Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1694 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 113  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 20.03.2014 8:32 
Mazák
Mazák

Registrován: 25.3.2012
Příspěvky: 912
bonis píše:
Stabilizace
Zachrana Normal (heli vzdy rotorem nahoru a stoupa podle nastaveneho kolektivu)
Zachrana Akro (heli se srovna tam, kam je to bliz a vyrazi hore)

Toto se nastavuje v zalozce zachrana, spolu s velikosti a smerem kolektivu a prioritou kniplu pri zapnute zachrane.


Aha, takze nelze zaroven mit stabilizaci a zachranu...

_________________
Text meho prispevku nemusi nutne odpovidat tomu, co jsem zde napsal ...


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.03.2014 8:54 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Podle mě je to hra slov. Stabilizace = záchrana, jenom má víc variant nastavení. Tak je to u HCX a BD, u Spirita se to bude lišit jenom těžko. Řada lidí si to vysvětluje špatně, někdo má stabilizaci za srovnání heli z náklonu do roviny a záchranu až za následné stoupání vzhůru. Přitom k tomu dochází zároveň. Bez fáze stoupání ten systém ale hodně redukuje efektivitu a jaksi pozbývá smysl :-)

Nastavovat se toho dá aspoň v HCX /BD víc včetně toho zda a kolik můžu do stabilizace/záchrany zasahovat či nikoliv. To bude u Spirita určitě také.

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.03.2014 8:57 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Má Spirit volný slot pro napájení - například druhý kanál od Jive - tedy ne z přijímače ?

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.03.2014 9:00 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 15.12.2011
Příspěvky: 371
Bydliště: Olomouc
Když použiješ S. Bus nebo satelity, tak má. Teda podle toho co jsem se dočetl v manuálu.

_________________
KDS AGILE 5.5 (SPIRIT), KDS AGILE 7.2 (SPIRIT PRO) , TARANIS X9D+,Futaba T8FG


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.03.2014 9:33 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 30.10.2012
Příspěvky: 159
Bydliště: Zlín
Dle manuálu nejspíš ne. Ono by to nebylo špatné,kdyby tam byl jeden slot navíc třeba pro buffer pack,nebo slave z Kontroniku...

Ja mam treba tedka v brzpadle Slave a jeste pro jistotu zalozni buffer pack.

_________________
Goblin 700 3Digi, Goblin 380 3Digi, NeXt RC
Futaba T14SG


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.03.2014 9:46 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
Slave mam zapojene do Spirita, Master do prijimace. Propojeni S-Bus mezi prijimacem a Spiritem. To take vede napajeni. Buffer Pack se da zapojit do prijimace nebo pres V-kabel nekam k servu. Takove zapojeni pouzivam uz dele i u jinych bezpadel.
Slot navic se asi nepovede. Neni duvod.
Hlavne nezkousejte poslat napajeni do konektoru SYS a AIL/PIT/ELE. !!!

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.03.2014 9:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1215
Bydliště: Hrádek nad Nisou
Takže, stabilizace je použitelná třeba pro srovnání a udržení heli ve visu, nikam nebude stoupat, nebo klesat, pokud nebudeš chtít. Řídí pouze cykliku.
Záchrana řídí i kolektiv, tzn nastavíš třeba 70% v záložce záchrany a po její aktivaci se ihned po srovnání do roviny nastaví stoupání na 70% nastaveného maxima kolektivu.
Nastaveného maxima v základnim nastavení jednotky.

Stabilizace je tedy podle mne (a opravte mne, pokud tohle chápu špatně) třeba pro předvádění maket, kdy se heli stále snaží rovnat do vodorovného stavu, nebo visí na místě a pilot jen otáčí kolem své osy a kontroluje výšku nad zemí.

Jinak jde samozřejmě i při zapnuté stabilizaci/záchraně řídit kolem všech os.
Nastavuje se i priorita kniplů, což je, kolik ti dovolí kecat do řízení.

Co se týče volného kanálu pro napájení.
Při použití S-BUS je k dispozici AUX.
Při klasickém přijímači jdou tři kabely z přijímače do Spirita.
Dva z nich vedou i napájení, třetí vede tři signální kábly, stejně jako třeba Microbeast.
Pokud chceš slave do Spirita, vytáhni z jednoho z těch dvou konektorů ve Spiritu + a - piny a zastrč tam piny + a - od kabelu slave z reglu.
Toto jsem používal už u Beasta a tady to jde taky.

_________________
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.03.2014 9:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1215
Bydliště: Hrádek nad Nisou
Starší fotka z LA při zapojení S-BUS.
Master je v přijímači, Slave v konektoru AUX ve Spiritu.


Přílohy:
20140320_095234.jpg
20140320_095234.jpg
[ 85.14 KiB | Zobrazeno 2253 krát ]


_________________
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger
Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.03.2014 10:29 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
bonis : s tou terminologií stabilizace / záchrana jsi to popsal přesně. U maket by to člověk měl být schopnej uřídit sám ale budiž, mám tam slušněj tahák :-) V soutěžích určitě zakázaný...........

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.03.2014 10:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.6.2008
Příspěvky: 4042
Bydliště: Děčín
Obrázky: 0
Tomáši , mohl bys prosím v krátkosti popsat vývoj a výsledek jednání toho sporu s captronem ohledně záchrany , jak jste dospěli ke smíru a za jakých podmínek? Díky.
Každopádně gratuluji k úspěšnýmu dotáhnutí až k produkční verzi, super!

_________________
Frsky X10S Carbon
Heliny od Mikada, fpv race koptéry a trochu F3K


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.03.2014 10:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1215
Bydliště: Hrádek nad Nisou
Ja bych take asi spolehal spise na svoje ruce a mel nastavenou radeji zachranu pro pripad nouze.
Nepoletim treba tak hezky, jako se satbilizaci, ale mam pro strycka prihodu pomocnika, kterej mi zachrani heli. Takhle bych to videl ja.

Jinak co se tyce zachrany, uz si skoro nepamatuju, kdy jsem ji cvaknul z nutnosti.
Cvaknu ji tak zhruba dvakrat za let, ale to jen pri testovani. Jako berlicku napsled, kdyz jsem letal couvacky a nejak se mi stalo, ze se ritim na auto, tak to byla jistota. Treba bych to vybral, ale riskovat novy auto se mi nechtelo.
Na druhou stranu ve Fusionu 550 mam padlovku a nejak mi to furt nejde.
To vedomi, ze kdyz to prezenu, nic uz mne nespasi mne strasne brzdi v rozletu.
Tolik k potrebnosti zachrany. Pro mne je to jen jistota v hlave, rozhodne ani tak zbytecne neriskuji.

_________________
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.03.2014 11:18 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 31.8.2009
Příspěvky: 5078
Bydliště: Praha 6
Záchrana je vynikající vynález. Minimálně "pro slabší povahy" :-). Dnes už to využiju málokdy ale mám to dobře zafixovaný rychle aktivovat. Při 3D lítání nebo akro mi občas zachrání nemalé finance, hodiny šroubkování a vztek nad vlastní blbostí. Máloco se v modelařině oplatí pořídit s takovou mírou efektivity.

Většině lidí dá tahle vymoženost určitý klid pro lítání a hlavně šanci zkoušet a naučit se - nadto výrazně rychleji - nové prvky i jinak než na simulátoru. Ze začátku mi to přišlo jako malý podvod. Pravda je, že to co člověk nakonec zvládne, to umí díky svým schopnostem protože ani vteřinu neřídí jednotka ve fázi zamýšleného obratu model sama.

Pro ten klid jsem si to nakonec pořídil i do makety Hughese. Ne pro tu stabilizaci, jenom pro záchranu modelu který stál hodně financí a času. Vyplatí se to i kdyby to mělo zachránit jedinej špatnej moment za několik let provozu. Víme dobře, že pády nejsou otázkou jestli ale kdy - tedy pro většinu smrtelníků a průměrně nadaných adeptů :-)

_________________
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.03.2014 13:20 
Mazák
Mazák

Registrován: 25.3.2012
Příspěvky: 912
stabilizace ma vyhodu pri uceni prvku litani v rovine pozadu, v invertu, piro osmicek...

_________________
Text meho prispevku nemusi nutne odpovidat tomu, co jsem zde napsal ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.03.2014 17:28 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 29.12.2009
Příspěvky: 1357
Nejake video z fungovani zachrany jsem udelal, bohuzel zatim jen velmi provizorni.
Snad tam pujde neco videt ;) Zajimalo by me, jestli bych se po podobnych manevrech mohl spolehnout na zachranu i u konkurence.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

_________________
Spirit System


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20.03.2014 19:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 30.4.2003
Příspěvky: 1215
Bydliště: Hrádek nad Nisou
Lada1 píše:
stabilizace ma vyhodu pri uceni prvku litani v rovine pozadu, v invertu, piro osmicek...

Mužeš mi to prosím trochu rozepsat?
To jako, že lítám třeba couvaný osmičky a v okamžiku, kdy si nejsem jistej, tak to cvaknu a ono se mi to srovná?
Nebo to mít zapnutý pořád a ve chvíli, kdy pustim kniply, tak se to srovná?
Kdybych řekl, že tyhle prvky umim, hooodně bych lhal a je pravda, že záchrana je mi platná pouze tehdy, když už se to vážně sipe k zemi a já nevim co s tim.
Možná, že by ta stabilizace byla vážně lepší, alespoň na trénování těchto prvků.
Nějaká pomoc by se určitě šikla. :oops:

_________________
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1694 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 113  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz