chocho
|
Napsal: sob 22.02.2014 0:50 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 12.4.2011 Příspěvky: 37
|
Sofin píše: Samotné zatížení gimbalem a podvozkem je pro motor v pohodě, jedinou kritickou fází kdy může dostat pořádně zabrat je přistání koptery. Už jsem v obraze. Jedině co mě napadá, ale nevím jestli to umí gimbal jednotka, že by se 3osa na přistaní vypnula, nebo přepnula a gimbal by se vzápětí otočil do výchozí polohy. Tam by pak byly na pevno k vrtulníky přidělány opěrné nohy které by hrubější přistaní podržely. Další možnost hodit tlumiče do přistávacích noh, ale to je zbytečná váha navíc. Tet mě napadla další možnost Zkusím to načrtnout, jestli to je vůbec možné.
|
|
Nahoru |
|
|
chocho
|
Napsal: sob 22.02.2014 1:22 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 12.4.2011 Příspěvky: 37
|
Tak to mám vyřešený na otáčení to nebude mít žádný vliv a při přistání se to jenom zmáčkne a už se to opře. Motor to ani nepocítí a bude v bezpečí. Diky Sofine
|
|
Nahoru |
|
|
ditri
|
Napsal: sob 22.02.2014 4:17 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 4.7.2013 Příspěvky: 130
|
jen pro zajimavost. kamarad dela v produkci reklam ve studiich na mallorce. bavil jsem se s nim o nataceni quady. a rikal mi - prijeli nemci rozeskladaly obrooovsky vrtulnik o 8vrtulich vzali si nehorazne penize a zabery staly za houby. prijeli nejaci borci ze spanelska rozeskladali si quad copteru a zabery uplne paradni....zrejme to jen o poctu vrtuli nebude...
|
|
Nahoru |
|
|
Sofin
|
Napsal: sob 22.02.2014 9:48 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 26.8.2013 Příspěvky: 594 Bydliště: Jižní Morava, kousek od Strážnice :-) Obrázky: 6
|
ditri píše: jen pro zajimavost. kamarad dela v produkci reklam ve studiich na mallorce. bavil jsem se s nim o nataceni quady. a rikal mi - prijeli nemci rozeskladaly obrooovsky vrtulnik o 8vrtulich vzali si nehorazne penize a zabery staly za houby. prijeli nejaci borci ze spanelska rozeskladali si quad copteru a zabery uplne paradni....zrejme to jen o poctu vrtuli nebude... Samozřejmě to o počtu vrtulí není. Nejvíc záleží na pilotovi a kameramanovi Co se konstrukce týká, mám pocit že quad má vyšší účinnost než hexa. Ale pokud chceš dosáhnout s quadem stejnou nosnost jako s hexou nebo oktokopterou, tak tě to vyjde mnohem dráž.
|
|
Nahoru |
|
|
chocho
|
Napsal: ned 23.02.2014 21:48 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 12.4.2011 Příspěvky: 37
|
Otázka na baterie, 2 kusy 6s 30C baterii by měli být v pořádku? http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... ouse_.htmlMam kouknout po větším vybíjecím proud? 30C s 11 600mah by mělo stačit až až, ale rád se poučím. Časem by jsem to viděl na Gens ace, ale pořizovací cena je poněkud někde jinde .
|
|
Nahoru |
|
|
Sofin
|
Napsal: pon 24.02.2014 0:18 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 26.8.2013 Příspěvky: 594 Bydliště: Jižní Morava, kousek od Strážnice :-) Obrázky: 6
|
chocho píše: Otázka na baterie, 2 kusy 6s 30C baterii by měli být v pořádku? http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... ouse_.htmlMam kouknout po větším vybíjecím proud? 30C s 11 600mah by mělo stačit až až, ale rád se poučím. Časem by jsem to viděl na Gens ace, ale pořizovací cena je poněkud někde jinde . A co to vlastně nakonec stavíš? quad nebo hexu? 30C by bohatě stačilo i se singl baterií, pokud budou dvě paralelně tak není co řešit. P.S. pochlub se obrázkem, jak jsi to vyřešil s tím gimbalem a podvozkem
|
|
Nahoru |
|
|
chocho
|
Napsal: pon 24.02.2014 21:49 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 12.4.2011 Příspěvky: 37
|
Sofin píše: A co to vlastně nakonec stavíš? quad nebo hexu? 30C by bohatě stačilo i se singl baterií, pokud budou dvě paralelně tak není co řešit. P.S. pochlub se obrázkem, jak jsi to vyřešil s tím gimbalem a podvozkem Nakonec udělám Hexu když už tak už, ale spon můžu vozit třeba hodně baterii. Přemýšlím že budu počítat se 2ks baterii ale popřípadě s možností zapojení i 3packy baterii paralelně. Ještě musím dodělat šasy na rozvržení wookong a rozložení váhy baterii a různých věcí. Koukej na stránky, tam se to bude objevovat https://www.facebook.com/RCVision.FPV?ref=hl
Přílohy: |
7.JPG [ 40.75 KiB | Zobrazeno 1443 krát ]
|
8.JPG [ 47.36 KiB | Zobrazeno 1443 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
chocho
|
Napsal: úte 25.02.2014 12:49 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 12.4.2011 Příspěvky: 37
|
Troll píše: Hodně baterek najednou vozit netřeba. Na naprostou většinu aplikací je lepší udělat více kratších letů jako jeden dlouhý. Deset minut na let je akorát tak dost. Odpočine si copter i pilot. Zkontroluje se, co se natočilo a jede se znova ( a lépe ) pokud je třeba. A když není třeba vozit kilo a půl baterek, celý copter se jaksi poněkud zlevní. Takže pokud k tomu nemáš speciální důvod,doporučuji nevozit zbytečnou zátěž. Tak zůstanu jenom u dvou baterek to se pak uvidí jakou budou mít motory rezervu ve výkonu, ale předpokladám že dostatečnou na to by to letělo i bez jenoho motoru.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: ned 23.03.2014 9:52 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.6.2008 Příspěvky: 6038 Bydliště: Praha ČR
|
K té debatě na téma quad či hexa bych měl jisté vlastní zkušenosti, které mluví spíš pro quad... Zaprvé k výpadku motorů - letos v zimě jsem (já vůl) něco ladil na takovém menším quadu s plastovými vrtulemi a jedna mi ulítla. Budete se divit, ale výsledkem nebyla zas tak velká rána, sice quad se třemi motory podle očekávání neletěl, ale zbylé motory docela snaživě dorovnávaly, takže výsledkem byla taková "plochá spirála" s "žuchnutím" naplacato a téměř bez poškození. Co jsem viděl u hexacopterů, tak teoreticky by si měly bez jednoho motoru poradit, ale v praxi to leckdy spíš vypadalo dost podobně jako u mého quadu... Mimochodem, výpadek motoru za letu jsem zažil za dva roky snad jen jednou a to byly mé první pokusy, kdy jsem měl hodně zprasenou instalaci a patrně upadl jeden kabel, jinak naprosto bez problémů, až do zmíněného roztržení vrtule.
Další zkušenost - docela dlouho jsem používal hexacopter (velikost zhruba DJI 550), ale musím říct, že jsem úplně nadšen nebyl. Přišlo mi, že ty dva motory navíc přinesly spíš o třetinu víc problémů než přínosů a vyvztekal jsem se více, než u mých dvou podobně velkých quadů dohromady. Netvrdím, že to nelétalo, jen prostě jsem neměl pocit nějakého přínosu, zato dopady zvýšení "bodů selhání" jsem vnímal dost jasně. Nemohu si pomoci, ale pro létání s kamerami a foťáky zhruba do velikosti mirrorless (Nikon 1 J1, Sony Nex) bych se quadu vůbec nebál, momentálně řeším nový stroj a jsem prakticky rozhodnutý jít do Tarot 650, tedy "lepší quad". O více vrtulích bych uvažoval až pro větší DSLR, ale pak bych už přemýšlel o octa. Jak tu padlo, u octa už má smysl pátrat i po lepších reglech, které víc komunikují, pak je ve spojení s dobrou řídící jednotkou reálné, že bez jednoho, výjimečně i dvou motorů normálně letí dále plně řízeně, nejde jen o "měkčí přistání".
|
|
Nahoru |
|
|
Kamikaze591
|
Napsal: sob 29.03.2014 14:42 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 8.10.2013 Příspěvky: 330 Bydliště: Olomouc
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|