Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 654 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 44  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku
PříspěvekNapsal: pát 28.02.2014 22:21 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 5.5.2003
Příspěvky: 227
Bydliště: Hradec Králové
Nevím, jestli je to náhoda či osud, ale nechal jsem se vyhecovat na kovovou hlavu vrtule. S plastovou orig. hlavou se mi za 1,5 roku nepodařilo přerazit vrtulový list ani na jedné ze 2. F-45 s plastovým vrškem, ani při festových ranách o zem. Za uplynulý týden, včetně dneška jsem přerazil 2 listy, na druhé s plastem se nic nedělo při zhruba stejných peckách. Zkoušeli jsme dopřednou rychlost při větru 3-5m/sec, je to dost šupec ale v jisté rychlosti se helina stane neovladatelnou, trochu jsem si to snažil teoreticky zdůvodnit. Rotor točí zhruba 1800 ot/min, což je obvodová rychlost zhruba 160km/hod. V polovině listů, potřebné pro vztlak 80 km/hod. Ta vrtule se točí při pohledu shora doprava, tudíž na levé straně se bude sčítat rychlost vrtule s dopřednou rychlostí a tím i roste vztlak, na straně levé se tyto rychlost odečítají a vztlak se sníží natolik, že je tlamou v zemi. :D Platí to i o skutečných vrtulnících, které mají mezní rychlost obvykle 200-300km/hod, jedna z nejrychlejších je ruská Mi-24-330 km/h, ale už má trochu na zbraňovém závěsníku nosné plochy. Pokud chcete F-45 dost spolehlivě pomlátit, zkuste maximální dopřednou rychlost a nezapomeňte si přičíst protivítr. Pokud se vám nerozkmitá, je to dost fofr, ale občas se jí to nelíbí. :D


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku
PříspěvekNapsal: ned 02.03.2014 17:32 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 5.8.2007
Příspěvky: 39
Bydliště: Ostrava -Kr.Pole
Jestli to kolego nebude tím Tvým silnějším motorem.
Letu zdar.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku
PříspěvekNapsal: ned 02.03.2014 17:50 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 5.5.2003
Příspěvky: 227
Bydliště: Hradec Králové
Ten silnější motor by se projevil až tehdy, kdyby se na něj dal větší pastorek a snahou z něj vyrazit 450W, co by měl umět, ale to by F-45 asi nepřežila, takto se z něj tahá podobný výkon, jako z EH-200, jen s vědomím větší rezervy a asi i účinnosti.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku
PříspěvekNapsal: ned 02.03.2014 21:10 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 23.1.2014
Příspěvky: 29
Bydliště: Plzeň
Ahoj piloti. Tak jsem dnes zkusmo složil tu elektrárnu :lol: . Na stole bez vrtulí to maká. Opravdu velké díky patří Srabsrabovi za flešnutí zadního ESC! Bez něho bych to dával dohromady těžko. Akorát jsem si všiml, že když dám plyn zpět na 0%, zadní motorek tak 5s ještě běží na malé otáčky (10x po sobě a pak najednou třeba 2x po ubrání zastavil hned). Když jsem s plynem na půlce a vezmu vrťase do ruky, tak na jednu stranu tlačí proti jak má a na druhou stranu se nezastaví zadní motor úplně jako s původním SS motorem. Opět zase běží na malé otáčky. ESC jsem připojil přímo na G-fet. Myslím že to bude tím mínusem na braným na fetu. Může poradit někdo zkušenější? :wink:

_________________
Colibri V4.5, EasyCopter V6, Mjx F-45,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku
PříspěvekNapsal: pon 03.03.2014 13:25 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 5.5.2003
Příspěvky: 227
Bydliště: Hradec Králové
nyknyk píše:
Jestli to kolego nebude tím Tvým silnějším motorem.
Letu zdar.

V tom případě nevím, jak si vysvětlit to, že 300. motor byl namontován mnohem dřív, než kovová hlava a nic se nedělo. :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku
PříspěvekNapsal: pon 03.03.2014 20:13 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 23.1.2014
Příspěvky: 29
Bydliště: Plzeň
Tak jsem to složil nahotovo. Otestováno ve visu doma a parádní. Pak jsem to při otáčení málem prasknul do televize, tak další testování bude až venku :lol: .
Příloha:
IMG_20140303_184707.jpg
IMG_20140303_184707.jpg
[ 113.19 KiB | Zobrazeno 4070 krát ]


Příloha:
IMG_20140303_184632.jpg
IMG_20140303_184632.jpg
[ 128.37 KiB | Zobrazeno 4070 krát ]

Příloha:
IMG_20140303_184621.jpg
IMG_20140303_184621.jpg
[ 130.64 KiB | Zobrazeno 4070 krát ]

Příloha:
IMG_20140303_184546.jpg
IMG_20140303_184546.jpg
[ 111.88 KiB | Zobrazeno 4070 krát ]


_________________
Colibri V4.5, EasyCopter V6, Mjx F-45,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku
PříspěvekNapsal: úte 04.03.2014 15:01 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 15.1.2014
Příspěvky: 34
Bydliště: Křelovice u Pelhřimov, Vysočina
Můžu poprosit na odkaz na ten motorek a vrtulku ideálně mimo čr? Já mám zatím jen regulátor od srabsrab. Vím o tom zatím jedno, je to placatý a kouká z toho spousta kabelů.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku
PříspěvekNapsal: úte 04.03.2014 15:20 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 23.1.2014
Příspěvky: 29
Bydliště: Plzeň
Vše podrobně popsáno dříve v tomto tématu. Viz : http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=102&t=48222&start=1410. A ESC máš ;-)

_________________
Colibri V4.5, EasyCopter V6, Mjx F-45,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku
PříspěvekNapsal: úte 04.03.2014 16:28 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 24.2.2013
Příspěvky: 305
hafieror píše:
Můžu poprosit na odkaz na ten motorek a vrtulku ideálně mimo čr? Já mám zatím jen regulátor od srabsrab. Vím o tom zatím jedno, je to placatý a kouká z toho spousta kabelů.


uplne jednoduse ..... 3 stejne tluste draty patri do motoru (smer otaceni se meni prehozenim libovolnych 2 z nich)
dva tluste draty.... cervenej na + baterky, cernej na - baterky
konektor se 3mi draty(vsechny slabe) ustrihnout .... cerny a cerveny zaizolovat ... bily pripajet na tranzistor k prijimacove desce, jak tomu bylo jiz milionkrate popsano a vyfoceno ...

vrtulka se bud prevrta originalni ... nebo se koupi nejlepe turnigy 6x4E odolna ci jakakoliv jina doporucovana k motorou 2211 2300kv


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku
PříspěvekNapsal: úte 04.03.2014 18:10 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 15.1.2014
Příspěvky: 34
Bydliště: Křelovice u Pelhřimov, Vysočina
Děkuji a omlouvám se za zbytečný dotaz. Podíval jsem se do své wiki a mám tam k tomu všechny odkazy na zde zmiňované. Když jsem to tu pročítal celý, tak jsem si zapisoval to důležité a jak je vidět, tak jsem to úspěšně zapomněl.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku
PříspěvekNapsal: úte 04.03.2014 18:42 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 5.5.2003
Příspěvky: 227
Bydliště: Hradec Králové
Vrtuli na tento motor použij 6/3, nebo 3list 5/3. 6/4 a ta originální ti budou zbytečně žrát víc proudu a vše zatěžovat, ta orig. je naprosto nevhodná, použít jen v krajním případě.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku
PříspěvekNapsal: úte 04.03.2014 18:44 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 23.1.2014
Příspěvky: 29
Bydliště: Plzeň
hafieror píše:
Děkuji a omlouvám se za zbytečný dotaz. Podíval jsem se do své wiki a mám tam k tomu všechny odkazy na zde zmiňované. Když jsem to tu pročítal celý, tak jsem si zapisoval to důležité a jak je vidět, tak jsem to úspěšně zapomněl.

To nejsi první, já na tom jsem občas stejně. Ono pamatovat si 104 stran... :wink:

_________________
Colibri V4.5, EasyCopter V6, Mjx F-45,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku
PříspěvekNapsal: úte 04.03.2014 18:51 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 5.5.2003
Příspěvky: 227
Bydliště: Hradec Králové
Chlapi, tady si můžete ještě 215 stránek přidat, je to hotový román. :wink:
http://www.modelarske-forum.cz/viewtopi ... tart=14100


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku
PříspěvekNapsal: stř 05.03.2014 0:40 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 15.1.2014
Příspěvky: 34
Bydliště: Křelovice u Pelhřimov, Vysočina
Modelářské fórum mám taky komplet přečtené, to jsem četl jako první, pak jsem přečetl toto a sleduji obě. Jinak já jsem dneska začal předělávání na stříďák hlavní motor. Použil jsem originál set, protože jsem manuální o cem svědčí i to, že v návodu na http://www.rcnoviny.cz/2013/03/stridavy ... -mjx-f-45/ píšou že předělání trvá zhurba 1,5 hodiny. No já teď po 3 hodinách skončil a to jsem před krokem přiletovat drát. Pro mě nadlidskej úkon.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku
PříspěvekNapsal: stř 05.03.2014 1:53 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 24.2.2013
Příspěvky: 305
hafieror píše:
....přiletovat drát. Pro mě nadlidskej úkon.


Pak zbyva uz jenom "cokolada"(svorkovnice) :wink:
Pro hardcore soudruhy (nezkazene novodobou konzumni bezpecnou civilizaci) poslouzi samozrejme oblibena zkrutosvorka, ktera je zdarma...

Tedy stavajici pripojeni od konektoru k desce "rozpojit" nekde v pulce a pripojit pres cokoladu nebo zkrutosvorky dalsi odbocku k regulatoru 8)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 654 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 44  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz