Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 1684 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87 ... 113  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 20.12.2013 10:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.1.2009
Příspěvky: 1132
Obrázky: 3
zdenasu píše:
U startů začne blikat zelená a někdy ...odhaduji po 30 sec. nejdou nastartovat motory, vím , že se zahřívá elektronika, jak dlouho v průměru to bývá ? Zkusil jsem i vypnout a znovu zapnout li po a aktivní byly do 15-20 sec.


To je normální čas.


zdenasu píše:
A ještě jedna věc kombinace tl, třeba při natáčení videa ? Pravé tlačítko středová poloha atti a zároveň levé tlačítko cl nebo hl ? Myslím si , že ano...Obě tlačítka se zapínají při letu a při vypnutí také za letu je tam nějaká časová odezva ? Díky za odpověď...Z.


Nastavení těchto funkcí s natáčením videa vůbec nijak nesouvisí. Souvisí s tím, jak se chová autopilot, resp. jakým způsobem reaguje na povely z vysílačky - viz návod (doporučuji číst a pochopit, je to naprosto zásadní). To, zda vůbec a jak se video natáčí, s tím nemá vůbec žádnou souvislost.
Časová odezva při přepínání logiky řízení z OFF <> HL <> CL je okamžitá, ale bacha - opakovaně se mi stalo, že pokud před letem nebyla provedena kalibrace kompasu, tak se nestane vůbec nic, bez ohledu na polohu přepínače.


Naposledy upravil off dne pát 20.12.2013 10:56, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
PříspěvekNapsal: pát 20.12.2013 10:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.1.2009
Příspěvky: 1132
Obrázky: 3
dave21 píše:
Zdravím vespolek. Jsem tu úplně nový a rád bych si pořídil kopteru, jen tak pro zábavu a "domácí" videa. Po přečtení problematiky jsem se rozhodl pro Phantom 2 vč H3-2D gimbal, který uvedli tento týden. Po rozhovoru s dodavatelem panem D.P., nemám jasno kolem FPV, které není součístí a je nutné ho dodělat. Představoval jsem si jednoduché řešení alá P2Vision. Tj. dokoupit držák na mobil, wifi opakovač a vysílač FPV od DJI AVL58. Bylo mě však řečeno, že to není možné, kvůli interferenci 2,4 GHz a musí se řešit jakýmkoliv alternativním FPV (po rozhovoru mi dochází, že AVL je přeci jede na 5,8 GHZ, tak kde je problém?). Údajně AVL58 je i dost velká a musela by být venku (jak je řešeno u P2Vision?).

Prosím zdejší nadšence, aby mi potvrdili, že varianta alá P2Vision není možná. Chci prakticky tutéž sestavu, ale místo origo kamery chci vyspělejší gimbal s GoPro. Aby bylo možné naklánět kameru, sledovat fpv mobilem s aplikací na držáku atd.

Pokud máte zkušenosti a doporučení rád si nechám poradit postup a sestavu. Díky

PS: Možná je vhodné založit nové téma P2, ale jako nový si ho nedovolím založit.


Potvrzuji, že alternativa ala P2V není u P2 možná. Zásadní rozdíl mezi P2 a P2V je (kromě jiného) v tom, že P2 je řízen v pásmu 2,4 GHz, zatímco P2V v 5,8 GHz - právě proto, aby mohl použít pásmo 2,4 GHz pro downlink.

Teoreticky by šlo použít funkci wifi (2,4GHz) přenosu přímo z GoPro, ale to se zcela zásadně nedoporučuje právě pro interferenci s řídícím signálem a riziko havárie/úletu.

Takže u P2 nezbývá, než použit standardní řešení = downlink 5,8 GHz a nějaký monitor.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 20.12.2013 10:55 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 27.2.2013
Příspěvky: 486
Bydliště: okr. Olomouc
Obrázky: 0
ne ne myslel jsem to trochu jinak, ale špatně asi napsal.
Za letu přepnu pravou páčku z gps na atti a levou páčku na cl/hl, následně obě páčky dám do polohy od sebe gps (pravá) off (levá). a nyní po přepnutí zdali je tam nějaká časová odezva ( zpoždění), nebo stroj reaguje ihned ? To jsem se právě nikde nedočetl.......
A druhý dotaz byl na nastavení výchylek ...Nyní mám nastaveno na pohodu , natáčení apod. a chtěl bych trochu přidat.....díky...Z

_________________
...polepším se, beru toho už jen půlku :):):)

www.vzduchoplavci.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 20.12.2013 10:58 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.1.2009
Příspěvky: 1132
Obrázky: 3
zdenasu píše:
ne ne myslel jsem to trochu jinak, ale špatně asi napsal.
Za letu přepnu pravou páčku z gps na atti a levou páčku na cl/hl, následně obě páčky dám do polohy od sebe gps (pravá) off (levá). a nyní po přepnutí zdali je tam nějaká časová odezva ( zpoždění), nebo stroj reaguje ihned ? To jsem se právě nikde nedočetl.......
A druhý dotaz byl na nastavení výchylek ...Nyní mám nastaveno na pohodu , natáčení apod. a chtěl bych trochu přidat.....díky...Z


Reaguje ihned.

Nastavení "výchylek" - nevím, nijak jsem si s tím nehrál, ale experimentoval bych se ziskem stabilizace (gain).


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 20.12.2013 11:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.1.2009
Příspěvky: 1132
Obrázky: 3
off píše:
Tj. P2 vrtule přinesly posun ze 7 minut reálného času na 10. To mi přijde slušné - vypadá to na nějakých 30% letového času navíc. Ve čtvrtek ještě dostanu k vyzkoušení neorig. kopie P2 vrtulí, tak to poměřím ještě jednou všechno a opakovaně.


Takže díky JŘ a Telinku jsem měl včera možnost vyzkoušet a porovnat orig vrtule P1 x orig. vrtule P2 x "noname" vrtule P2 se "zámkem" PHANTOM, bez integrované matice. Podrobnější popis, metodika a fotky by měly být časem na webu TELINKu, nicméně jen ve stručnosti pro zajímavost - rozdíl orig. P1 x P2 v letovém čase byl cca +25%, "nounejmouvé" kopie bohužel zdaleka tak nefungovaly, letový čas byl prakticky shodný s orig. P1. Nejdelší dosažený letový čas (krajní limit byl 10,5V v zatížení) při vzletové hmotnosti 1080 g byl 9:55 s orig. P2 vrtulemi.

Je to asi blbá zpráva pro majitele nejstarších P1 s původními motory, protože ty nounejmy by tam šly dát. Originály ne, protože ty už vyžadují pravý/levý závit na motoru.

Jen pro zajímavost - letové testy na Vypichu skončily cca ve 23:30 :-)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 20.12.2013 13:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.5.2012
Příspěvky: 1687
Bydliště: Kroměříž
Obrázky: 38
off píše:
Je to asi blbá zpráva pro majitele nejstarších P1 s původními motory, protože ty nounejmy by tam šly dát. Originály ne, protože ty už vyžadují pravý/levý závit na motoru.

Jaký je mezi nimi rozdíl? Jsou ty origo plastové a ty noname karbon? To by bylo jak v tom testu, na který odkazoval Petr (gandenroute).
V něm to taky nelítalo asi moc extra dlouho (ty noname). je to škoda. Dost pochybuju, že by DJI vyrábělo ty 9443 se zámkem pro ty staré motory. Co se dá dělat. Třeba je časem někdo vyrobí a budou fungovat.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 20.12.2013 14:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.1.2009
Příspěvky: 1132
Obrázky: 3
Marek_Km píše:
Jaký je mezi nimi rozdíl? Jsou ty origo plastové a ty noname karbon? To by bylo jak v tom testu, na který odkazoval Petr (gandenroute).


Ty "nounejmy" jsou úplně stejně plastové jako originály P2, jen nemají integrovaný upevňovací šroub, ale je to naprosto stejná konstrukce středu, jako vrtule na P1 = zvlášť vrtule se "zámkem" a zvlášť matka. Na první pohled se od originálu P2 liší jen tím středem, jinak vypadají, jako by jim z oka vypadly. Moje hypotéza toho, proč nefungují jako originály je ta, že mají odfláknutý profil.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 20.12.2013 17:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2013
Příspěvky: 4186
Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Obrázky: 75
Blog: Zobrazit blog (10)
Videl jsem na RCgroup report s temi CFkovymi kopiemi (kopie P2V s DJI zamkem z eBay), kdy se to po spravne rekonfiguraci zisku dostalo na hodnoty az o 30% lepe nez s puvodnimi vrtulemi. Testovano s 2bater. setupem, takovym, jaky mam i ja k dispozici, to jsou ty CF kridla. To by se as vyplatilo.

Takze takto to je srovnatelne s temi P2V orig. plastovymi vrtulemi -bude to mozna problem hmotnosti (resp. ulozenim hmot po vrtuli)) a tim vznikajiciho gyro efektu tech CF vrtuli, tezko rici, ale je to resitelne, az se vyhrabu ze sracek, chci to take vyzkouset...

Jeste jedna vec, mam konecne hotovou fotogalerii z nasi expedice Go Africa 2013, nechci to publikovat primo tady (tezke OT a kazdeho to jiste nezajima), takze kdo ma zajem to zkouknout, prosim dejte me SZ s Vasim mailem, a poslu Vam pristupovy e-mail s malym shrnutim expedice.

Tady bych dale jeste publikoval dalsi africka videa z Ptaaka, bude to snad cim dal tim zajimavejsi, a to snad bude zajimat kazdeho "Phantomistu" :D

_________________
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 22.12.2013 12:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2013
Příspěvky: 4186
Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Obrázky: 75
Blog: Zobrazit blog (10)
Go Africa 2013 - Makgadikgadi Pans N.P., to je veliký národní park uprostřed Botswany, jež se rozkládá v místech pravěkého vnitrozemského moře Lake Makgadikgadi, v době své existence před cca 3 mil. let velké přes 80.000 km² a přes 30 metrů hluboké, v pravěku větší než dnešní Švýcarsko. Pozůstatkem tohoto pravěkého vnitřního moře je vlastně i dnešní delta řeky Okavanga, jež se tehdy do tohoto moře vlévala, a dnes se rozlévá do oblasti pouště Kalahari.

Botswanu jsme projížděli ze Zimbabwe cestou dál do Namibie, a hlavním cílem byla na několik dní delta řeky Okavanga (další video), nicméně cestou z Viktoriiných vodopádů jsme se po vjezdu do Botswany nejdříve zastavili v městě Nata, resp. v pouštní oáze kempu Nata Lodge pod Mokolwane palmami. Tento kemp je vstupní branou do oblasti zmíněných solných pánví.
Příloha:
Poznámka: Bungalow pod Mokolwane palmami
DSC06356.JPG
DSC06356.JPG
[ 124.75 KiB | Zobrazeno 2515 krát ]


Botswana je především zemí diamantů, ale také hovězího dobytka a turistů (v tomto pořadí), dost jsme si oddychli, když zmizely pravidelné a otravné Mugabeho policejní check-pointy v Zimbabwe, v Botswaně ale byly záhy vystřídány trochu přátelštějšími, ale o to méně kompromisními veterinárními kontrolami přímo na silnicích, kdy naše auto, jeho pneu a naše boty (ano, i ty v zavazadlech !) musely procházet pravidelnou a smradlavou desinfekcí. Několikrát jsme museli z auta komplet ven, a to vč. všech zavazadel vyskládaných takřka na silnici (!). A to bez ohledu na diplomatický pas mého bratra... Botswana si svou hovězí produkci velmi chrání.
A co že jsme to dostali k večeři v Nata Lodge ? Samozřejmě vynikající flákotu, asi 1/2 kg T-bone steak :D
Příloha:
Poznámka: T-bone steak v Nata Lodge
DSC06391.JPG
DSC06391.JPG
[ 74.69 KiB | Zobrazeno 2515 krát ]


Do této oblasti jsem na pozdní odpoledne plánoval i FPV let, pilotovaný z jedoucího auta, nakonec jsem letěl celkem dvakrát, jednou to byl ten (opět) trochu adrenalinový let z jedoucího auta (to v Africe poprvé), a poté jsem krátce letěl nad vodou slaného jezera. Let nebylo kde nijak úředně povolit, u vstupu do národního parku byla jen taková jednoduchá osoba, která vydávala permity pro vstup, a vypadala tak, že jsme se neodvážili se jí na cokoliv kolem malého špionážního prostředku vůbec zeptat, to by bylo odsouzeno k nezdaru již od počátku. Přesto jsem natočil ze vzduchu stádo pakoní s "divokými krávami" a také hejno pelikánů na vodě. Avizovaní plameňáci byly evidentně někde jinde, ale ještě jsme je potkali dál.
Jak se začali objevovat turisté v expedičních "autobusech", honících zdejší západ slunce (pravda řící, zde skutečně magnicifentní), tak jsme museli letadlo opět sbalit.
Příloha:
Poznámka: Západ slunce nad Makgadikgadi Pans
IMG_2209_RAW_1.JPG
IMG_2209_RAW_1.JPG
[ 71.01 KiB | Zobrazeno 2515 krát ]


Když jsem letěl za autem, ze kterého jsem Ptaaka pilotoval, došlo k zajímavému problému, na který jsem pozapoměl - po cca 1.5 km jsem "narazil" na bezpečnostní obálku Phantoma (maxim. vzdálenost), implementovanou nyní ve firmware Phantoma. Ptaak se najednou ve výšce zastavil, nechtěl dál, nejdříve podezření z výpadku ovládání a pak mě to došlo. 8O
Létání z auta je určitě zajímavá zkušenost, je ale potřeba při takovémto létání dát pořádný pozor na rezervy napájení, pokud by z nějakých důvodů došlo k FailSafe (což se mě mělo také stát!), letadlo se Vám vydá podél silnice nazpět k místu startu, na což nemusí již stačit baterie, koptera přistane např. na cestě, což může být fatální při větším provozu na ní. Druhá možnost je stálá aktualizace HomePointu za letu, na což obvykle není čas, resp. si na to nikdo nevzpomene :wink:

Přepněte si do HD (a na celou obrazovku), aspoň 720p, ještě lépe do 1080p, zapněte zvuk, jakákoliv kritika je vítána...


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Dobrou chuť!

Příště - Delta Okavanga
Předchozí - Gonarezhou N.P., Chilo Gorge Safari Lodge

_________________
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |


Naposledy upravil gardenroute dne úte 28.01.2014 15:22, celkově upraveno 3

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: ned 22.12.2013 12:47 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 14.5.2013
Příspěvky: 29
Jenom ti tiše závidím. Nádhera. Jeden pán, mám dojem, že to byl cestovatel Burian, nínější řekl, že nejlépe investované peníze jsou do vzdělání a cestování.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 22.12.2013 19:17 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 19.8.2013
Příspěvky: 7
Gardenroute: záběry parádní
Příště to chce točit po slunci. Jinak se projevuje rozklad světla od vrtulí. (záběry z letu nad autem) Také mám takto znehodnocené své výtvory:-) Určitě to ještě chce prohnat warpem v premiéře. Krásně to simuluje chybějící třetí osu na gimbalu. I když za cenu mírného oříznutí obrázku. Jinak super a přeju další spoustu takto povedených videí. Z.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 22.12.2013 19:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2013
Příspěvky: 4186
Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Obrázky: 75
Blog: Zobrazit blog (10)
zderem i meresjev.007 : Díky moc, o stínech z vrtulí vím, na poslední chvíli jsem na GP ještě řešil malinkou sluneční clonu, která to řeší, ale nějak nevyzbyl čas a měl jsem obavy z vyvážení gimbalu... Netočil jsem to v 2.7K (1080p/50fps), tak na warp není prostor, raději ponechám full HD. Premieru bohužel nemám, ani jí neumím. YAW je převážně způsobený aktivovaným GPS režimem, v ATTi jsem si v takových neznámých a extrémních podmínkách létat netroufl... Taková je cena :wink:

_________________
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 23.12.2013 13:14 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 5.11.2013
Příspěvky: 366
Obrázky: 12
@gardenroute: Není co dodat, moc hezky se na to vše kouká... :-)

Jinak by mne zajímalo, jak kdo máte u P1 s plastovými vrtulemi z P2 nastaveny zisky.

Podle rady Dochodca (kterého tímto zdravím) mám nastaveno: 150-150 125-125 130-130 a lítá to moc hezky. Má to někdo jinak?

Hezké svátky všem

Z.

_________________
Phantom 4P+ / Mavic Pro + DJI Googles + MarcoPolo Locator


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 23.12.2013 20:46 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 6.6.2013
Příspěvky: 201
čo poviete na tento test:


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

_________________
P1, P2, P3P
www.youtube.com/tomi79rv


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23.12.2013 21:24 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.9.2013
Příspěvky: 704
Obrázky: 2
tomi79rv píše:


Zajímavý je komentář u videa :
Phantom 2: $879
DSLR Ultimate Kit: $4000

- samozřejmě s vysílačem, nabíječem a bateriemi.

Akorát oba nepřistály, ale doslova se zřítily :-D


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 1684 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87 ... 113  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz