LibcaR1100S
|
Napsal: pát 06.12.2013 20:40 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 20.6.2010 Příspěvky: 462 Bydliště: Vysočina
|
Drondys píše: A podle těch rozměrů na obrázku u toho už hotového elektro zatahovacího mechanismu by se to tam vešlo ? To by se tam vešlo, jediné, co bych musel vyřešit, jak dostat nohu podvozku před domek, v podstatě mimo něj, aby šla těsně za náběžkou. Na tom obrázku je celkem dobře vidět, kde je problém, prostě přinejhorším to dopadne koupí toho Robarta..
Přílohy: |
94.png [ 216.38 KiB | Zobrazeno 1176 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: pát 06.12.2013 23:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
To Libca: Co to máš mamontovaný na fotce za nohu v tom Aradu? Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
LibcaR1100S
|
Napsal: pát 06.12.2013 23:41 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 20.6.2010 Příspěvky: 462 Bydliště: Vysočina
|
Celeron píše: To Libca: Co to máš mamontovaný na fotce za nohu v tom Aradu? Jirka No to není moje noha, to jsou fotky z nějakého amerického fóra, tam je použitý Robart i s nohou co tam má být, což je vlastně to, co k nám vozí Pelikán na P-51 od Topflite. A jak ty jsi daleko s Aradem? Libor
|
|
Nahoru |
|
|
huja
|
Napsal: sob 07.12.2013 19:47 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 3.4.2012 Příspěvky: 65 Obrázky: 0
|
Obecně k těm zatahovacím podvozkům, dá se to jednoduše rozdělit tak, že u menších modelů se používají elektrické (popř. ty ovládané servem) a od nějaké hmotnosti pak pneumatické? Proč to tak je? Jsou pneumatické spolehlivější a má věrnější pohyb (a tím pádem patří do dražších a větších maket) nebo prostě elektrika vychází u většího podvozku těžší?
|
|
Nahoru |
|
|
pavelnisser
|
Napsal: sob 07.12.2013 23:54 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 24.8.2009 Příspěvky: 215 Bydliště: Duchcov - dočasně Teplice
|
Spíš naopak ...Např. Radek Suk na Jetech, které vyrábí , za poslední rok přešel z pneu na elektro kvůli spolehlivosti, netěsnosti systému a výdrže...
_________________ Heinkel He 100 D, Avia S-99, Pilatus PC6 H2 Air America, Hi-tec Aurora9
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: ned 08.12.2013 23:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
LibcaR1100S píše: No to není moje noha, to jsou fotky z nějakého amerického fóra, tam je použitý Robart i s nohou co tam má být, což je vlastně to, co k nám vozí Pelikán na P-51 od Topflite. A jak ty jsi daleko s Aradem? Libor Projektová příprava, neboli příprava na běh na dloouhou trasu. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
LibcaR1100S
|
Napsal: ned 08.12.2013 23:50 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 20.6.2010 Příspěvky: 462 Bydliště: Vysočina
|
huja píše: Obecně k těm zatahovacím podvozkům, dá se to jednoduše rozdělit tak, že u menších modelů se používají elektrické (popř. ty ovládané servem) a od nějaké hmotnosti pak pneumatické? Proč to tak je? Jsou pneumatické spolehlivější a má věrnější pohyb (a tím pádem patří do dražších a větších maket) nebo prostě elektrika vychází u většího podvozku těžší? No abych řekl pravdu, musím souhlasit s pavelnisser , protože spolehlivost pneu podvozků není zrovna vysoká, zvláště kvůli únikům tlaku a věrnost pohybu je taky lepší u elektra. Tedy pokud tu neřešíme nějaké úplné bláto z číny Jediná výhoda pneu podvozku je si myslím hmotnost, elektro určitě váží víc, jen je otázka o kolik. Zkusím ještě kontaktovat pana Douška z firmy Pneusystémy, pokud na něj ještě někde najdu kontakt a uvidíme, co by byl schopen vymyslet
|
|
Nahoru |
|
|
LibcaR1100S
|
Napsal: ned 08.12.2013 23:57 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 20.6.2010 Příspěvky: 462 Bydliště: Vysočina
|
Celeron píše: Projektová příprava, neboli příprava na běh na dloouhou trasu. Jirka Tak až začneš a budeš chtít, tak napiš, má to zatím pár chybiček, můžu ti trošku ulehčit stavbu, už jsme trošku napřed
Přílohy: |
IMG_20131119_173156.jpg [ 92.45 KiB | Zobrazeno 1008 krát ]
|
IMG_20131201_115106.jpg [ 68.24 KiB | Zobrazeno 1008 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
Bomber
|
Napsal: pon 09.12.2013 22:15 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 6.1.2008 Příspěvky: 1032 Bydliště: Vysoké Mýto
|
LibcaR1100S: ...... Zkusím ještě kontaktovat pana Douška z firmy Pneusystémy, pokud na něj ještě někde najdu kontakt a uvidíme, co by byl schopen vymyslet
Myslíš,že p.Doušek bude levnější než Robart?
_________________ https://www.rcalbum.cz/hledat?q=martin+hynek https://hynekmyto.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
LibcaR1100S
|
Napsal: pon 09.12.2013 22:29 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 20.6.2010 Příspěvky: 462 Bydliště: Vysočina
|
Myslíš,že p.Doušek bude levnější než Robart?[/quote] No to nevím, někde tady na fóru někdo kdysi psal, že je o něco levnější jak Robart, i když asi hlavní výhoda by byla v tom, že je to český výrobce a servis atd. by měl být jednodušší. Zkusím ho kontaktovat, pak sem určitě napíšu výsledek, sám jsem zvědavý
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 09.12.2013 22:35 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
pavelnisser píše: .... přešel z pneu na elektro kvůli spolehlivosti, netěsnosti systému a výdrže... hm, zasel jsi ve mne seminko pochybnosti... az z Australie jsem ve vyprodeji odchytil prave tu sadu (pneu mechanika a odpruzene nohy) co potrebuju a ted mi bude vrtat v kebuli jestli tam nemam prece jen naroubovat elektro...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: pon 09.12.2013 22:37 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
LibcaR1100S píše: ... už jsme trošku napřed ...: pripadne u nas uz nejmin jedno Arado lita asi druhym rokem ... :-) ( predpokladam D.P. Andersen? :-) )
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: pon 09.12.2013 22:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
To Libca: Pjéééknééé! Dnes jsem byl v Š-hobby, viděl jsem tam ve vitríně Mabušáky s převodovkama. Největší převod mají 5-9V/60ot/min za cca 500-600. Zatím nevím, jakej modul by mělo mít šnekový kolo, odhadem 1,25 nebo 1,5. Pokud by byl na výstupu převodovky šnek do čtvrtsegnentu podvozkový nohy, je to stále ještě málo převod. Pokud by měl segment 60 zubů, což se samozřejmě nevejde, byl by podvozek za 1 sekundu venku, což je blbost. Podle mě by to chtělo 4-5 sekund. Takže šnek by měl točit maximálně 5 ot/min aby segment byl rozumný velikosti ale zase měl dostatečnou pevnost. Taky jsem zjišťoval vyrobitelnost, šnek jde vytočit natočenou modulovou kudlou na soustruhu. Horší to je s tím segmentem šnekovýho kola. Přesný kolo by se muselo dělat na odvalovačce. Ale dá se udělat i švindl na frézce modulovou frézou v děličce s natočeným stolem frézky. Jenže u tohoto švindlu se kolo a šnek stýkají jen v jednom bodě, kdežto u odvalky na celý šířce zubu. Toho švindlu bych se nebál, nebude se to točit rychle a léta. Obojí udělám doma. Jedinný, co se může časem objevit je počtem chodů podvozku se zvětšující vůle a taky jsou zuby víc namáhaný v jednom místě, takže se to bude muset předimenzovat. Koukni se na Maxton motor, tam jsou motory s planetama na hodně velký převody. Kdysi jsem s nima něco řešil. Jenže to bude asi řacha, ty jejich zpřevodovaný motory například jezděj po Marsu. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
LibcaR1100S
|
Napsal: pon 09.12.2013 22:52 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 20.6.2010 Příspěvky: 462 Bydliště: Vysočina
|
pripadne u nas uz nejmin jedno Arado lita asi druhym rokem ... ( predpokladam D.P. Andersen? )[/quote] Myšleno samozřejmě pouze před Celeronem, netvrdím, že jsem úplně první A navíc, já jsem si to nechával podle plánu zpracovat a vyřezat u Jk models a Celeron má stejné výřezy, tak jsem mu chtěl usnadnit práci, protože nic není bez chyby a i zde jich pár je. Ale to Arado u Vás by mě zajímalo, jak je s ním stavitel spokojený, případně nějaké fotky, nebo letové video by nebylo? A je to podle Andersena
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 94 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|