Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Rozmístění motorů na koptéře
PříspěvekNapsal: stř 02.07.2014 9:21 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2011
Příspěvky: 2496
Bydliště: Trutnovsko
Obrázky: 4
Ahoj!

Přemýšlím, jaký bude mít vliv rozmístění motorů na koptéře -> Většina H coptér má páku mezi předními a zadními motory větší, než mezi levými a pravými. Co kdyby byly motory rozmístěny do H, ale předek by byl vlastně z boku, tzn. že by přední a zadní motory měli menší rozestupy než levý a pravý.
Bylo by hodně znát na letovém projevu uspořádání motorů:

Obrázek

Myslím si, že by obratnost měla být malá a koptéra "línější" protože by nepůsobila taková páka, ale nevím nevím... :?


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Rozmístění motorů na koptéře
PříspěvekNapsal: stř 02.07.2014 10:01 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 18.6.2014
Příspěvky: 39
No, když si nastavíš rozdílná PID, tak je to přece jedno. Ja se ale snažím, aby H koptéry byly vždy plus mínus "čtvercové", nemusím pak vlastně nic řešit.

Ancistrus01 píše:
Myslím si, že by obratnost měla být malá a koptéra "línější" protože by nepůsobila taková páka, ale nevím nevím... :?


No, tu větší páku jsi vlastně jen přehodil z klopení dopředu/dozadu na klopení vlevo/vpravo. Takže, pokud (!) to bude línější dopředu/dozadu, pak to bude naopak svižnější vlevo/vpravo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rozmístění motorů na koptéře
PříspěvekNapsal: stř 02.07.2014 10:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.6.2008
Příspěvky: 4042
Bydliště: Děčín
Obrázky: 0
Mám to tak jak na obrázku , včera jsem to byl zase proletět. V openpilotovi mám nastaveno X quad. Ničemu to nevadí , lítá to parádně.
Video ze včera:


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

_________________
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rozmístění motorů na koptéře
PříspěvekNapsal: stř 02.07.2014 10:22 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.2012
Příspěvky: 1539
Bydliště: Kladno
Obratnost bude stejně rozdílná, protože bude hmotnost rozložena pro X a Y jinak. Na obratnosti stroje má vliv velikost vrtule a otáčky.

No a proč to řešíš a neuděláš H do čtverce a jeto . :idea: No teď mně napadlo zda to není právě kvůli kompenzaci rozložení hmotnosti.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rozmístění motorů na koptéře
PříspěvekNapsal: stř 02.07.2014 10:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2011
Příspěvky: 2496
Bydliště: Trutnovsko
Obrázky: 4
jaroslav.falcon píše:
Obratnost bude stejně rozdílná, protože bude hmotnost rozložena pro X a Y jinak. Na obratnosti stroje má vliv velikost vrtule a otáčky.

No a proč to řešíš a neuděláš H do čtverce a jeto . :idea: No teď mně napadlo zda to není právě kvůli kompenzaci rozložení hmotnosti.


Je, je... :roll: Taky kvůli FOVu kamery, těch proměnných tam je hodně ;)


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rozmístění motorů na koptéře
PříspěvekNapsal: stř 02.07.2014 10:56 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 18.6.2014
Příspěvky: 39
jaroslav.falcon píše:
Na obratnosti stroje má vliv velikost vrtule a otáčky.


No to ne – pokud je rameno delší, potřebuješ méně síly. Otázkou je, zdali u bohatě přemotorovaných koptér a ramen, které se liší délku jen o pár centimetrů, to má nějaký rozpoznatelný efekt. Což asi nemá :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rozmístění motorů na koptéře
PříspěvekNapsal: stř 02.07.2014 11:07 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.10.2012
Příspěvky: 1539
Bydliště: Kladno
méně síly ano, ale máš delší dráhu :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rozmístění motorů na koptéře
PříspěvekNapsal: stř 02.07.2014 16:22 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 25.10.2013
Příspěvky: 249
Bydliště: Ostrava
Obrázky: 54
Ancistrus01 píše:
Ahoj!

Přemýšlím, jaký bude mít vliv rozmístění motorů na koptéře -> Většina H coptér má páku mezi předními a zadními motory větší, než mezi levými a pravými. Co kdyby byly motory rozmístěny do H, ale předek by byl vlastně z boku, tzn. že by přední a zadní motory měli menší rozestupy než levý a pravý.
Bylo by hodně znát na letovém projevu uspořádání motorů:

Myslím si, že by obratnost měla být malá a koptéra "línější" protože by nepůsobila taková páka, ale nevím nevím... :?


Pokud to budeš mít stejně vzdálené od motorů do středu v obou rovinách otáčení, jak z boku, tak i zepředu a budeš to mít vyvážené na střed, tak to bude svižné stejně, protože motory budou mít k ose otáčení stejnou páku, i když konstrukce může vytvářet dojem, že ne.
Když budou ramena dlouhé, bude to línější, protože konce ramen budou opisovat delší dráhu-poloměr, než když to budou krátká ramena.
Pokud chceš pro klidný let, platí čím větší ramena, tím klidnější let, pokud chceš mrštnou koptéru, pak jsou dobré ramena krátká.

Udělal jsem si tuto malou potvoru a lítá výborně, na obě strany stejně, důležité je mít řídící jednotku ve středu a vyvážené na střed.


Přílohy:
DSCN0198[1].JPG
DSCN0198[1].JPG
[ 113.95 KiB | Zobrazeno 2354 krát ]

DSCN0200[1].JPG
DSCN0200[1].JPG
[ 122.34 KiB | Zobrazeno 2354 krát ]

DSCN0199[1].JPG
DSCN0199[1].JPG
[ 138.83 KiB | Zobrazeno 2353 krát ]


_________________
Turnigy T9x, 6ch Belt CP, quad MW328P, hexacopter AIO V2, RC létající sáňky, Slowflyer, Big twin ero
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rozmístění motorů na koptéře
PříspěvekNapsal: stř 02.07.2014 22:03 
Mazák
Mazák

Registrován: 24.11.2013
Příspěvky: 627
Bydliště: Praha 10, ČR
Obrázky: 9
Často pomáhá pro představivost nějaký extrémní případ. Např. v jednom směru 0,5 m, ve druhém 100 m. Asi každý za takových okolností odhadne, že v tom větším rozměru to bude línější. Tipuju, že i PID konstanty budou v obou směrech rozdílné.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rozmístění motorů na koptéře
PříspěvekNapsal: stř 02.07.2014 22:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.6.2008
Příspěvky: 4042
Bydliště: Děčín
Obrázky: 0
uff ty teorie,
rozdíl mezi teorií a praxí , je teoreticky žádný , prakticky obrovský

_________________
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rozmístění motorů na koptéře
PříspěvekNapsal: čtv 03.07.2014 6:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.3.2011
Příspěvky: 2496
Bydliště: Trutnovsko
Obrázky: 4
krtek2k píše:
uff ty teorie,
rozdíl mezi teorií a praxí , je teoreticky žádný , prakticky obrovský


Díky, praktické zkušenosti jsou nejlepší ;) nebudu to dál řešit :)


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rozmístění motorů na koptéře
PříspěvekNapsal: čtv 03.07.2014 9:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.6.2008
Příspěvky: 4042
Bydliště: Děčín
Obrázky: 0
No , a když vezmeme rozmístění motorů jako vyřešený, tak jak je ten první obrázek , tak tam bych ještě před tu spojinici předních motorů vystrčil dopředu plato na kameru. Přeci jen bude lepší když bude trochu před vrtulema , než mezi nima. Pokud nepočítáš s kamerou tak není co řešit.
Takhle to mám já, je tam vidět že kamery jsou ještě před vrtulama.
http://krtek2k.rajce.idnes.cz/microquad/


Přílohy:
27.jpg
27.jpg
[ 64.12 KiB | Zobrazeno 2170 krát ]


_________________
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rozmístění motorů na koptéře
PříspěvekNapsal: stř 09.07.2014 14:46 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 4.7.2013
Příspěvky: 130
Ještě ke koptere co posilal na fotkách "honzaop" mam totiž podobne reseni + NAZA a trapim se s tim, ze když dam ve vetru 10kmh aby to to stalo na miste a rotovalo podle YAW osy - tak to pak po skonceni rotace jakoby vypadne ze zatáčky a ještě chvili se to sbira. Také při startu to zrejme diky pakam ze zadnich ramen startuje jakoby dopředu.

Kde tedy ma byt teziste v tomto pripade? Kde tedy ma byt jednotka? V optickem stredu mezi spojnicemi motoru?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rozmístění motorů na koptéře
PříspěvekNapsal: stř 09.07.2014 20:01 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 25.10.2013
Příspěvky: 249
Bydliště: Ostrava
Obrázky: 54
ditri píše:
Ještě ke koptere co posilal na fotkách "honzaop" mam totiž podobne reseni + NAZA a trapim se s tim, ze když dam ve vetru 10kmh aby to to stalo na miste a rotovalo podle YAW osy - tak to pak po skonceni rotace jakoby vypadne ze zatáčky a ještě chvili se to sbira. Také při startu to zrejme diky pakam ze zadnich ramen startuje jakoby dopředu.

Kde tedy ma byt teziste v tomto pripade? Kde tedy ma byt jednotka? V optickem stredu mezi spojnicemi motoru?

Obecně vítr koptérám moc nesvědčí, proto bych se zeptal, jak se to chová, když nefouká?
Jinak řídící jednotka by měla být v průsečíků os motorů, čili v optickém středu mezi motory jak píšeš a motory by měly být od sebe ve stejné vzdálenosti, délka ramen pak nehraje roli, ale koptéra pak musí být dovážena na ten optický střed, v tom případě zadní motory jsou sice na delším rameni, ale vzhledem k těžišti pro pohyb potřebují stejnou sílu jako motory přední.

_________________
Turnigy T9x, 6ch Belt CP, quad MW328P, hexacopter AIO V2, RC létající sáňky, Slowflyer, Big twin ero


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz