Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 31.07.2014 13:57 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
A co altík?


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 31.07.2014 14:21 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 10.11.2010
Příspěvky: 4631
Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
srabsrab píše:
... zcela logicky minimalni otacky a minimalni namahani urcite skodi autu mene nez zatez pri jizde.....

Neodpustim si jemne rypnuti :P Tady ta logika mi prijde trochu jako nakupovani na slevove kupony. Nebyt kuponu, do propagovaneho obchodu by lidi nejspis ani nevlezli. Ale kdyz uz ta sleva teda je, tak tam usetri krasnych 10%......a nechaji zbytecnou tisicovku :D
Proste zastaveny motor se neopotrebovava, bezici motor ano. Kdyz z toho nabijim sem tam, tak budiz, ale jak rikas, mit auto misto centraly trochu postrada smysl.

_________________
Tom


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 31.07.2014 14:59 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.9.2013
Příspěvky: 704
Obrázky: 2
Auto bylo konstruováno na ježdění. To že ho někteří používají jako nabíjecí agregát... Když už někdo dělá tento, né levný koníček, je takový problém si pořídit centrálu, která je na takovou zátěž navržená? Nehledě na to, že alternátor v autě má nějakou životnost, běžně se dělá generálka (uhlíky ložiska, regulátor) při 150-200 tis. najetých km. Osobně si také pořídím LIFEPO4, než centrálu.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 31.07.2014 16:40 
Mazák
Mazák

Registrován: 20.8.2007
Příspěvky: 8426
petrfm> klidne ji sloz a zalitni, aspon se pobavis ne? Kdybys chtel pomoct tak si myslim ze to asi nemame k sobe daleko. Ja taham Pb baterku 12V 60Ah trakcni, tech 22kg se trosku pronese ale porad lepsi nez si huntovat aku v aute. LiFe 60Ah by byla na noseni paradni, ale ta cena je mazec. Nak


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 01.08.2014 7:32 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.1.2012
Příspěvky: 1212
Bydliště: Praha
Zdravím,
nečetl jsem vlákno úplně celé, takže nevím, jestli Ti někdo radil pořídit Snipera (výrobce Laheli, ČR). To je heli o trošku větší než 500 (listy 470mm), vzdálenost mezi hlavní hřídelí a hřídelí vrtulky je větší cca o 40mm, oproti běžným heli 500 má výhodu v tom, že při větších listech je lehčí (nevím, jak Protos, toho neznám). Takže při lepších letových vlastnostech, než má třeba Trex 500, si vystačíš se stejně nenáročnýma baterkama (6x cca 2600mAh).
Díly jsou zasílány výrobcem velmi rychle. Na bazaru se Sniper občas objeví za slušnou cenu.
Já ho můžu doporučit, mám ho a lítá opravdu moc příjemně. Měl jsem v něm Microbeast, ten teď prodávám (heli s ním nikdy nespadla, celkem 105 letů, 1800,- Kč, hodil by se popřípadě i do té Tvé 450 :D ) a chci do heli dát Spirita - toho Ti tu taky už někdo radil. Jediný důvod, proč chci změnit gyro je to, že Spirit má záchranu.

_________________
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 01.08.2014 9:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2013
Příspěvky: 1538
Bydliště: Brno
srabsrab píše:

Je to takova zazita povera :D ... zcela logicky minimalni otacky a minimalni namahani urcite skodi autu mene nez zatez pri jizde.....samozrejme chapu ze nechat motor "vyjet" do uplne smrti bez ujeti jedineho kilometru tak nejak postrada logiku porizeni auta misto elektrocentraly

Vadi akorat studenej motor - tzn. nenechavat ho zahrivat volnobehem, pac to trva moc dlouho...oblibena praktika v zime vetsiny motoristu behem ometavani snehove nadilky :D


Tady se odvážím odporovat, jak tu již někdo psal, auto je určeno pro jízdu, a ne jako stacionárka (i ta nejedede na volnoběch, ale má nastaveny zvýšené otáčky). Při volnoběhu je obvykle tlak oleje nižší, než při zvýšených otáčkách, směs je při volnoběhu naopak bohatší, mazaní válce ostřikem od klikovky také méně účinné - olejový film jde postupně do kytek, pokud máš turbo, tak to jako obvykle nejvzdálenější spotřebič oleje není také kdovíjak mazáno, v teplých dnech se ti po chvíli spustí nucené chlazení, takže výkon altíku při těchto otáčkách spotřebuje ventilátor, u dieselu s filtrem pevných částic se filtr rychleji zanese, u katalyzátoru se tento při volnoběhu nezahřeje na pracovní teplotu, takže krom toho, že se v kombinaci s bohatší směsí tak trochu ničí, tak ještě navíc auto vypouští pěkné smradlavé svinstvo. Něco jiného je běžný provoz, kdy auto střídá volnoběh s vyššími otáčkami - tak zase při postávání v kolonách dostává při vší povinné zapnuté světelné výbavě na frak baterka, protože výkon altíku na volnoběh je nula-nula-prd.

_________________
MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 01.08.2014 9:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
pavel123 píše:
Zdravím,
nečetl jsem vlákno úplně celé, takže nevím, jestli Ti někdo radil pořídit Snipera (výrobce Laheli, ČR). To je heli o trošku větší než 500 (listy 470mm), vzdálenost mezi hlavní hřídelí a hřídelí vrtulky je větší cca o 40mm, oproti běžným heli 500 má výhodu v tom, že při větších listech je lehčí (nevím, jak Protos, toho neznám). Takže při lepších letových vlastnostech, než má třeba Trex 500, si vystačíš se stejně nenáročnýma baterkama (6x cca 2600mAh).
Díly jsou zasílány výrobcem velmi rychle. Na bazaru se Sniper občas objeví za slušnou cenu.
Já ho můžu doporučit, mám ho a lítá opravdu moc příjemně. Měl jsem v něm Microbeast, ten teď prodávám (heli s ním nikdy nespadla, celkem 105 letů, 1800,- Kč, hodil by se popřípadě i do té Tvé 450 :D ) a chci do heli dát Spirita - toho Ti tu taky už někdo radil. Jediný důvod, proč chci změnit gyro je to, že Spirit má záchranu.


Ten pán má pravdu.

Nejvíc je to znatelé, když si pak od někoho nedoborovolně půjčím protose 500, nebo trexe 500 ( obé s listy 430mm) vždy si připomenu jak sniper létá a že bych ho vlastně za nic jiného nevymněnil. U protose 500 je prostě cítit že má potencionál na velmi hbyté pohyby, jde za pákama ochotně a někdy na mne až moc rychle. Chybý mu trošku dynamika jelikož je to poměrně dost lehká helinka. S prodlouženýma listama na 470mm létá dost podobně jako snajpr, ale je to víc jedovatěší. Snajpr má svoji vrozenou majestátnost, o které se protosovi 500 může nechat jenom zdát. Když porovnám protose 500 se 470 bládesama a snajpra tak snajpr klidností projevu připomíbá třeba trexe 550. Ale musíš si odmyslet tu přemotorovanost, kterou disponiuje Trex 500. Snajpr je vrtulník s perfektníma letovejma vlastnostma, nechybí mu ladnost, vysoké výkony podává třeba v autorotaci. Dálší věc, o které se může protosovi 500 jen zdát. Což o to, on protos umí autorotovat, ale snajpr ho tím co umí a výkonem který v té autorotaci podá předčí o jeden dobrý řád. Jediné na co snajpr není a tolik mu nechutná je ostrá akrobacie. Takový to mlácení z rohu do rohu. To třeba trex 500 nebo protos 500 budou mít navrh. Protos nemusí tolik točit díky nižší vzletové hmotnosti zato rexe je potřeba roztočit. Snajprovi ani moc vysoké otáčky na nosném rotoru nechutnají, je to taková malá "LOW RPM" helinka.

Nicméně třeba můj snajpr má vzletovku 1630g. A s takovouhle hmotností podává přímo bravůrní výkony právě v autorotaci.

Foto: Petr Haleš


Přílohy:
sniper.JPG
sniper.JPG
[ 24.88 KiB | Zobrazeno 1853 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 01.08.2014 10:55 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 10.11.2010
Příspěvky: 4631
Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
Ve vztahu k popisu o příspěvek výš možná stojí za to zmínit, že Protos není konstrukčně řešený pro majestátnost a vožení se po obloze. Je to sportovní náčiní, agresivní stroj zaměřený na akrobacii nezkažený kompromisy pro maketový let. Plní svůj účel na jedničku. Na druhou stranu se dá vhodným nastavením krásně zklidnit i pro úplného začátečníka. Výhodou je, že správně sestavený vyžaduje naprosté minimum údržby a náhradních dílů. Žádné zbytečné šroubkování.

T-Rex 500 je, jak říkáš, tak trochu autobus. Fajn na základní trénink, ale na můj vkus má hodně nízko limit toho, kdy člověka začne štvát jeho vysoké plošné zatížení a obludně vysoké otáčky potřebné aby se aspoň trochu hýbal. Aspoň takovou mám zkušenost s těmi kusy, které jsem lidem nastavoval. Dnes se prodává verze s DFC hlavou a ta na nízkých otáčkách zase nefunguje správně :?

Ta autorotace je hodně subjektivní. Každý vrtulník autorotuje nějak, ale neodvážil bych se říct, že jeden líp a jeden hůř. Autorotuju všechno od velikosti 450 a troufnu si říct, že přestože záleží na spoustě parametrů, nejvíc ze všeho je to ve správné technice pro každý model.

_________________
Tom


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 01.08.2014 11:25 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.9.2013
Příspěvky: 704
Obrázky: 2
baui : souhlas, výstižně popsané.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 01.08.2014 12:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
baui píše:
Ve vztahu k popisu o příspěvek výš možná stojí za to zmínit, že Protos není konstrukčně řešený pro majestátnost a vožení se po obloze. Je to sportovní náčiní, agresivní stroj zaměřený na akrobacii nezkažený kompromisy pro maketový let. Plní svůj účel na jedničku. Na druhou stranu se dá vhodným nastavením krásně zklidnit i pro úplného začátečníka. Výhodou je, že správně sestavený vyžaduje naprosté minimum údržby a náhradních dílů. Žádné zbytečné šroubkování.

T-Rex 500 je, jak říkáš, tak trochu autobus. Fajn na základní trénink, ale na můj vkus má hodně nízko limit toho, kdy člověka začne štvát jeho vysoké plošné zatížení a obludně vysoké otáčky potřebné aby se aspoň trochu hýbal. Aspoň takovou mám zkušenost s těmi kusy, které jsem lidem nastavoval. Dnes se prodává verze s DFC hlavou a ta na nízkých otáčkách zase nefunguje správně :?

Ta autorotace je hodně subjektivní. Každý vrtulník autorotuje nějak, ale neodvážil bych se říct, že jeden líp a jeden hůř. Autorotuju všechno od velikosti 450 a troufnu si říct, že přestože záleží na spoustě parametrů, nejvíc ze všeho je to ve správné technice pro každý model.


Tak mne tak napadá, lítal jsi někdy se snajprem?
To není hájení toho co mám doma a s čím létám. Myslím že jsem pohanil všechny a naopak vyzvedl to co je u každého dobré. Jediný co mene napadá když tak v hlavě zase všechny tři proovnám že trexe jde možná pochválit pouze za složení stavebnice podle návodu. Ale i Protose jde dost dobře složit .... Zatímco skládat Snajpra je porod a holt je k tomu potřeba i trošku trpělivosti a zkušeností. Prostě rex 500 mi z toho vychází letovým vlastnosmi jako nejhorší .... byt pro začínajícího modeláře to může mít chvilkovou výhodu. Která bohužel časem pomyne.

Pokud se do budoucna cítí na akrobacii, pak je volba jasná. Protos 500
Pokud není tvrdší akro prioritou, ale chce si zalítat tak jako s ničím jiným a nevadímu trošku komplikovanější stavba s lehce zastaralou konstrukcí. Sniper od LAheli


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 01.08.2014 13:01 
Helimaniacs Brno
Helimaniacs Brno
Uživatelský avatar

Registrován: 10.11.2010
Příspěvky: 4631
Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
OPR píše:
...

Bohužel nelítal, i když bych si ho rád zkusil :) Ani netvrdím, že nějak haníš konkurenci, spíš jsem chtěl pár bodů uvést na pravou míru. Místy se mi totiž zdálo, že vycházíš z nesprávných předpokladů - třeba chybějící dynamika Protose, která tam už z principu konstrukce stroje na "smackdown 3D" nemá co dělat. Na druhou stranu nemusí být jedovatý, pokud si ho tak nenastavíš, jen bude vždycky trochu citlivější na povětrnostní vlivy, než autobusy.

S Rexem 500 souhlas, taky si myslím, že na dnešním trhu je to letově nejhorší varianta. Paradoxně třeba Goblin 500, který taky není z nejlehčích, se mi zdá ve vzduchu znatelně příjemnější (i když tam se už bavíme o 500mm listech a větších baterkách).

_________________
Tom


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 01.08.2014 13:46 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2014
Příspěvky: 708
Bydliště: ČR
Obrázky: 0
Panove, tak jsem doskladal tu 450ku (aby nedoslo k mylce, ona uz davno litala, byl to muj prvni otloukanek, jen jsem z nej vybral vybaveni, takze jsem ji musel znovu seridit).

Objednal jsem gyro 401B z HK, o kterem jsem se uz docetl, ze dela problemy, ale po prvnich zkouskach s heli v ruce mi prijde, ze funguje dost dobre.

Co mne trochu trapi je ocasni servo.
Vzal jsem http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__6775__power_hd_3688hb_digital_servo_25g_2_8kg_07sec.html a po par minutach vrceni v obyvaku na podlaze se na nem neda udrzet ruka. Je to normalni? Jsem zvykly na GY401 a S9254, ktere bylo vzdycky uplne studene, tak se bojim, jestli je to normalni, diky tomu, ze je extremne rychle, nebo je neco spatne - treba mam zvysit delay? (mam tam 0, doporucenou pro DS)

EDIT : a jeje, ted to ctu, ze ma nekdo stejny problem ve spojeni s HK 401B, ze se servo dokonce uvarilo. Pomohlo by nastavit analogovy mod, nebo mam zacit shanet jine servo / gyro?

jeste dodam, ze je tam setovy regulator align, cili s napetim problem SNAD nebude, prijde mi, ze to gyro ma proste rychle vystupni pulsy a to servo se tedy muze "uhonit".

Citace:
nastavení přepínače DS - pokud je přepínač DS zapnutý (v pozici ON), servo směrovky je řízeno vysoce rychlými pulzy s frekvencí 270Hz. Tento režim je určen POUZE PRO DIGITÁLNÍ SERVA FUTABA podporující tento režim. Pokud budete používat jakákoliv jiná serva (vč. digitálních), vždy mějte tento přepínač v poloze OFF, janak dojde ke zničení serva


A safra, jdu to vypnout :lol:

Diky,
P.

_________________
DX8, DX6i || T-rex 600ESP, 500ESP FL, 450PRO, 450S || Algol, MaxiSwift


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 01.08.2014 14:01 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Když se servo hřeje, značí že se zachvilku v****e.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 01.08.2014 14:09 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2014
Příspěvky: 708
Bydliště: ČR
Obrázky: 0
HMM, vrcel jsem s tim takhle 3x po asi trech minutach. Mohlo se mu neco stat? Treba vyhrat lak na vinuti, nebo nejaka izolace? Asi ho budu chvili testovat nad zemi ve visu, preventivne ho vyhazovat, i kdyz jsem mu dal takhle pokourit mi prijde skoda :oops:

_________________
DX8, DX6i || T-rex 600ESP, 500ESP FL, 450PRO, 450S || Algol, MaxiSwift


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 01.08.2014 14:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
petrfm píše:
HMM, vrcel jsem s tim takhle 3x po asi trech minutach. Mohlo se mu neco stat? Treba vyhrat lak na vinuti, nebo nejaka izolace? Asi ho budu chvili testovat nad zemi ve visu, preventivne ho vyhazovat, i kdyz jsem mu dal takhle pokourit mi prijde skoda :oops:



No, pokud jsi to nenapojil 11 a více V nebo jsi mu nezvýšil pracovní frekvenci, pak by to servo nemělo mít důvod se takhle hřát.

Jo, může to být ještě přegyrované jako prase, pak to servo usmažíš úplně stejným způsobem. Bud jsi to přegyroval, nebo to servo půjde zachvilku srát.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz