Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Virtuální natočení cykliky
PříspěvekNapsal: sob 08.02.2014 8:58 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 8.2.2014
Příspěvky: 29
Bydliště: Skoro v Olomouci
Obrázky: 25
Můžete mi prosím zodpovědět následující dotaz:
Jaký vliv má na let vrtulníku nastavení virtuálního natočení desky cykliky o 45° ?

Proč se ptám?

Jsem začátečník, létám T-Rexe 500 ESP (pádlový),no spíš zatím visím, než cokoli jiného a mám Futabu T8FG super, která tuto funkci umožňuje. Její princip je mi jasný, ale už ne tak reálné chování heli.
Tak než začnu tuto funkci zkoušet (zatím není nastaveno), chtěl bych vědět co mě čeká za změnu v chování heli.

Děkuji za Vaše zkušenosti a čas se setavováním odpovědi.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Virtuální natočení cykliky
PříspěvekNapsal: sob 08.02.2014 9:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2008
Příspěvky: 2997
Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
Obrovský. Pootočíš řízení o 45°. Potlačíš cykliku přímo dopředu a ono to nepoletí rovně dopředu, ale šikmo dopředu. S tím moc nelaškuj. :!:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Virtuální natočení cykliky
PříspěvekNapsal: sob 08.02.2014 10:03 
Mazák
Mazák

Registrován: 20.8.2007
Příspěvky: 8426
Tohle bys vyuzil v pripade osazeni viceliste hlavy - pokud by si nemel osazeny elektronicky stabilizacni system a rozhodl se zkusit jestli to uridis sam jenom rukama. Nak


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Virtuální natočení cykliky
PříspěvekNapsal: sob 08.02.2014 10:19 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 13.1.2007
Příspěvky: 6689
Bydliště: Berounsko
A jeste ne u vsech vicelistych hlav je to nutne. Zalezi na konstrukci, poctu listu atd. Mam treba ctyrlist, kde to neni potreba. Druha ctyrlista hlava co tu lezi a ceka na namontovani to potrebovat bude. A to i pro bezpadlo. Je jedno jestli takovou heli provozujes bez FBL jednotky nebo s ni. Bud si pootoceni ( pokud je nutne ) nastavis v radiu nebo v bezpadlu.

U heli co mas na tuhle funkci zapomen. Nezapinat, nenastavovat. Nechat v nule. Jinak se priprav na jistou ranu.

_________________
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Virtuální natočení cykliky
PříspěvekNapsal: sob 08.02.2014 10:56 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.9.2012
Příspěvky: 682
Jednou se mi povedlo u T-rex 600 ESP nevědomky vysadit z vodítka unašeč cykliky a měl jsem pootočenou cykliku proměnným způsobem... s tím jsem i nevědomky odstartoval. Řeknu ti, že moc příjemné na řízení to nebylo :lol:
Naštěstí jsem to ustál a přistál bez ztráty kytičky, ale spíš díky štěstí...
Rozhodně bych s tím neexperimentoval, když to nepotřebuješ... :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Virtuální natočení cykliky
PříspěvekNapsal: sob 08.02.2014 20:27 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.7.2010
Příspěvky: 5680
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (2)
Potvrzuju jen s tím rozdílem že to bylo u mne na T500. Jakao znova bych si to dooost nerad zopakoval.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Virtuální natočení cykliky
PříspěvekNapsal: sob 08.02.2014 21:43 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 8.2.2014
Příspěvky: 29
Bydliště: Skoro v Olomouci
Obrázky: 25
Děkuji Vám pánové za odpovědi, nicméně jen to zvýšilo mou zvědavost :o . Pokud máte nějaký odkaz na prostudování této problematiky, vícelisté rotory atd. budu za něj rád.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Virtuální natočení cykliky
PříspěvekNapsal: sob 08.02.2014 22:58 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2003
Příspěvky: 11190
Bydliště: Břeclav, ČR
http://zd.wwwcity.cz/zd/TeorieLetuHeli.htm


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Virtuální natočení cykliky
PříspěvekNapsal: ned 09.02.2014 8:28 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 8.2.2014
Příspěvky: 29
Bydliště: Skoro v Olomouci
Obrázky: 25
Z výše uvedeného jsem pochopil že:

Pokud konstrukce rotorové hlavy, díky pružnosti listů, tuhosti tlumení, rozteči čepů atd. vyvolává odchylku maxima mávnutí listů od osy směru letu (např. u dopředného letu je to azimut 0° a 180° ) tak je nutné tuto odchylku kompenzovat právě virtuálním natočením cykliky?

Potom poslední otázka k tomuto:
Udává výrobce hlavy velikost této odchylky nebo je potřeba zkoušet metodou pokus-omyl postupně směr a velikost potočení cykliky?

To ZdZd: díky za překlad :), v originálu bych to louskal několik dní


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz