Přemýšlím, jaký bude mít vliv rozmístění motorů na koptéře -> Většina H coptér má páku mezi předními a zadními motory větší, než mezi levými a pravými. Co kdyby byly motory rozmístěny do H, ale předek by byl vlastně z boku, tzn. že by přední a zadní motory měli menší rozestupy než levý a pravý. Bylo by hodně znát na letovém projevu uspořádání motorů:
Myslím si, že by obratnost měla být malá a koptéra "línější" protože by nepůsobila taková páka, ale nevím nevím...
No, když si nastavíš rozdílná PID, tak je to přece jedno. Ja se ale snažím, aby H koptéry byly vždy plus mínus "čtvercové", nemusím pak vlastně nic řešit.
Ancistrus01 píše:
Myslím si, že by obratnost měla být malá a koptéra "línější" protože by nepůsobila taková páka, ale nevím nevím...
No, tu větší páku jsi vlastně jen přehodil z klopení dopředu/dozadu na klopení vlevo/vpravo. Takže, pokud (!) to bude línější dopředu/dozadu, pak to bude naopak svižnější vlevo/vpravo.
Na obratnosti stroje má vliv velikost vrtule a otáčky.
No to ne – pokud je rameno delší, potřebuješ méně síly. Otázkou je, zdali u bohatě přemotorovaných koptér a ramen, které se liší délku jen o pár centimetrů, to má nějaký rozpoznatelný efekt. Což asi nemá
Přemýšlím, jaký bude mít vliv rozmístění motorů na koptéře -> Většina H coptér má páku mezi předními a zadními motory větší, než mezi levými a pravými. Co kdyby byly motory rozmístěny do H, ale předek by byl vlastně z boku, tzn. že by přední a zadní motory měli menší rozestupy než levý a pravý. Bylo by hodně znát na letovém projevu uspořádání motorů:
Myslím si, že by obratnost měla být malá a koptéra "línější" protože by nepůsobila taková páka, ale nevím nevím...
Pokud to budeš mít stejně vzdálené od motorů do středu v obou rovinách otáčení, jak z boku, tak i zepředu a budeš to mít vyvážené na střed, tak to bude svižné stejně, protože motory budou mít k ose otáčení stejnou páku, i když konstrukce může vytvářet dojem, že ne. Když budou ramena dlouhé, bude to línější, protože konce ramen budou opisovat delší dráhu-poloměr, než když to budou krátká ramena. Pokud chceš pro klidný let, platí čím větší ramena, tím klidnější let, pokud chceš mrštnou koptéru, pak jsou dobré ramena krátká.
Udělal jsem si tuto malou potvoru a lítá výborně, na obě strany stejně, důležité je mít řídící jednotku ve středu a vyvážené na střed.
Přílohy:
DSCN0198[1].JPG [ 113.95 KiB | Zobrazeno 2355 krát ]
DSCN0200[1].JPG [ 122.34 KiB | Zobrazeno 2355 krát ]
DSCN0199[1].JPG [ 138.83 KiB | Zobrazeno 2354 krát ]
_________________ Turnigy T9x, 6ch Belt CP, quad MW328P, hexacopter AIO V2, RC létající sáňky, Slowflyer, Big twin ero
Registrován: 24.11.2013 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 10, ČR Obrázky:9
Často pomáhá pro představivost nějaký extrémní případ. Např. v jednom směru 0,5 m, ve druhém 100 m. Asi každý za takových okolností odhadne, že v tom větším rozměru to bude línější. Tipuju, že i PID konstanty budou v obou směrech rozdílné.
No , a když vezmeme rozmístění motorů jako vyřešený, tak jak je ten první obrázek , tak tam bych ještě před tu spojinici předních motorů vystrčil dopředu plato na kameru. Přeci jen bude lepší když bude trochu před vrtulema , než mezi nima. Pokud nepočítáš s kamerou tak není co řešit. Takhle to mám já, je tam vidět že kamery jsou ještě před vrtulama. http://krtek2k.rajce.idnes.cz/microquad/
Přílohy:
27.jpg [ 64.12 KiB | Zobrazeno 2171 krát ]
_________________ Frsky X10S Carbon Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K
Ještě ke koptere co posilal na fotkách "honzaop" mam totiž podobne reseni + NAZA a trapim se s tim, ze když dam ve vetru 10kmh aby to to stalo na miste a rotovalo podle YAW osy - tak to pak po skonceni rotace jakoby vypadne ze zatáčky a ještě chvili se to sbira. Také při startu to zrejme diky pakam ze zadnich ramen startuje jakoby dopředu.
Kde tedy ma byt teziste v tomto pripade? Kde tedy ma byt jednotka? V optickem stredu mezi spojnicemi motoru?
Ještě ke koptere co posilal na fotkách "honzaop" mam totiž podobne reseni + NAZA a trapim se s tim, ze když dam ve vetru 10kmh aby to to stalo na miste a rotovalo podle YAW osy - tak to pak po skonceni rotace jakoby vypadne ze zatáčky a ještě chvili se to sbira. Také při startu to zrejme diky pakam ze zadnich ramen startuje jakoby dopředu.
Kde tedy ma byt teziste v tomto pripade? Kde tedy ma byt jednotka? V optickem stredu mezi spojnicemi motoru?
Obecně vítr koptérám moc nesvědčí, proto bych se zeptal, jak se to chová, když nefouká? Jinak řídící jednotka by měla být v průsečíků os motorů, čili v optickém středu mezi motory jak píšeš a motory by měly být od sebe ve stejné vzdálenosti, délka ramen pak nehraje roli, ale koptéra pak musí být dovážena na ten optický střed, v tom případě zadní motory jsou sice na delším rameni, ale vzhledem k těžišti pro pohyb potřebují stejnou sílu jako motory přední.
_________________ Turnigy T9x, 6ch Belt CP, quad MW328P, hexacopter AIO V2, RC létající sáňky, Slowflyer, Big twin ero
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru