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: pát 15.08.2014 8:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
Woita píše: ........Ještště bych rád zkusil Radixy, ty mám taky v krabici, ale jen 325mm. Možná ještě budu testovat, zkusím nějaké serioznější testovací podnínky a zase dám vědět. U polosouměrnejch listů jde opravdu trošku prodloužit letovej čas. Alespoň u těchto. Jen je potřeba trošku překopat nastavení, omezit max plusový úhly kolektivu, protože ono těch 13° opravdu není třeba a ty záporné pohlídat, aby byli někde okolo -8° .... jelikož když se něco posere, vrtulník dostane docela plachtivou a nece se mu moc dolů. Nevím jak je to u 450ky, ale na snajprovi to byl docela průser když jsem si vypl motor v domění, že v pohodě sautorotuju a ta mr**a ne a ne dolů .... Otáčky nosného rotoru .... bohužel to je šílená laborace .... je to kombinace otevření reglu a snižování otáček NR pomocí pastorku. Nicméně jde otáčkama NR dosáhnout poměru hospodárnosti ( takovejch příjemnejch otáček, kdy to ještě nosí a listy nechoděj moc naplacato, jelikož to pak šíleně žere) Pro dosáhnutí hospodárnosti provozu platí točit spíš trošku víc než úplné minimum, jelikož pak roste odpor listů a to je prostě průser. Nemluvě o tom kdy ten škodlivý odpor je již obasaženej v kolektivu ( při těch nejnižších otáčkách) a co teprve když se někam zatáhne cyklikou, pak ty listy choděj na placato a s hroznejma ztrátama a vůbec je to celý špatně. Pro příklad ....... Snajpr mi s těma polosouměrnejma lítal na nejnižší otáčky 1230ot/min ( níž to nešlo bo vrtulka ) Ale hospodárnost provozu se objevila po navíšení otáček někde okolo 1370 - 1450 řekněme .... prostě nízké otáčky nejsou to nej pro hospodárnost. Při souměrnejch listech nejpříjmnější otáčky pro snajpra jsou někde okolo 1600-1700 .... bych řekl. A k těm souměrnejm listům ........ něco jsem už vyzkoušel a nejlepší listy jsou EDGE pro akrobacii a RADIX pro táhlejší lítání a v úprvách FBL i na rychlost. Vše ostatní jsou vyhozený peníze. ( Můj suběktivní dojem )
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: pát 15.08.2014 9:31 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
OPR, moc děkuju za elaborát, přečtu si ho ještě 2x pro zapamatování a zkusím polaborovat s otáčkama. Dobrý a užitečný počtení. Ty Radixy mám připravený, bohužel jen 325 (ale zkusím je, na jiné 325 to lítalo taky), potřeboval bych 350 ale ty teď nemám. Ledackdo chválí SpinBlade, nezkoušel jsi?
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: pát 15.08.2014 10:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
Myslíš polosouměrný? Jo ty jo ...... a popravdě ohromná stabilita, v některejch věcech ta setrvačnost hmoty přímo vadila a listy byli v porovnání s listy Helitec velmi neúsporné. Ovšem autorotace byla třeba famózní ..... před přistáním čas na kávičku a zapálit si cigárko. Vše ostatní vcelku tragédie.
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: pát 15.08.2014 20:00 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
Takže jestli to ještě někoho zajímá, doplním poznatky z dnešního doplňkového testování. Tentokrát jsem lítal svižněji, nepřetržitý let dopředu, osmičky, zatáčky, klidné visení prakticky žádné. Přistával jsem opět chvíli poté, co telemetrie zahlásila 10,8V. Porovnával jsem už jenom dvoje listy: 1. Blattschmiedy polosymetriky 350mm 2. Align symetrické - setové Dominator 360mm. (Ty čínský už jsem vyřadil jak z testování, tak z lítání.) 1. Dva lety, dosažený čas 7:12 (otáčky 2300) a 7:02 (otáčky 2450) Opět velice příjemné, stabilní, předvídatelné, bez smrtelného potu na čele. 2. jeden let, dosažený čas 8:12 (otáčky 2300) Chování v podstatě stejné jako 1., možná o něco málo svižnější, ale také stabilní, nestresové, hladké pohyby, pohoda. Díval jsem se do logu z reglu, ty Blattschmiedy žerou při 2300 otáčkách cca o 2A více než Aligny, to je neoddiskutovatelné. Možná by chtěly ještě o hodně nižší otáčky? Podle výrobce i jiných pramenů by to mělo spořit energii právě tím, že se dá létat na nižší otáčky. S mým pastorkem mi ale regl nechce dovolit nižší otáčky governoru nežli cca 2200. Ty odběry jsou (odhaduji z grafu průměrnou hodnotu proudu): Blattschmiedy 2250 otáček - 11,6A Blattschmiedy 2300 otáček - 12,8A Blattschmiedy 2450 otáček - 14,2A Align 2300 otáček - 11,0A Edit: dobíjel jsem po všech testech kolem 1800 mAh. Přikládám obrázek - log reglu. první až čtvrtý let jsou Blattschmiedy (první a druhý jsou ze včerejška), pátý je Align. Příloha:
log reglu.gif [ 137.38 KiB | Zobrazeno 2011 krát ]
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
Naposledy upravil Woita dne pát 15.08.2014 21:15, celkově upraveno 2
|
|
Nahoru |
|
|
Nakadah
|
Napsal: pát 15.08.2014 20:37 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 20.8.2007 Příspěvky: 8426
|
Woito? Ses na me vy... vid?
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: pát 15.08.2014 20:51 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
Nakadah píše: Woito? Ses na me vy... vid? Sory komunikuju s jedním RCManiakem, snažím se mu pomoci se záhadou se servy a zapomněl jsem na tebe. Jdu měřit, za minutku pošlu. Edit: Každý list 38,34g (oba měly na 0,01g stejně). Ale nalepil jsem docela velké holografické samolepky, takže to bude odhaduju 38,00g. Šířka je cca 33,2mm.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
shake13
|
Napsal: pát 15.08.2014 21:44 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.1.2010 Příspěvky: 861 Bydliště: Partizanske Obrázky: 6
|
Podla môjho laického usudku maju tie Blattschmiedy preto taku velku spotrebu, lebo koniec listu je aerodynamicky naprosto nevhodne tvarovany. Rovno useknuty koniec listu nie je asi to najlepsie aerodynamicke riesenie. Lebo ak by to nebola pravda, to co pisem, tak by taketo zakoncenie pouzivali aj ini výrobcovia listov.
_________________ Gaui 100,Rex 450,Prôtos 500,Frenzy TZ 50,Logo 600SE,FX18 DSM2,JR 9 DSM2, MAX,Rival,BN-2 Islander
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: pát 15.08.2014 21:55 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
Taky bych řekl, že je to laděné spíš na akustický projev než na aerodynamickou čistotu. Ale lítají parádně, A TEN ZVUK... Je to stejně záhada, všude se tvrdí, že letový čas díky snížení otáček se prodlouží až o 100%. Třeba na Helifreaku to několik pilotů potvrzuje. Že by to chtělo třeba radikálně snížit otáčky?
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
shake13
|
Napsal: sob 16.08.2014 10:17 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 19.1.2010 Příspěvky: 861 Bydliště: Partizanske Obrázky: 6
|
No je to tak. Howkinga mozno poznas. Natocil aj video, kde znizil otacky na 1400 u 700-ovky heli, a výsledok je 20 minutovy let: https://www.youtube.com/watch?v=FosGvAgzSYcU mensich heli je to problematickejsie. Tam tie otacky nie je mozne az tak rapidne znizit. Trpi ovladatelnos heli. U 700-oviek nie je problem dosiahnut aj 30-minutove lety so standardnym osadenim len znizenim otacok.
_________________ Gaui 100,Rex 450,Prôtos 500,Frenzy TZ 50,Logo 600SE,FX18 DSM2,JR 9 DSM2, MAX,Rival,BN-2 Islander
Naposledy upravil shake13 dne sob 16.08.2014 10:24, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: sob 16.08.2014 10:22 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
shake13 píše: ......U 700-oviek nie je problem dosiahnut aj 30-minutove lety so standardnym osadenim len znizenim otacok. Ahhhhhhhh.......! (obdivný povzdech) Pro snížení otáček budu muset poshánět 11 zubový pastorek. Mě governor reglu dovolí otáčky zhruba v rozmezí 2180 - 3xxx ot/min., nahoru je to zbytečně hodně a dolů níž slézt nemůžu. S dřívějším reglem (YEP) jsem na 450 vyzkoušel i otáčky cca 950 a to byla legrace! Jako na hedvábném padáčku Pokojová hračka!
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: sob 16.08.2014 11:53 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Otacky maji zasadni vliv na spotrebu. Daleko vetsi vliv nez treba typ listu nebo letovy styl. Polosymetrika lepe nese, ma vetsi vztlak. Kdyz snizis otacky, heli s nimi poleti vicemene stejne a spotreba poleti dolu. Na makete mam tysame polosymetricke listy jako ty. Jen v delce 700mm. Je tam ctyrlist. Heli vazi pres deset kilo. Litam na 1050 otacek. Baterka je tam 12S. Spotreba je naprosto uzasna. Nekde ve vlakne o tehle makete (UH-60)jsem daval i grafy. Dokonce jsem vymenil regulator. Byl tam Helijive 120 a ukazal se jako zbytecne predimenzovany. Ted je tam Jive 80 a i ten se flaka.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: sob 16.08.2014 11:56 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
Tak je to jasné, jdu shánět ten 11z pastorek
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|