Autor |
Zpráva |
VTjr
|
Napsal: úte 24.06.2014 14:40 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6888 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Tady jsem náhodou našel u jedné heliny, jak mají připojeno servo plynu k RC karburátoru symetrickou pákou a dvěma táhly. Příloha:
throttle_servo.jpg [ 138.07 KiB | Zobrazeno 1743 krát ]
Je to ztaženo z lokality http://www.heli4you.net/gallery/harry_n ... e-0009.jpg resp diskusního fóra na http://rc.runryder.com/helicopter/t459026p1/. Proč asi? Helináři zřejmě dobře vědí proč to dělají. Myslím si, že tohle dvoj-táhlové řešení určitě eliminuje ten jev, že se vibrační kmity, přenesené přes jednostranné táhlo, nutně transformují na úhlové kmity výstupní páky serva. Instalace druhého táhla úhlově působí v opačném smyslu, takže se tenhle škodlivý účinek vzájemně ruší. Servozesilovač tak není "obtěžován" parazitními výchylkami na páce, nesnaží se je pořád korigovat a stará se opravdu jen o vysílačem, nebo governorem požadovanou polohu RC karburátoru. Navíc obě páky jsou tím staticky vyvážené, takže se tím zas minimalizuje přenos vibraci na jeho výstupní osu. Předpokládám, že tím řeší stejný problém, který u helikoptér nepochybně představuje mnohem větší riziko než u letounů.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 24.06.2014 15:06 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6888 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Lark píše: ...už mě nic nenapadá. Nemůžou vibrovat stěny toho motorboxu? Fakt už nevím. Keď má to servo nainštalované v motorboxe, tak možno keby použil to helinárske riešenie, ktoré nič moc nestojí, len jedno tiahlo naviac, mal by vystarané. Vibrácie zrejme nezlikviduješ, ide len o to aby škodili čo najmenej.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: úte 24.06.2014 16:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Asi je to dobrý řešení, jen jde o to jestli je na to u éra místo. Já mám třeba páku plynu nešikovně schovanou za pákou sytiče a tohle bych tam nedokázal nasnoubit. Ten můj karburátor má totiž poloautomatický sytič a ještě k tomu páky za sebou na stejné straně karbecu. Navíc servo při přidávání musí tlačit a ne táhnout. Už jsem i uvažoval vyměnit hřídelku plynové klapky, aby páka byla na druhé straně, ale vůbec se mi do toho nechce, protože šroubek držící klapku je z vnitřku roznýtovaný a bez vybavení se v tom nechci vrtat. Leda že bych zkusil nějakou opravnu na motorové pily.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: úte 24.06.2014 16:52 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6888 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Lark píše: ...jen jde o to jestli je na to u éra místo.
Jasně to může být problém. I když předpokládám, že pokud se na to najde místo v malé heli, tak by se mělo i v obřím motoráku. Lark píše: Já mám třeba páku plynu nešikovně schovanou za pákou sytiče a tohle bych tam nedokázal nasnoubit. Ten můj karburátor má totiž poloautomatický sytič a ještě k tomu páky za sebou na stejné straně karbecu.
A nedá se ta osa klapky prodloužit nějakým válcovým trubkovým nástavcem na kterém bude upevněna dvouramenná páka, která pak se bude otáčet celá nad tím sytičem? Lark píše: Navíc servo při přidávání musí tlačit a ne táhnout.
Pokud se tam dá dvouramenná páka, tak jedna strana vždy tlačí druhá táhne - tenhle argument je, myslím, irelevantní. Lark píše: Už jsem i uvažoval vyměnit hřídelku plynové klapky, aby páka byla na druhé straně, ale vůbec se mi do toho nechce, protože šroubek držící klapku je z vnitřku roznýtovaný a bez vybavení se v tom nechci vrtat. Leda že bych zkusil nějakou opravnu na motorové pily. Taky bych do toho radši nelezl.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
JirkaA
|
Napsal: úte 24.06.2014 18:03 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 17.8.2008 Příspěvky: 6902 Bydliště: Moravský kras ČR
|
Boro píše: Je to Velox od Nesnidalov.Servo plynu,sytica na motorboxe.Ziadne silentlobloky,aby sa o tom nespiritizovalo. Servo sytiva je obycajne Power HD s plastovymi prevodmi.Sluzilo v dvoch eroplanoch na plyne.Tu sluzi dalej na systici bez problemov.Tiahla k syticu,ku plynu rovnake.A Hitec ,Savox kapu.... a Power HD preziva. Teraz to vyzera,ze odisiel servozosilovac na Savoxe (ked sa s tym zakvrdlam,na jednu stranu servo zmekne,po chvili opat ide) Foto uz nedam,eroplan utrpel sramy ked som sadal do kukurice.Uz je kompletne odstrojeny,bude sa lepit. Ten Velox má docela subtilní konstrukci domku. Osobně jsem to vylepšil olaminováním dvěma vrstvami 80g/m2 skla plus rowing okolo kořene a čela. Docela podstatně to ztuhlo, což může mít vliv na pohyb serva vůči motoru při vibracích. Mám tam jakési kovové hitecy (nepamatuju jaké, ale ta novější HV řada cca 5 kg), táhla natvrdo přes kuláče a za rok a půl žádný problém.
_________________ OK2WY
|
|
Nahoru |
|
|
Boro
|
Napsal: úte 24.06.2014 22:14 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 31.12.2010 Příspěvky: 482 Bydliště: SR Obrázky: 4
|
Motorbox mam prelaminovany sklennou paskou vsetky spoje a steny su zvnutra vyztuzene uhlopriecne 3x10 smrek. V kazdom pripade vyskusam lanko na plyn - servo bude tahat proti pruzine klapky.
_________________ Futaba T14SG VELOX 2,2 EXTRA EF 60` EPP RCF PA XR61 ARDEA
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: stř 25.06.2014 8:50 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6888 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Lark píše: ... Fotky ti řeknou víc. Jasně, fotky jsou lepší než dlouhé povídání. Máš to tam opravdu narvané (ostatně jako vždycky když má motor zadní sání). Nicméně si myslím, že to nastavení by se dalo vyřešit. Ale taky bych to v první fázi nechal tak a uviděl co to udělá.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: stř 25.06.2014 10:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Jasně, měl jsem to odchytit už při lepení trupu. Kapota je totiž přesazená zhruba 40mm za přepážku (což jsem nepochopil proč). Když jsem dělal rámy na uchycení kapoty, tak jsem i uvažoval ten čumák uříznout a udělat novou přepážku, nové sloupky.... ale nakonec jsem to vzdal. On bude možná i problém s tlumičem. Musel jsem si nechat udělat muffler na míru a budu muset udělat nějakou tepelnou izolaci, aby mi nehořela přepážka (na těch fotkách je ještě základní hrníček). Tak se uvidí co to bude dělat.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: stř 25.06.2014 10:16 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6888 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Jaký je to motor?
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: stř 25.06.2014 12:50 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6888 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
To má sání membránou nebo šoupátkem?
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
LV
|
Napsal: stř 25.06.2014 13:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.1.2007 Příspěvky: 9185 Bydliště: Trenčianska Turná Obrázky: 0
|
VTjr píše: To má sání membránou nebo šoupátkem? Nevidíš tam Walbro?
_________________ Nie som zlý.... iba rýpem www.elektromodely.sk
|
|
Nahoru |
|
|
kozlik327
|
Napsal: stř 25.06.2014 14:29 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 5.12.2013 Příspěvky: 565 Bydliště: okr.Vyškov
|
|
Nahoru |
|
|
JirkaA
|
Napsal: stř 25.06.2014 14:46 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 17.8.2008 Příspěvky: 6902 Bydliště: Moravský kras ČR
|
LV píše: Nevidíš tam Walbro? jak souvisi pouzity karbec s tim, jestli je tam soupatko nebo membrany?
_________________ OK2WY
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|