tks
|
Napsal: pon 09.06.2014 13:59 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 6.6.2007 Příspěvky: 3525 Bydliště: Frenštát p.R.
|
Já mám v Quarkovi 2M (letovka 1.6kg) Aeronaut 12/9 (také na 4S LiPol). Kolik to Tvé éro bude vážit? S tou větší vrtulí se už motor asi docela zapotí (nepředpokládám impulzní provoz, když to má 3m a prázdné 1.7 kg). Ale nech si poradit od Doktora.
_________________ ROZSYP.CZ - Web o modelech letadel v rozsypu Už sem nechodím, jsem na mailu, viz můj web.
|
|
Nahoru |
|
|
mirek100
|
Napsal: pon 09.06.2014 14:35 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 24.1.2011 Příspěvky: 498 Bydliště: Žamberk
|
Mám v 3 kg větroni Absolution 3,2 metru rozpětí motor Turnigy 3648 600 KV s vrtulí 14/9 na 4S. Na výšku 150 metrů motor běží 20 sekund a bere 50A. Stoupavost podle varia 10 m/s. Vitesse bude podle zkušeností uživatelů na www.rc-network.de vážit do 3 kg. Pozor ale na rozměr baterie a hmotnost, aby ti vyšlo těžiště. Četl jsem o bateriích 3S nebo 4S, až 5000mAh. Serva jsem použil Corona DS238MG z Hobbykingu. Do Vitesse by se měly vejít, síly mají dost. Na směrovku co nejlehčí, nebo ho dát dopředu, vychází pak lépe těžiště bez dovažování. Původně jsem zvažoval tento model, tak jsem o něm hodně hledal a četl.. Praktickou zkušenost nemám ale žádnou.
|
|
Nahoru |
|
|
Doktor
|
Napsal: pon 09.06.2014 17:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.4.2007 Příspěvky: 5851 Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
|
Doktor radit nemusí. Oba pohony (HP + 13/8 i TGY + 14/9) zcela bez výhrad!
|
|
Nahoru |
|
|
Grugh
|
Napsal: pon 09.06.2014 22:43 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.11.2013 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 10, ČR Obrázky: 9
|
Mám Vitesse starší verzi (má údajně kratší předek). Motor mám setový (podle internetu HIMAX C3526-870KV nebo C3528-800KV). Napájení 3S 5000mAh (kvůli těžisti), ESC 65A, vrtule 14x8". Příkon motoru hrubým odhadem 450-600W. Hmotnost bez baterie 2,3 kg, s baterií 2,7 kg (odhad, nemám přesnou váhu). Motor je podle mých měřítek dostatečně výkonný, dovoluje v podstatě kolmé stoupání. Model je při bezmotorovém letu velmi rychlý, nemá problémy se základní akrobacií. Termiku zvládá, ale kvůli malé směrovce, vyšší váze a rychlému profilu to asi není úplně jeho doména. Pozor na "ulétávající kužel" : http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?t=65668Nějaké další poznámky (i mé) ohledně stavby: http://www.modelflying.co.uk/forums/postings.asp?th=88467Petr
|
|
Nahoru |
|
|
juraj.jurej
|
Napsal: úte 10.06.2014 13:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4016 Bydliště: SK Obrázky: 6
|
Vitesse bude podle zkušeností uživatelů na http://www.rc-network.de vážit do 3 kg. Pozor ale na rozměr baterie a hmotnost, aby ti vyšlo těžiště. Četl jsem o bateriích 3S nebo 4S, až 5000mAh. S tým ťažiskom respektíve veľkosťou batérie bol problém u tej staršiej verzii, nová V2 má rozšírenú a predĺženú kabínu tuším o 4cm. Čo som videl na fotkách tak aj 4S 5000 mAh sa tam stratí a ťažisko vychádza. Tu sú niaké videjka: http://www.modellbau-tester.de/staufenb ... sturm-cut/
_________________ FrSky Tandem X20
|
|
Nahoru |
|
|
juraj.jurej
|
Napsal: čtv 26.06.2014 12:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4016 Bydliště: SK Obrázky: 6
|
Ktorú vrtuľu 13x8 by ste pre tento typ modelu doporučili? Graupner, alebo Aeronaut? (motor HP ZS3025-10 na 4S)
_________________ FrSky Tandem X20
|
|
Nahoru |
|
|
juraj.jurej
|
Napsal: pon 30.06.2014 17:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4016 Bydliště: SK Obrázky: 6
|
Tak Vitesse V2 konečne doma. Poťah krídiel pekný, našiel som asi 3 bublinky cca 2 cm (nič strašné) porovnateľný s modelmi od Reichard models. Ale čo ma milo prekvapil bol trup (lepší, ako od Reicharda). Celý krásny hladký bez jediného kazu. (aspoň som zatiaľ žiadny nenašiel) Žiadny šev ani nič podobného (skrátka Gel). Z vnútra šev prelaminovaný. Zalepená duralová 4mm hrubá motorová prepážka. Tak isto aj zalepené prepážky v trupe, ktoré presne sedia a líciu. Všetky spoje sú pekne zalepené (zaliaté) bez medzier po celej dĺžke. Trup je vystužený uhlíkom v okolí uhlikovej trubky v koreňových rebrách, kde sa zasúva spojovacia oceľová chrómovaná tyč (10 mm). Druhé vystuženie je v oblasti začiatku smerovky. Sklolaminátova kabínka sa upevňuje pomocou oceľovej struny (pásoviny). Drží a sedí perfektne. Na miestach kde sa kabína (struna) zasúva je trup spevnený a hladký, čim je zabezpečené prípadné vylamovanie laminátu z trupu. Všetky otvori a diery sú už v koreňovom rebre krásne hotové. Bowlden výškovky je už zalepený o bok trupu na troch miestach prelaminovaný. (Veľké +) kto sa s tým stretol tak vie o čom hovorím. V smerovke je tiež zalepená balzová výstuha pre upevnenie klapky smerovky, ktorá je asi dosť malá. (možno ju, keď bude treba zväčším. Tak to sú zaťiaľ prvé postrehy, časom pridám aj foto.
_________________ FrSky Tandem X20
|
|
Nahoru |
|
|
Grugh
|
Napsal: stř 02.07.2014 22:33 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.11.2013 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 10, ČR Obrázky: 9
|
Mám starou verzi a ta má oproti předchozímu příspěvku několik rozdílů: motorová přepážka je z překližky (6? mm), spojovací tyč je z uhlíku (10 mm), kulatá struna držící kabinku je slabá a měkká (1.25 mm), mezi servem směrovky a prvním uchycením bovdenu ke trupu je min. 20 cm.
|
|
Nahoru |
|
|
juraj.jurej
|
Napsal: čtv 03.07.2014 9:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4016 Bydliště: SK Obrázky: 6
|
Trup pri V2 je celý nový pre motor až 42mm. (kvalita super) Krídla sú díhované (abachy) a vystužené sklolaminátom. Sú dosť ťažké. (650g jedno) Poťah nieje sto percentný, bude treba prežehliť. Celková váha prázdneho modelu je cca 2000g. Na krabici uvádzajú cca 1750g čo je podstatný rozdiel. S osadením my to aj s rezervou vychádza 2900g. Akú máš letovú hmotnosť? (aký aku.?) Ja budem mať 4S 4000mAh
_________________ FrSky Tandem X20
|
|
Nahoru |
|
|
Grugh
|
Napsal: čtv 03.07.2014 20:37 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 24.11.2013 Příspěvky: 627 Bydliště: Praha 10, ČR Obrázky: 9
|
Stará verze má křídla potažená balsou. Potah jsem také musel na několika místech přežehlit. Osvědčila se mi teplota 120°C a punčoška. Při příliš nízské teplotě měla folie po vychladnutí tendenci se zase zkrabatět. Akumulátor mám 3S 5000mAh. Hmotnost (měřeno na osobní váze) 2,3 kg bez baterie, 2,7 kg s baterií.
|
|
Nahoru |
|
|
mirek100
|
Napsal: pát 04.07.2014 6:25 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 24.1.2011 Příspěvky: 498 Bydliště: Žamberk
|
juraj.jurej píše: Tak Vitesse V2 konečne doma... Jak dlouho si na něj čekal a kde jsi objednával? Já jsem ho pořád vyhlížel v Německu u Staufenbiela, ale stále nebyl skladem. Když jsem se v únoru ptal, napsali mi, že asi za měsíc. V dubnu pořád nic, tak jsem nakonec objednal něco jiného.
|
|
Nahoru |
|
|
juraj.jurej
|
Napsal: ned 20.07.2014 0:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4016 Bydliště: SK Obrázky: 6
|
Mám jednu otázku? Model má oceľovú spojku 10mm a je dosť (zbitočne) tažká, keby som ju nahradil karbonovou trubkou 10x8 zniesla bi to?
_________________ FrSky Tandem X20
|
|
Nahoru |
|
|
Doktor
|
Napsal: ned 20.07.2014 8:30 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.4.2007 Příspěvky: 5851 Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
|
juraj.jurej píše: ...keby som ju nahradil karbonovou trubkou 10x8 zniesla bi to? Pokud to nemá být poslední let modelu tak ne. Uhlík má "cca" podobnou pevnost jak ocel. Takže pokud chceš u modelu zachovat podobnou pevnost a model zároveň odlehčit, tak musíš použít zase kulatinu akorát z uhlíku. Zároveň s odlehčením modelu se Ti odlehčí i kapsa neboť uhlíková kulatina 10mm už není zadarmo! Na druhou stranu vozit v elektře na spojce 10mm ocel je z mého pohledu zvěrstvo. Takže cena za ten uhlík je v tomto případě zcela ospravedlnitelná.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|