Autor |
Zpráva |
petrct
|
Napsal: stř 06.08.2014 15:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.10.2007 Příspěvky: 2788 Bydliště: Český Těšín
|
no nechci tě hanit a nevím co cvičíš, když lítáš v noormal z plynem 0 až něco. Tak dle mého názoru máš kolektiv +-13st zbytečně moc a máš to jedovaté . Dej si tak max+-11 a trénuj raději v idl1 kde máš pořád plyn i při ubrání kolektivu , heli tolik neposkakuje a neprosedá , uvidíš že to bude mnohem příjemnější . Jo a klidně si dej elev, ailer expa cca 20-30% budeš to mít jemnější kolem středu a bude to jak beránek otáčky bych doporučil min 2900 jinak má vrtulka problém ze správným držením. Tot můj názor a zkušenosti , jiní nemusí souhlasit
_________________ Chase360 SniperII LA 700 Agile 7,2 Rytmus Max http://petrct.rajce.idnes.cz/ http://www.helitesin.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Ezio
|
Napsal: čtv 07.08.2014 0:22 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 14.10.2013 Příspěvky: 166 Bydliště: Ostrava
|
petrct píše: no nechci tě hanit a nevím co cvičíš, když lítáš v noormal z plynem 0 až něco. Tak dle mého názoru máš kolektiv +-13st zbytečně moc a máš to jedovaté . Dej si tak max+-11 a trénuj raději v idl1 kde máš pořád plyn i při ubrání kolektivu , heli tolik neposkakuje a neprosedá , uvidíš že to bude mnohem příjemnější . Jo a klidně si dej elev, ailer expa cca 20-30% budeš to mít jemnější kolem středu a bude to jak beránek otáčky bych doporučil min 2900 jinak má vrtulka problém ze správným držením. Tot můj názor a zkušenosti , jiní nemusí souhlasit Díky za tipy. Kolektiv jsem přenastavil na +/-11°. Jinak trénuju 0 a semtam 8 , prozatím takovou tu počáteční orientaci. No jsem samouk a toho času moc není. Btw mám předdefinovaný normal, idle1 (kolektiv je něco pod nulu a max+) a idle2 (kolektiv je max + a max - ). Prubnu teda ten idle1 a uvidíme
_________________ Fly & land in safe. DEVO 10 - Deviation4, Agile 7.2, T-REX 450L, 450 DFC, V120D02S, Cessna 400
|
|
Nahoru |
|
|
petrct
|
Napsal: čtv 07.08.2014 20:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.10.2007 Příspěvky: 2788 Bydliště: Český Těšín
|
TOMU NEROZUMÍM, NĚCO POD NULU. nastav všude křivku -100 0 + 100 na -+ 11 st. pak ti to při přepínání idlu nikam neposkočí heli visí při cca 6 st a jak budeš mít v tomto bodě rozdíl na křivkách tak ti to bude při přepínání poskakovat a vyvede tě to z klidu.
_________________ Chase360 SniperII LA 700 Agile 7,2 Rytmus Max http://petrct.rajce.idnes.cz/ http://www.helitesin.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
Ezio
|
Napsal: pát 08.08.2014 9:43 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 14.10.2013 Příspěvky: 166 Bydliště: Ostrava
|
Nyní mám nastaven úhel náběhu +/- 11° pro idle a -0.5°/+11° pro normal. Tady přikládám konfigurační soubor mé vysílačky. Mám DEVO 10 a gyro mám BeastX. Konfigurák jsem dostal od kámoše, když jsem si rexe pořizoval, upravil jsem nějaké drobnosti, ale jinak nijak zvlášť jsem do něj nezasahoval, protože jemu lítá bez problémů a mí se zdá,že celkem taky... Ovšem, pokud můžeš doporučit nějakou optimalizaci, budu jedině vděčný...
Přílohy: |
Poznámka: Konfigurační soubor T-REX450DFC BeastX
model1.ini [32 KiB]
137 krát
|
|
_________________ Fly & land in safe. DEVO 10 - Deviation4, Agile 7.2, T-REX 450L, 450 DFC, V120D02S, Cessna 400
|
|
Nahoru |
|
|
pkotatko
|
Napsal: pát 08.08.2014 11:58 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 13.1.2007 Příspěvky: 6689 Bydliště: Berounsko
|
Urcite se najdou lidi co nebudou souhlasit, ale ja nemam takhle nastaveny NORMAL moc v lasce. U spalovaku je to neco jineho, tam se pouziva NORMAL pro roztaceni motoru. U elektriky ti tohle zajisti regulator s pomalym rozebehem. Jde o to, ze az zacnes helinu prehazovat do invertu, tak je jen otazkou casu, kdy tam NORMAL zapomenes a ... bum. Asi pro uplny zaklad bych si vystacil se dvema rezimy. Normal a Idle 1. U obou bych nechal stejnou krivku kolektivu, dejme tomu -11+11 stupnu. A jen si nastavil dvoje ruzne otacky. Vypinani/zapinani motoru pres HOLD. V Hold si muzes nastavit kolektiv treba odlisne pro autorotaci.
_________________ Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
|
|
Nahoru |
|
|
petrct
|
Napsal: pát 08.08.2014 22:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.10.2007 Příspěvky: 2788 Bydliště: Český Těšín
|
Jo máš pravdu, to je taky velmi často používaný způspob. Jednu dobu jsem to taky tak mněl, normal jako letový režim bez vypnutí motoru , ale mne to moc nesedělo. Alle mám kolem sebe lidi, kteří to tak normálně provozujou. Takže je to na tobě co ti bude sedět. Oba zpusoby jsou použitelné.
_________________ Chase360 SniperII LA 700 Agile 7,2 Rytmus Max http://petrct.rajce.idnes.cz/ http://www.helitesin.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
petrct
|
Napsal: pát 08.08.2014 22:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.10.2007 Příspěvky: 2788 Bydliště: Český Těšín
|
Ezio píše: Nyní mám nastaven úhel náběhu +/- 11° pro idle a -0.5°/+11° pro normal. Tady přikládám konfigurační soubor mé vysílačky. Mám DEVO 10 a gyro mám BeastX. Konfigurák jsem dostal od kámoše, když jsem si rexe pořizoval, upravil jsem nějaké drobnosti, ale jinak nijak zvlášť jsem do něj nezasahoval, protože jemu lítá bez problémů a mí se zdá,že celkem taky... Ovšem, pokud můžeš doporučit nějakou optimalizaci, budu jedině vděčný... no dle mého názoru těch -0,5 je hodně, hodně málo na přistání, to ta heli padá jenom vlastní váhou. Jak ti bude trochu foukat vítr, tak budeš mít problém bezpečně přistát, Dle mých zkušeností je min tak -7st, ale nejlíp se mi osvedčily stejné rozsahy pro všechny letové režimy, jenom rozdílné otáčky rotoru,
_________________ Chase360 SniperII LA 700 Agile 7,2 Rytmus Max http://petrct.rajce.idnes.cz/ http://www.helitesin.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
Ezio
|
Napsal: pon 11.08.2014 14:53 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 14.10.2013 Příspěvky: 166 Bydliště: Ostrava
|
petrct píše: no dle mého názoru těch -0,5 je hodně, hodně málo na přistání, to ta heli padá jenom vlastní váhou. Jak ti bude trochu foukat vítr, tak budeš mít problém bezpečně přistát, Dle mých zkušeností je min tak -7st, ale nejlíp se mi osvedčily stejné rozsahy pro všechny letové režimy, jenom rozdílné otáčky rotoru, Takže tím chceš říct, že si mám i na normal, kdy mám thr 0-100 nastavit -11 až +11st na kolektiv? A nebude to moc drsné při přistání? Navíc budu mít při nulovém kolektivu poloviční otáčky... (pokud si dám křivku lineární nebo nějakou exponenciální). V manuálech ke gyrům jsem se dočetl, že normal má plyn 0-100 a úhel 0 až +11st; idle1 (v-křivku pro plyn) a úhel -5 az +11st idle2 taky v-krivku nebo 100 plyn a úhel -11 až +11st, tak co je na tom pravdy?
_________________ Fly & land in safe. DEVO 10 - Deviation4, Agile 7.2, T-REX 450L, 450 DFC, V120D02S, Cessna 400
|
|
Nahoru |
|
|
petrct
|
Napsal: pon 11.08.2014 15:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.10.2007 Příspěvky: 2788 Bydliště: Český Těšín
|
No ja ti napíšu jak to mám já, a kluci kolem mně Pokud lítáš governor a da se to v podstatě bez rozdílu alikovat i na křivky bo dřív jsem govik nemněl a plyn a křivky tak praktikuji už dlouho. Norm Tr 1 2 3 4 5 0 50 50 50 50% Kolektiv -100 0 +100 -11 0 +11st Idl 1 Tr 60 60 60 60 60% Kolektiv -100 0 +100 -11 0 +11 st Z vetšími otáčkami mniohem snáz vystartuješ i přistaneš , jak fouka vítr heli ti neposkakuje a jak přepneš na idl tak ti heli neposkočí nebo nepropadne
Přistávám tím stylem zě heli posadím na zem a z kolektivem aby to dosedlo cca 0St cvaknu TH heli se bez třepání a poskakování zastaví
_________________ Chase360 SniperII LA 700 Agile 7,2 Rytmus Max http://petrct.rajce.idnes.cz/ http://www.helitesin.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: pon 11.08.2014 15:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
Ezio píše: Takže tím chceš říct, že si mám i na normal, kdy mám thr 0-100 nastavit -11 až +11st na kolektiv? A nebude to moc drsné při přistání? Navíc budu mít při nulovém kolektivu poloviční otáčky... (pokud si dám křivku lineární nebo nějakou exponenciální). V manuálech ke gyrům jsem se dočetl, že normal má plyn 0-100 a úhel 0 až +11st; idle1 (v-křivku pro plyn) a úhel -5 az +11st idle2 taky v-krivku nebo 100 plyn a úhel -11 až +11st, tak co je na tom pravdy? Na Tvém místě, bych si nastavil pro všechny letové režimy stejný max a min úhly na kolektivu a to zhruba +11° a -5° A naučím se pokud možno co nejdříve vrtulník stratovat přepínačem autorotace ..... spuštěním a odstvením motoru přepínačem - nikoliv pákou kolektivu / plynu. Až začneš mít choutky akrobatit, mínusovou část kolektivu narovnáš do stejných hodnot jako máš plusovej kolektiv. Do té doby Ti stačí tenhle příjemnější kolektiv pro jemnější ovládání.
|
|
Nahoru |
|
|
petrct
|
Napsal: pon 11.08.2014 17:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.10.2007 Příspěvky: 2788 Bydliště: Český Těšín
|
jo máš pravdu že pokud neakrobatí tak mu do mínusu stačí -5až- 7 st aby to dostal rozumně dolů. Jo a to že jsem psal +- 11 st v příspěvku a hodnoty plynu ber orientačně Ja mám v reálu na všech helinách +-13,5 a procenta plynu jsou odvislé od toho co chci létat.
_________________ Chase360 SniperII LA 700 Agile 7,2 Rytmus Max http://petrct.rajce.idnes.cz/ http://www.helitesin.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
Ezio
|
Napsal: pon 11.08.2014 19:44 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 14.10.2013 Příspěvky: 166 Bydliště: Ostrava
|
Díky za tipy, zkusím si s tím zase pohrát... ale je fakt, že když jsem zkoušel lítat na ten idle1, tak byla heli o poznání stabilnější
_________________ Fly & land in safe. DEVO 10 - Deviation4, Agile 7.2, T-REX 450L, 450 DFC, V120D02S, Cessna 400
|
|
Nahoru |
|
|
kolaCZek
|
Napsal: úte 12.08.2014 8:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.1.2012 Příspěvky: 1417 Bydliště: Bořanovice
|
Juhuuu... Ja zvladl prvni autorotaci. Pri ticktocku vypl regl (Talon 90 - pujde pryc) a proste jsem musel. Sice to nebylo uplne jak do perinky, ale nic jsem nerozflakal! (Pak vypl jeste jednou, ale to uz bych za uspesnou autorotaci nepovazoval. )
_________________ SuperZoom 4D, Blade mCP X BL, SAB Goblin 500 @ Spirit Spektrum DX8, PhoenixRC
|
|
Nahoru |
|
|
psena
|
Napsal: úte 12.08.2014 10:04 |
|
Helimaniacs Brno
|
|
|
Registrován: 9.12.2009 Příspěvky: 4179 Bydliště: Brno
|
Já jsem si na simu dával občas trénink, že mě motor vypínal náhodně a já jsem musel autorotovat v nečekaných chvílích, přeci jen je rozdíl, když to člověk cvakne sám a když mu to cvakne heli sama:-) Taky jsem si nastavoval závadu vrtulky, takže se heli roztočila a bylo potřeba dát autorotaci a dosednout, to se mě vyplatilo, protože na jedné akci se mě rozlepilo táhlo vrtulky, heli si při tictoc začala dělat piruety (ano chvíli všichni čuměli, že umím piro tic-toc:-), jen jsem vypl motor tím heli uklidnil a přistál jak do bavlnky. Ale byla to 600 nebo 700ka, tam to jde dobře.
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: úte 12.08.2014 11:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
psena píše: ..... přeci jen je rozdíl, když to člověk cvakne sám a když mu to cvakne heli sama:-) ...... Přesně a to je ten propastný rozdíl. Nevím asi mi už nedělá problém autorotace ale toho že se v nějaké pěkné poloze helina sama cvakne, se trošku bojím a nevím jak bych s ní plachtil dolů. Člově kto může mít natrénováno jak chce, ale ..... to ještě nemusí znamenat, že to ustojí. Čehož se bojím třeba u sebe ....
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|