Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
Ahoj, jako pár dalších poděsu i mě a mé kamarády ze Stodulecké modelářské party nadchnul Čínský pulzační motor, co by modelářská klasika let dávno minulých.
páč se to probíralo na srazu v hospodě, tak bylo po pár pivech v opilecké pýše rozhodnuto--jdeme do toho jako do společného projektu, páč já dal asi těch piv nejvíc, tak jsem se hrdinsky poplácal po zádech, že na ten pulzák postavím klasiku V1.
kluci dovalili plány většího modelu, ten se trochu zmenšil na rozpětí cca 1300mm a někdy před vánoci jsem začal se stavbou.
od začátku se počítalo s tím, že v čumáku bude elektromotor, páč spoléhat pouze na pulzák mi minimálně pro bezpečné přistání v českých podmínkách nepřišlo uplně rozumné.
bohužel během stavby se začalo zjištovat, že s funkčností a spolehlivostí čínského pulzáku to nebude asi žádná sláva, navíc nám teprve časem došlo, že i z bezpečnostního hlediska nebude těch příležitostí, kdy je ještě trochu rozumné odstartovat model s rozžhavenou rourou za nádrží s benzínem během roku mnoho, tak se rozhodlo o alternativním pohonu místo pulzáku maketou s pohonnou přípomocnou jednotkou edf v maketě pulzačního motoru, vlastně jediný duvod, proč k elektromotoru v čumáku použít i edf v rouře bylo pouze z duvodu, aby tam ta roura nebyla jen tak zbytečně.
v pondělí nám konečně dorazilo edf, tak jsem se hned pustil do patlání makety roury, no a jak to tak nějak začalo nabírat tvar,tak ačkoli jsem vesele lepil dál maketu pro edf, tak ve mě začala pomalinku dozrávat uplně jiná myšlenka,vyprdnout se na celé EDF, ale maketu motoru využít jako ozvučnici pro reproduktor a V1 ozvučit skutečným zvukem pulzáku, žádný složitosti, nahrát zvuk skutečného pulzačního motoru pro V1 z youtube do mp3, promixovat to na delší čas a hotovo, žádný složitosti, bud ten pulzák jede, nebo ne, ale není potřeba řešit ruzné otáčky, jako u zvukových modulu pro klasické modely, tak se ještě uvidí pro co se rozhodneme, ale určitě zkusím alespon doma na stole tu rouru ozvučit, navíc v případě vypuštění edf v zadní části modelu by se značně snížila letová váha, páč by nebylo potřeba tolik dovažovat čumák a místo 450g edf by byl v rouře tak maximálně 150g reproduktor---noo, možná i v konci trubky někdy bud dýmovnice, nebo nějaký zábleskový reflektor, to se ještě uvidí, stejně je to celé jedna velká ptákovina, ale všichni jsme z toho maximálně nadšený, hlavně z toho kolektivního blbnutí, je to uplně něco jiného, když se ted sejdeme a máme společnou řeč, než když jsme si vždycky mleli každý o tom svém--teda hlavně já
tady fotky, jak se to zatím pomalinku proklubává na svět:
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
zz píše:
Jak to budeš mít ovládané?. Určitě vylaminuj ještě vnitřek trupu, pokud ne první přistání ti napoví...
To byl i muj puvodní záměr, jak to ale začalo nabírat na váze, tak už váhám, ono je tam z venčí víc jak ve dvou vrstvách 100ka sklo a proužky uhlíku-rovingu, pevné se to zdá dost, no zatím prostě nevim, možná tam bude vlepená kruhová přepážka na benzinovou nádrž v těžišti a kdyby bylo beztak potřeba ještě dovažovat čumák mimo nálože baterek pro elektromotor, určitě bych to vylaminoval.
ovládání bude křidélka a klapky--možná trochu pomužou při startu a přistání, výškovka zřejmě dvojicí lanovodu standartním servem z trupu--puvodní variantu dvě serva vpolovinách výškovky jsem zatím vypustil kuli těžkému zadku,ale šlo by to dodělat, poloviny výškovky jsou demontovatelné--jsou spojené uhlíkovou kulatinkou a zasunuté do pouzder zadku--něco podobného, jako uložení křídel třeba u easyglidera, bud to bude přilepené zespodu lepenkou--jako křídla kompozitu, nebo zajištěné silikonem--to zatím ještě nevím, mooožná použiji stabilizaci výškovky gyrem, časem pokud to bude trochu letuschopné komplet stabilizační systém, směrovka bude pevná, startovat by to mělo z vozíku možná s řízeným zadním kolem-možná gyrem ,to se ještě uvidí.
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
eco píše:
Ahoj, můžeš prosím napsat čím vytápíš a reguluješ teplotu v té peci?
díky
on si ten ventilátor puštěný na jednu spirálu vypíná sám, jak se mu to horko vrací zpátky z té pece, prostě nějak to vyšlo, že mi ten teploměr ukazuje zhruba 47 stupnu, ale je poznat, že to, co je blíž k ventilátoru vytvrdne dřív, no v každém případě pořád lepší, než to vubec nezapejkat, ventilátor je přez časovací hodiny a je zapnutý asi na 2h v kuse a pak další 2h jen na cyklování--obyčejná minutka s těma páčkama.
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
LV píše:
Pepine, ty sa musíš nudiť. Ty zástanca výkonných strojov...
no výkonných, to je v mém případě opravdu odvážné to takto pojmenovat jsem spíš na větroně, to jo, ale díky tomu společnému projektu je tady reálná šance, že s tím nakonec bude někdo létat a stejně bych přez zimu něco patlal, je ale fakt, že kdyby potřeboval někdo obložit polyšem barák, tak bych se vyřádil asi i tam
on si ten ventilátor puštěný na jednu spirálu vypíná sám, jak se mu to horko vrací zpátky z té pece, prostě nějak to vyšlo, že mi ten teploměr ukazuje zhruba 47 stupnu, ale je poznat, že to, co je blíž k ventilátoru vytvrdne dřív, no v každém případě pořád lepší, než to vubec nezapejkat, ventilátor je přez časovací hodiny a je zapnutý asi na 2h v kuse a pak další 2h jen na cyklování--obyčejná minutka s těma páčkama.
Díky, taky nad něčím takovým přemýšlím, laminujeme křídla pro RCEK ale zatím jsme nezapékali, nejsem si jistý jestli to má takový přínos (L285+tužidlo 286) Ale nechci tady zasírat vlákno.
Registrován: 15.11.2010 Příspěvky: 707 Bydliště: České Budějovice
S tím EDF jsi udělal moc dobře, protože takto, jak to máš, by to stejně nefungovalo. Průměr výtokovky má být zhruba 10% průměru EDF a ty máš tak 50%. Spíš mě napadlo, že do té makety pulzáku můžeš dát nějakou pyrotechniku a dopředu dát velmi vysokootáčkový motor z nějakého pyloňáku. S těmito pohony nemám žádné zkušenosti, ale zdá se mi to podobně ječivý http://www.youtube.com/watch?v=tWWMRbiWFwM Něco podobného jsem míval ve Funjetu na 4S motor 3900 kV a vrtule 4,7x4,7. Řvalo to strašně A lítalo rychlostí V1 nebo Mach1? už si to moc nepamatuju
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
FilipV píše:
S tím EDF jsi udělal moc dobře, protože takto, jak to máš, by to stejně nefungovalo. l:
já o těch edf vím prdlajs, jediný duvod, proč jsem ho tam chtěl mít, aby v tý rouře vubec něco bylo a alespon trochu to edf pomohlo motoru v čumáku, ale ta varianta právě s ozvučením, případně právě nějaká pyrotechnika v pulzáku by se mi určitě líbila víc než to edf--hlavně je to s tím edf moc těžký na zadek, tak od toho asi skutečně upustíme, no čekám ještě na názor kolegu.
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
FilipV píše:
To by jsi dovážil velkýma baterkama pro EDF v čumáku... Pokud by jsi chtěl nějaký letový čas tak by to chtělo tak 5Ah 6S a ta má 800-900g na 6-7 minut
co bych s tim dělal 6-7 minut ve vzduchu 2 minuty akorát, 4 minuty otrava i pro přihlížející, nicméně jsem před chvilkou dodělal základ zvuku pro ozvučení--omáčka před startem a pro samotný let--natáhnul jsem to raději zatím na 4 letové minuty plus přistání, možná to nakonec zkrátím, já si myslím letové 2 minuty, až až., letový čas bych prodlužoval, až pokud se příští rok pustíme do dalšího společného projektu FPV , to by byla libovka
no zvuk jsem poskládal z ruzných Youtube videí skutečných pulzáku, abych ten youtubácký zvuk alespon trošku oživil, tak jsem ho prohnal přez kytarové kombo--bohužel opět snímané mikrofonem na fotáku, to ještě zkusím možná nějak výhledově pořešit lepším mikrofonem, basy tam zkusím přimixovat ze syntezátoru,
alespon ho po těch zhuba 15 ti letech co se na něj jen práší trošku projedu--noo, když jsem ho projížděl před těmi 15 ti lety, tak výsledek byl, že jsem z toho skončil na psychiatrii dáli buh a bude se dařit, šel by na tom udělat ten zvuk pulzáku komplet, ale trochu se bojím, abych zase nepřestal na pul roku chodit kuli tomu do práce, jako tenkrát no uvidim, se obávám, že zas budu mraky hodin laborovat, abych to vubec pochopil, co e kde zmáčknout a kde a co nastavovat , ale je fakt, že z krámu za 50k lezou zvuky vcelku dobrý noo, to přibasování spodních kmitočtu bych zvládnout mohl.
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
eco píše:
[Díky, taky nad něčím takovým přemýšlím, laminujeme křídla pro RCEK ale zatím jsme nezapékali, nejsem si jistý jestli to má takový přínos (L285+tužidlo 286) Ale nechci tady zasírat vlákno.
klidně zasírej, dokud do mě tady někdo nezačne tepat jen kuliva tomu, aby mohl být v opozici a něco plácat, tak jsem v pohodě.
no k tomu zapejkání--já nejsem ten pravej, kdo muže zhodnotit pro a proti, to by věděl třeba Veka--všiml jsem si, že ostatní zapejkaj, tak zapejkám taky---laické pozitiva, je to dřív vytvrdlý, je to víc tvdrdý--víc křehký, možná někdy výhoda, možná někdy nevýhoda.
netemperované křídlo v peci na těch zhruba k 50 ti stupnum, je pak takové víc gumové--epépéčkové, vytemperovaná 285 ka zvoní, nevytemperovaná duní. fakt nevim, obojí má své pro i proti.v každém případě pecí zvládneš víc kroku za jeden den.páč po cca 4 hodinách mužeš pokračovat dál a dnes celý svět temperuje, tak proč to sabotovat.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru