Autor |
Zpráva |
Rolu
|
Napsal: ned 15.06.2014 9:23 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 5.1.2014 Příspěvky: 39 Bydliště: Uherské Hradiště
|
Zdarec všichni Jelikož nejsou mé znalosti z elektroniky nijak rozsáhlé rád bych se zeptal jakým způsobem se dá správně určit nejvhodnější typ serv. (cyklika+vrtulka) pro jakýkoliv konkrétní typ vrtulníku. Možná jinak řečeno, jaké parametry stroje potřebuji pro určení vhodného serva znát a jaké konkrétní hodnoty pro serva z těchto parametrů budou vyplývat. Předpokládám, že odpověď nebude zřejmě jednoduchá, proto bych byl vděčný i za nějakéj ten odkaz kde se dá něco o tomhle nastudovat či přečíst. (nepředpokkládám, že to všichni dělají metodou pokus-omyl) Děkuji za odpovědi.
Naposledy upravil Rolu dne ned 15.06.2014 19:32, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Troll
|
Napsal: ned 15.06.2014 9:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.5.2008 Příspěvky: 2997 Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Velikost, hmotnost, typ desky cykliky , hlava pádlová anebo bez, a typ a způsob použití vrtulníku . A to nejhlavnější, kolik si můžeš dovolit investovat. . Nejlepší ovšem bude, opisovat od zkušenějších dokud nebudeš mít dostatek vlastních znalostí.
|
|
Nahoru |
|
|
Arcicorsa
|
Napsal: ned 15.06.2014 13:52 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 12.1.2013 Příspěvky: 1444 Bydliště: Pardubice
|
Já bych to řekl jinak .. Primární a nejdůležitější věc je aby se tam serva vlezla a rozumě vyšla geometrie táhel na desku cykliky. Síla serva na cykliku 450 heli stačí kolem 3,5Kg, na vyrovnávací rotor stačí 1,5Kg . No a nakonec rychlost, pokud je to pádlová heli tak dostačuje na cykliku vše do 0,20s/60° pokud je to bezpádlová heli tak tam není dobré jít nad 0,10s/60° , vyrovnávací rotor je kapitola sama o sobě a čím rychlejší servo tím lepší ocas bude každopádně nechodit nad 0,10s/60° .. Ty rychlosti platí pro všechny rozměry heli a pak se jen volí dle velikosti přiměřená síla.. Poslední věc je kolik máš financí pak si totiž můžeš dovolit třeba servo které má střídavý motorek, hallův snímač polohy a takové servo potom budeš mít navěky protože v něm nemá co odejít (krom převodů) ale je to o tom že takové servo stojí proti konvenčnímu 3x tolik.. Jo a ještě není vhodné brát tu největší čínu, je potřeba aby serva držela pokaždé stejný střed a měla stejný chod, to platí hlavně pro desku cykliky kde musí serva chodit naprosto stejně při změnách kolektivu..
_________________ Goblin 500 Spirit@MiniProtos Spirit@Oxy3 Spirit@Taranis + Xlite RC@ www.arcitimer.com
|
|
Nahoru |
|
|
zorem
|
Napsal: ned 15.06.2014 14:14 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 21.7.2013 Příspěvky: 84
|
Serva zvol nejsilnější, nejrychlejší, nejdražší, nejdokonalejší a nejspolehlivější. A vyplivat se píše s krátkým i. V překladu česky - vyflusat. P.S. bo to nějak asi nechápu.!?
|
|
Nahoru |
|
|
arda1
|
Napsal: ned 15.06.2014 14:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.7.2005 Příspěvky: 19102
|
To zorem - copak copak? Dlouhý pobyt na sluníčku? Radek
_________________ ICQ 638556901
|
|
Nahoru |
|
|
Rolu
|
Napsal: ned 15.06.2014 20:01 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 5.1.2014 Příspěvky: 39 Bydliště: Uherské Hradiště
|
Arcicorsa píše: Já bych to řekl jinak .. Primární a nejdůležitější věc je aby se tam serva vlezla a rozumě vyšla geometrie táhel na desku cykliky. Síla serva na cykliku 450 heli stačí kolem 3,5Kg, na vyrovnávací rotor stačí 1,5Kg . No a nakonec rychlost, pokud je to pádlová heli tak dostačuje na cykliku vše do 0,20s/60° pokud je to bezpádlová heli tak tam není dobré jít nad 0,10s/60° , vyrovnávací rotor je kapitola sama o sobě a čím rychlejší servo tím lepší ocas bude každopádně nechodit nad 0,10s/60° .. Ty rychlosti platí pro všechny rozměry heli a pak se jen volí dle velikosti přiměřená síla.. Poslední věc je kolik máš financí pak si totiž můžeš dovolit třeba servo které má střídavý motorek, hallův snímač polohy a takové servo potom budeš mít navěky protože v něm nemá co odejít (krom převodů) ale je to o tom že takové servo stojí proti konvenčnímu 3x tolik.. Jo a ještě není vhodné brát tu největší čínu, je potřeba aby serva držela pokaždé stejný střed a měla stejný chod, to platí hlavně pro desku cykliky kde musí serva chodit naprosto stejně při změnách kolektivu.. Výborně, alespoň nějaká základní představa k zorientování v nepřehledné záplavě serv. Také mne samozřejmě zajímá jestli lze ,,beztrestně,, použít jakýkoliv typ (analog, digital, popř.lineár) a v neposlední řadě také závislost provozního napětí a proudu serva na napětí baterie popř. dalších el.komponentech heliny.
|
|
Nahoru |
|
|
Arcicorsa
|
Napsal: ned 15.06.2014 22:56 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 12.1.2013 Příspěvky: 1444 Bydliště: Pardubice
|
Tak zásadně jen Digitální serva a to klasická, lineární používá jen E-flite a není to nic co by člověk chtěl .. Co se týče proudu tak pro 450 heli je dostačujících 6A více si serva necucnou.. No a co se týče napájecího napětí je lepší se držet maximálního povoleného, servo pak má největší možný tah a rychlost.. Jinak o napájení palubní elektroniky se stará BEC a ten udržuje konstantní napětí ve všech fázích vybití akumulátorů standardně 6V ale dnes jsou i HV serva která se napájejí přímo z 2S li-pol (to ale platí jen pro heli 550 a více) a pak samozřejmě s klesajícím napětím akumulátoru klesá i tah serva a rychlost ale není to nic s čím by si měl člověk lámat hlavu rozdíly jsou minimální..
_________________ Goblin 500 Spirit@MiniProtos Spirit@Oxy3 Spirit@Taranis + Xlite RC@ www.arcitimer.com
|
|
Nahoru |
|
|
obadal.rada
|
Napsal: pon 16.06.2014 11:06 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 18.3.2013 Příspěvky: 1343 Bydliště: Zlínský kraj
|
já lítám na raptorovi X50 Nitro seva na cikliku Futaby S3152 Digi, 4,8-6V, stíhaj naprosto superně, stojí okolo 700kč, neříkám že jsou nejrychlejší ale se systémem Hott jsou hodně rychlé a to lítám i zasekávací obraty a jsem s nimi spokojen, na vrtulce mám savoxe 1290 a plyn taky s3152, zdroj LiFe 2100 Hyperion
|
|
Nahoru |
|
|
Rolu
|
Napsal: úte 17.06.2014 17:26 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 5.1.2014 Příspěvky: 39 Bydliště: Uherské Hradiště
|
Arcicorsa píše: Tak zásadně jen Digitální serva a to klasická, lineární používá jen E-flite a není to nic co by člověk chtěl .. Co se týče proudu tak pro 450 heli je dostačujících 6A více si serva necucnou.. No a co se týče napájecího napětí je lepší se držet maximálního povoleného, servo pak má největší možný tah a rychlost.. Jinak o napájení palubní elektroniky se stará BEC a ten udržuje konstantní napětí ve všech fázích vybití akumulátorů standardně 6V ale dnes jsou i HV serva která se napájejí přímo z 2S li-pol (to ale platí jen pro heli 550 a více) a pak samozřejmě s klesajícím napětím akumulátoru klesá i tah serva a rychlost ale není to nic s čím by si měl člověk lámat hlavu rozdíly jsou minimální.. Děkuji za stručnou, nicméně výstižnou odpověď. Tohle mi pro začátek naprosto stačí. Pokud by někdo znal nějaký ten link na obchody zabývající se těmi kvalitnějšími servy byl bych vděčný. Zatím jsem nezískal přehled která serva jsou opravdu dlouhodobě funkční a která raději nebrat. Ještě jednou dík.
|
|
Nahoru |
|
|
boZZda
|
Napsal: úte 17.06.2014 18:38 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 5.10.2008 Příspěvky: 2789 Bydliště: Cesko
|
Do jak velkého vrtulníku to je? Docela důležitý parametr. Pak můžeme poradit případně i konkrétní serva.
_________________ bavarianDemon 3X a 3SX SAB Goblin + JETI DS16 + XNova motor + Kosmik
|
|
Nahoru |
|
|
Rolu
|
Napsal: pát 20.06.2014 20:33 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 5.1.2014 Příspěvky: 39 Bydliště: Uherské Hradiště
|
boZZda píše: Do jak velkého vrtulníku to je? Docela důležitý parametr. Pak můžeme poradit případně i konkrétní serva. Zatím jsem neměl na mysli konkrétní vrtulník, pouze jsem si chtěl vytvořit hrubou představu, podle jakých parametrů se na heli serva osazují.
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: sob 21.06.2014 16:17 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
Počítej s tím, že asi taklhle.
Pro 600 vrtulník s pádlovou hlavu jsou použitelná serva již s tahem okolo 5 kilogramů.
Pro vrtulník třídy 700 s pádlovou hlavou jsou použitelná serva s tahem okolo 6,5-7 kilogramu.
Pro vrtulník třídy 600 s bepadlovou hlavou jsou potřeba serva o něco silnější, počítej tak servo s tajem okolo 6,5Kg.
Pro 700 vrtulník s bezpádlovou hlavou je použitelné servo s tahem okolo 7,5-8Kg.
To bych považoval za optimum. Pokud budeš létat nějakou vyloženě tvrdouou akrobaci pak bych volil serva o něco silnější z důvodu větší výdrže. Dálší věc je přídržná síla, a ta by měla být vždycky větší. Pokud bude u serva označena přídržná síla stejného čísla jako tah serva, velikým obloukem se vyhni tomu to servu. Bude to pěknej šit.
|
|
Nahoru |
|
|
boZZda
|
Napsal: pon 23.06.2014 9:24 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 5.10.2008 Příspěvky: 2789 Bydliště: Cesko
|
V dnešní době řešit jaká serva jsou vhodná pro vrtulník je velmi jednoduché. Prostě koupit serva, u kterých se přímo píše, že jsou na cykliku vrtulníku, respektive na vrtulku vrtulníku a je hotovo. Není nutné koupit neznámé univerzální servo a podle parametrů se teprve pídit po vhodnosti do vrtulníků.
_________________ bavarianDemon 3X a 3SX SAB Goblin + JETI DS16 + XNova motor + Kosmik
|
|
Nahoru |
|
|
Rolu
|
Napsal: úte 24.06.2014 19:50 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 5.1.2014 Příspěvky: 39 Bydliště: Uherské Hradiště
|
boZZda píše: V dnešní době řešit jaká serva jsou vhodná pro vrtulník je velmi jednoduché. Prostě koupit serva, u kterých se přímo píše, že jsou na cykliku vrtulníku, respektive na vrtulku vrtulníku a je hotovo. Není nutné koupit neznámé univerzální servo a podle parametrů se teprve pídit po vhodnosti do vrtulníků. Zdarec V dnešní době, kdy výrobci napíšou na výrobek cokoliv, jen aby prodávali, bych tomuto způsobu výběru moc nevěřil. Ale možná, že v této kategorii se pletu. Nicméně, pokud jsem vyhledával nějaká serva jako náhradu za origo na 450-ku, téměř u všech výrobků byly právě parametry serv, nikoliv možný způsob použití.
|
|
Nahoru |
|
|
OPR
|
Napsal: úte 24.06.2014 20:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 20.7.2010 Příspěvky: 5680 Bydliště: Kamenice - Praha východ Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
|
No tak sem rovnou hoď link na která máš spadýno, a mi Ti je odborně zkritizujem. Jo?
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|