obadal.rada
|
Napsal: čtv 17.04.2014 20:39 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 18.3.2013 Příspěvky: 1343 Bydliště: Zlínský kraj
|
jo dej podle manualu a budeš dolaďovat podle potřeby, já držím teplotu na hlavě okolo 100 stupňů ale zase aby byl motor živý a ne přechlastaný
|
|
Nahoru |
|
|
hates
|
Napsal: pát 18.04.2014 7:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.10.2007 Příspěvky: 1222 Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
|
Dnes chci motor nastavit aby mel nejakou rozumnou teplotu.
Jak to udelat abych jej nemusel vytahovat z heliny ? Stacilo by pro zacatek odmontovat listy a nastavit hlavni jehlu na ty 3 otacky a potom nastartovat a doladit si volnobeh a s pridanym plynem si pohlidat teplotu a nastavit si prechody volnobeznou jehlou? Pokud by nepresahla cca 110°C tak namontovat listy a pomalu to odviset a dale kontrolovat teplotu ? Predpokladam, ze bez listi bude mit tu teplotu vyssi jelikoz chlazeni.
Je moje domenka spravna, ze pokud obohatim smes a tim lepe budu chladit motor, tak mi i klesnou otacky na rotoru? Jelikoz ted tam bude tech otacek docela hodne. Nemam otackomer, tak to nezmerim, ale podle toho jak jsem to vcera srovnaval s goblinem 770 tak tech otacek tam je celkem dost.
|
|
Nahoru |
|
|
bonis
|
Napsal: pát 18.04.2014 8:14 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2003 Příspěvky: 1215 Bydliště: Hrádek nad Nisou
|
Nepovazuji se za odbornika. Dle mne ale bude s listim teplota naopak vetsi. Motor se nechladi proudem od rotoru, ale od vetraku a HLAVNE s listim bude zatizenej, takze bude hrat vic. To je zase moje domenka a nemusi byt spravna.
_________________ LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad Futaba, Spirit, iCharger
|
|
Nahoru |
|
|
hates
|
Napsal: pát 18.04.2014 19:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.10.2007 Příspěvky: 1222 Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
|
Tak mam momentalne na hlavni jehle 3,5 otacky a na volnobezne 3 otacky. Bez listi jsem mel teplotu nejakych 70ºC tak uvidim zitra jak to hude s listim.
Pripada mi ze kdyz jsem kroutil hlavni jehlou tak otacky byly porad stejny (plyn zhruba v pulce) a pri otevreni volnobezne sel vic olej z vyfuku. Prechody byly ale porad dobre a startovani na drcnuti. Ze by to ale hulilo nejak vic mi nepripadalo, zdalo se mi to porad stejny.
|
|
Nahoru |
|
|
Troll
|
Napsal: sob 19.04.2014 0:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.5.2008 Příspěvky: 2997 Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Motor ve vrtulníku se nedá naladit bez listů . Dá se zprovoznit, ale ne naladit . Nasaď listy, nech bohatou směs ( klidně tři otáčky na hlavní jehle) a proleť to. PAk pomalu ( po osmině otáčky) přivírej hlavní jehlu. Otáčky i výkon poroste, ale taky poroste teplota motoru. Až to poběží krásně hladce bez chrchlání, vynechávání a drnčení s přiměřeným kouřením z výfuku máš skoro hotovo. BTW, hodně nitra ( 30%) kouří víc a motor se pak ladí velmi snadno,má větší výkon a je málo citlivý na nastavení jehly . Pak se věnuj doladění přechodů a volnoběhu.Trošku se to vzájemně ovlivňuje, tak asi budeš muset ještě nejaký zoubek ubrat nebo přidat na hlavní jehle. Když se ti to nepovede úplně dokonale, není to zas až tak nepřekonatelný problém. ZA letu je karbec otevřen aspoň na třetinu,takže horší naladění volnoběhu a přechodů přežiješ. . Velice důležitý je dobrý výfuk, se špatným se budeš trápit a furt to nebude ono. Jo, a doporučoval bych otáčkoměr jestli to ještě nemáš v oku. Pak se nebude šnažit dostat z toho nereálné hodnoty. Spalovací šedesátka létá rozumně asi tak od 1500 ot. NA 1700 se dá akrobatit, 1900 je velmi dobrý výsledek naladění sestavy motor - palivo- výfuk.
|
|
Nahoru |
|
|
hates
|
Napsal: sob 19.04.2014 7:41 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.10.2007 Příspěvky: 1222 Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
|
Dnes jdu ladit s listim. Nitra mam 20%. Jeste k bohatosti. Motor jejiz zabehnuty ale nejspise nejak divne. Bylo na hlavni jehle pouze 1,5 otacky. Ja mam 3,5. Ma mi z vyfuku viditelne strikat palivo nebo potom pri ochuzovani hlavne sledovat teplotu a na ten olej se nejak moc nesoustredit.
|
|
Nahoru |
|
|
hates
|
Napsal: sob 19.04.2014 12:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.10.2007 Příspěvky: 1222 Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
|
Tak jsem zase nestavoval. Pri pomalem krouzeni jsem mel po pulce vylitane nadrzi na motoru cca 120ºC sice jiz neztracel vykon, ale i kdyz jsem obohatil smes o 3/4 otacky tak se teplota moc nezmenila. Otacky na rotoru ale spadly dolu. Mam zkusit spise jeste pridat na volnobezne jehle a volnobeh si poresit otevrenim karburatoru? Prechody vypadaji porad v pohode. Jen se mi nelibi ta teplota a tu bych chtel srazit tak nekam max 105ºC jiz pri rychlejsim letani. Pri tom pomalem krouzeni bych si predstavoval mit teplotu do 95ºC. Dojmy ale z krouzeni byly takove ze elektrika ma opravdu vykonu na rozdavani a mlaceni s kolektivem ji tolik nevadi. Tady se musi na kolektiv opatrne a i zastavit tu vahu je uplne o necem jinem. Ve vzduchu je takova majestatni.
Dale tim, ze se snizily otacky, tak ustaly i vibrace coz je super.
|
|
Nahoru |
|
|
Troll
|
Napsal: sob 19.04.2014 21:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 3.5.2008 Příspěvky: 2997 Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Na přechody a volnoběh se pro začátek vyprdni. To vůbec není důležité. Pro létání je důležitá hlavní jehla. Motor běží, startuje a přechiody jsou dobré. TAk už fakt zbývá jenom ta hlavní jehla. No a když nejsi schopen naladit pouhým otáčením hlavní jehly správný chod, tak hledej chybu. Možná špatné palivo,( zkus jiné , zkus 30% nitra ) dost pravděpodobně nevhodný výfuk , nesprávně nastavená křivka plynu. Třeba taky špatný motor.
|
|
Nahoru |
|
|
hates
|
Napsal: ned 20.04.2014 7:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.10.2007 Příspěvky: 1222 Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
|
Ono prave ze chod je pravidelny. Jen se mi nelibi ta teplota. Budu dnes jeste stelovat hlavni jehlu. Uvidim na kolik se otevre. Nechci jit nejak pres pet otacek kdyz doporuceny jsou 3 otacky. Pokud by byl nekdo ochotny mi s tim pomoct byl bych velmi rad. Aspon bych se priucil jak naladit heli motor a neresit pokus omyl. Teplomer mam ten autickarsky min, max a current hodnoty a pridelany tesne pod hlavu motoru. Mozna i to bude duvod ze je na nem vyssi teplota nez treba na infra.
|
|
Nahoru |
|
|
hates
|
Napsal: ned 20.04.2014 11:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.10.2007 Příspěvky: 1222 Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
|
Tak dnes dalsi letani. Nakopnuti v pohode. Ve visu jsem mel teplotu do 90ºC a v rychlejsich letech to vystoupalo na 122ºC. Potom jsem tedy obohatil hlavni jehlou a porad stejny. Na druhy let jsem ale musel utahnout o 1/4 volnobezku protoze chcipal a nemel vubec zadny tah. V letu se kolibe ocas tak ze malo otacek. Chtelo by to alespon o 50 - 100 vic. To poresim posunuti krivky plynu. Mam jeste napriklad privirat volnobezku a v navaznosti na to otevrit lehce hlavni aby mi nestoupala teplota ale zustal mi vykon?
|
|
Nahoru |
|
|
hates
|
Napsal: ned 20.04.2014 20:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.10.2007 Příspěvky: 1222 Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
|
Tak se asi podarilo. Vecer jsem byl litat a po cca 10 min letu v krouzeni osmicek a obcas loping jsem nepresahl 82ºC to jsem mel jako max. Tak ze to vidim ze zacnu privirat hlavni jehlu a do volnobezky jiz moc sahat nebudu a pohlidam si teplotu aby mi nesla pres 100ºC.
Krivku plynu jsem zvedl o 5% ale otacek je stale malo. Dela to dost delfina. Jeste ji pripadne zkusim zvednout. Ted mam 85-80-75-80- 85
|
|
Nahoru |
|
|
hates
|
Napsal: úte 29.04.2014 19:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.10.2007 Příspěvky: 1222 Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
|
Tak nejake videa z dnesnich dvou rychlych letu Videa jsou az z druheho letu. Pri prvnim letu jsem lehce ochudil smes a jelikoz jsem nemel teplomer a v palubnim mi dosla baterka tak jsem slinou odzkousel teplotu. po skoro 8mi minutach letu se slina ani neodparila. Druha nadrz tedy jeste vic ochuzena cca o 1/4 otacky a po 6 minutach teplota takova ze slina se lehce odparovala cca 5 vterin, tak bych tipoval tak kolem 110°C coz by bylo v pohode. Byl znat i znatelny narust otacek oproti prvnimu letu https://www.youtube.com/watch?v=5PP8pgC-FKEhttps://www.youtube.com/watch?v=yxE5hk6LkUE
|
|
Nahoru |
|
|
hates
|
Napsal: pát 23.05.2014 7:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.10.2007 Příspěvky: 1222 Bydliště: Zápy - Brandýs nad Labem
|
Resim jake dat servo na ocas mam dve vytipovane a nechci davat za servo 3000, Ktere z techto by jste zvolili. Mohu k nemu pouzivat dal Gyro GY-401 a nebo to mohu napichnout na Align 3G. Ale to by se videlo na ktere jednotce by to bylo lepsi. Mam na heli obe dve. Hitec HSG-8315BH http://www.peckamodel.cz/produkt/rc-mod ... aci-rotorySavox SH-1290 MG http://www.houska-modelar.cz/shop/produ ... ts_id=3307Vcera jsem dolitaval palivo Rapico 20% a teplota na motoru mi vybehla na 155°C ale motor prezil. Potom jsem dal Rapicon 30% a mel jsem teplotu na 120°C a mohl jsem i vice obohacovat. Tak ze s mojim motorem je schudne litat pouze na 30% nitra. Sice i tak max mel nejakych 140°C ale ihned po pristani 10 min letu tam bylo nejakych 120°C. Mam zkusit vytahnout vykon motoru tak jak potrebuji hlavni jehlou ochuzenim a potom lehce obohatit na volnobezne jehle? Rad bych teplotu drzel nekde u 100°C max ve spickach nejakych 125°C.
|
|
Nahoru |
|
|
bonis
|
Napsal: pát 23.05.2014 9:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2003 Příspěvky: 1215 Bydliště: Hrádek nad Nisou
|
SH-1290MG Používám ekvivalent (Align DS 650) k plné spokojenosti na všech velkých helinách.
_________________ LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad Futaba, Spirit, iCharger
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|