Autor |
Zpráva |
Kamikaze591
|
Napsal: stř 26.03.2014 19:26 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 8.10.2013 Příspěvky: 330 Bydliště: Olomouc
|
efektivnější mi nepřijde. Minimálně na ecalcu vychází efektivnost u quadu 90% s tmotory. Pokud bych stavěl hexu, tak si tmotory nejspíš nebudu moct dovolit, a s motory multistar mi vychází účinnost 79%. Je něco co mi uchází?
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
jaroslav.falcon
|
Napsal: stř 26.03.2014 21:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.10.2012 Příspěvky: 1539 Bydliště: Kladno
|
Postav a uvidis. Ja uz postavil mraky stroju a na calc moc nedej. Vychazej z hmotnosti ktere chces zvednou. Pocitej cca 150w na 1.4 kg pri 50% zatizeni motoru pri 10 vrtuli. Pokud bude vetsi vrtule tak to bude lepsi. Potom zvol motory nejmenci aby daly dany vykon. Rozdil v motorech bude tak kolem 5% max. Efektivnejsi je nizssi napeti takze na 3s budes letat dele o proti 4s za predpokladu stejneho naboje. Navic u quad cim vic ti bude stoupat hmotnost tim podtstne vice prikonu. Vychazi to z charakteristiky motoru. Na zacatku ma motor treba kolem 10g na wat a ke konci treba 5g/watt
Treba v calcku zvetsuj vrtuli a bude ti stoupat letovy cas coz uplne neni pravda dale nebere v potaz kroutici moment motoru zda je schopen ho dat.
Velice kvalitni motory s kvalitnima loziskama je ld power. Osobne mne zpadla brada. Loziska tichocka rotor dynamicky dovazenej ze vnitr kapkama hmoty.
|
|
Nahoru |
|
|
Kamikaze591
|
Napsal: čtv 27.03.2014 8:17 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 8.10.2013 Příspěvky: 330 Bydliště: Olomouc
|
Nedávno jsem se tady ptal, proč velké hexy létají na 6S baterie. Bylo mi řečeno, že čím vyšší napětí, tím efektivnější. I v ecalcu mi to tak vychází. Když dám nějakou sestavu na 5S a potom 4S tak 4S má mnohem menší letový čas.
|
|
Nahoru |
|
|
dt
|
Napsal: čtv 27.03.2014 8:23 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2005 Příspěvky: 1151 Bydliště: Hlučín, CZ
|
Vyssi napeti = nizsi proud pri stejnem prikonu = mensi ztraty na vedeni a konektorech a regulaci. Proto.
|
|
Nahoru |
|
|
dt
|
Napsal: čtv 27.03.2014 8:30 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2005 Příspěvky: 1151 Bydliště: Hlučín, CZ
|
Kamikaze591 píše: Je nějaký důvod jít do hexy? Opravdu při výpadku jednoho motoru dokáže přistát? Já si říkám, jestli není lepší použít kvalitní komponenty do quadu než jít do hexy s omezeným rozpočtem a něco šetřit na komponentech. Na youtube jsou videa, kde s hexou bez jednoho motoru i letaji. Ale taky jsou tam videa, kdy za podobnych situaci havaruji. Zalezi na okolnostech. Obecne lze rict, ze s quadem to zapichnes na 100% ale s hexou se zpravidla da nouzove pristat. DJI tvrdi, se Naza je v te situaci dokonce i riditelna (se zapnutym IOC). Dost zalezi na konkretni konstrukci, zatizeni, velikosti vrtuli apod. Chces-li mit jistotu, tak je treba to vyzkouset. Porid si rc spinac, protahni pres nej signal k jednomu reglu a za letu pomoci tx ho vypni. A uvidis. Kdyz budes mit dost vysky, tak ho muzes pak zase v pripade nouze zapnout.
|
|
Nahoru |
|
|
jaroslav.falcon
|
Napsal: čtv 27.03.2014 9:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.10.2012 Příspěvky: 1539 Bydliště: Kladno
|
dt píše: Vyssi napeti = nizsi proud pri stejnem prikonu = mensi ztraty na vedeni a konektorech a regulaci. Proto. to je pravda, ale klesne ti g/w, takže při stejném náboji (ne kapacitě) jsi na tom lépe s nižším napětím. proč to tak je, to nevím, ale zajímal by mně důvod. Informace je ověřena několika měřeníma v různých konfigurací. je ta dáno asi U=IxR a je horší proměna na tah vrtule ??
|
|
Nahoru |
|
|
dt
|
Napsal: čtv 27.03.2014 10:55 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2005 Příspěvky: 1151 Bydliště: Hlučín, CZ
|
jaroslav.falcon píše: jeho nezajím příkon, ale množství energie, které potřebuje na vis. Nebo aspoň u mně to tak je Na vis samozřejmě potřebuješ příkon i energii, nečekaně. Příkon potřebuješ, aby to viselo. Energii potřebuješ, aby to viselo požadovaně dlouho.
|
|
Nahoru |
|
|
dt
|
Napsal: čtv 27.03.2014 11:00 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2005 Příspěvky: 1151 Bydliště: Hlučín, CZ
|
jaroslav.falcon píše: to je pravda, ale klesne ti g/w, takže při stejném náboji (ne kapacitě) jsi na tom lépe s nižším napětím. Pokud chceš letět stejně dlouho, musíš při nižším napětí zase pro změnu přidat mAh. Dalo by se to přirovnat k tomu, že sadu původně 6S zapojíš jako 3S2P. Těžká je stejně, energie stejně, napětí poloviční. Ale s nižším napětím máš menší otáčky, takže dáš větší vrtuli (máš větší proudy). Pokud ti to za této konfigurace letí déle, tak jenom proto, že použíté větší a pomalejší vrtule jsou více efektivnější, než kolik jsi nabral ztrát větším proudem. Jinak to neumím vysvětlit.
|
|
Nahoru |
|
|
jaroslav.falcon
|
Napsal: čtv 27.03.2014 12:34 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.10.2012 Příspěvky: 1539 Bydliště: Kladno
|
6S vs 3s2P ano to je stejný náboj.
ale pokud budu mít motor, který mohu provozovat např na 3S a 4S a stačí my otačky na 3S tak je efektivnější varianta , ale pro stejný náboj musím navýšit kapacitu aby se rovnala náboji na 4S.
|
|
Nahoru |
|
|
jaroslav.falcon
|
Napsal: čtv 27.03.2014 12:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.10.2012 Příspěvky: 1539 Bydliště: Kladno
|
jasně , že tam bude příkon ale důležitý je výkon a z toho plyne kolik zvedna na watt gramu. v konfiguraci 3s a 4s to muže být klidně až 2g rozdílu
|
|
Nahoru |
|
|
jaroslav.falcon
|
Napsal: čtv 27.03.2014 12:58 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.10.2012 Příspěvky: 1539 Bydliště: Kladno
|
ještě jednoduše. platí pro jeden typ motoru, který lze provozovat např 2s-4s se stoupajícím napětím klesá účinnost.
proč? to nevím.
|
|
Nahoru |
|
|
Troll
|
Napsal: čtv 27.03.2014 13:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.5.2008 Příspěvky: 2997 Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
|
dt píše: ....Pokud chceš letět stejně dlouho, musíš při nižším napětí zase pro změnu přidat mAh. Dalo by se to přirovnat k tomu, že sadu původně 6S zapojíš jako 3S2P. Těžká je stejně, energie stejně, napětí poloviční. Ale s nižším napětím máš menší otáčky, takže dáš větší vrtuli (máš větší proudy). Pokud ti to za této konfigurace letí déle, tak jenom proto, že použíté větší a pomalejší vrtule jsou více efektivnější, než kolik jsi nabral ztrát větším proudem. Jinak to neumím vysvětlit. Vysvětluješ to velice správně. Tady je zásadní jedna věc. Stejný motor na vyšší napětí MUSÍ mít menší vrtuli. A menší vrtule má nižší účinnost. Proto je třeba při uvažovaném vyšším napětí použít motor s nižším KV, aby bylo možno použít stejně velkou vrtuli. Není správné použít stejný motor pro 3S i 4S.Nebo přesněji - motor se stejným KV. Pak se efekt lepší účinnosti vysokonapěťového setupu projeví. Jinak se to spíš zhorší. Je to třeba posuzovat v souvislostech.
|
|
Nahoru |
|
|
jaroslav.falcon
|
Napsal: čtv 27.03.2014 13:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 8.10.2012 Příspěvky: 1539 Bydliště: Kladno
|
ja to provozuji na motorech 750 KV vrtule 10x4.5. létám 3s i 4s. stejný motor stejná vrtule. Pro můj kopter stačí 3S a 4S používám na divočinu, ale mohu ji použit i na klid. V tomto případě platí co jsem psal výše.
pokud použiji motory s 920kv a stejné vrtule a 3S tak účinnost stoupne cca o 8% to už si přesně nepamatuji.
podívejte se na stránky T motor nebo rc timer, u některých motorů je udávaná účinnost g/w při stejné vrtuli a různém napětí.
|
|
Nahoru |
|
|
dt
|
Napsal: čtv 27.03.2014 14:22 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2005 Příspěvky: 1151 Bydliště: Hlučín, CZ
|
Troll píše: ... Jo, to by odpovídalo mé zkušenosti: 1. quad, 3S 5000mAh, 1200kV, 8x4,5", 1,2kg = 15 minut letu 2. hexa, 3S 5000mAh, 920kV, 10x4,5", 1,6kg = 15 minut letu
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|