Autor |
Zpráva |
TomasN
|
Napsal: pon 14.04.2014 22:28 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 10.2.2014 Příspěvky: 327 Bydliště: Černošice/Praha
|
Ahoj,
koupil jsem MT E325S jako svuj prvni "opravdicky" vrtulnik. Resim ted ale problem s vrtulkou. Po odpojeni tahla se smykatko pohybuje lehce (naklonim vrtulnik a smykatko se pohne). Kdyz ale sundam listy, posunu smykatko do krajne polohy a roztocim na otacky, na kterych letam (hl. rotor cca 2300 ot/m), smykatko se skoro vzapeti posune do cca nuloveho strihu a musim vyvynout dost velkou silu abych s nim hnul.
Rozebral jsem celou vrtulku, pouzil nove loziska z Tobexu, vymenil nektere dilu vrtulky za kov (ovládací páku, propojky - takze ted to nema takove vule jako kdyz to bylo v plastu a jak jsem psal, chodi to bez toceni krasne zlehka), ale po roztoceni se to chova stale stejne...
Nevite nekdo cim to muze byt?
_________________ TDF, TDR, Logo 600SX, Oxy 4 Max @ 3Digi, VBar Neo, Spirit, Grapuner mz-32, mx-20
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Beep
|
Napsal: pon 14.04.2014 22:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.5.2009 Příspěvky: 1035 Bydliště: Nelahozeves
|
Tipuji ohlou hřídelku vrtulky.
_________________ Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: pon 14.04.2014 23:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
Ono se to nezdá, ale servo musí taky vyvinout hodně síly, aby dostalo vrtulku z neutrální polohy. Proč to vlastně takhle zkoušíš? Začalo to nějak zlobit? Servo s vrtulkou nepohne?
_________________ Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
|
|
Nahoru |
|
|
TomasN
|
Napsal: úte 15.04.2014 0:10 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 10.2.2014 Příspěvky: 327 Bydliště: Černošice/Praha
|
Ocas trochu zlobil od zacatku. Nekmital, ale jednou zacas sebou cuknul, hlavne kdyz trochu fouklo. Myslel jsem, ze je problem v nastaveni bezpadla GT5.1. Tech parametru tam je hodne, a kdyz jsem zkousel zvysit zisk, zacal mi ocas kmitat cca +-45 stupnu, takze jsem byl rad, ze jsem pristal. Zisk jsem musel nastavit mensi, nez byi vychozi hodnoty, protoze po zastaveni z piruety (halvne na jednu stranu) zacal zase ocas takhle kmitat. Po znizeni jiz nekmital, ale kdyz trochu pofukovalo, tak byl neklidny. Minuly tyden jsem koupil Spirita. Povedlo se mi pri nastavovani znicit setove ocasne servo, tak jsem koupil Savox SH-0265MG, ocas mi ale nesel nastavit. Kmital (sice ne tak divoce jako s GT5) at jsem se ziskem gyro delal cokoliv. Dal jsem tam tedy Turnigy TGY-306G. S tim a s trochou vyladeni vrtulky (pred tim mi smykatko pri nakloneni vrtulniku zustalo na miste i kdyz jsem s nim klepal) uz ocas ve vysu nekmital, ale jednou za cas (mene nez s GT5) cuknul, zase vice ve vetru. S tim uz bych pri mem zacatecnickem letani mohl zit, ale ... Dostal jsem radu, ze smykatko vrtulku by melo chodit hladce a to i v otackach (bez listu). Tak se to ted snazim co nejlepe vyladit, aby to mechanicky bylo co nejlepsi. Ted jsem zrovna skoncil s vymenou hridele (a kdyz jsem to uz mel rozebrane, vymenil jsem i obe loziska za japonce z Tobexu), stale se to chova cca stejne. Bez toceni se smykatko pohne jen co se na nej kouknu , ale kdyz to roztocim, uplne lehce to nejde. Pokud je normalni, ze to v otackach (bez listu) nechodi lehce, tak to ted prestanu resit a zkusim jestli se projev ocasu po poslednich upravach nezlepsil. Proti predchozimu letani se ted smykatko hybe o neco lehceji a prepakovani ma mene vuli. Ale jak jsem koukal na pocasi, dostanu se k tomu az ve ctvrtek. Je tedy normalni, ze v "plnych" otackach bez vrtulkovych listu se smykatko nehybe uplne lehce?
_________________ TDF, TDR, Logo 600SX, Oxy 4 Max @ 3Digi, VBar Neo, Spirit, Grapuner mz-32, mx-20
|
|
Nahoru |
|
|
TomasN
|
Napsal: úte 15.04.2014 7:25 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 10.2.2014 Příspěvky: 327 Bydliště: Černošice/Praha
|
Jeste jsem nad tim premyslel, muze mi nektery zkuseny vrtulnikar potvrdit nebo vyvratit nasledujici uvahu?
Nevim jak se to spravne jmenuje, tak jsem to vyznacil cervene v obrazku. Pri roztoceni na cervene oznacene "chcapliky" (a asi i na spojky, kterymi je grip napojen na smykatko) pusobi odstrediva sila, takze se grip otoci do pozice, kde jsou co nejvice vzdalene od osy, tj. cca nulovy uhel nabehu. Pri hybani smykatkem musim prekonavat tuto odstredivou silu. Cim vice tocim, tim vice to pujde ztezka.
Přílohy: |
vrtulka.jpg [ 55.88 KiB | Zobrazeno 2485 krát ]
|
|
_________________ TDF, TDR, Logo 600SX, Oxy 4 Max @ 3Digi, VBar Neo, Spirit, Grapuner mz-32, mx-20
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: úte 15.04.2014 8:00 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 8.7.2011 Příspěvky: 6960 Bydliště: Písek, ČR
|
Každopádně ta odstředivá síla je ohromná. Třeba vrtuli-sklopku je to schopné držet tak tvrdě "rozpaženou", že to klidně táhne celé letadlo kolmo vzhůru a ani se stopa vrtule neochyluje ze svého směru. Typuju že jsi na to kápnul s těmi "chcaplíky" a odstředivou silou.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Beep
|
Napsal: úte 15.04.2014 9:10 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 5.5.2009 Příspěvky: 1035 Bydliště: Nelahozeves
|
zkus to ještě namazat nějakým teflonem, jediné dvě věci které by se na heli měli mazat jsou hřídele v místech kde jezdí smykátko vrtulky a deska cykliky, ne vazelínou, něčím řidším, robbe prodává olej s teflonovými vločkami , tak něčím takovým, občas je potřeba ty osky zase otřít měkkým hadrem a namazat znova. koukal jsi do smykátka, uvnitř to musí být hladké jak zrcadlo. nejlíp najdi někoho komu to chodí a zkus si to u něho při roztočené heli, vnímání síly je dost individuální. Pokud ti občas škubne bezpádlo a nedá se jít výš se ziskem, soustředil bych se na vibrace, popř na pohon, jestli třeba neomezuje regl, není někde mizerný konektor, zkus pohnout s otáčkama- zvýšit či snížit, dát jiné listy vrtulky. Roztoč heli v ruce, může lehce vrnět (jako by slabé brnění) ale nic víc.
_________________ Gaui200,Tarot450ProFBL,MinititanV2,TRex500,Raptor50,TZ-V2 Frenzy,TRex700,FutabaT-10C+nějaký letadla
|
|
Nahoru |
|
|
TomasN
|
Napsal: úte 15.04.2014 9:20 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 10.2.2014 Příspěvky: 327 Bydliště: Černošice/Praha
|
Mirne namazane to mam timhle http://www.peckamodel.cz/produkt/rc-mod ... va-loziskaVibrace jsou (hlavne po poslednich upravach) OK, bezpadlova jednotka ma jejich mereni. Problem je, ze nikoho s Mini Titanem neznam. Po poslednich upravach jsem ho jeste nemel ve vzduchu, je mozne ze ted to uz bude OK. Uvidim ve ctvrtek. Jak sem ted menil casti pak na kov, chtel jsem to udelat co nejlepe a slysel jsem, ze to ma chodit zlehka i pri otackach (bez listi). Otazkou je co to je zlehka. Jak jsem psal "uvahu" vyse, uplne zlehka (tak jako bez otacek, jenom naklopim vrtulnik a smykatko se pohne) to asi chodit kvuli asymetrii grypu nemuze a potom je otazkou, co to je zlehka a bude se to asi lisit konstrukci od konstrukce... Ve svem okoli mam jedineho znameho s T-Rex 450, tak se snim zkusim domluvit a vyzousem, abych mel srovnani
_________________ TDF, TDR, Logo 600SX, Oxy 4 Max @ 3Digi, VBar Neo, Spirit, Grapuner mz-32, mx-20
|
|
Nahoru |
|
|
baui
|
Napsal: úte 15.04.2014 9:24 |
|
Helimaniacs Brno
|
|
|
Registrován: 10.11.2010 Příspěvky: 4631 Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
|
Tomasi, tezko se to odhaduje, aniz by si to clovek osahal. Ona "velka sila" je dost relativni pojem, dokud to nema absolutni hodnotu spojenou s nejakymi jednotkami sily S timto za nami... Jsi s uvahou na spravne ceste. Smykatko se z neutralni polohy v plnych otackach nebude hybat lehce. Ty montazni vystupky pro srouby dokazi pri nejakych tech 20000rpm pusobit pomerne velkou silou a pusobi ve prospech vystredeni vrtulky. U mnoha vrtulniku je toto reseno pridanim odlehcovacich zavazi do osy cepu drzicich listy - viz napr. http://marcel.guwang.free.fr/helico/chinese%20weights.jpg. U modelu vrtulniku se to da resit napriklad delsimi srouby s pridanim podlozek a podobne, ale je s tim pomerne hodne laborovani a ve finale vic prace, nez uzitku. Tolik k nepodstatne teorii Co je pro tebe podstane je, aby ocas chodil sametove hladce z jedne krajni polohy do druhe na neroztocenem vrtulniku. Zadne treni, zadirani v krajnich polohach a podobne. Pokud mas stale tahlo vrtulky dratem, doporucim ti zmenu na 3mm uhlikovou trubicku s 2mm vnitrnim prumerem s lepenymi koncovkami MP-Jet, viz nasledujici dva obrazky: https://farm6.staticflickr.com/5503/12253186583_13d7774077_b.jpghttps://farm3.staticflickr.com/2867/12253450164_6d823a4c35_b.jpgPro velikost 450 nejsou vubec potreba ani vodici ocka na ocase. Pak to chodi absolutne hladce. Ani jedno ze serv, ktere jsi jmenoval, neni plnohodnotne vrtulkove servo a to je mozna take castecne zdrojem tvych problemu. Ten Savox je na ocase vylozene mizerny, TGY-306G se nechova taky uplne idealne, ale da se doladit do pouzitelneho stavu. Mazani te vlozky ve smykatku neni potreba - je to samomazny material. Naopak nekterymi mazivy muzes uskodit. A srovnani s T-Rexem ti nic neda, protoze ma konstrukcne jiny ocas s temi zavazimi integrovanymi primo v gripech P.S.: Vypln si bydliste, treba se najde nejaky vrtulnikar v tve blizkosti
_________________ Tom
|
|
Nahoru |
|
|
TomasN
|
Napsal: úte 15.04.2014 9:34 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 10.2.2014 Příspěvky: 327 Bydliště: Černošice/Praha
|
Diky za rady. Pri neroztocenem vrtulniku mi ted smikatko chodi uplne lehce z kraje na kraj - naklopim vrtulnik a smykatko se posune.
Jak servo na ocas je vhodne pro 450-ku? O MKS DS95i vim, ale zatim bych rad neco do cca 1000Kc...
Uvidim ve ctvrtek, mozna to ted bude OK. Jestli ne, poladim to tahlo a pripadne zkusim vyvazit gripy. Ty jsou obycejny plast a rozhodne zadne proti zavazi nemaji
_________________ TDF, TDR, Logo 600SX, Oxy 4 Max @ 3Digi, VBar Neo, Spirit, Grapuner mz-32, mx-20
|
|
Nahoru |
|
|
baui
|
Napsal: úte 15.04.2014 9:42 |
|
Helimaniacs Brno
|
|
|
Registrován: 10.11.2010 Příspěvky: 4631 Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
|
Protizavazi neres, to bylo spis pro informaci. Je potreba si s tim opravdu pomerne hodne hrat, co se tyka rozlozeni hmotnosti na jedne a druhe strane a spatnym provedenim ve skutecnosti vykony vrtulky zhorsis Zatim to zkus s tim TGY-306G. Podstatne je, aby to drzelo ve vzduchu, na zemi nic moc nezjistis. Pokud by to zlobilo, udelej to tahlo a az pak pripadne resit servo. Z levnych se da zkusit treba Align DS-425M. Jen na okraj, z toho, co popisujes jako chovani za letu, to trochu zni jako spatne nastaveny pomer P a I slozek zisku. Jenze to je potreba, aby ti ten vrtulnik nekdo poradne proletel a dal ocasu zabrat, jinak to nevyladis.
_________________ Tom
|
|
Nahoru |
|
|
TomasN
|
Napsal: úte 15.04.2014 9:53 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 10.2.2014 Příspěvky: 327 Bydliště: Černošice/Praha
|
On ten slovny popis muze byt zavadejici. Pro predstavu, pred poslednimi upravami (bylo tam jiz TGY-306G, ale smykatko melo vetsi vule a nechodilo tak lehce jako ted) se to chovalo takhle. Pokud se pamatuji, tak mirne pofukovalo. Myslim ze zisky jsou nastaveny cca spravne, nekmita to, skoro stale to drzi a pri zaseknuti z piruet to zastavi, alespon z meho pohledu, rychle bez nejakych prekmitu. Vice "neklidny" byl ocas az kdyz foukalo cca 3-4m/s, pricemz narazove to bylo vice.
_________________ TDF, TDR, Logo 600SX, Oxy 4 Max @ 3Digi, VBar Neo, Spirit, Grapuner mz-32, mx-20
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: úte 15.04.2014 10:08 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
Já na tom videu nevidím nic, co by bránilo normálnímu létání. Ale asi nejsem tak náročný, mám jenom pádlovku a takové "mikropohyby" ocasu neřeším.
_________________ Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
|
|
Nahoru |
|
|
Nakadah
|
Napsal: úte 15.04.2014 10:20 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 19.8.2007 Příspěvky: 8426
|
Me to prijde ze to je v pohode na tom videu. To me se ocas na 450ce na jednu stranu zasekne na fleku ale na stranu druhou se zasekne a pak se kousek vrati zpet. Nak
|
|
Nahoru |
|
|
baui
|
Napsal: úte 15.04.2014 10:25 |
|
Helimaniacs Brno
|
|
|
Registrován: 10.11.2010 Příspěvky: 4631 Bydliště: Brno, CZ
Blog: Zobrazit blog (4)
|
Od "v pohode" to je docela hodne daleko, ten ocas se chova desne Malo tocis. Zvedni otacky aspon na 2800, lepe 3000rpm a ustali se to. Tech tvych 2300 je na 450ku hrozne malo. Jiny problem tam nevidim Jo, a nezapomen pred tim trochu ubrat na zisku vrtulky, vyssi otacky zvysi mechanicky zisk, takze by to mohlo pekne zabzucet.
_________________ Tom
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|