martinmalky píše:
Zdravím vás,
...zkušenosti s BH-3 či 7kou.
...
Bojím se letových vlastností a současně jsem přemýšlel nad konverzí na BH-7B
...
Vrtá mi v hlavě i konverze ne BH-11 tam se však bojím zástavby motoru,musel bych nějak prodloužit osu vrtule a také maketa rotačního motoru by byla náchylná k poškození.
...
Otázka jde do trochu moc širokého záběru. BH-3 je dolnoplošník, BH-7B je hornoplošník a BH-11 je zase dolnoplošník odvozený od původních typů BH-1,BH-5 a BH-9. Takže je třeba se rozhodnout co vlastně chceš.
Taky by asi bylo dobré upřesnit v čem spočívá ta Tvoje obava z letových vlastností? Tedy v první řadě si asi musíš sám odpovědět na otázku jaké máš zkušenosti s pilotováním modelů. Nicméně si myslím, že pokud máš zvládnutý start a přistání na dráhu modelu s křidélky, tak by ani jedna z Avií neměla působit nepřekonatelné problémy. Ale pokud nejsi dostatečně "vylétaným" pilotem, tak je třeba zvážit stupeň investice času a peněz do maketovosti a spokojit se s polomaketovým až sportovním provedením. Ve vzduchu se to stejně nepozná.
Myslím si, že když už máš plánek na BH-3, tak postav raději tu.
No a zástavbu motoru u hvězdicových verzí (5,6,9,11,12) bych řešil tím, že horní válec bude tím skutečným válcem motoru a kolem něj budou 4 atrapy. Není to sice úplně maketové (spíš polomaketové), ale jak jsem psal, ve vzduchu se to vůbec nepozná a ani na zemi ze vzdálenosti 5m a víc.
To prodlužování hřídele spalovacího motoru bych rozhodně neradil - je to dost velká komplikace a není to vůbec triviální problém (problémová je především spojka hřídelí).
Spojky se dnes dají sice koupit, jen vybrat tu správnou, dostatečně dimenzovanou. Ale navíc by tím asi dost výrazně narostla i hmotnost pohonné jednotky (spojka, hnaná hřídel, minimálně 2 ložiska v nějakém domci, společný rám/lože pro motor a to prodloužení, unašeč vrtule atd.).