Autor |
Zpráva |
zdeno
|
Napsal: ned 16.02.2014 10:09 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 11.10.2012 Příspěvky: 99
|
[quote="jyrry"]jasné, ale zkušenosti z CL nelze tak úplně přenést do RC; příklad halového CL GeeBee - jako CL je to super nástroj, ale jako RC se to chová velmi "divně"... Jasné, Igor navrhoval GB akoCL a u toho potrebuješ aby ťahal do lán. Ako RC sa bude chovať asi tak že v nožáku "nebude potrebovať smerovku" ak by som ho mal ako RC asi by som na začiatok testol posunúť krídlo voči trupu trochu dopredu. Ivan Čáni bol na svoju dobu aj celkom dobrý pilot RC Na včerajšom stretnutí halových CL bol jeden RC čo sa na GB ani trochu nepodobá
Přílohy: |
vcera.jpg [ 81.08 KiB | Zobrazeno 2092 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
HonzaS
|
Napsal: ned 16.02.2014 17:36 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Nejsem si jistý, jestli se dá srovnávat F3P a F2B. Skoro bych řekl, že ne
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
zdeno
|
Napsal: ned 16.02.2014 20:40 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 11.10.2012 Příspěvky: 99
|
HonzaS píše: Nejsem si jistý, jestli se dá srovnávat F3P a F2B. Skoro bych řekl, že ne Pokial si F2B nelietal a neplánuješ lietať tak ťa to ani trápiť nemusí. Tvoj dotaz bol: jestli muchlat, nebo nemuchlat. Zeptám se odborníků a dám vědět. Môj osobný názor je že najlepší mylar je EPP, tým netvrdím že si niekedy mylarový eroplán nepostavím. Ak sa stretneme v Třebíči, tak si to moje EPP môžeš vyskúšať
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: ned 16.02.2014 21:13 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Zdeno, oni tam ten Mylar davaji kvuli hmotnosti, nahrazuji tim depron v dirach :-) Z epp to sice bude mit vhodnejsi obtekani, ale hmotnost to zabije... P.S. to kridlo dopredu uz jsem posunul, trup orezal o dobrych 10%, cekam uz jen na serva..
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
zdeno
|
Napsal: ned 16.02.2014 22:07 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 11.10.2012 Příspěvky: 99
|
jyrry píše: Zdeno, oni tam ten Mylar davaji kvuli hmotnosti, nahrazuji tim depron v dirach Z epp to sice bude mit vhodnejsi obtekani, ale hmotnost to zabije... P.S. to kridlo dopredu uz jsem posunul, trup orezal o dobrych 10%, cekam uz jen na serva.. Prečo by EPP malo zabiť hmotnosť, je to otázka konštrukcie, pozri si tu aké to má rozpätie a hmotnosť: http://www.yourepeat.com/watch/?v=CXAqw7YvhZ4Na tom GB by som možno ešte o 10-20% zväčšil smerovku
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: ned 16.02.2014 23:18 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Hmotnost? Gernot má o 4g těžší pohon a je na 70g, prý už našel dalších 5g. Takže bude na 65g s protiběžkama. Má těžší (a nejspíš lepší) serva atd... A má to i barevný
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
zdeno
|
Napsal: pon 17.02.2014 6:56 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 11.10.2012 Příspěvky: 99
|
HonzaS píše: Hmotnost? Gernot má o 4g těžší pohon a je na 70g, prý už našel dalších 5g. Takže bude na 65g s protiběžkama. Má těžší (a nejspíš lepší) serva atd... A má to i barevný Že sa dajú postaviť lahšie éra tiež viem, napríklad F. Turpaud 68g http://www.youtube.com/watch?v=N4bEGC5t8pEMá tam tieto servá a hovoril som kamarátom či ich objednáme keď ich ešte mali na sklade ale nemali záujem http://www.topmodel.fr/en/product-detai ... el-dsms309Nad myšlienkou postaviť éro z uhlíku a niečim ho potiahnuť som sa zamýšlal pred 4. rokmi, ale keď som si vtedy spočítal že budem potrebovať 30m uhlíku dostal som nápad využiť zásoby 2mm EPP ktoré som mal doma odložemé ešte z doby keď sa stavali dvojplochy. Že takéto éra stavajú japonci som sa dozvedel až z fotiek z maj. sveta čo ma velmi povzbudilo aby som išiel touto cestou ďalej. Najviac ma ale udivovalo že ten eroplán čo mal Tetsuo Onda bol najťažší a napriek tomu padal z hora asi najpomalšie. Škoda že som to nevidel naživo. Pamätám si keď sa tu na rcmánii pred rokom tvrdilo že tie super lahké eroplány niesú to pravé orechové
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: pon 17.02.2014 12:09 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
zdeno píše: Pamätám si keď sa tu na rcmánii pred rokom tvrdilo že tie super lahké eroplány niesú to pravé orechové Jasně... ale jak to je ve skutečnosti se rozhoduje někde jinde btw uhlíko-mylarové letadlo stavěli finové už docela dávno... teď to zkoušel i Donatas, prý dost dobrý.
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
zdeno
|
Napsal: pon 17.02.2014 12:36 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 11.10.2012 Příspěvky: 99
|
Jasně... ale jak to je ve skutečnosti se rozhoduje někde jinde btw uhlíko-mylarové letadlo stavěli finové už docela dávno... teď to zkoušel i Donatas, prý dost dobrý.[/quote] Ak si to dobre pamätam tak aj Donatas "muchlal" Ešte jedno velké plus pre EPP, pretože: Směrové kormidlo "doleva" neznamená vždy zatočení doleva... a ja som sa začal učiť používať smerovku až pri lietaní v hale v dosť pokročilom veku je tá moja konštrukcia priam geniálna. Má zasebou už niekolko desiatok rán a len párkrát to skončilo vytrhnutím nejakého uhlíku. Spravila to kvapka sekunďáku a lieta to ďalej. Je to určite zaujímavá informácia pre ludí ktorých začína odrádzať stavanie príliš komplikovaných a drahých ér. Moja ponuka že si ho môžeš vyskúšať platí
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: pon 17.02.2014 15:29 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Za nabídku děkuji, zkusím rád Anet Boušková lítá letos taky s EPP, s prototypem od RCFactory, a ta odolnost je neskutečná. EPP jistě má v hale své místo, ale myslím si, že to má i mylar. A tohle téma je o mylaru, takže bych diskuzi nechal raději do Třebíče, než nás tu někdo smaže
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: pon 17.02.2014 15:41 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10764 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
Zmuchlaný a narovnaný mylar nemá takovou snahu vytvářet vlnky při potahování. P.S. F2B sestavu jsem letěl a myslím, že k F3P to má docela blízko. Třeba poloměrem obratů
|
|
Nahoru |
|
|
HonzaS
|
Napsal: pon 17.02.2014 19:42 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 29.1.2004 Příspěvky: 5848 Bydliště: Týn nad Vltavou Obrázky: 5
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Sestava ano, letadlo ne Mimochodem, Donatas měl "muchlané" letadlo, ale vypadá to, že jeho poslední F3P je zas "hladké". Opravdu se těším do Německa, co mi k tomu řekne mistr světa a další experti. Nebude muchlaný mylar náchylnější k nafukování potahu?
_________________ Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|